Sinds paar maanden ben ik hier met Bailey mee bezig en hij vindt het echt geweldig. De methode is niet 'stijl-gebonden' en ik gebruik het ook als aanvulling op de manier waarop ik sowieso al met hem bezig ben.
Gisteren hebben we bijvoorbeeld grondwerk met de bodywrap gedaan (de foto's zijn echt rotkwaliteit en ook niet de beste timing timing, sorry):

De banden om z'n lichaam zijn elastische bandages en helpen hem te verzamelen. De band om z'n voorhand helpt hem deze te liften, de band langs z'n achterhand maakt hem bewust van z'n achterbenen en helpt hem deze goed op te tillen.
Ik rijd ook regelmatig met bijvoorbeeld een 'balance-rein' zoals het heet volgens de TTeam methode. Het is niet meer dan een extra teugel om de hals tijdens het rijden, zoals een cordeo of halsring. Je rijdt dan met dubbele teugel, 50% op het hoofdstel/bit en 50% op de halsteugel.
Het helpt mij, op een heel makkelijke manier, om Bailey's voorhand meer te 'liften' en meer op de achterhand te dragen.
Verder doe ik ook vaak TTouches bij Bailey, cirkelvormige bewegingen, een soort van lichte massage die veel dieper gaat, moeilijk om in 1 zin uit te leggen. Ik combineer dat dan weer met reiki en ik vind die combinatie ook heel interessant.
Ben benieuwd of jullie deze methode kennen, er mee bezig zijn of het al eens geprobeerd hebben!