Meest bijzondere eigenschap van je fjord...

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Ellebel

Meest bijzondere eigenschap van je fjord...

Bericht door Ellebel » ma 25 okt 2010, 15:00

Daar ben ik wel eens benieuwd naar. Iedereen vind zijn fjordje uniek natuurlijk maar wat is nu juist die ene unieke eigenschap van de jouwe?

Bijzonder aan Tim vind ik en dat realiseerde ik me gisteren weer eens dat het zo'n ultieme verdraagzame zak is, zo vriendelijk. In de 7,5 jaar dat ik hem heb heb ik hem nog nooit met zijn oren in zijn nek gezien, hij heeft dus nooit echt een off-day in die zin.

Dat vind ik toch wel heel erg bijzonder, wat hebben die van jullie voor unieke karaktereigenschap?
wolkj

Re: Meest bijzondere eigenschap van je fjord...

Bericht door wolkj » ma 25 okt 2010, 15:03

Faira
Houdt super veel van aandacht en kroelt het liefst uren achter elkaar met je! :) Heeft zo haar lievelings favoriete plekjes waar ik dan aan moet krabbelen ;; en oh wat geniet ze dan! :D
Verder heeft Faira erg veel eigenschappen, maar kan niet echt een bepaalde als dé Unieke benoemen.. Denk dat dit pas in de loop der jaren komt als ze wat ouder is..
Faira (Orsta X Manus) :L)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014

Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9
nadinefjorden

Bericht door nadinefjorden » ma 25 okt 2010, 15:07

Yara is uniek voor mij omdat

we samen heel ver zijn gekomen en elke dag zoveel vooruitgaan
Ik had dit nooit gedacht of durven dromen maar misschien gaan wij onze droom wel waarmaken
Ellebel

Bericht door Ellebel » ma 25 okt 2010, 15:09

Ik bedoel echt een eigenschap he, niet de band met je fjord.

Ubie van Caroline heeft ook iets unieks, maar dat mag ze zelf vertellen...
Mieke

Bericht door Mieke » ma 25 okt 2010, 15:40

Celinde is stapelgek op jonge paarden, van veulentjes word ze helemaal wild.

Tim was hier idd ook altijd de goedzak, heb hem denk ik ook nooit met zijn oren naar achter gezien.
Ctje :)
janna
Contacteer:

Bericht door janna » ma 25 okt 2010, 15:46

Dieter zijn lieve karakter naar merries met veulens,jonge paarden en naar Texas toe. Die neemt hij helemaal onder zijn hoede.
En het feit dat hij het liefste mee doet aan elk gesprek. Het beste is als hij met z'n hoofd op je schouder mee kan luisteren. :P
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Elvis

Bericht door Elvis » ma 25 okt 2010, 16:12

Elvis zal niet de enige zijn met deze bijzondere eigenschap maar het is een ontzettende goedzak en staat het liefst letterlijk de hele dag in je nek te hijgen voor aandacht.
Iets wat ik bij me andere raspaardjes toch nooit heb meegemaakt,dus in die trant voor mij bijzonder ;)
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
Yfke-lover

Bericht door Yfke-lover » ma 25 okt 2010, 16:18

Yfke is de grootste knuffelkont op aarde die doet niets liever. :+: :+:
Super trots Anouk en onze toppertje Sven. M1 + 2
Miloh onze super springer en zo lief !!!!!!!!!!!!!!!
Onze shet is super super eigenwijs maar wel leuk..Lilly
UIt het oog voor altijd in mijn hart
Yfke
Sigur (gio)
Zorba
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » ma 25 okt 2010, 16:20

meest bijzondere aan karev vind ik de uitdrukking in haar ogen. Ze kan op een bepaalde manier kijken met van die bruine pretogen, die plezier en ondeugd uit stralen, als je die blik ziet, weet ik genoeg, dan heeft karev er zin in, gekkigheid op de heupen,mallebui , gewoon een grapje.
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Roosjuh

Bericht door Roosjuh » ma 25 okt 2010, 16:46

Sylvy blijft lopen, of het nu positief of negatief is voor mij, ze zal nooit stoppen en is lief (voor mij ;)) Sylvy kan ook goed laten merken wie ze wel moet en wie niet!

Yessie is eenkennig en heeft als unieke eigenschap dat het het braafste paard ooit is met buiten rijden echt een coole kikker, kan ook erg genieten van een buitenrit!
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013
Jella!
ki-m-m-ie
Contacteer:

Bericht door ki-m-m-ie » ma 25 okt 2010, 17:41

Het meeste bijzondere aan Patricia vind ik

Dat ze zo heerlijk ondeugend kan zijn. Het is echt miss Houdini herself! Ze is op dingen gekomen of heeft dingen gedaan waar zelf ik van stond te kijken dat ze dat gedaan heeft.
Bijv. Ontsnapt uit stal, alle biks bakjes leegeten, Naar de volgende stal gaan, ook alle biks bakjes leegeten, het hooi voorbij lopen en dan op de kast (want zat antibiotica in die bakjes met biks) de bakjes ervan af halen. En ik moest op mijn tenen staan om die bakjes te pakken en ik ben 1.76 :P

Het meest bijzondere aan Wendie vind ik haar zachte karakter, maar tegelijk kan ze heel goed haar grenzen aangeven als ze het er niet mee eens is. Wendie kan ook echt super innig met je staan knuffel, dan laat ze echt blijken dat ze blij is met je. Heerlijk dier!
http://www.equitactus.nl
Paarden(sport)massage

Wendrika :+: Fjelljon x Drageset
Wendrika X Gnist = Jazzlin! 5 juni 2013 :+:

Patricia :+: Larsto (v.Tunar), Rust zacht Kampioentje!17-05-1995/24-08-2011
kristelhans

Bericht door kristelhans » ma 25 okt 2010, 17:48

Beer is een paard met humor...hij is zo grappig.. en hij is super ongeduldig en daar moet ik ook vaak om lachen..als het niet snel genoeg gaat doet hij ALLES om aandacht te krijgen..het wordt langzaam wat minder maar hij is zoooo lomp en onbenullig..dat vind ik ook zo leuk aan hem. Aan de hand is het echt een etter maar met rijden is hij zo werkwillig en altijd te porren voor een nieuw avontuur. Beer is geen gemakkelijk paard (buiten het rijden om) maar ik zou hem voor geen goud kunnen missen!
Daphne

Bericht door Daphne » ma 25 okt 2010, 17:51

Als Yanneke heel erg géén zin heeft óf als ze super happydepeppie is schudt ze altijd haar hoofd en hals in een cirkeltje. Dan ben ik dus gewaarschuwd :D Wat ze altijd doet tijdens het rijden is heel theatraal hoesten/kuchen.... Ze mag van mij gerust een paar keer kuchen, maar dit is zo nep. Als ik dan zeg dat het genoeg is, is die kriebel in haar keel ook spontaan over... :roll: Mijn instructrice zei zelfs eens "dat kuchen doet ze maar in haar eigen tijd" :D

Tja en Djimm is net een blije puppie. Als ik hem roep komt hij heel hard aan en dan kijkt me té blij aan vanonder die bos manen. Als hij "Aai me *o/* " kon zeggen dan zou hij dat doen :D Verder klimt hij graag op zandheuveltjes. Dat zullen nog wel de naweeen zijn van zijn tijd in de Duitse opfok :D Alleen zijn deze heuveltjes echt XXS, té klein om serieus te nemen.
nina1993

Bericht door nina1993 » ma 25 okt 2010, 18:06

Nina is ontzettend sprekend in de uitdrukkingen van haar koppie, maar ook in haar buien. Ze kan echt super enthousiast zijn en dat werkt ontzettend aanstekelijk.

Zhellie is ontzettend leergierig en dat uit zich bijvoorbeeld in samen (leren) voetballen, maar ook nieuwe dingen ohz wil ze graag goed doen.

Kjaere heeft een heel apart hinnikje om aan te geven dat ze ergens echt veel plezier in heeft. We doen nu af en toe wat loswerken en dat vind ze helemaal geweldig. Dan is ook om de haverklap die hinnik te horen.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » ma 25 okt 2010, 18:10

Leuke vraag!
Ik vind Benthe inderdaad helemaal de uniekste. := Maar wat haar wel extra speciaal maakt vind ik hoe ze omgaat met mensen en dieren. Ze is heel sociaal, ze kan een dier of persoon heel snel inpakken, maar kan haar grenzen ook heel duidelijk aangeven.
Als ze geen zin in je heeft dan merk je dat direct, draait ze zich weg of loopt ze weg. Als ze er wel zin in heeft dan huppelt ze de hele dag achter je aan.
Hier op stal in Duitsland zijn ze allemaal al gek op haar omdat ze zo schattig met iedereen mee loopt terwijl ze aan het poepscheppen zijn.
Met paarden is dat net zo, ze is nu super opgenomen in de groep en ik kan er uren naar kijken.

:+: :+: Ze is gewoon de leukste :#
I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
Jilly

Bericht door Jilly » ma 25 okt 2010, 18:17

Ik kan sneller dingen opnoemen die ik niet leuk vind aan Hay én toch ben ik stapel op dat dier, heel gek...

Ik hou vooral van z'n humor. Hij kan zich zo over-the-top dom voordoen, terwijl hij echt vreselijk slim is. Zou hij dat doen om mensen te misleiden? 8)7
Het is ook echt de clown van de groep, ik heb ondertussen al op een paar stallen gestaan en hij heeft overal al de bijnaam stoofvlees, schnitzel of worst, maar stiekem pakt hij ze allemaal in hoor!
Er is geen dag dat ik niet om 'm heb gelachen en is echt m'n zonnetje!
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Keandra

Bericht door Keandra » ma 25 okt 2010, 18:21

Githa

omdat ze leslie oprecht gelukkig maakt als ze samen de zotste toeren uithalen :+: :+
ze doet niet liever precies dan Leslie aan het lachen brengen
(op off day is het wel juist het tegenovergestelde, zoals vandaag, dan zijn het beide 2 koppige ezels, maar dat pak je erbij he)

Jalenka

ondanks het feit dat ze vorig jaar er zo erbarmelijk bijstond, is ze nu wel een keilieve pony die altijd vol vertrouwen bij je komt
ze heeft alle vertrouwen in ons, en dat merk je ook als je met haar omgaat. ze zal altijd opletten waar ze haar voeten zet, enkel bij uitzonderlijke gevallen kom je weleens tegen (vooral Leslie dan :+ ) dat ze per ongeluk op je voet gaat staan.
Esther

Bericht door Esther » ma 25 okt 2010, 18:52

Het meest speciale aan Jeskim: Ze kan twee appels in een keer opeten!! Knap he!! 'How you like them apples??'

Tea is voor een fjord wel een druktemaker, sluit zich af als het echt te spannend wordt.. Niet zo'n goede eigenschap, maar wel echt Tea.. En verder kan ze heel dom uit de hoek komen terwijl ze echt niet dom is, maar dat heeft dan ook met motivatie te maken..

Fjella is lief, maar onwijs lomp!!!

Digai heeft nog niet echt iets eigens.. Alleen hij is voor sommige dingen absoluut niet bang, skippybal, maar voor andere dingen kan hij heel onzeker worden, kruiwagen met hooi?? Bij mijn andere fjorden is het eerder andersom..

Wat hij ook wel deelt met zijn broer, wat gek genoeg niet genoemd is door Desiree, maar wel opvallend is, alles moet in de mond genomen worden, zijn net honden!! Niet bijten, maar meer, oh dat nemen we even mee!!

Als we dan toch over de anderen beginnen..
Typerend voor Eachann vond ik altijd dat duivelse koppie van hem als hij stoeit, oh wat kan hij dan grappig kijken!!

Djinty was altijd gewoon heel lief, die kon trouwens heerlijk met Timber spelen.. Die is wel gek met honden.. Maar ook met de kinderen van de pensionstal, daar was ze zo lief voor!!

Bente was opvallend lief, zo opvallend dat het zelfs mijn vader op viel.. Zo'n lieve heb ik niet vaker gezien.. (wil ook eigenlijk nog wel een Anton uit Tea fokken, hihi)
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
claudia

Bericht door claudia » ma 25 okt 2010, 19:05

Zortin : altijd blij en vrolijk. Daar kun je niet met een sjacho kop vanaf komen, hij maakt je gewoon heel blij.

Alco: is een uitdager, je moet bij hem altijd op je hoede zijn en allert. Bij hem kun je niet verslappen maar dta maakt hem voor mij juist heel erg leuk. Je kunt heel boos op hem worden maar hij komt altijd weer bij je terug.

Coen: dat is een eitje, die kijkt je aan en je smelt voor hem. Op hem kun je niet eens boos worden. Hij heeft hele zachte oogjes en hij zal je altijd op zoeken voor een aai.

Fayah: is nog erg jong en speels maar heeft ook een heel zacht karakter.

Guuske : is ook een uitdager en vrolijk. Heb ik nog niet met zijn oortjes in de nek gezien. Heeft volgens mij het karakter van Zortin.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » ma 25 okt 2010, 19:41

Dj is altijd vrolijk :))
ieder mens wordt gewoon verliefd op hem hihi op de uithof waren ze ook allemaal gek op hem en noemde ze hem een boefje hahaha daar waar mensen boos worden op een ander paard, weet dj het te presteren dat ze dat niet kunnen worden op hem :L

Uniek ook het vergevingsgezinde :j
wat die al te verduren heeft gehad bij mij... daar waar arie al gelijk in opstand kwam, heeft uniek jaren van me gepikt, ze bleef lief en trouw, nooit bijten/trappen/steigeren/bokken
ik heb me nog wel eens op mijn hoofd gekrabt wat ik dat beestje aan heb gedaan in mijn slechte jaren
goedzak
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Plaats reactie