galop voor de wagen?

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Mapie

Re: galop voor de wagen?

Bericht door Mapie » do 07 okt 2010, 12:55

Suus schreef:Dat je in galop gaat met een aanspanning vind ik logisch, maar word je dan niet verschrikkelijk door elkaar geschud? We waren deze zomer een dagje weg met een huifwagentje en zelfs draf op een zandpad was al een behoorlijk gestuiter!
Valt super mee moet ik zeggen! Was ook bang dat ik door elkaar geschud zou worden, vooral op een sulky. Maar in de galop gaat het super! 8-) In de draf ga je wel wat heen en weer, maar niet storend.
Zooo blij met mijn nieuwe aanwinst!!! :D Mijn mooie shet meiske MOOIKE!!! :L
Esther

Bericht door Esther » do 07 okt 2010, 19:46

Ik heb vandaag ook nog een galopje gedaan voor de wagen, heerlijk toch!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
MarjaR

Bericht door MarjaR » ma 11 okt 2010, 12:51

Ik pak ook wel eens een galopje met Coldy voor de wagen, hoor. Op een lekker rustige en overzichtelijke zandweg bijvoorbeeld. Heerlijk!

Coldy geniet er ook erg van... ze wordt helemaal blij als ik zeg: "Coldy, galop". Springt zo weg!
Ik moet gewoon oppassen dat ik het G-woord niet toevallig hardop in een gesprek met mijn groom of evt. passagiers gebruik. ;)
Naisven
Moderator

Bericht door Naisven » wo 13 okt 2010, 04:34

Nou, het antwoord lijkt me duidelijk, galop kan dus gewoon (mits gecontroleerd). Wat wel een aanrader is, is om niet steeds hetzelfde stuk te galopperen (maar dat geldt hetzelfde onder het zadel), maar datzelfde pad ook weleens te stappen of te draven, omdat het paard zich anders de gewoonte aanleert dat-ie daar ALTIJD mag galopperen en als het dan een keertje niet uitkomt is hij misschien moeilijk te stoppen...
Plaats reactie