Meest bijzondere eigenschap van je fjord...

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Daphne_65

Re: Meest bijzondere eigenschap van je fjord...

Bericht door Daphne_65 » wo 27 okt 2010, 07:11

Ik heb Shadow nog geen dag sjaggie gezien. Altijd komt ze me begroeten met trillende neusvleugels, echt hinniken doet ze niet graag. Alles ik van haar vraag, doet ze graag voor mij. Ze is helemaal op mij gericht. Ik heb haar vanaf dat ze 8 maanden oud is en ik ken haar door en door. Iedere dag weer ga ik graag naar mijn meisje toe en kom ik met een blij gevoel weer thuis!
Blue Shadow (IncoxYerxes)
D-Gaefur (DrafurxInco)
Anna_Dani

Bericht door Anna_Dani » wo 27 okt 2010, 12:02

Dani hinnikt bij iedereen die aankomt, maar het hardst bij mij *glunder*. Ze is van zeer weinig onder de indruk, ze houdt haar hoofd koel. Daarnaast heb ik ook nog geen slechte dag gemekrt, ze is altijd vrolijk en opgewekt!
Paardentaxi | Grondwerk & Klassieke dressuur | Fotografie
#fulltimedreamchaser + M2+6
brigit83

Bericht door brigit83 » wo 27 okt 2010, 13:13

Cural is stoertje met een heel klein hartje!
Overal staat hij met zijn nieuwsgierige neus vooraan totdat het hem te eng wordt dan gaat hij weer :(:)
Hij houdt van aandacht en er vooral bij staan.
Cural: Mn lieve gele vriend!
V. Sven
M. Ura
B Fjordsport

KNHS B+11, L1+10, L2+10, M1+3
RUINENKAMPIOEN 2011 VORDEN 37 PUNTEN!!!
B zadelproef dussssss MODELRUIN!!!
Ilona

Bericht door Ilona » wo 27 okt 2010, 18:02

Dat Castor zodra hij een emmer in zicht krijgt eerst een hap neemt van de inhoud van de emmer en later past gaat proeven wat het eigenlijk is.
Zo liep hij een paar jaar geleden opeens met een mond vol krammen weg... *oeps* 8)7 Hij had gelukkig niets ingeslikt.
Maar daardoor heeft hij van degene die met de krammen in de weer was wel de stempel: 'bijzonder dier' gekregen :+
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Anouska

Bericht door Anouska » wo 27 okt 2010, 18:15

Dat als hij goed z'n best heeft gedaan na het werk, maar dan ook écht goed z'n best heeft gedaan, mij aan kijkt van: "Zo vrouwtje, goed gedaan he? Was speciaal voor jou!" Daar smelt ik gewoon elke keer van :L.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Ootje

Bericht door Ootje » wo 27 okt 2010, 18:27

Odette is een kei in knopen losmaken. Altijd doet ze een poging om haar halstertouw los te krijgen.
Verder vindt ze het prima als kleine kinderen met haar bezig zijn. Poetsen, rijden, al zitten ze er achterstevoren op, of ze glijden via haar kont naar beneden, ze vindt het allemaal best.

Fenna lijkt wel op haar moeder. Die is ook zo makkelijk.
Odette&Fenna
lientje

Bericht door lientje » wo 27 okt 2010, 18:49

Yuur is een heel stoere, maar durft daardoor wel bijna alles, zeker in het verkeer enzo. Bijv met de EPe vierdaagse kon ik hem zo een joelende groep mensen in sturen, waar de meeste paarden achteruit ervoor wegliepen.
Hij is ook altijd een knuffelkont. Lief, maar heeft duidelijk leiderschap nodig.

Sharon is voor mij nog altijd een 'wilde' zij vertrouwd nog altijd niet volledig op mensen, is erg in zichzelf maar wel heel lief en nooit gemeen. Zal nooit uithalen of bijten of wat ook, maar geeft zich ook nooit echt aan je. Vind het echt zo'n pony die je in het wild gevangen hebt ofzo. Sharon houdt niet echt van kroelen en is altijd nukkig in haar uitstraling.

Flash is een bikkelharde, laat zich door niemand intimideren en is vreselijk slim. Ieder kiertje of opening vind hij, sloten en biksbakken openen lukt hem ook allemaal. Flash moet je nooit onderschatten :D
Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.

Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » do 28 okt 2010, 07:55

Ukie schreef:Ukie is echt gek op sommige mensen, terwijl ze andere mensen straal negeert. Van sommige mensen is ze ook echt bang.
Als we ergens zijn dan stopt ze soms ineens bij een wildvreemde voor een aai :)) heel grappig.
Dat doet RB dus ook, vooral bij kinderen! Ulvy doet het trouwens ook bedenk ik me nu.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Suzanne

Bericht door Suzanne » vr 29 okt 2010, 10:14

Wat me aan Kobalt opvalt, is dat hij heel erg in zijn eigen wereldje kan zitten... een dromertje :j
Heel soms denk ik zelfs weleens als hij op een bepaalde manier staat en kijkt.... zou ie ze wel allemaal op een rijtje hebben :o :')
Hij is ontzettend lief naar mensen en paarden, maar hij kan echt een beetje autistisch overkomen :+
Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » vr 29 okt 2010, 10:25

Tsja tis natuurlijk toch een allochtoon Suus _O-
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Suzanne

Bericht door Suzanne » vr 29 okt 2010, 11:55

:')
zou het dat zijn?
Afbeelding
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » vr 29 okt 2010, 18:37

Blondie hier ziet dit topic nu pas, :o

mijn Ubie heeft iets heeeel bijzonder, thanx ellen dat je de eer aan mij laat ;)

Ubie voelt mijn te lage bloedsuikers aan, ik zelf niet maar als mijn bloedsuikers te laag zijn en ik berijd hem op dat moment dan weigert hij om verder te lopen.
kan m aansporen of tikje geven , dan zet hij hooguit 1 stapje verder meer niet en wacht net zo lang totdat ik afstijg, als ik dat dan uiteindelijk doe en merk dat ik niet in staat ben om goed op mijn eigen benen te staan of te lopen tsja dan weet ik hoe laat het is, hij heeft het altijd veel eerder door.
Hij is sowieso erg gevoelig maar wel helemaal ingesteld en waakzaam op mij :+:
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
Ivonne

Bericht door Ivonne » vr 29 okt 2010, 18:38

Carolinef schreef:Ubie voelt mijn te lage bloedsuikers aan, ik zelf niet maar als mijn bloedsuikers te laag zijn en ik berijd hem op dat moment dan weigert hij om verder te lopen.
kan m aansporen of tikje geven , dan zet hij hooguit 1 stapje verder meer niet en wacht net zo lang totdat ik afstijg, als ik dat dan uiteindelijk doe en merk dat ik niet in staat ben om goed op mijn eigen benen te staan of te lopen tsja dan weet ik hoe laat het is, hij heeft het altijd veel eerder door.
Hij is sowieso erg gevoelig maar wel helemaal ingesteld en waakzaam op mij :+:
ontroerend verhaal, heel bijzonder
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Jankeke

Bericht door Jankeke » za 30 okt 2010, 10:58

Vlin is een watje, doet regelmatig stoer maar ondertussen....... Hij kan ook heel goed laten merken als hij ergens geen zin in heeft. Dan gaat hij grommen. Tóch zal hij het voor je doen. Hij is ook gek op mensen maar wel erg kieskeurig. Vlin "hinnikt" ook zonder geluid. Je ziet zijn neus dan trillen. Verder is hij een enorme knuffelkont. Hij voelt mij aan, hij doet narrig als ik dat ook ben en uitgelaten als ik me ook zo voel.
Maar het meest bijzondere aan hem is dat hij de buffer is tussen twee paarden in de wei. Pas als Vlin op de goede plaats staat bij het hooi kunnen de anderen eten. Hij is de vredestichter tussen een zeer dominante merrie en een merrie met voernijd. Dat vind ik toch zo super!
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
Love_Jordy

Bericht door Love_Jordy » ma 01 nov 2010, 09:33

Leuk om alle verschillende dingen te lezen!

Jordy zijn eigenschap is toch echt: een 'goedzak'
vindt alles best, Is liever lui dan moe. Je moet bij hem echt eerlijk zijn...Hij heeft tijd nodig om zich voor jou te geven. Dat zie ik het meest terug in het rijden.
Het is werken met hem, maar dan geeft hij je ook wat!
alles samengevat is hij gewoon superLief. :)
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Jordy mijn Toppertje! 19/03/1997 - V. Barstad.
B + 11.
L1+11. ★★★★★★★★★★★

L2 Startgerechtigd!

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Daphne!

Bericht door Daphne! » di 09 nov 2010, 20:38

Ewald heeft een hele rare bijzondere eigenschap.
:D "Hij swaffelt" :D
Met zijn tong dan weliswaar, slaat hij overal tegenaan.
Hij steekt zijn tong naar buiten, en klemt hem tussen zijn voortanden, laat hem hangen en dan begint hij te swaffelen. Zijn favo swaffelobjecten zijn de drinkton, je hand, een hek, zijn halstertouwtje.
Heel maf, mensen die het voor het eerst zien, worden er spontaan melig van.
Maar ik negeer het maar, want eigenlijk is het maar heel raar en een dom gezicht.
Soms bijt hij te hard, en word zijn tong een beetje blauw :# .
Vreemd paard he 8)7 ...
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
Lisa

Bericht door Lisa » wo 10 nov 2010, 16:51

Alinde haar eigenschap'pen' zijn toch wel:"
-goedzak/braaf, ze vind bijna niks eng. En dan dat hele zadel gedoe. Dat ze gewoon stug met een zere rug door bleef lopen! dat wil heel wat zeggen over haar karakter.
-vertrouwen!!!
-ze is ook een meedenker. Tijdens het rijden als je met oefeningen bezig bent gaat ze het soms al afmaken. Kan heel handig zijn, maar het kan ook tegen gaan werken.
-eten tsjah daar koop je dr zeker mee om!!

en ik weet er nog 1:
Vies zijn!! ahh wat is dat paard toch steeds smerig pffff
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!

5 mei 2011 geboren: Hjala!!

Alinde... bedankt voor alles meissie!
Amber_

Bericht door Amber_ » wo 10 nov 2010, 17:11

Fjordy.... Die heeft gewoon zo'n groot hart en veel lef.
Wat ik hem ook voorzette aan hoogte of 'gekke cross dingen', hij sprong erover. Merk echt dat hij het graag doet voor mij :j. Hij ging eerder onderuit dan dat hij stopte.

Merk nu dat hij wat ouder word, hij wel wil, maar vaak niet meer kan. Opzich een goed punt, hij geeft nu aan als hij iets 'niet' kan of niet wilt.

Bij Toot kan ik nog niet echts iets bedenken, merk wel dat hij hetzelfde heeft als Fjordy. Hij gaat door voor je, net als die eerste oefencrossen, gewoon luisteren en gaan. +:)+
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Dennis

Bericht door Dennis » wo 10 nov 2010, 17:29

In mijn laatste foto topic kreeg ik de volgende opmerking van Bella:

Blijf ik bij: jullie hebben paarden met hele mooie ogen!! Valt me iedere keer weer op, dat ze bepaalde rust maar ook zeer grote interesse uitstralen.

Dit vind ik toch het meest bijzondere aan onze paarden, naast het feit dat ze voor mij stuk voor stuk een geweldig karakter hebben
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
gebakje

Bericht door gebakje » ma 15 nov 2010, 10:19

Olly en ik hebben exact dezelfde humor, heel bizar... we lijken zowieso op elkaar qua karakter, we houden alletwee niet van te veel getuttel , dezelfde lichaamsbouw ( lange rug en hangbuik :D ) en pas als we vertrouwen hebben gaan we door het vuur.
en als niemand kijkt geven we elkaar stiekum een kusje. Ze is ontzettend lief voor iedereen maar als je veel van haar vraagt dan moet je er wel wat voor doen. En ze is zo verschrikkelijk slim,
je hoeft iets maar 1 keer voor te doen en ze doet het je na, maar wel alleen als er wat te halen valt hahaha toppeerd +:)+ en ze heeft engelen geduld en is superbetrouwbaar O:)
Olly mijn allerliefste fjordenknollie[/color]
Plaats reactie