Ons nieuwe zadel!

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Bailey

Ons nieuwe zadel!

Bericht door Bailey » ma 15 nov 2010, 19:09

Yes, de zadelperikelen zijn hier ook voorbij, sinds gisteren heb ik een prachtig nieuw zadel voor Bailey!
Ben zo blij, Bailey loopt er fantastisch mee en ik zit er ook nog eens lekker in dus ik móet het even showen :D

Het is een trekker endurance pro, een semi-boomloos zadel. Zonder boom, maar met een stevige vilten kern en ongeveer alles is verstelbaar. Ideaal!

Op de foto's ligt het zadel nog een tikje te ver naar voren trouwens, was nog even aan't uitproberen met de beste instellingen, maar nu ligt het dan ook perfect :)

Bailey demonstreert dat het zo lekker zit dat hij er best mee zou kunnen slapen:
Afbeelding

oh, wacht, hij is toch nog wakker
Afbeelding

en van de andere kant nog even
Afbeelding
siets
Contacteer:

Re: Ons nieuwe zadel!

Bericht door siets » ma 15 nov 2010, 19:18

Ooh wat gaaf zeg! Die zit vast als een huis ;). Veel plezier ermee!
Dag lieve, lieve Trix... ;(
Daphne

Bericht door Daphne » ma 15 nov 2010, 19:35

Oeh, dat lijkt wel een lekkere stoel! Veel plezier met je nieuwe zadel maar dat gaat helemaal goedkomen lees ik al!

Bailey is echt stoer trouwens met die lange manen!
kristelhans

Bericht door kristelhans » ma 15 nov 2010, 19:38

Jaaaaa! Daar is ie dan eindelijk! Wat staat het mooi op knappe Bailey! Ben benieuwd hoe die op de langere termijn bevalt maar je houdt ons vast op de hoogte. Heb je al nieuwe dekjes geshopt? ;)
Vera

Bericht door Vera » ma 15 nov 2010, 19:44

zit er nou een soort handvat aan de voorkant? lekker handig voor als je niet zo stevig in het zadel zit of als je een bokkend paard hebt.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
roos

Bericht door roos » ma 15 nov 2010, 19:54

Lijkt mij erg lekker zitten en rijden!
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Bailey

Bericht door Bailey » ma 15 nov 2010, 19:57

Een lekkere stoel is het zeker :) En hij ligt inderdaad als een huis.

Tuurlijk houd ik jullie op de hoogte Kristel! Ik heb nog geen nieuwe dekjes geshopt, kwam erachter dat mijn oude dekjes van 'vroeger' er heel aardig onder passen! Denk wel dat er op mijn kerst-verlanglijstje een mooi nieuw dekje komt te staan ;)

Vera, die beugel aan de voorkant is zeg maar wat een pommel bij een 'normaal' boomloos zadel is. Door hem te verstellen kun de breedte van het zadel bepalen. Maar misschien is het ook nog ooit wel eens handig als handvat ja :=
kristelhans

Bericht door kristelhans » ma 15 nov 2010, 20:06

'bokriempje', was het toch? ;)
Aria_zz

Bericht door Aria_zz » ma 15 nov 2010, 20:19

Mooi zadel is dat, lijkt me idd erg comfortabel zitten.
Vraag me alleen af hoe dat qua levenduur zit, want vilt is toch niet super sterk, maar als je alles kunt vervangen is dat natuurlijk niet zo erg.
Veel plezier ermee!
Hildar, gouden paardje Ik maak leuke kleurtjes voor de hh Switch, voor meer info: pb
Liefde is meer dan verliefdheid, meer dan de kleine onbenulligheden, liefde overschreidt alle grenzen, ook die van de dood, want ik hou nog steeds van jou
Bailey

Bericht door Bailey » ma 15 nov 2010, 21:20

Aria_zz schreef:Mooi zadel is dat, lijkt me idd erg comfortabel zitten.
Vraag me alleen af hoe dat qua levenduur zit, want vilt is toch niet super sterk, maar als je alles kunt vervangen is dat natuurlijk niet zo erg.
Veel plezier ermee!
Nah, denk dat dat wel meevalt. Het zadel zelf is gewoon van leer, maar heeft alleen een vilten kern als 'boom', die weer ingepakt zit met leer. Ik hoop dat het heel erg lang mee mag gaan, dat is wel de bedoeling in ieder geval ;)
Bailey

Bericht door Bailey » ma 15 nov 2010, 23:35

kristelhans schreef:'bokriempje', was het toch? ;)
hihi! Ik houd je natuurlijk ook op de hoogte van de momenten wanneer ik weer eens dingen doe die stalgenootjes nog nooooit hebben gezien ;)
foss

Bericht door foss » di 16 nov 2010, 05:02

Apart zadel lijkt mij wel lekker zitten.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
myquitte
Contacteer:

Bericht door myquitte » di 16 nov 2010, 06:13

mooi zadel hoor! dat zal vast wel lekker zitten. heel veel rij-plezier ermee!
Viv

Bericht door Viv » di 16 nov 2010, 06:17

Appart..... ik vind hem alleen voor een semi-boomloos zadel enorm opwippen aan de achterkant. Hij ligt niet in evenwicht, kun je ook zien aan je stijgbeugelriem op de laatste foto, zadel zakt enorm over de schoft.

Hoop dat je er geen last van gaat krijgen. Veel rijplezier.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » di 16 nov 2010, 07:46

Mijn gevoel zei dat ook al Viv, maar geloof dat ze het daarna nog herstelt had toch? Lijkt me wel een heel handig zadel. Mag ik zo brutaal zijn om te vragen wat de prijsklasse van dit zadel is?
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
ukoldaatje

Bericht door ukoldaatje » di 16 nov 2010, 08:06

Mag je onder een semi-boomloos zadel wel gewoon alle dekjes leggen?

Onder mijn cheyenne drytex moet ik speciale (mega DURE boomloosdekjes leggen) dekjes/pads leggen. Ik heb er ook maar 2, die zijn stervensduur :=

Haha die beugel is wel handig met bokkende, springende stoute fjordjes hoor!!

Ik had voor Ukolda dus die cheyenne omdat zij ook niets paste, maar nu zijn mijn billen vrij verwend door dat zadel en wil ik dit ook graag tzt op Gandhi gaan gebruiken.
Trotse mama van Jin 2009 uit China en Tim 2012 uit mijn buik, 2 mopseflopsen en een beagle, en Mandel m101 weer terug in mijn wei om voor te zorgen met onze shetters..
Viv

Bericht door Viv » di 16 nov 2010, 08:10

Peet je kunt ook HAFpads eronder doen, die zijn veul goeiekoper dan de Grandeurpads, en nog in leukere kleurtjes ook :D
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
ukoldaatje

Bericht door ukoldaatje » di 16 nov 2010, 12:27

Viv schreef:Peet je kunt ook HAFpads eronder doen, die zijn veul goeiekoper dan de Grandeurpads, en nog in leukere kleurtjes ook :D
Jaaaaaahhh dat wil ik, leuke gekleurde pads *o/* ...niet altijd dat saaie ouwe en eigen... :?

Site voor leuke hafpads? Passen die onder maatje 2??
Trotse mama van Jin 2009 uit China en Tim 2012 uit mijn buik, 2 mopseflopsen en een beagle, en Mandel m101 weer terug in mijn wei om voor te zorgen met onze shetters..
girlnextdoor

Bericht door girlnextdoor » di 16 nov 2010, 15:17

Dat zadel heb ik ook, ik vind hem super fijn!
Bailey

Bericht door Bailey » di 16 nov 2010, 19:03

@Viv en Deedee: jullie hebben helemaal gelijk! Op de foto's zit het zoals ik al zei nog niet zoals het zou moeten. Ik had de pommel te breed gezet, waardoor het over de schoft/schouder heen leek te zakken en naar voren schoof. Heb ik inderdaad later aangepast. Merci voor jullie oplettendheid en meedenken :)
Verder is het zadel ook even wennen aan hoe het uitziet, het ligt echt anders dan een 'gewoon' dressuurzadel. De achterkant is van zichzelf aardig hoog gebouwd (dikke kussens eronder) en de kniewrongen/zweetbladen lopen niet recht naar beneden maar 'wijzen' als het ware wat naar achteren.

@Deedee: het zadel kost nieuw zo'n 1000 euro. Er is ook een iets goedkopere versie van 800 euro, an sich niet heel veel verschil maar vreemd genoeg vond ik die zelf voor geen meter zitten. Buitenzinnig en Green Distance verkopen ze en je kunt bij/via hen ook testen.

@ukoldaatje: onder dit zadel hoef je inderdaad geen speciale dekjes, dat vind ik wel superfijn eraan! Het heeft dikke kussens die de barefoot niet heeft, vandaar.
Plaats reactie