Cairo aan het werk@zwembad

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
wolkj

Re: Cairo aan het werk@zwembad

Bericht door wolkj » zo 17 okt 2010, 14:38

Een stoer paard vond ik het bij de vorige foto's ook al, en dat blijft zeker zo!
Wat een brede mooie man, en die pluk haren ! :)

Het rijden ziet er een stuk fijner uit op deze manier..
Het is erg fijn dat je veel bijleerd van je hulp en zo te zien komen jullie er vanzelf met wat geduld en respect! :)
Faira (Orsta X Manus) :L)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014

Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » zo 17 okt 2010, 15:21

Echt een heel mooi paard heb je en sjonge wat zijn dit prettiger foto's om naar te kijken dan je vorige topic +:)+ Zo kan het dus ook, iemand die iets doet met tips. Daar ook zelf helemaal blij van wordt en wij dat hier dan terug zien.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
shesannie

Bericht door shesannie » zo 17 okt 2010, 15:25

en wij gaan elkaar eens meeten he :D

ik wil ook nog eens naar de bak in de hunze rijden
foss

Bericht door foss » zo 17 okt 2010, 15:46

Mooi paard, ja hij loopt wat aan de diepe kant maar gelukkig weet je dit zelf ook en doe je wat met de tips top.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
_*iDj*_

Bericht door _*iDj*_ » zo 17 okt 2010, 17:07

NienSCHaap schreef:Op het contact houden als die op die momenten echt gaat duiken, wou ik even iets zeggen.
Hij gaat dan heel erg opgekropt lopen en naar mijn inzicht ook heel erg hangen in de handen van de ruiter.
Ik sta naast de zijlijn als ze rijd :o heb heb haar de laatste 2 keer geholpen.
we zijn er mee bezig en proberen een fijne goede manier te vinden waardoor die dus lekker op eigen beentjes gaat lopen
En het neusje er wat uit te krijgen :D
Het is fijn dat jullie er aan werken, maar ik wilde toch nog even reageren: opgekropt lopen en tegelijk gaan hangen, kan niet.. Dat kan alleen als je dat als ruiter echt aangeeft dat je paard dat moet doen. Ik heb je vorige foto's niet gezien geloof ik, maar ik begrijp uit de reacties dat je eerst met een scherper bit & strengere hand reed, dé ingrediënten om je paard opgekropt te laten lopen en hangen tegelijk. Waarschijnlijk ben je nu dus nog steeds te streng met je hand of ben je te laat met je hand ontspannen. Probeer dit goed te onthouden tijdens het rijden, want het maakt echt een wereld van verschil!!
Verder vind ik Cairo echt een superstoer paard, helemaal mijn type _/-o_
:L Harma :L : Yerxes x Hjerter Knaegt
Balloo: Manus x Tunar
Carlito: Sexy, maar ouders/ras onbekend
:+: Heedy (2011) & Isis (2012): Harma x Carlito
Nioba

Bericht door Nioba » zo 17 okt 2010, 17:25

Nou dit is al een stuk beter en eerlijker gezien zijn leeftijd,maar ik zie niet dat hij achter de teugel loopt,want op elke foto zie ik spanning op de teugels,een paard wat achter de teugel loopt daar zit juist totaal geen spanning meer op,omdat ze zich dan compleet aan het bit ontrekken en zich zelf zo kort maken in de hals dat je niets meer aan contact kunt vinden,dit paard loopt wel beneden de loodlijn en dat kun je wat op proberen te lossen,door als hij te diep komt juist bij te drijven zodat zijn hoofd wat meer omhoog gaat komen,ik zou ook af en toe de teugels wat laten doorvieren dat hij lang loopt,dan weer oppakken bijdrijven wachten tot hij inknikt en dan weer laten vieren dat is een beloning opzichzelf ,waardoor hij ook beter in de hand komt te staan,doe dit gerust heel vaak hij word er alleen maar beter van.

Veel succes het gaat zo de goede kant al op. :D
Calendula
Contacteer:

Bericht door Calendula » zo 17 okt 2010, 17:27

bedankt voor de tips en reacties.
verder kan ik jullie echt verzekeren dat ik echt niet met strenge hand rijd,ook al lijkt dat misschien zo.
maar we werken er hard aan en daarom heb ik nu ook wat meer hulp als eerst.
Cairo mijn superman voor altijd!!!

Afbeelding
NienSCHaap
Contacteer:

Bericht door NienSCHaap » zo 17 okt 2010, 17:31

_*iDj*_ schreef:
NienSCHaap schreef:Op het contact houden als die op die momenten echt gaat duiken, wou ik even iets zeggen.
Hij gaat dan heel erg opgekropt lopen en naar mijn inzicht ook heel erg hangen in de handen van de ruiter.
Ik sta naast de zijlijn als ze rijd :o heb heb haar de laatste 2 keer geholpen.
we zijn er mee bezig en proberen een fijne goede manier te vinden waardoor die dus lekker op eigen beentjes gaat lopen
En het neusje er wat uit te krijgen :D
Het is fijn dat jullie er aan werken, maar ik wilde toch nog even reageren: opgekropt lopen en tegelijk gaan hangen, kan niet.. Dat kan alleen als je dat als ruiter echt aangeeft dat je paard dat moet doen. Ik heb je vorige foto's niet gezien geloof ik, maar ik begrijp uit de reacties dat je eerst met een scherper bit & strengere hand reed, dé ingrediënten om je paard opgekropt te laten lopen en hangen tegelijk. Waarschijnlijk ben je nu dus nog steeds te streng met je hand of ben je te laat met je hand ontspannen. Probeer dit goed te onthouden tijdens het rijden, want het maakt echt een wereld van verschil!!
Verder vind ik Cairo echt een superstoer paard, helemaal mijn type _/-o_

Bedoelde meer Of of hoor, niet te gelijken tijd :D

Als je zo probeerd doet die dit en als je dat probeert doet die zo, daarin help ik haar en we gaan gewoon relax veder.
we vinden de fijne manier wel dat komt wel goed, hij is nog jong *o/*
Tanna Diamond (goodtimes x caritas) (B+3)
Plaats reactie