Op buitenrit of in de bak, onze D-tjes doen het met gemak! V
Re: Op buitenrit of in de bak, onze D-tjes doen het met gema
@sweetwendy, we gaan de 16e al verhuizen! Echt zo'n zin in!
Dani liep nog steeds niet lekker gisteren, ik ga even bij bij stel je vraag kijken of iemand weet wat het kan zijn... word er best een beetje chagrijnig van eigenlijk. Ze heeft anderhalve week rust gehad en loopt nog steeds niet goed.. En ik heb echt geen verstand van kreupelheden (gelukkig nooit mee te maken gehad) en het is ook niet zo dat ze stokkreupel loopt, maar een beetje onregelmatig..
Dani liep nog steeds niet lekker gisteren, ik ga even bij bij stel je vraag kijken of iemand weet wat het kan zijn... word er best een beetje chagrijnig van eigenlijk. Ze heeft anderhalve week rust gehad en loopt nog steeds niet goed.. En ik heb echt geen verstand van kreupelheden (gelukkig nooit mee te maken gehad) en het is ook niet zo dat ze stokkreupel loopt, maar een beetje onregelmatig..
Paardentaxi | Grondwerk & Klassieke dressuur | Fotografie
#fulltimedreamchaser + M2+6
- sweetwendy
Wanneer loopt ze precies onregelmatig? Want daisy doet dat ook wanneer je op haar rijdt of longeerd in de voltes. Dat is puur de onbalans en omdat ze de spierkracht mist, dat heeft de veearts gezegd en zelfs de jury op de keuring.Anna_Dani schreef:@sweetwendy, we gaan de 16e al verhuizen! Echt zo'n zin in!
R.I.P. mijn lieve meisje Daisy (L)
Dessa gaat lekker. Ze vind galoperen leuk. Gisteren een balkje in de bak gelegd en na een paar keer helpen stapte ze er braaf overheen.
Dewi is nog een beetje stout, maar dat komt ook wel goed. Ze is gewoon iets eerder aan het puberen dan Dessa.
Dewi is nog een beetje stout, maar dat komt ook wel goed. Ze is gewoon iets eerder aan het puberen dan Dessa.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
- Cindy+Uniek
wat gaan jullie allemaal lekker zeg!
an, balen van dani, maar onderschat het iig niet, laat er gewoon even naar kijken, DA ziet het waarschijnlijk zo!
denk niet dat het bij dani nog disbalans of spierkracht is gezien jij al even met haar bezig bent en het al een tijdje zo goed gaat
ik werd gister gebeld dat het verband eraf is bij Dj!!!!! ze proberen nu dagelijks met UV licht of de huid wat sneller aan wil groeien en over een week beslissen ze of hij evt verder thuis mag herstellen of dat hij nog even moet blijven
enige mindere was dat ze de rekening tot nu toe hebben opgemaakt en die zit al op 4.000 *slik* dus dat wordt nog wel ff afbetalen komende maanden.....
an, balen van dani, maar onderschat het iig niet, laat er gewoon even naar kijken, DA ziet het waarschijnlijk zo!
denk niet dat het bij dani nog disbalans of spierkracht is gezien jij al even met haar bezig bent en het al een tijdje zo goed gaat

ik werd gister gebeld dat het verband eraf is bij Dj!!!!! ze proberen nu dagelijks met UV licht of de huid wat sneller aan wil groeien en over een week beslissen ze of hij evt verder thuis mag herstellen of dat hij nog even moet blijven
enige mindere was dat ze de rekening tot nu toe hebben opgemaakt en die zit al op 4.000 *slik* dus dat wordt nog wel ff afbetalen komende maanden.....
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Dessa was gister zo braaf! Ik heb een topic gemaakt bij PP van de les van gister.
Vlekkie Z1 +1
Lando M2
Lando M2
Vandaag een tand gevonden, die moet wel van Djambo afkomstig zijn.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

@Cindy: Wat geweldig dat DJ misschien naar huis komt! De rekening is even minder (slik!)
@Vera: Zag je foto"s bij PP; ziet er echt geweldig uit!
@Anita: Mazzel dat je hem gevonden hebt. Daan heeft er al een paar gewisseld maar weigert ze in het zicht te leggen! ("Gelukkig" bleef 1 voortand te lang zitten en die moest door de tandarts eruit worden gehaald, zodoende toch een tandje in mijn bezit
)
Deze week eindelijk eens foto"s gemaakt (sorry: laten maken) van Daantje tijdens het longeren. Zal eens kijken of ik ze op PP krijg.
@Vera: Zag je foto"s bij PP; ziet er echt geweldig uit!
@Anita: Mazzel dat je hem gevonden hebt. Daan heeft er al een paar gewisseld maar weigert ze in het zicht te leggen! ("Gelukkig" bleef 1 voortand te lang zitten en die moest door de tandarts eruit worden gehaald, zodoende toch een tandje in mijn bezit

Deze week eindelijk eens foto"s gemaakt (sorry: laten maken) van Daantje tijdens het longeren. Zal eens kijken of ik ze op PP krijg.
Harry: 1-1-1972 - 4-2-2008 Voor altijd in mijn hart; Dank voor al je wijsheid
Daantje: 18-6-2007: Hoe prachtig kan een fjord zijn...
Dane Hamlet: 8-4-2011 Mijn perfecte Deense prins
Daantje: 18-6-2007: Hoe prachtig kan een fjord zijn...
Dane Hamlet: 8-4-2011 Mijn perfecte Deense prins
@Cindy: balen van zo'n rekening, maar hopelijk lukt het allemaal.
Vandaag met stalgenootje naar buiten geweest. Enge blaadjes die verkleuren en mais van het veld.
Tenslotte langs een bouwterrein waar ze megavrachtwagens met grind aan het lossen waren en daar kijkt ze amper van op! Een houten kist aan de andere kant was een stuk enger, dus draafde ze een beetje!
Geweldig! Volgende week weer!!!!
Vandaag met stalgenootje naar buiten geweest. Enge blaadjes die verkleuren en mais van het veld.

Het is rustig hier. Dan moet ik maar even met wat nieuws komen. Djambo gaat vandaag tijdelijk verhuizen naar Wanneperveen om daar te gaan oefenen voor de trekproef. Hopelijk gaat hij die met goed gevolg afleggen in Hardenberg, ergens in november.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Het is inderdaad rustig hier! Ach, het vorige topic ging razendsnel en deze blijkbaar niet, hihi.
Cindy, fijn dat het zo goed gaat met Dj!
Sandra, waar blijven de longeerfoto's van Daantje? Ben altijd benieuwd naar foto's van andere D-tjes, leuk om te vergelijken
Anita, spannend dat Djambo de trekproef gaat doen. Dat zie ik nou nog echt niet gebeuren bij Djimm, haha. Dat zou gewoon mishandeling zijn volgens mij
Maar top dat Djambo al wel gaat! Houd je ons op de hoogte van zijn vorderingen?
Sandrien, Dessa's foto's zagen er echt heel netjes uit! Mijn complimenten!
Anna, heb je al meer duidelijkheid inmiddels over Dani's onregelmatigheid? Of staat ze nog op rust?
Hier alles rustig an met Djimm. Hij staat nu met alle dames in een groot winterweiland en niet geheel onverwacht is Djimm the leader. Hij heeft de dames flink onder de duim (hoef)! Best grappig, aangezien hij de kleinste van het stel is. Ook de twee belzen die erbij staan is hij de baas. Geen gezicht, zo'n uk die zo'n megapaard op haar plaats zet... Tegen mij is hij gelukkig wel heel lief. Hij is ook niet meer uit de wei gesprongen dus ik laat hem voorlopig maar mooi even bij zijn harem staan, dat bevalt hem blijkbaar wel
Buiten wat borstelen, wandelen en zadel- en dekenpassen heb ik nog niks met Djimm gedaan. Als het goed is wordt volgende week de bak in orde gemaakt en dan wil ik hem eens gaan longeren.
Djimm is bij mij echt een soort hondje, volgt me op de voet. Ik wilde wat foto's maken maar dan krijg je dus dit

of

Nouja, je kunt iig zien dat hij een mooie lange voorpluk heeft
Gelukkig taait ie wel af als ik hem wegstuur
Cindy, fijn dat het zo goed gaat met Dj!
Sandra, waar blijven de longeerfoto's van Daantje? Ben altijd benieuwd naar foto's van andere D-tjes, leuk om te vergelijken

Anita, spannend dat Djambo de trekproef gaat doen. Dat zie ik nou nog echt niet gebeuren bij Djimm, haha. Dat zou gewoon mishandeling zijn volgens mij

Sandrien, Dessa's foto's zagen er echt heel netjes uit! Mijn complimenten!
Anna, heb je al meer duidelijkheid inmiddels over Dani's onregelmatigheid? Of staat ze nog op rust?
Hier alles rustig an met Djimm. Hij staat nu met alle dames in een groot winterweiland en niet geheel onverwacht is Djimm the leader. Hij heeft de dames flink onder de duim (hoef)! Best grappig, aangezien hij de kleinste van het stel is. Ook de twee belzen die erbij staan is hij de baas. Geen gezicht, zo'n uk die zo'n megapaard op haar plaats zet... Tegen mij is hij gelukkig wel heel lief. Hij is ook niet meer uit de wei gesprongen dus ik laat hem voorlopig maar mooi even bij zijn harem staan, dat bevalt hem blijkbaar wel

Buiten wat borstelen, wandelen en zadel- en dekenpassen heb ik nog niks met Djimm gedaan. Als het goed is wordt volgende week de bak in orde gemaakt en dan wil ik hem eens gaan longeren.
Djimm is bij mij echt een soort hondje, volgt me op de voet. Ik wilde wat foto's maken maar dan krijg je dus dit

of

Nouja, je kunt iig zien dat hij een mooie lange voorpluk heeft

Gelukkig taait ie wel af als ik hem wegstuur

hihi ook bij mij stil, tja Dieter afgelopen zaterdag op het land gezet bij zijn pleegkind. En die blijft er tot volgende week wel staan denk ik.
Hij zit momenteel niet helemaal top in z'n vel. En kon erg goed merken dat hij even een vakantie nodig had.
Dus dat gedaan en voor mij ook wel makkelijk aangezien ik nog 2 heb staan die gedaan moeten worden naast mijn volle stage week.
Hij zit momenteel niet helemaal top in z'n vel. En kon erg goed merken dat hij even een vakantie nodig had.
Dus dat gedaan en voor mij ook wel makkelijk aangezien ik nog 2 heb staan die gedaan moeten worden naast mijn volle stage week.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Djimm heeft zo een lekker koppie.
Muis Keurmerrie!
Heb vandaag nog een poos nagedacht wie die ruin nu was die bij Bart staat..
Hij kwam me zo bekend voor, maar wie is het dan?? Oeps, Djambo!!
Hij kwam me zo bekend voor, maar wie is het dan?? Oeps, Djambo!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
- sweetwendy
haha leuke foto's van Djim het is een fjord/hond 
Ik heb dinsdag weer les met daisy van een ander instructrice, het klikte niet echt met die andere en we kwamen geen steek verder. Deze die ik nu neem heeft meer ervaring en ook een orun diploma en rijd zelf ook wedstrijden.
Daisy is erg eigenwijs onder het zadel, ik wil bijv, links, zij gaat rechts..ik wil vooruit, zij gaat achteruit.. Oftewel moet haar echt even aanpakken
Als ze het goed doet en ik beloon haar dan gaan de oortjes ook gelijk naar voren en is ze weer blij haha
Ze geeft wel heel goed aan als de concentratie weg is, want dan wordt ze gewoon echt vervelend en ga ik nog even 1 rondje heel goed stappen en wat afwenden en dan is het ook klaar 

Ik heb dinsdag weer les met daisy van een ander instructrice, het klikte niet echt met die andere en we kwamen geen steek verder. Deze die ik nu neem heeft meer ervaring en ook een orun diploma en rijd zelf ook wedstrijden.
Daisy is erg eigenwijs onder het zadel, ik wil bijv, links, zij gaat rechts..ik wil vooruit, zij gaat achteruit.. Oftewel moet haar echt even aanpakken

Hier gaat het ook goed!
Donderdag Do weer gereden onder het zadel en daarna met Annabel te voet nog een stukje over de weg en over het erf geweest.
Ging echt goed!
Kwam een auto langs met een aanhanger die schudden, intresseert der niet
En toen we net wouden omdraaien kwamen we Bart tegen in de auto..
Donderdag óf vrijdag ergens gaat ze richting mijn vriend verhuizen
Donderdag Do weer gereden onder het zadel en daarna met Annabel te voet nog een stukje over de weg en over het erf geweest.
Ging echt goed!

Kwam een auto langs met een aanhanger die schudden, intresseert der niet

En toen we net wouden omdraaien kwamen we Bart tegen in de auto..
Donderdag óf vrijdag ergens gaat ze richting mijn vriend verhuizen

Do, mijn eerste eigen paard! ♥
Zo ben ff een paar dagen off geweest ivm ziek zijn, maar ik ben er weer.
@sweetwendy: Hihi Daisy is dus lekker aan het uitproberen, ben je nog erg bang?
@Daphne: Zo herkenbaar, dat volgen. Wel grappige foto's levert het op!
@Anita45: Hoe gaat het met de trekproeftraining?
De DA kon niks zien bij Dani, dus 10 dagen rust en pijnstilling/ontstekingsremmer. Na 10 dagen heb ik weer gelongeerd op het harde, ik vond het twijfelachtig, maar ze was duidelijk aan het zoeken omdat haar ijzers glad waren en ze gleed steeds uit. Dus heb ik haar in de longeerring gelongeerd en daar liep ze super! Dat was eerst ook niet zo. Ze heeft diezelfde dag nog vast gelegen in de paddock, maar dat heeft gelukkig geen schade aan gericht (dankzij haar rust en 20 man die om haar heen stond om haar los te maken). Daarna ontplofte ze wel toen ik met haar ging wandelen, de begon te rennen en te bokken, maar ik liet niet los. Toen stopte ze vrij snel...
Ik heb wel besloten dat ik voorlopig alleen maar ga longeren om haar wat sterker te maken. Ik zal ook wel wat rechte stukken met haar gaan rijden, maar voorlopig even niet aan het werk. Overigens denk ik niet dat haar blessure te maken heeft met het werk, eerder met het rare opstapje en de draai die ze moet maken vanuit haar box. Morgen verhuist ze en is dat probleem er ook niet meer.
@sweetwendy: Hihi Daisy is dus lekker aan het uitproberen, ben je nog erg bang?
@Daphne: Zo herkenbaar, dat volgen. Wel grappige foto's levert het op!
@Anita45: Hoe gaat het met de trekproeftraining?
De DA kon niks zien bij Dani, dus 10 dagen rust en pijnstilling/ontstekingsremmer. Na 10 dagen heb ik weer gelongeerd op het harde, ik vond het twijfelachtig, maar ze was duidelijk aan het zoeken omdat haar ijzers glad waren en ze gleed steeds uit. Dus heb ik haar in de longeerring gelongeerd en daar liep ze super! Dat was eerst ook niet zo. Ze heeft diezelfde dag nog vast gelegen in de paddock, maar dat heeft gelukkig geen schade aan gericht (dankzij haar rust en 20 man die om haar heen stond om haar los te maken). Daarna ontplofte ze wel toen ik met haar ging wandelen, de begon te rennen en te bokken, maar ik liet niet los. Toen stopte ze vrij snel...
Ik heb wel besloten dat ik voorlopig alleen maar ga longeren om haar wat sterker te maken. Ik zal ook wel wat rechte stukken met haar gaan rijden, maar voorlopig even niet aan het werk. Overigens denk ik niet dat haar blessure te maken heeft met het werk, eerder met het rare opstapje en de draai die ze moet maken vanuit haar box. Morgen verhuist ze en is dat probleem er ook niet meer.
- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Ik ben ook een tijdje stil, lees wel mee, mijn verhaal staat bij Zeg je Zegje.
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
- sweetwendy
@ Anna_Dani: In het begin van het rijden wel maar als ik er weer een beetje inkom dan niet meer en pak ik haar wel aan 
Goed nieuws dus over Dani! Super!
Ik heb gisteren les gehad van mijn nieuwe instructrice en mijn zus heeft foto's gemaakt, die zet ik er later wel even op
Het viel mijn instructrice ook op dat Daisy met haar achterbenen tegen elkaar aan schuift af en toe dus dat wordt peesbeschermers kopen en ze liep ook onregelmatig , toen ging mijn instructrice met haar linker achterbeen bezig en later liep ze weer goed, ze zei dat daisy soms haar knie op slot zet en daarom dus zo loopt.
Pff het was ook wel een hele actieve les, zo actief zijn we nog nooit geweest. Heel veel gedraafd en overgangen gemaakt. Ik was op het laatst heel moe en toen ging mijn instructrice er even op. Daisy is af en toe vervelend en toen gaf ze haar een tik met de zweep en bokte ze even, voor het eerst..
Volgende keer dus met peesbeschermers rijden en ook met een andere hoofdstel (de sidepull) omdat die ik nu heb, is een kaakgekruiste en die werkt niet heel goed bij daisy en ik trek teveel aan de teugels waardoor het dus heel trekt bij de kaak en wil niet de kaak kapot trekken.
Het was een zeer leerzame les!! Volgende week weer

Goed nieuws dus over Dani! Super!
Ik heb gisteren les gehad van mijn nieuwe instructrice en mijn zus heeft foto's gemaakt, die zet ik er later wel even op

Het viel mijn instructrice ook op dat Daisy met haar achterbenen tegen elkaar aan schuift af en toe dus dat wordt peesbeschermers kopen en ze liep ook onregelmatig , toen ging mijn instructrice met haar linker achterbeen bezig en later liep ze weer goed, ze zei dat daisy soms haar knie op slot zet en daarom dus zo loopt.
Pff het was ook wel een hele actieve les, zo actief zijn we nog nooit geweest. Heel veel gedraafd en overgangen gemaakt. Ik was op het laatst heel moe en toen ging mijn instructrice er even op. Daisy is af en toe vervelend en toen gaf ze haar een tik met de zweep en bokte ze even, voor het eerst..

Het was een zeer leerzame les!! Volgende week weer

Jammer dat je zo ver weg woont, had wel een keer een lesje willen zien 
Ik moet mezelf ook maar gaan aanleren om met peesjes te gaan rijden, is toch een stuk veiliger. Of schaadt het als je ze eigenlijk niet nodig hebt?
*zoeft naar Zeg je Zegje voor het verhaal van Andrea*

Ik moet mezelf ook maar gaan aanleren om met peesjes te gaan rijden, is toch een stuk veiliger. Of schaadt het als je ze eigenlijk niet nodig hebt?
*zoeft naar Zeg je Zegje voor het verhaal van Andrea*
- sweetwendy
Nee het schaadt niet als je ze eigenlijk niet nodig hebt
Je mag best een keer langskomen hoor
Andrea wat een lastige situatie zeg. Heel veel succes en sterkte ermee!

Je mag best een keer langskomen hoor

Andrea wat een lastige situatie zeg. Heel veel succes en sterkte ermee!