Van de week eindelijk weer eens gereden met Vlin. Hij heeft een flinke tijd herfstvakantie gehad in zijn gigawei.
De dag ervoor expres eerst een eind met hem gewandeld. Toen merkte ik al dat hij flink voorwaartse was, terwijl hij normaal altijd mooi naast mij blijft. Toen ik de volgende dag ging rijden voelde ik de spanning in zijn lijf. Hij wilde zó graag en zó hard. Toch heb ik eigenlijk alleen maar gestapt en gedraafd (hard-harder-hardst)en weer gestapt en gedraafd enz. Pas na een drie kwartier kwam de rust erin en kon ik met een los teugeltje heerlijk verder stappen. Hij zag er vlak bij huis eigenlijk niet eens zo nat uit. Maar éénmaal in zijn stalletje!!! Ik heb hem 4 uur op stal gelaten waarvan 1 uur met zweetdeken op. Toen was hij nog niet echt droog. Toch buiten gezet want volgens mij was hij op de huid niet meer nat.
Maar buiten op de wei kreeg hij samen met 3 andere paarden de gekke 5 minuten!!! Hij moest zich even ontladen. Zo heb ik hem trouwens nog nooit gezien. Eerst rollen en toen als een idioot ervandoor. Grappig was dat hij tijdens de galop met zijn voorbeen naar voren slaat. Eerst links toen rechts. Zag er leuk uit.
Er stonden 4 reeën achter in de wei nou die wisten niet hoe snel zij zich uit de voeten moesten maken toen die vier paarden op ze af kwamen stormen. Hijgend en dampend kwamen ze weer terug om vervolgens nog een rondje te doen.
Naderhand bedacht ik met nog dat ik blij was dat er geen ongelukken zijn gebeurd met bijv. molshopen of konijnenholen want wat een geweld even in die wei......
Maar waarom ik hem in vredesnaam op stal zet om te drogen!!!!????