Voor al je avonturen en vertier, het E'tjes topic deel 4!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Eros

Re: Voor al je avonturen en vertier, het E'tjes topic deel 4

Bericht door Eros » ma 25 okt 2010, 15:36

Geeft niet, weet ook dat het goed bedoeld is :D
Eros: Topas x Polly (v Halstor)

Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » di 26 okt 2010, 16:23

Ik heb vandaag met Eros gemeet zonder dat jij het wist :D Ik was even bij Linda en Magdat een bakkie komen doen (niet dat Magdat meegedronken heeft hihi)

Eros is iets groter als Elvis maar Elvis is weer iets langer dus dat compenseerd wel weer iets. Ik ben in ieder geval gerust gesteld nu hihi. De Etjes die ik nu gezien heb zijn allemaal de grote van die van ons! En ze blijven in onze ogen nou eenmaal kleine baby pony's :D

Het is wel nat bij jullie zeg phoe, maar ondanks al dat water in de paddock hebben we wel even je waterbak gevuld want ze hadden niks meer hihi
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
roos

Bericht door roos » di 26 okt 2010, 17:11

Zo Ekdal is gemeten op.....148.5, de knapperd. en weer mooie manen, bedankt Daphne!!
Ekdal is lang, ronde (wat hoge)schoft, lange benen en hij draagt zijn hoofd zo hoog dus hij lijkt veeeeel groter dan dat hij is ;)

De paarden gaan bij ons vanaf as donderdag uit het land, s ochtends een plak hooi en rond 11 uur naar buiten tot 16.30-17.00. Dit is altijd een rot periode, zeker als de klok as weekend weer een uur naar achter gaat...we kijk alweer uit naar maart :D
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Elvis

Bericht door Elvis » wo 27 okt 2010, 10:16

Elvis heeft een beetje last van ze tanden denk ik.Hij gooit soms proppen eruit en kan erg lang over een plukkie kuil doen.Even in de gaten houden...
Ben eindelijk geslaagd voor een hoofdstel jippie!!!Lekker invetten(moet het tuig ook nog doen) := en wachten tot we het kunnen gebruiken!

Jeetje Roos wat een knoeperd is het toch...Elvis hebben we al een tijdje niet gemeten eigenlijk.Ben wel benieuwd,ze kont is nog steeds hoger als de rest.
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
Keandra

Bericht door Keandra » wo 27 okt 2010, 12:07

hier hebben we ook nog niet gemeten, laatste keer (paar maand terug denk juni) was ze gemeten op amper 135.5 cm
op de keuring in september hebben we echter wel een 4jarige ulsblakke gezien die kleiner was dan haar, hebben ze eens naast elkaar gezet en Jalenka was effectief groter. Het was de eigenaar die ons kwam zeggen dat we een grote 2jaars mee hadden :=

ik ga Leslie vragen om haar dit weekend eens te meten, wil het eigenlijk wel graag weten
ik denk dat ze hetzelfde zal gebleven zijn, vermoed dat ze enkel uitzet in de breedte voor het ogenblik
de smid zei maandag dat ze er super goed voorkomt, en dat hij dat totaal niet verwacht had
het wordt een dame met looks 8-)
roos

Bericht door roos » wo 27 okt 2010, 14:52

Ekdal is afgelopen half jaar dus zo ongeveer 2 cm gegroeid. Hij toont wel veel groter omdat hij zijn hoofd zo hoog draagt en lange benen heeft. Ook is hij meer sport gebouwd, dus voor het gezicht lijkt hij wel 1.60m haha ;)
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Elvis

Bericht door Elvis » wo 27 okt 2010, 16:47

Nou die van ons hebben gewoon nette fjorden maatjes :D
Morgen toch maar even langs de dierenarts om een afspraak te maken voor Elvis.
Vandaag hield hij bijna geen enkel plukje kuil binnen... :n Alles kwam er in proppenvorm weer uit.

Afbeelding
Eros

Bericht door Eros » wo 27 okt 2010, 20:33

nancy imka schreef:Ik heb vandaag met Eros gemeet zonder dat jij het wist :D Ik was even bij Linda en Magdat een bakkie komen doen (niet dat Magdat meegedronken heeft hihi)

Eros is iets groter als Elvis maar Elvis is weer iets langer dus dat compenseerd wel weer iets. Ik ben in ieder geval gerust gesteld nu hihi. De Etjes die ik nu gezien heb zijn allemaal de grote van die van ons! En ze blijven in onze ogen nou eenmaal kleine baby pony's :D

Het is wel nat bij jullie zeg phoe, maar ondanks al dat water in de paddock hebben we wel even je waterbak gevuld want ze hadden niks meer hihi
Het is inderdaad heel nat. Ik ga hem daar wss ook weer weg halen, want ik vind het echt té. Vind dat hij wel wat droog moet kunnen staan. Land waar hij stond was droger.

En die waterbak. Tsja.. Moet je bij Eros zijn, die gooit hem steeds om _O-
De duvel..Snap niet hoe ze het doen/hij het doet.. Want dr gaan toch wat liters in. Maar al 2x betrapt op een ondersteboven waterbak. :n

Afbeelding
roos

Bericht door roos » do 28 okt 2010, 05:54

Misschien het gebit van Elvis, dat zou ik tenminste zo denken als ik jouw verhaal lees Desiree!
Hopelijk valt het mee.

Eros had toch een loopstal, dan kan hij toch in de stal droog staan of zie ik het verkeerd?
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » do 28 okt 2010, 09:06

Eros schreef:
nancy imka schreef:Ik heb vandaag met Eros gemeet zonder dat jij het wist :D Ik was even bij Linda en Magdat een bakkie komen doen (niet dat Magdat meegedronken heeft hihi)

Het is inderdaad heel nat. Ik ga hem daar wss ook weer weg halen, want ik vind het echt té. Vind dat hij wel wat droog moet kunnen staan. Land waar hij stond was droger.

En die waterbak. Tsja.. Moet je bij Eros zijn, die gooit hem steeds om _O-
De duvel..Snap niet hoe ze het doen/hij het doet.. Want dr gaan toch wat liters in. Maar al 2x betrapt op een ondersteboven waterbak. :n
Nou dat zou ik geen onverstandig idee vinden jeetje dat was echt een sneu gezicht zeg. Ik hoorde van Linda wel dat jullie over gingen naar die andere paddock waar Magdat nu staat omdat hun ook weggaan. Erg he het is overal wat!

Tja en over Elvis, hij eet idd tuttig en er komen proppen uit en zoals ik het lees in het andere topic kunnen ze idd doppen hebben. Maar is het niet zo dat wisselen sowiezo pijnlijk is... Lijkt mij geen pretje namelijk wisselen en dat ze dan tuttig gaan eten lijkt me tijdelijk logische ik weet het niet hoor heb nooit zulke jonge paardjes gehad eigenlijk :D
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
roos

Bericht door roos » do 28 okt 2010, 13:47

Is Emy ook al aan het wisselen dan Nanc, bij Ekdal is nog niks te merken...?
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » do 28 okt 2010, 17:48

roos schreef:Is Emy ook al aan het wisselen dan Nanc, bij Ekdal is nog niks te merken...?
Nee niet dat ik weet! Ze probeerde me vandaag wel even lekker uit. Ze probeerde even of ik het vandaag goed vond als ze lekker voor me uit ging drammen. Had al last van mn enkels dus was licht ontvlambaar, stiert ze over mn nicht dr plantjes heen :sorry: dus werd boos, knakte met een ruk aan het touw ook nog mn nagel om en toen dacht ze dan draaf ik alleen wel naar de paddock terug dus heb ik haar op mijn manier een "schop" gegeven tegen dr borst en toen had ze zoiets van oh ja ho is natuurlijk ho komt ze in stal geeft ze die voerbak weer een rot gooi pff heb dr staldeur dicht gedaan en ben even gaan afkoelen haha. Later heb ik haar nog wel een knuffel gegeven hoor voor ik naar huis toe ging. Het is gewoon weer even een uitprobeer periode :D
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Esther

Bericht door Esther » vr 29 okt 2010, 16:17

Hihi, Nancy, op zulke momenten krijg ik ook wel eens een kort lontje.. Ze kunnen ook zo lomp zijn die jonkies..
Dan moet je ook echte even tegen een baal hooi aan schoppen anders dan knal je uit elkaar..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Keandra

Bericht door Keandra » za 30 okt 2010, 12:21

ik heb Jalenka eergisteren gemeten, en ze komt toch al aan de 139cm, dus ben wel tevreden over haar grootte tot nu toe
in elk geval ze is gegroeid
Jalenka is ook nog niet aan het wisselen
Elvis

Bericht door Elvis » za 30 okt 2010, 17:38

Het eten gaat nu weer perfect bij Elvis dus heb de dierenarts nog niet ingelicht,misschien heeft het gebit het zelf opgelost en anders volgende week maar even bellen.
Vandaag heeft Elvis op stal gestaan,en ja dat is hier heel vreemd := Ze staan altijd buiten en nooit opgesloten.Imka was uit wandelen en nancy wilde ook even met Emy een stukje wandelen.Elvis heb dus even op stal gezet goede leer!Hij had er niet veel van,voorheen stond hij te steigeren en te bokken maar je kan merken dat hij volwassener word haha...
Zelf de vrouw waar wij het van huren vroeg of er iets met Elvis was omdat hij binnen stond haha..Even uitgelegd dat hij de laatste keer graag over het hek heen sprong om mee te gaan wandelen.Dat krijg ik er nog niet uit helaas.
Elvis is vandaag gemeten op 1.42 .

Afbeelding
roos

Bericht door roos » zo 31 okt 2010, 18:04

Emy is dus beetje stout. Ekdal heeft ook zijn periodes hoor...ene periode is ie zooo lief en zoet en andere periode dan heb ik een groot stuk behang nodig....

Op stal zetten alleen is helemaal niks geks aan. Heb ik vorige week ook gedaan met Ekdal. Ik was aan het rijden in de bak en Ekdal was binnen. Ik hoorde hem wel 2 keer hinneken maar voor de rest niks, 45 min alleen is toch best knap, hij stond rustig.

Jalenka 139, is toch een best nette maat. Dancer is 142, prima maat vind ik al moet ik zeggen dat het soms ook anders toont door bijv bespiering of juist niet
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » ma 01 nov 2010, 09:52

Zaterdag lekker met Emy gewandeld, wat een heerlijk beestje zeg. Ik voelde op het erf al dat ik het eigenlijk niet moest doen met mn enkels maar ik dacht scheit over twee weken is dat kreng er toch uit dus ik ga nu nog even genieten voor zo ver dat kan en lekker wandelen met Emy! Ze was echt super super braaf, en het belangrijkste wat ik graag wil doet ze super. Ze kan stil staan! Soms heeft ze er een foutje tussen en doet ze een stap maar als ik haar dan terug zet vind ze het ook weer prima! Was zo trots op dr! Lekker wijffie!

Gister lekker niks gedaan lekker op het land gehad, ze waren helemaal zwart maar zo lekker uitgeraast heerlijk! Toen we weg gingen stonden ze lekker te knabbelen van hun hooi kuil en worteltjes!

Woensdag komt Daphne en Yvonne op Etjes bezoek heb er zin in!

Oh ja Roos gister verveelde we ons, en we reden bij voorhout hebben nog gekeken of jij op stal was we zagen wel Ekdal en Dancer staan maar zagen niemand lopen dus zijn weer weggegaan. Dus we hebben van een afstandje gemeet hihi. Toen zijn we doorgereden naar noordwijkerhout om bij onze voormalige stalcaptain een bakkie te gaan doen
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Eros

Bericht door Eros » di 02 nov 2010, 09:50

roos schreef:Misschien het gebit van Elvis, dat zou ik tenminste zo denken als ik jouw verhaal lees Desiree!
Hopelijk valt het mee.

Eros had toch een loopstal, dan kan hij toch in de stal droog staan of zie ik het verkeerd?
Klopt hij heeft inderdaad ook een loopstal. Maar dat zou betekenen dat hij verplicht in die stal moet staan omdat het buiten te nat is, want ze stonden echt tot hun knieen in de bagger! ;)

We hebben in ieder geval een andere paddock gekregen en deze is goed te doen. :)

Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » di 02 nov 2010, 10:19

Klopt hij heeft inderdaad ook een loopstal. Maar dat zou betekenen dat hij verplicht in die stal moet staan omdat het buiten te nat is, want ze stonden echt tot hun knieen in de bagger! ;)

We hebben in ieder geval een andere paddock gekregen en deze is goed te doen. :)[/quote]

Je staat nu zeker daar waar Magdat stond. Dat is ook nog eens een grotere paddock! Lekker hoor, jammer dat hij ook wel nat is bij slecht weer maar daar hebben ze tenminste nog een stuk wat goed droog is!
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » di 02 nov 2010, 11:27

Evita is een stuk ongeduld!! Vanmorgen de paarden om de beurt buiten gezet. Elles en Anca krijgen een deken op, voordat ze buiten gaan. Toen ik Anca's buiksingel vast wilde maken, voelde ik ineens dat mijn jas werd vastgepakt!! Onder het mom, van schiet eens op, ik wil naar buiten! Even laten weten dat ik daar niet van gediend ben!
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Plaats reactie