Alle B-tjes bij de les, we kakelen verder in deel 6!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Ilonka

Re: Alle B-tjes bij de les, we kakelen verder in deel 6!

Bericht door Ilonka » di 12 okt 2010, 06:29

Sterre WAUW!!!
Echt super leuk die website en wat heb jij mooie/inspererende dingen gemaakt! Is het Gouden Ei echt je scriptie? Prachtig hoe je dat heb laten lijken op een oud boek.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Anouska

Bericht door Anouska » di 12 okt 2010, 08:44

Wat een mooie site Sterre, WAUW! Grappig dat je "samenwerkt" met Jessica, ze is mijn oude buurmeisje. Onze ouders zijn nog steeds buren van elkaar. Oh ja, join de zadelclub!

Zondag met mijn "zelfgemaakte BBP" gereden, jeetje wat heb ik een spierpijn! Vroeger zo veel zonder zadel gereden, draaide mijn hand niet om voor een drafje maar nu? Pppfff wat een drama. Ben blij dat Bjørn op het comando halt staat ipv Ho. Als ik uit balans raak zeg ik dus ho, je zal maar aan het draven zijn en omdat je ho zegt je paard in de rem gaat, zie mezelf al vallen, hihihi. Gister flink aan de longe aan het werk en vandaag denk ik ook. Hoop dat mijn stalgenoot er ook is, die heeft nog een oud, breed vhz zadel die ik mag lenen als hij past.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
kristelhans

Bericht door kristelhans » di 12 okt 2010, 10:39

Sterre wat is Bailey toch KNAP! Die manen...zooo mooi! Ik ga je site straks even uitgebreid beloeren! ;)

Anous, spierballen aan het kweken dus!
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » wo 13 okt 2010, 08:13

Erg mooie site, Sterre! Ik vind dat zo knap al die creatieve kunst. Hoe kóm je er op!! Echt gaaf. Bailey ziet er ook super uit!!! Echte westernpoonie!
Ha leuk Anous, zelfgemaakt? Hoe dan? Een dekje met longeersingel ofzo? Ik ben benieuwd!
Hier alles nog ok! Benthe heeft inmiddels fans:
Afbeelding

Ik ga even al jullie avonturen bijlezen, heb weinig tijd voor gehad..
I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
Ziggy

Bericht door Ziggy » wo 13 okt 2010, 08:45

Sterre wat heb jij mooie dingen op die site staan zeg

Annalynn wat lekker dat Brass het nu echt helemaal door heeft joh

Anous gewoon ff doortrainen :D

Heeft Bente het naar haar zin daar Marleen?

Ik heb zondag weer wat meegemaakt hoor. Ging met mijn nieuwe bijrijdster (eindelijk eentje die enthousiast is) lekker rijden, toen we bijna terug bij de wei waren zag ik een auto keren op een 1 richtingsweg. Die weg komt langs de wei en loopt secundair aan de snelweg. Wij reden op het fietspad en ik zie ineens een grijze auto gaan draaien, dus ik zeg nog tegen Sam (ja weer een Samantha O:) ) je zal maar met 120 aan komen vliegen. Opa had ook besloten dat net na een bocht te doen, dus verkeer wat eraan kwam zou hem pas op het laatste moment zien :=
Toen keken we om en zagen een busje aankomen rijden, ik ben dan zo'n muts die met haar handen voor haar ogen gaat zitten, maar Sam had gelukkig de ingeving om naar die bestuurder te gaan wuiven. Man begreep er niks van, maar minderde toch vaart en toen zag ie ineens opa in z'n grijze opeltje aan komen tuffen tegen het verkeer in.
Gelukkig allebei op tijd gestopt, man van het busje bedankte Sam voor haar waarschuwing en hij is opaatje uit gaan leggen dat hij daar dus niet zomaar kon gaan keren.
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Ilonka

Bericht door Ilonka » wo 13 okt 2010, 09:15

Ik ben BOOS!
Gisteren met Brass een kort ritje, km of 7 denk ik. Brass was nogal druk en wilde niet zozeer wat ik wilde, maar goed daar kan ik prima mee omgaan. Twee keer vloog ze rechts een pad in terwijl ik rechtdoor wilde (Bráhás! Niet doen!) maar verder lekker gereden.
Tot ik op de Hollandsche Sloot, het pad naar huis, weer 'die' man zie fietsen. 'Die man' heeft 3 honden bij zich, een aangelijnde Ridgeback en twee loslopende hondjes, een Frans bulldog achtig ding en een bordercollie achtig ding.

Al twee keer eerder hebben die honden achter ons aangezeten. Het zijn maar kleine kutkeffers maar ze maken veel herrie en bijten aan de ene kant in voorpoten en dan bijt de andere aan de ander kant in de achterkant. Als ze niet happen zijn ze bezig met drijven en blaffen. Brass heeft het niet zo op honden, de vorige keer lag ik er zowat naast toen Brass een noodsprong maakte en zowat op 'die' man landde. Ik die man verteld dat ik daar niet blij mee was maar aldus hem was het 'Juist heel goed, daar leerden ze van.' Ik vroeg me sterk af wie wat waar van leerde want volgens mij leren alleen zijn honden dat jagen leuk is en leert Brass alleen maar dat honden stom en eng zijn. Uiteindelijk weggedraafd met die kuttig bulldog in mijn kielzog. Bij de weg was ik hem nog niet kwijt en toen ben ik afgestapt en heb hem verjaagd om vervolgens, met Brass naast me, naar huis te rennen. Ik was er zó klaar mee....

Maar nog niet half zo klaar als gisteren!
Ik zie 'die' man weer in de verte, net als de vorige keer doet hij een volledig vruchteloze poging zijn honden te vangen. Weer lukt het niet. Weer stormen ze op Brass af, weer hapt er in een voorpoot en vliegt er eentje haar van achteren aan. Nu was het Brass te veel, en ze was al wat druk natuurlijk, dus ze neemt een spurt en duikt zo de bosjes in, over een grote bult heen. We gingen recht op een eik af, een flinke dikke, Brass was echt in de stress. Ik kon me nog net afzetten tegen de boom zodat ik er niet vol op klapte met mijn hele lijf (Brass deed een bocht). Nu klapt ik er 'slechts' alleen vol met mijn rechter schouder op. Gelukkig bleef ik zitten en kon Brass redelijk snel daarna (die inmiddels op stoom was en echt hard ging dwars door het bos) stoppen en keren. Met die kuthonden nog steeds om haar heen.
Die man verteld dat ik er nu ECHT KLAAR mee was. En dat ik het helemaal had gehad met die hond, de bulldog want die is het ergst. Hij zei dat we dan 'quitte' stonden. Ik vroeg me af hoe we quitte kunnen staan als ik bijna elke keer dat ik hem zie zowat van mijn pony af kukel... Natuurlijk kreeg hij de honden weer niet te pakken en kon ze weg jagen de andere kant op. Ik ben in draf naar huis gegaan en had gewoon tril benen en armen, van de schrik, de woede en de pijn in mijn schouder. Bij de weg afgestapt om de laatste km naar huis te lopen, trillerde tril, loop ik het pad naar de wei op en ja hoor komt die kuthond weer aan! Ik had het niet meer wat was ik boos! Mijn auro straalde blijkbaar niet veel goeds uit want de hond draaide direct om en rende weg.

Baal ontzettend want het wordt steeds erger, die honden vallen steeds enthousiaster aan. Het heeft tenslotte nut want Brass wordt steeds drukker.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Ziggy

Bericht door Ziggy » wo 13 okt 2010, 09:22

zo daar zou ik dus ook goed van over de rooie gaan Annalynn, kan je geen lange zweep meenemen? Ik heb altijd een lange dressuurzweep bij me voor zulke situaties en geloof me die honden zouden van mij klappen gaan krijgen met die zweep -:(-
Ik zit me hier gewoon boos te maken over die vent met zijn pokke honden
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

Ilonka

Bericht door Ilonka » wo 13 okt 2010, 09:24

Nou ik heb geen (lange) zweep en ik denk dat Brass die dan toch al in de stress is het niet trekt als ik om me heen gaan slaan met een zweep. De gedachte is wel bij me opgekomen hoor. Het idee van steentjes in mijn zak om op ze te gooien ook, bakstenen wel te vertaan :(
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » wo 13 okt 2010, 09:29

jezus wat een allemachtig asociale kerel!!! Laat hem z'n honden opvoeden man! Jemig kan me echt kwaad maken om dat soort mensen. Met een stel agressieve honden een beetje de stoere vent uithangen en ze vervolgens niet onder controle kunnen houden..... Laat hem ze aanlijnen ofzo...

Ik zou inderdaad ook een zweep meenemen en die honden een klap verkopen. Niet dat het aan die honden ligt, maar je kunt moeilijk die kerel een klap verkopen haha ;)

Kun je niet in gesprek gaan met die man? Hij ziet toch ook wel dat dit te belachelijk voor woorden is? Misschien kan hij ze aanlijnen zodra je in de buurt komt? Hij moet zijn honden gewoon onder controle houden, klaar... Zijn verantwoordelijkheid als er iets met jou gebeurd vanwege die honden!!
I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
Ziggy

Bericht door Ziggy » wo 13 okt 2010, 10:23

mogen die honden daar überhaupt los lopen? Ik zit ook te denken aan het inschakelen van de politie, want dit kan levensgevaarlijke situaties opleveren. Ze kunnen ook een keer doorbijten en de pezen van je paard te pakken krijgen o.i.d.

kristelhans

Bericht door kristelhans » wo 13 okt 2010, 11:35

Jeeeeemig Annalynn! Ik word gewoon boos van jouw verhaal..pfff, sommige mensen..echt niet leuk..steentjes is wel een goeie..als je een schrikreactie bij de honden zou kunnen uitlokken heb je iig wat..niet leuk! Hoe is het nu met je schouder?

Marleeeeen, leuk dat je er weer bent! Leuke foto..braaf peerd heb je toch!

Clau, jij ook al zo'n avontuur..haha wat een gedoe!

Ik zit op mijn werk..even pauze..ben een uurtje eerder vrij en moet boodschappen doen maar als er tijd is, waar ik wel vanuit ga, dan duik ik het bos ook nog even in met Beerke..lekker draven en stampen door het bos!

Route van gisteren:
http://www.worksmartlabs.com/cardiotrainer/tracks.php

Was een kort rondje en ik zag dat de snelheid maximaal 34 km/u was..en ik heb niet eens gegaloppeerd..haha mooi up-tempo drafje..Beer was weer zooo fris! Het kronkelige stuk 'onderaan' zeg maar moest ik stappen want het was een pad dat ik nog niet eerder had gereden..wat stronken en een beetje glad..anders hadden we meer gedraafd. Hij had wel wat dram momentjes maar wel goed in te houden..af en toe een flinke ophouding en dan was het weer duidelijk. Ga vanmiddag een langer rondje doen!
Bailey

Bericht door Bailey » wo 13 okt 2010, 19:02

Dankjulliewel voor de leuke reacties op mijn site :)
Annalynn, het Gouden Ei is mijn eindexamenproject, de bijbehorende scriptie is het boekje onderaan de pagina daar.

Wat grappig Anouska dat Jessica jou oude buurmeisje is! Zij is nu míjn overbuurvrouw en we spreken elkaar regelmatig.

Wat een leuke foto van Benthe Marleen, ze kijkt zo wijs en trots met die ukkies op haar rug :D

Bah Annalynn, ik kan ook echt boos worden van jou hondenverhaal. Wat een gladiool is die man zeg, ongelooflijk. Hij weet duidelijk wat de risico's zijn maar het kan hem gewoon niet schelen... Sommige mensen :(

Gisteren ben ik voor het eerst met het boomloosje op Bailey naar buiten geweest. Heerlijk veel gedraafd door de ritselende blaadjes. Ging perfect zeg, schoof wederom niet. Begin nu toch wel fan te worden eigenlijk!
En buiten wat ik vind: Bailey lijkt er erg mee in z'n nopjes. Nu is hij sowieso altijd een blij en positief paard (en bijdehand), maar sinds dit zadel 'voelt' hij extra blij. En daar kan ik dan weer heel gelukkig van worden!
kristelhans

Bericht door kristelhans » wo 13 okt 2010, 19:16

Sterre, zou het dan toch gaan gebeuren..? Jij aan boomloos!? ;)

Ik heb vanmiddag/vanavond 20+ km gereden..voor het eerst Beer tot rengalop aangespoord.. HARD en LEKKER man! En ik ging weer zitten (was gaan staan in de beugels) en zei hooooo draven, en meneer remde meteen braaf af en ging in draf... TROTS jonge, niet normaal..alles op stem en zit.. Heerlijk samen, zonder ander paard/mensen, door de bossen gestampt..voornamelijk gedraafd..blij peerd!
Bailey

Bericht door Bailey » wo 13 okt 2010, 19:24

Haha, ja Kristel, ik denk het inderdaad!
Wil ook nog een keer de trekker endurance, een semi-boomloos proberen, maar heb hoe dan ook meer vertrouwen in boomloos dan eerst.

Wat super dat je nu met Beer zo heerlijk gecontroleerd door de bossen kunt struinen, lekker zo'n rengalop!!
Bailey heeft een heel rustig galopje in het bos, net iets harder dan een flinke draf. Hij wil eigenlijk niet harder dan dat, zelfs niet als het een keertje mag, gek peerd.
Anouska

Bericht door Anouska » wo 13 okt 2010, 20:08

Schönes Bild Marleen! :P

Wat een tosk van een vent Annalynn -:(- ! Ik deed dat vroeger met een zweep, menig hond geraakt. Je zit er alleen wel mee dat Brass dan weer in de stress schiet. Steentjes ook goed plan. Wat Clau zei is ook een idee, politie.

Jeetje Clau, gekke opa! Gelukkig goed afgelopen. :j

Je maakt leuke rondjes Kris! Heerlijk in volle rengalop, jaloers!

Grappig dat Jessica nu jij over buuf is!

Vandaag gemengde dag gehad! Overdag bij Truus geweest, daarna Bjørn gemest. Toen ik thuis kwam lag er een minder leuke brief van UWV, flink om zitten janken.
Morgen Bjørn scheren en volgende week donderdag middag komt de zadelmaker *o/*

www.fitenvitaaldier.nl
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 14 okt 2010, 16:12

Bjørn weer helemaal kaal en strak? (klinkt als een gabber!) ;)

Beer is volgens mij weer gegroeid..ik moet weer nieuwe dekens halen..195 nu want bij de 185 heeft hij een blote kont of past het niet lekker van voren..heb een WB deken in bestelling van 200 of 220 gr..weet niet meer hoe dik maar Beer heeft nu een 0 grams op en wil hem wel een tussendeken geven.. 100 gram dus..kan nergens wat betaalbaars vinden online..allemaal dik duur! Geldboom is even geknakt dus zoek iets van rond de 50 euri..tips? Tweedehands mag ook..maar 100 grams zie ik niet zoveel!
Anouska

Bericht door Anouska » do 14 okt 2010, 17:51

Jep, Bjørn weer kaal! Hij was wel aan het etteren met scheren, heeft 2x flink op zijn lazer gehad en toen as het over.

Bjørn had vorig jaar voor het eerst 195, moet niet veel meer gaan groeien anders volgend jaar 205 nodig. Zal morgen ff kijken, was van de week bij winkel vlak bij stal en hadden een deken voor 59,95 in de aanbieding, weet alleen niet meer hoeveel grams. Anders heb ik nog wel een tip: http://www.nikahorseproducts.nl/catalog ... p?cPath=33

www.fitenvitaaldier.nl
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 14 okt 2010, 18:00

Oeh goeie tip die site...zag meteen iets van 100 gram voor 51 euro..wel roze..das dan weer jammer haha..ik ga even uitgebreid neuzen! Thanks..
Keandra

Bericht door Keandra » do 14 okt 2010, 18:33

heb eindelijk een fototopic kunnen plaatsen van mijn kleine spruit *o/*
jullie kunnen het vinden bij Babynieuws (denk dat het daar het beste staat 8-) )
Bailey

Bericht door Bailey » do 14 okt 2010, 21:18

Haha, blote Bjorn. Heb je voor en na foto's genomen?

Wat een heerlijke baby hebben jullie Sofie :D Wat leuk om eindelijk foto's van hem te kunnen zien!

Vanavond heerlijk ontspannen ritje gemaakt samen met een stalgenootje. Allebei zonder zadel en lekker veel gekletst onderweg ;)
Het was alweer een poosje geleden dat ik zonder zadel had gereden, was echt verbaast over Bailey's rugspieren! Had natuurlijk wel gezien dat ze enorm gegroeid waren, maar het viel me nu nog extra op. Meneer wordt echt breeeeed!
Plaats reactie