Zomereczeem topic

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Ilonka

Re: Zomereczeem topic

Bericht door Ilonka » di 19 okt 2010, 06:15

Ilonk had vannacht voor het eerst haar deken af... Spannend!
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » di 19 okt 2010, 06:53

Sjors lijkt net een veulen zo op die foto :D Gaaf dat zijn manen er nog op zitten.
Hoe ging het met Ilonka zo de eerste keer weer bloot?
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Ilonka

Bericht door Ilonka » di 19 okt 2010, 07:24

Ik zie haar einde van de middag weer, ik ben heel benieuwd. Het weer zou zo slecht worden dat ik vermoedde dat er weinig tot geen eczeem vliegjes zouden zijn.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » di 19 okt 2010, 12:04

Ulvy houdt het bij het stukje rechts achter haar oren. De rest blijft heel. En het is niet eens helemaal eraf. Je ziet alleen dat er een beetje kriebel in zit. Daar ga ik haar niet meer voor in een deken steken.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Rosantjuh(L)banjer

Bericht door Rosantjuh(L)banjer » di 19 okt 2010, 15:55

ik twijfel nog steeds aan of uit haha ze staat er nog steeds mee ben zo bang dat als ik haar er mee op stal laat staan dan in 1 nacht alles naar de knoppe is. |o
Bella (Bijoux van de Tsjoggelberg) en Fenne van de hoenderkamp

Afbeelding
Tot een kleine BellaX Winser G

R.I.P. 27-11-'08 Popeye.
R.I.P 17-08-'12 Banjer.
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » wo 20 okt 2010, 06:36

Ik vind het nu veel te eng zo'n deken. Mijne staat 24/7 buiten en met die kou ben ik bang dat ze ziek wordt met zo'n natte deken op. Ik neem het risico gewoon. Je moet toch wat tenslotte?
Ilonka

Bericht door Ilonka » wo 20 okt 2010, 08:27

Precies mijn idee Wendy. Vandaar dat ik Ilonk me heel slecht weer een regendeken onder haar Boett heb.
Maar Ilonk zag er gisteren goed uit zonder Boett, beetje ruige manen maar dat is wel normaal nadat ze 8 maand plat hebben gelegen onder die deken.
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » wo 20 okt 2010, 17:14

Zo zag Ulvy er een aantal weken geleden ook uit. De manen zijn ook afgeschuurd door de deken (RSIH) Bij de Everline heb ik dat niet, maar die zakt iedere keer naar achteren. Hals van RSIH zit zeker niet te strak, maar ik hoorde dat dat bij de deken vaker voor komt. Nou ja ze heeft iig geen jeuk met dat ding gehad dat is het voornaamste.
Ilonka

Bericht door Ilonka » wo 20 okt 2010, 18:32

Ilonk mist ook de laaste 20-30 cm van haar manen. So be it, als ze maar geen jeuk heeft.
Komt gewoon doordat de Boett er zoveel en zo lang op zit, en dan grazen geeft toch druk en schuren op de manenkam.
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » ma 01 nov 2010, 18:21

hoe is het met de exzeem paarden, jeuk al over? ik weet niet wat karev heeft de laatste tijd. Ik ken haar niet als exzemer, maar ze schuurt, niet normaal. Vooral de manen, en de maan aanzet zijn erg. Is het nu nog de tijd van jeukl?
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Ilonka

Bericht door Ilonka » ma 01 nov 2010, 18:33

Ilonk heeft haar deken inmiddels alweer een week ofzo op. Er zijn nog eczeem muggen dus ik neem geen risico's.
Ziggy

Bericht door Ziggy » ma 01 nov 2010, 19:17

bij Vera gaat het hartstikke goed, ondanks dat ze geen deken heeft en ik haar ook al een hele tijd niet gesmeerd heb, is haar manenkam heel netjes en schuurt ze ook niet
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Rosantjuh(L)banjer

Bericht door Rosantjuh(L)banjer » ma 01 nov 2010, 19:20

bij banjer is die ook af en gaat nog steeds goed..
Bella (Bijoux van de Tsjoggelberg) en Fenne van de hoenderkamp

Afbeelding
Tot een kleine BellaX Winser G

R.I.P. 27-11-'08 Popeye.
R.I.P 17-08-'12 Banjer.
wolkj

Bericht door wolkj » ma 01 nov 2010, 19:24

Afgelopen zomer heb ik hier een keer geplaatst omdat Faira heel de tijd haar staart schuurde, bijna tot bloedens toe en er stond dus weinig haar meer..
Ik was toen in juli verhuisd naar een nieuwe stal waar ze kuil kreeg, en vanaf dat ze daar stond begon ze te schuren. Na een topic op FW met tips de kuil op te heffen en geen extra's te geven is ze als een speer vooruit gegaan! Vanaf half augustus heeft ze niet meer geschuurd, we hebben eczema balsem gesmeerd tot half september.. En nu is haar staart al een stuk gegroeid..

Afbeelding

Afbeelding

Nu hopen dat dit nooit meer terug komt! :) Wat denken jullie?
Faira (Orsta X Manus) :L)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014

Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9
Jilly

Bericht door Jilly » di 02 nov 2010, 07:09

Je hoort vaker van paarden die niet zo goed kuil kunnen hebben inderdaad. Heeft ze nog geschuurd nadat je bent gestopt met die balsem te smeren?
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Plaats reactie