Het aangespannen-topic

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
cowgirlwillie
Locatie: op activiteitenboerderij "Het feestvarken" in Donkerbroek fr.
Contacteer:

Re: Het aangespannen-topic

Bericht door cowgirlwillie » do 21 okt 2010, 14:18

ik men ook wel met koud weer. gewoon dikek kleren aan en ik neem ook vaak lekkers mee voor onderweg. 's winters een kan warme chocolademelk bijv! mmmm. vorige winter zelfs ultiem gemend in de kou namelijk met een sleetje erachter!
Afbeelding
Afbeelding
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
Andor-Mary

Bericht door Andor-Mary » do 21 okt 2010, 14:28

@ Pablo; super hoor dat je een nieuw menpaard hebt gevonden! we verwachten snel je avonturen hier te lezen ;)

Wauw wat gaaf zeg om met de slee te hebben gement! Jammer genoeg staat Andor 's winters ook op ijzers dus dat zit er voor ons niet in.
Ik men in principe ook het hele jaar door. Gewoon veel thermokleding eronder, dik menschort om en een muts op. Helaas zijn de menhandschoenen die ik nu heb niet gevoerd, dus dat is wel erg koud maar als het goed is krijg ik volgende week voor mijn verjaardag hele luxe :D
Andor, Bjorgard x Briggen
Mijn állerbeste, lieve vriendje

Dressuur M + 9
Vaardigheid M + 10
Vera

Bericht door Vera » do 21 okt 2010, 20:27

Roos heb ik een topic gemist?
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Esther

Bericht door Esther » vr 22 okt 2010, 11:20

Ik zou met Tea ook wel eens willen sleeën!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Jowien

Bericht door Jowien » vr 22 okt 2010, 14:08

Ik men het hele jaar door, 's winters gewoon lekker dik ingepakt. Als het vroeg donker is, ga ik soms liever met de kar de weg op (goed verlicht) dan onder het zadel over donkere ruiterpaden langs de weg.

Ik heb deze week mijn FNRS-CME2 gehaald. Oftewel certificaat 2 voor het menbewijs. Niveau 1 mocht ik overslaan. Het was een 3-daagse cursus met aan het eind examen, bij Onder de Kastanje in Kootwijkerbroek. Gelest met een van de wedstrijdpaarden van Bob van Asselt, dat was heel leerzaam, wat is zo'n paard gevoelig en snel zeg. Ook met een jonge fries die soms wat omhoog wilde komen als ie iets niet snapte. En met een klein tinkertje dat net beleerd was. Heel gevoelig mondje en soms nog wat onzeker. Veel geleerd dus. Met eigen paard was ook leuk geweest (maar ja, ze mocht niet mee want kreupel), maar van deze drie paarden heb ik heel veel kunnen leren. Theorie 0 fout :)ddd en praktijk (optuigen, inspannen, dressuurproefje) prima, 2 kleine opmerkingen maar ook wat complimentjes in de proef.
Vervolg is 1 of 2 dressuurproefjes goed afleggen en 2 vaardigheidsproefjes, en dan door voor niveau3, het complete menbewijs. Dat wil ik dan wel met Orlinde doen denk ik. (ik heb het haar nog niet verteld.. mennen met haar was tot nu toe alleen recreatief of mendurance, niet echt dressuur :o )
(En ja, Viv: inderdaad, sommige van hun tinkers zijn nauwelijks te sturen en rijden, maar ze hebben dus ook leuke paardjes voor de meer ervaren menner ertussen!)

Gisteren met de buurman met zijn 2-span arabo-friezen gereden. Ook erg leuk. Ik merkte wel dat ik na de cursus kritischer ben geworden over hoe de paarden voor de wagen staan :+ . Hij spant ze altijd hetzelfde in, alles op vaste gaatjes enzo. Maar ik vond bv dat ik veel te weinig contact had met het ene paard. Die zet hij wat langer omdat ie jong is, maar ik had nauweljks leidselcontact met hem terwijl ik met het andere paard stevig contact had. Okee, een jong paard (5 of 6, loopt zeker al een jaar wekelijks zo in dit span) kun je wat meer ruimte geven, maar met contact kun je hem ook juist steunen en leiden. Gelukkig kan buurman wel wat commentaar hebben als het goed bedoeld is.

Heerlijk men-weekje gehad dus. Ik ben benieuwd hoe Orlinde het dresuurmatige oppakt deze winter!
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
Esther

Bericht door Esther » za 23 okt 2010, 10:26

Klinkt gaaf!! En erg leerzaam!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
nancy imka

Bericht door nancy imka » za 23 okt 2010, 11:23

Ik zit een beetje in twijfel. Zal ik mn kar verkopen zal ik hem houden zouden Emy en Elvis er voor gaan passen of niet. Zo ook over mn zadel twijfel ik of ik hem zal verkopen, maar goed die is niet zo groot hihi. Ik vind het wel zonde want Imka heeft nadat ik hem opgeknapt heb er niet een keer meer voor gestaan... Jammer maar ja!
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Esther

Bericht door Esther » zo 24 okt 2010, 08:10

Als je hem netjes kunt stallen zou ik hem mooi laten staan!!
Waarom zouden Emy en Elvis e rniet voor passen dan??
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » zo 24 okt 2010, 08:13

Niet wegdoen Nancy, zo zonde joh. Je hebt er zo veel uurtjes in gestopt om hem netjes op te knappen. Rustig laten staan totdat Emy en of Elvis zo ver zijn, hij vreet geen brood in de tussentijd.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » zo 24 okt 2010, 10:28

Esther schreef:Als je hem netjes kunt stallen zou ik hem mooi laten staan!!
Waarom zouden Emy en Elvis e rniet voor passen dan??

Tja dat is helemaal mijn idee, vind het zulke ukkie's en vond Im er maar net aan voor staan... Het is ook wel zonde om hem weg te doen idd...
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Esther

Bericht door Esther » zo 24 okt 2010, 19:27

Imka is toch ook niet zo groot, en E en E zijn helemaal niet zo klein en dan zijn ook nog niet eens uitgegroeid!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Andor-Mary

Bericht door Andor-Mary » zo 24 okt 2010, 21:51

Gewoon nog even bewaren ;) wegdoen kan altijd toch? straks krijg je er spijt van!

Dressuur M + 9
Vaardigheid M + 10
Zipper

Bericht door Zipper » di 26 okt 2010, 17:47

Je hebt snel iets verkocht, maar iets kopen doe je minder snel, is mijn mening.....

Wij zijn vandaag met de koets wezen rijden, heerlijk, alle herfstkleuren in het bos, net of alle paadjes anders zijn.
Fury, mijn haflinger, heeft er onder het zadel een handje van om altijd een galopje af te dwingen, vindt hij heerlijk, vandaag voor de koets heeft hij dit ook voor de 1e x gedaan, vond het spannend maar wel erg leuk.
Als we een heuveltje tegen kwamen die iets hoger was zag je hem met zijn oren draaien en ik hoefde maar ja te zeggen en dan ging hij........ ~~}>
maar hij blijft wel lekker bij je de controle is er.
Alleen even opletten dat hij dit niet bij elke heuvel gaat doen..........
Esther

Bericht door Esther » di 26 okt 2010, 21:18

Klinkt goed!! Ik heb zaterdag een snertrit door de bossen, eens kijken of het daar ook zo mooi is!!

Had gisteren wel een hele domme actie trouwens.. Ik was in het grasland aan het mennen en dacht ga terug door het maisland, wel al gehakseld uiteraard, hihi..
Maar daar tussen zat een klein greppeltje, niet diep ofzo, meer overgang van grasland naar akkerbouwland.. Nou eens kijken of Tea dat doet.. En dat deed ze.. Pas toen bedacht ik dat de kar er dan ook door ging!!!! oeps..
Ik kon me nog snel schrap zetten, Stuiter.. en we waren er..
Ging goed dus maar had er iets langer over na moeten denken..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
nancy imka

Bericht door nancy imka » wo 27 okt 2010, 08:27

Esther schreef:Klinkt goed!! Ik heb zaterdag een snertrit door de bossen, eens kijken of het daar ook zo mooi is!!

Had gisteren wel een hele domme actie trouwens.. Ik was in het grasland aan het mennen en dacht ga terug door het maisland, wel al gehakseld uiteraard, hihi..
Maar daar tussen zat een klein greppeltje, niet diep ofzo, meer overgang van grasland naar akkerbouwland.. Nou eens kijken of Tea dat doet.. En dat deed ze.. Pas toen bedacht ik dat de kar er dan ook door ging!!!! oeps..
Ik kon me nog snel schrap zetten, Stuiter.. en we waren er..
Ging goed dus maar had er iets langer over na moeten denken..

Haha zie het helemaal voor me Esther, ik heb ook wel eens een actie buiten gehad van even het gras op maar dan werden we bijna van de kar gelanceerd.

En voorlopig hou ik mijn kar idd maar. Want waarom zouden idd die twee er niet voor kunnen zou ook appart zijn
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Andor-Mary

Bericht door Andor-Mary » wo 27 okt 2010, 09:07

@ Zipper, spannend he om voor het eerst aangespannen te galoperen! Ik weet nog goed hoe dat bij mij ging, was niet helemaal de bedoeling :P Maar wel fijn dat je de controle houdt! En wat een slimmerd dat hij al vooruit kijkt of er weer een reden is om te galoperen :P

@ Esther: haha wat een blunder :P gelukkig is het goed gegaan! Zou ook wel een actie voor mij zijn geweest ;)

Vandaag nieuwe menhandschoenen gekregen voor mijn verjaardag :D Van Roeckl.. zitten superfijn! Was ook wel nodig want ben er van de week 1 verloren :S
Ik heb Andor nu een paar keer in de dubbele longe gehad, was wel even erg moeilijk om uit te puzzelen! Maar ik merk wel dat hij nu voor de kar een stukje beter loopt. Hij is wat sneller nageeflijk.. dat moeten we ook hebben :D

Dressuur M + 9
Vaardigheid M + 10
Naisven
Moderator

Bericht door Naisven » wo 27 okt 2010, 11:13

Ja, die Roeckl handschoenen zitten zalig inderdaad!
Andor-Mary

Bericht door Andor-Mary » zo 31 okt 2010, 13:03

De handschoenen hebben zich gister bewezen haha. Ik had weer eens een Dressuur wedstrijd. Het was de eerste selectiewedstrijd voor het winterseizoen die we reden. Andor liep met inrijden opzich wel lekker, kon nog wat lichter maar ik had niets te klagen. In de ring ben ik toch schijnbaar wat gespannen, waardoor hij toch sterker werd. Hij liep de hele proef wel lekker door, figuren waren ook wel netjes alleen de stelling viel dus een beetje tegen. Ik had er zelf niet zo'n heel erg goed gevoel over, vooral omdat ik weet dat we veel beter kunnen.
Uiteindelijk met de prijsuitreiking viel de uitslag 100% mee :D We hadden 188 punten gekregen, dus een lekkere winstpunt, maar daarnaast waren we ook nog eens 1e! :D Ontzettend gaaf natuurlijk, helemaal omdat het een selectiewedstrijd is. Kan weer trots zijn op mijn lieverd!

Dressuur M + 9
Vaardigheid M + 10
MarjaR

Bericht door MarjaR » zo 31 okt 2010, 13:38

Was dat de wedstrijd in Heeten gisteren? En zo ja, was jij dan degene met de geschoren fjord?

Ik was gisteren ook in Heeten met mijn fjord Coldy. Ik rijd nog maar kort wedstrijden en start nog B.
Het ging helemaal niet slecht, maar ik had tijdens de dressuur een communicatieprobleempje met mijn groom (mijn dochter). Daardoor raakten we even flink de draad kwijt en gingen we helemaal de verkeerde kant op, hetgeen uiteraard een aantal strafpunten opleverde. Uiteindelijk toch nog 185 punten en dus een winstpunt. Ik was helemaal blij verrast.
De vaardigheid was foutloos, maar buiten de tijd. Ook daar was ik even de richting kwijt na poortje 12 en dat kost helaas kostbare seconden. Maar dit was was mijn 1e indoorvaardigheid, en dat ik rondkwam zonder afgegooide balletjes vond ik al geweldig.
Kortom: al met al was ik ook heel tevreden gisteren.

Wij hadden nog wel een grappig momentje bij het oprijden van het manegeterrein:
We werden gewezen waar we konden parkeren. Toen we de auto uitstapten sprak een van de parkeerwachten, die ons achterna gelopen was, ons aan met de vraag: "Is die fjord in jullie trailer Coldy"? Wij helemaal verbaasd! Bleek dat die man de fokker was van Coldy. Zijn zoon deed het wedstrijdsecretariaat en ze hadden ons dus op de startlijst gezien, het transpondernummer gecheckt, en geconcludeerd dat dit inderdaad "hun" Coldy was. :-)
Die man is later met zijn zoon, en daarna ook nog een keer met zijn vrouw naar ons toe gekomen om Coldy even te bekijken. Ze vonden het helemaal leuk om haar weer eens terug te zien.
Andor-Mary

Bericht door Andor-Mary » zo 31 okt 2010, 20:08

Ja dat was ik!! Ik heb wel even een Fjord zien lopen, maar toen waren we er net.
Je hebt toch een lekkere winstpunt te pakken :D
Vaardigheid is ook netjes hoor, je kan beter voor foutloos gaan dan gaan racen, de snelheid komt nog wel. Bij ons is het meestal ook zo haha.
Wat leuk dat je daar de fokker ook hebt ontmoet! Hij zal het wel heel bijzonder hebben gevonden om Coldy op een wedstrijd te treffen.
Misschien komen we elkaar vaker tegen, ik rij meestal de wedstrijden hier in de buurt wel. Mini-FW-meeting!

Dressuur M + 9
Vaardigheid M + 10
Plaats reactie