Sneller dan gedacht: C-tjes topic deel 8!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Nathalie

Re: Sneller dan gedacht: C-tjes topic deel 8!

Bericht door Nathalie » ma 25 okt 2010, 15:29

wat fijn dat het zo voorspoedig gaat met Celony! Zou idd ook niets overhaasten en blij zijn met de voortgang tot nu toe :)

Oh Jilly wat vervelend dat het niet zo lijkt te liggen als gehoopt...ben benieuwd wat de zadelmaker ervan gaat zeggen.
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Jilly

Bericht door Jilly » di 26 okt 2010, 07:12

Heb het er gisteren avond nog even met m'n stalgenootje over gehad en ook zij vond 'm niet mooi liggen, zij zei dat hij ook wipte tijdens het rijden.
Gisterenavond dus nog maar mailtje gedaan naar de zadelmaker met de foto er bij en ook hij bevestigde dat hij niet mooi lag. Wat ik zelf al dacht, dacht hij ook: ligging wss met de andere kussens veranderd (gepast met gewone en geleverd met Franse). Zaterdag komt hij terug kijken wat hij er aan kan doen, dus qua service gelukkig niks te klagen :)
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Viv

Bericht door Viv » di 26 okt 2010, 09:05

Owww wat een goeie berichten Aniet, super. Hou vol!
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
dees1980

Bericht door dees1980 » di 26 okt 2010, 13:27

Fijn dat het wat beter gaat me Celony :D

Mijn Ctje heeft ook nog steeds een makkie , ik wilde eerst de osteopaat erbij en die is afgelopen vrijdag geweest en het weekend moest hij lekker op rust dus lekker in zijn uppie op de wei gestaan.
Vandaag mocht hij voor het eerst aan de longe en dat ging goed hij ging tekeer als een arabier maar liep heel netjes , morgen weer een dagje niks moest om de dag longeren deze week en volgende week 2 x onder het zadel 15 minuutjes stappen.
Verder doe ik heel rustig aan met Hummer hij geniet nog lekker van het jong zijn en ik heb zoiets van laat hem maar lekker zo houden we het leuk en net wat jullie zeggen zo is hij op zijn 7e tenminste niet kapot getraint.
Afbeelding
Fjorden zijn niet eigenwijs , ze doen gewoon alles graag op hun eigen manier !
ing-1970

Bericht door ing-1970 » di 26 okt 2010, 15:07

Het lijkt erop dat alle c tjes een luizeleventje hebben,
Corner weet volgens mij ook niet meer wat werken is pff hij word mollig zeg.
nog efjes dan slaapt hij voortaan ergens anders en word er weer volop gewandeld met hem .
Afbeelding
Peertje

Bericht door Peertje » di 26 okt 2010, 16:22

Vind het stiekem toch ook wel heel goed nieuws over Celony! +:)+

Ons Ctje heeft ook relaxed leventje op het moment (eigenlijk altijd wel) :D
Helaas is de weidegang bij ons echt over nu en moet hij het overdag met een paddock doen.
Verder een beetje basiswerk met rijden, wat longeren en af en toe langeteugelen' en zo'n 3 - 4
vrije dagen per week. Robbert is niet zo heel fanatiek, dus Peer kan het rustig aan doen. :P

Nou is Peer van zichzelf al zo ontzettend verschrikkelijk te veel relaxed dat we gisteren sportpaardenmuesli
voor hem hebben gekocht. Kijken of hij daar wat meer energie en pit krijgt... :D
Hij stond tot nu toe op 3x daags hooi (1x bij weidegang) en 3x een handje Pavo Nature's Best muesli.

:wave:
Capone (KWPN), Beer en Grijze :L
Viv

Bericht door Viv » di 26 okt 2010, 17:12

Vandaag maar weer eens op Cdiesje gestapt. Stond al 2 weken stil en zn rug was weer mooi "koel". Dus hupla opgestapt (dat is echt een dubbele 10 zo braaf als dat beest blijft staan) en relaxed in stap wat rek en strekoefeningetjes gedaan opt gemakkie. Daarna toennie goed los was nog even in draf wat losgewerkt en dat viel me alles mee. Wat heeft dat dier toch heerlijke gangen en wat issie toch heerlijk koel in de kop ondanks dattie al 2 weken niks gedaan heeft.
Dus daarna lekker uitgestapt aan lang teugeltje en weer lekker op stal gezet.

Morgen weer dagje niksen, donderdag weer lekker masseren, vrijdag nieuwe nikes, zaterdag abop-proefje maar eens doornemen in de bak en zondag zien we wel.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Afbeelding
Orion1996

Bericht door Orion1996 » di 26 okt 2010, 17:15

Ik heb morgen les, eindelijk weer, vorige week ging niet door door slechte weer (lees bak verzopen). Zaterdag waarschijnlijk abop oefendag. Ben benieuwd
Fijn dat dies zn rug weer koel aan voelt Viv
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Viv

Bericht door Viv » di 26 okt 2010, 17:22

Tsja alleen als het zadel erop gelegen heeft wordt het weer warm, dus ben benieuwd of Steffie een oplossing weet (ja opvullen zover was ik zelf ook al hahhaa) of iig tips hoe op te vullen en bij wie.
Afbeelding
Orion1996

Bericht door Orion1996 » di 26 okt 2010, 17:57

En iemand op laten vullen als zij erbij is? Kan dat? Dat zij advies geeft over hoe en wat?
Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » wo 27 okt 2010, 05:45

Nee dat gaat teveel kosten want dan moeten wij met peerd en zadelmaker naar Steffie toe en dat gaat dan ook weer weken duren.
Afbeelding
Orion1996

Bericht door Orion1996 » wo 27 okt 2010, 08:18

Nee das dan ook niks. Op onze vorige stal kwam de zadelmaker vaak samen met de fysio 1 keer per 6 maanden ofzo. Dan kon je inschrijven (ook van buitenaf)
Afbeelding
brigit83

Bericht door brigit83 » wo 27 okt 2010, 12:45

Ik lees hier al wel dat jullie C'tjes ook regelmatig een "check-up" krijgen voor wat betreft zadel en rug?

Cural gaat op het moment goed, maandag heeft hij voor de tweede keer in zijn leven springles gehad en het ging heel erg goed! Springinstructeur was erg te spreken over zijn inzet. Aankomende dinsdag moet hij weer naar de osteopaat toe dan staat hij weer lekker 1 week op rust daarna pak ik hem weer rustig op met longeerwerk. Maar vooral als het weer het toe laat buiten rijden!

Volgende week wordt hij hopelijk ook voor een gedeelte geschoren samen met opa Fjord Nelis (17 jaar).
Cural: Mn lieve gele vriend!
V. Sven
M. Ura
B Fjordsport

KNHS B+11, L1+10, L2+10, M1+3
RUINENKAMPIOEN 2011 VORDEN 37 PUNTEN!!!
B zadelproef dussssss MODELRUIN!!!
Jilly

Bericht door Jilly » wo 27 okt 2010, 13:21

Bij Hay is er alleen een zadelmaker en tandarts bijgekomen voor check up, fysio nog niet en dat ga ik ook niet doen zolang we nergens tegenaan lopen. Ik zou het natuurlijk kunnen doen, maar zo kan je natuurlijk geld gaan uitgeven aan alles wat niet per se nodig is :D

Wat leuk zeg springles, zou ik ook graag gaan volgen, maar ik zou niet weten waar ik daarvoor een instructeur moet gaan zoeken. Heb al eens gesnuffeld tussen advertenties op internet, maar 40 euro voor een uur heb ik er niet voor over, dan hups ik wel wat zonder begeleiding, tis niet dat we daar in doelen hebben.

Morgen gaat Hay half kaal, eindelijk!
Viv

Bericht door Viv » wo 27 okt 2010, 13:30

Als Steffie accoord is komt volgende week zadelmaker daarheen om meteen een grote APK te doen. Hebben we meteen 2 vliegen in 1 klap.
Afbeelding
Peertje

Bericht door Peertje » wo 27 okt 2010, 19:20

Goed geregeld Viv! +:)+
Capone (KWPN), Beer en Grijze :L
claudia

Bericht door claudia » wo 27 okt 2010, 19:37

BIj die van mij komt ook niet zo vaak een Da of wat dan ook. (i kzit dan natuurlijk wel dicht bij het vuur dus als er wat is dan straat hij ook in een vloek en een zucht op de stoep).
Maar een fysio heb ik nog nooit bij geen enkel paard van mij bijgehad, ook nooit geen problemen gehad met een scheef of wat dan ook paard.
Mijn baas kijkt als hij er dan toch wel eens is ook de tanden na, dus een tandarts heb ik ook nooit nodig.

Scheelt een hele hoop werk en natuurlijk zie je zelf ook wel als er problemen mochten ontstaan.
Maar mocht ik ooit een fysio of wat dan ook nodig zou hebben dan zal ik ook zeker niet twijfelen om te bellen.

Het is ook alleen Alco die regelmatig last heeft van zijn huid maar verder hoesten ze nooit, zijn nooit kreupel(even heeeel snel afkloppen).
Echte FJORDEN. (haha)
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
ing-1970

Bericht door ing-1970 » do 28 okt 2010, 06:28

he lekker,morgen Corner verhuizen,heb er zin in.
Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » do 28 okt 2010, 08:56

Pfffffff mijnheer ontdekte vandaag ineens weer de stapmolen van de buren, dus u begrijpt wel hoe wij daarna over het erf gingen. Edward hoeft Totilas niet te missen hoor, misschien ietsje kleiner en ander kleurtje maar alle gangen zitten erin hoor :Z Londen 2012 moet geen enkel probleem zijn :D
Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » vr 29 okt 2010, 08:31

Blegh wat een rotdag(en). Gisteren Hay als een opaatje uit de stal gehaald, hij kon gewoon nog amper lopen. DA is geweest, onderzocht en bloed genomen. Straks heb ik de uitslag. Ze denkt hoef- of spierbevangen |(
Plaats reactie