Het 16+ fjorden topic

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
foss

Re: Het 16+ fjorden topic

Bericht door foss » zo 24 okt 2010, 05:25

Hier staan de paarden nog buiten maar ik denk dat het niet lang meer gaat duren want alles is zo nat.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Esther

Bericht door Esther » zo 24 okt 2010, 08:05

Gisteren heeft er een ander meisje, stagiare op Jes gereden en ze vonden het echt nog geen 21 jarige!! Goed om te horen!!
Jeskim staat nu 's nachts in de stal en overdag buiten.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Suus

Bericht door Suus » zo 24 okt 2010, 08:10

Morris staat 24/7 buiten met een schuilstal waar hij nooit in gaat staan, de mafkees! Hij is 18, maar daar merk ik ook niks van! Ik doe niet meer zo veel, omdat hij met wedstrijd-pensioen is, maar hij is fit zat hoor! Ik vraag me wel eens af of ik geen bijrijder moet nemen aangezien hij in werkweken maar 1 tot 3 keer per week loopt (buitenritjes) en soms ook helemaal niet aangezien ik de laatste jaren wat gezondheidsklachten heb af en toe. Wat denken jullie?
Morris, mijn superfjord!
cowgirlwillie
Locatie: op activiteitenboerderij "Het feestvarken" in Donkerbroek fr.
Contacteer:

Bericht door cowgirlwillie » zo 24 okt 2010, 08:34

Ootje schreef:Staan jullie paarden al op stal?
Het was vandaag zo nat, dat alle paarden vandaag binnen zijn gebleven. Als het van de week droog blijft, kunnen ze wel weer naar de wei. Het zal wel lekker zijn, want meestal gaan ze half november pas op stal.
Ik heb dus een loopstal met de deur open naar de wei. Ze kunnen zelf kiezen wat ze doen buiten staan of binnen. Binnen is er droog hooi om te eten, buiten gras. (al gaat dat lekker snel op.) De wei is ondertussen ook flink nat. En het waaide/ stormde en regende gisteren aan 1 stuk door. Ik heb de meiden niet buiten gezien. die zijn de hele dag lekker in stal blijven lopen en eten. Ze vonden het dus ook te erg...

Mijn man wilde nooit paarden want die zouden je land omploegen. Nu lijk ik mij daar ineens drukker om te maken dan hem. ik twijfel of ik ze nu in de uitloop met bak moet zetten ipv wei. Maar hoe ga ik dat dan doen met voer?
op dit moment staan ze 24/7 in de wei als ze dat willen. ze hebben het al aardig kortgewiekt dus ik maak mij geen zorgen meer om teveel gras voor lynda. ze krijgen samen zo'n 4 plakken droge hooi bijgevoerd. 's ochtends 2, 's avonds 2. Géline geef ik nu een halve schep veulen brok bij elke avond omdat het nu ook wel echt koud en nat wordt dus ze vast wel wat extra energie kan gebruiken. Lynda krijgt niks bij, die is dik zat...
maar ja als ik ze in de bak zet zouden ze alleen de hele dag hooi hebben..
Is dat voor lynda ook nog genoeg?

Nadat ik ben gevallen met longeren staat lynda nu sinds 2 weken op winterrust/ zwangerschapsrust. (dacht dat ik nog wel moest kunnen longeren met mijn dikke zwangere buik... maar ben op dit moment net zo'n teletubbie of duikelpoppetje.. snel uit balans)
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
roos

Bericht door roos » di 26 okt 2010, 18:06

Onze paarden gaan vanaf donderdag uit het land. Nu stonden ze nog van 9 tot half5/5 uur in het land, maar door de vele regen is het over met de pret en pas in maart/april begint het feest weer.
Ze krijgen dan in de ochtend biks en hooi en gaan rond 11 uur tot half5/5uur naar buiten op het zand, ideaal is het niet maarja je mag met alles blij zijn(zeker in de randstad)

Danc heb ik gisteren geschoren met mijn NIET scheertalent. Borst, halve buik en flank.
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Ootje

Bericht door Ootje » wo 27 okt 2010, 18:38

Alleen hooi is vast wel genoeg voor Lynda, zeker nu ze niks hoeft te doen.
Vervelend dat je gevallen bent.

Odette staat weer buiten. De wei is nog redelijk droog, dus dat is mooi.
Zaterdag gaan we met nog drie fjorden een bosrit maken. Nu maar hopen dat het een beetje droog blijft.
Odette&Fenna
Annemarie

Bericht door Annemarie » wo 27 okt 2010, 18:48

Nisko staat gewoon nog steeds lekker buiten. Land ziet er nog heel goed uit. Alleen bij de uitgang wat modder.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Rosantjuh(L)banjer

Bericht door Rosantjuh(L)banjer » do 28 okt 2010, 09:14

Hier staan de dames overdag in de bak met hooi en snachts op stal als ze in de stal komen krijgen ze een plakje en savonds rond 10 a 11 uur krijgen ze weer hooi. verder krijgt bella ponybrokken omdat die zwaar in training staat en banjer krijgt een beetje muslie voor de smaak en die werkt nog zown 3 a 4 keer in de week dus heeft ze ook een extratje ook al heeft ze die eigenlijk niet nodig O:)
Bella (Bijoux van de Tsjoggelberg) en Fenne van de hoenderkamp

Afbeelding
Tot een kleine BellaX Winser G

R.I.P. 27-11-'08 Popeye.
R.I.P 17-08-'12 Banjer.
Ivonne

Bericht door Ivonne » za 30 okt 2010, 18:34

Heb morgen een tutdagje met mijn 16+er in de planning. Hopen dat het droog blijft.
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Ootje

Bericht door Ootje » za 30 okt 2010, 18:39

Vandaag ben ik met Odette naar het bos geweest. Samen met nog drie andere fjorden.
Wat kun je daar toch van genieten, vooral omdat we niet zo vaak een bosrit maken.
In de bak is ze nooit de snelste, maar in het bos laat ze zich niet zo snel inhalen.
Ze was wel moe na drie uur. Ik heb d'r maar een paar uur op stal laten staan om bij te komen, maar net liep ze alweer heel hard naar de wei.
Odette&Fenna
Ivonne

Bericht door Ivonne » zo 31 okt 2010, 13:10

Bos vinden de meesten wel leuk volgens mij. Heerlijk zo genieten. het bos is ook zo mooi nu.
Ik wou met Marga tutten, maar het regent :( . Ga zo toch maar even knippen.
Lijkt wel of ze steeds minder wit in haar kuif krijgt :?
Afbeelding
Baranna 13-5-2006

Esther

Bericht door Esther » di 02 nov 2010, 10:22

Ik ga morgen naar Jes!!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ootje

Bericht door Ootje » wo 03 nov 2010, 19:47

Wat een mooie foto van Marga!
De kuif van Odette is ook echt een verschil met vorig jaar. Na Fenna's geboorte werd 'ie ineens heel lang. Nu heeft ze weer een hele korte kuif. Apart.

Hoe was het bij Jeskim?
Odette&Fenna
Esther

Bericht door Esther » wo 03 nov 2010, 21:14

Ik was nog bijna niet gegaan want ik ben niet fit, maar toch maar gedaan anders kan ik toch niet slapen en echt koud was het niet..

ehm.. Ik heb nog steeds geen foto's gemaakt want ik was te druk, hihi..
Bij aankomst stond Jes lekker in de bak met de rest van de paarden, lekker rustig..
Het was een grote groep kinderen vandaag, dat was toevallig zo, normaal niet zo'n grote groep, hihi..
Maar ik kon dus mooi helpen, met twee kinderen Jeskim gepoetst en gezadeld.. Tijdens het poetsen werden er ook stukje appel uitgedeeld, nou dat vond Jes wel prima natuurlijk.. Al was ze erna wel wat happerig..
Eerst een jongetje erop, die vertelde vanalles over Jeskim, vond haar heel leuk. De bak was een modderpoel, dus ik zat natuurlijk voor ik het wist onder de modder, maar dat mocht de pret niet drukken..
Jeskim kleefde wel erg aan mij, dat kwam volgens dat jongetje omdat ze heel veel van mij houdt, lief he!!
Eigenaresse ging ernaast lopen met draven, want dat durfde ik niet aan met zo'n kindje erop hoor, straks vallen ze, hihi..
Maar is wel te merken dat Jes dan echt heel vlot is. De collega van Jes heeft wat meer nodig om aangespoord te worden, dus de kinderen doen al snel wat te hard en het jongetje was ook wel heel enthousiast en tja, Jes wil ook wel, hihi..

Daarna wisselen en mocht er een meisje op, die kon wel stukjes alleen, maar Jes bleef steeds bij me in de buurt, geeft niets!!
Wel egostrelend dat Jes mij ook nog lief vindt..

Daarna benen afspoelen, dat doen de kinderen ook zelf!! Ik zadelde haar af.
En mocht ze lekker in de stal waar al een berg hooi lag te wachten!!

Ze is zoals ik al hoorde wel pittig met rijden, ze loopt wel door en draaft vrij snel.. Haar ei kan ze ook niet zo heel erg kwijt omdat het allemaal wat langzamer moet, maar ik denk dat dat ook even wennen is voor haar.. Er wordt nu wel wat anders van haar gevraagd als wat ik deed..

Maar het is echt een leuk plekje en ik hoop dat het goed blijft gaan, al heeft een klein plekje nog wel zoiets van, als ze het nu even goed verpest dan komt ze weer lekker thuis, hihi..

Er waren buiten de eigenaresse nog twee begeleidsters en ik kreeg leuk commentaar, dat ik zo wel aan de slag kon daar, dat ik leuk was met zowel de paarden als de kinderen.. Tja, ik heb ook 3 jaar Pabo gedaan he..
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik het toch ook wel weer erg leuk vond, ergens in een klein plekje mis ik het voor de klas staan dan ook wel weer, maar wel alleen bij zulke leuke kinderen!! Maar ik was echt kapot toen ik thuis kwam, het is echt te veel voor me..

Wel gevaarlijk, je rijdt voor de divoza langs als ik heen ga.. Dus toch even kijken daar..
Maar netjes gehouden, heb ook geen geld, hihi.. Moest een hooinet want mijne is pleite en ik heb een grote doos vol snoepjes gekocht, kan ik weer drie jaar vooruit.. Snoepjes voor het paard dan he..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ivonne

Bericht door Ivonne » wo 03 nov 2010, 21:20

Jeskim wordt vast wel rustiger Esther. Heeft bij Marloes ook even geduurd. Nu past ze zich feiloos aan bij de deelnemers. Marloes is echt een verrijking voor onze zorgboerderij. De koeien kunnen ze niks mee, de paarden kunnen ze echt verzorgen en daar kunnen ze mee knuffelen. Leuk om te zien hoe de autistiche mensen kusjes van de paarden willen terwijl ze anders nooit lichamelijk contact willen en dus ook nooit kusjes krijgen, zelfs niet van hun ouders.
Leuk dat je er een goed gevoel over hebt Esther!
Baranna 13-5-2006

foss

Bericht door foss » wo 10 nov 2010, 05:29

De oudjes staan weer op stal en wat waren ze er blij mee ze waren het helemaal zat in het koude en natte land.
Zondag zijn ze geschoren vooral Haila vond het heerlijk die stond gewoon te genieten.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
rocky&moby

Bericht door rocky&moby » wo 10 nov 2010, 08:33

Moby loopt 24/7 buiten het hele jaar sinds dec 2009. Hij vind het heerlijk en het is prachtig om ze in de sneeuw te zien spelen maar soms lig ik er s'nachts wel wakker van als het onweert of min 10 is en er weer een pak sneeuw valt.

Zou ie dan niet liever lekker in ze stalletje staan? De volgende dag gauw bij ze kijken maar dan staat hij daar vrolijk..

Zo lang het goed gaat viert hij daar zijn pensioen feestje maar word moobs echt een opaatje komt hij maar weer lekker naar stal.
Ootje

Bericht door Ootje » wo 10 nov 2010, 20:05

Fijn dat het goed gaat met Jeskim.

Odette kwam afgelopen maandag als een varkentje uit de wei. Ze leek wel gra. Nu staat ze weer op stal, want om d'r nou met storm en regen buiten te zetten, vind ik ook zo wat.
Ze loopt normaal langs de Lek en daar is weinig beschutting.
Odette&Fenna
Ootje

Bericht door Ootje » za 13 nov 2010, 16:32

Gelukkig was het vandaag droog.
We hebben met Odette en Tjico lekker een rondje buiten gereden zonder zadel.

Het is wel fijn dat we een binnenbak hebben op de manege, waar ze ook los in mogen. Kunnen ze af en toe even droog rollen. Wat is alles nat zeg!
Donderdagavond stond zelfs het beton voor de stal blank.
Odette&Fenna
Ravke

Bericht door Ravke » wo 17 nov 2010, 16:15

Zo weer eens even bijgelezen. Het is idd een natte boel overal, vorige week kwamen we bijna niet de wei op om de paarden eruit te halen, loopt iets schuin omhoog, en dan door de modder, niet vooruit komen, slappe lach... Maar het is gelukt. Eenmaal binnen een kilo modder van elke schoen en hoef verwijderen...
Gelukkig gaan ze, als het ook maar enigszins mogelijk is, het hele jaar door naar buiten.

Ik heb elk jaar minder zin in de winter, buiten rijden is prima, maar in het donker is het toch vrij beperkt. En binnen rijden is niet onze favoriete bezigheid, maar ja we mogen blij zijn dat we een binnenbak hebben en kúnnen rijden...
Plaats reactie