Sneller dan gedacht: C-tjes topic deel 8!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Jilly

Re: Sneller dan gedacht: C-tjes topic deel 8!

Bericht door Jilly » di 05 okt 2010, 13:01

Op de wei/op stal valt het goed mee, maar tijdens het werk zit hij wel op het punt dat hij al direct klammig wordt op de nek en bij normaal rijden (half uur tot 3 kwartier, veel draven, maar ook genoeg stappen tussendoor) is hij echt nat. En 't is al geen heel actief paard, zweten vind hij een reden om sielugh te zijn en extra sloom te worden hihi

edit: Peer voor de kar dus, super leuk! Ergens lijkt me dat 'bosmennen' ook heel leuk, maar da's weer zo'n kost he, kar etc. Daarnaast geraak ik hier niet van het erf af. Ik moet minstens een km over de 90 weg, niet ideaal :D
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » di 05 okt 2010, 13:24

Oh leuk Marie-Louise en Robbert (al 'zien' we die de laatste niet meer op FW, hahaha, alleen irl). Dat vraagt natuurlijk om foto's.
Onze Djambo gaat deze week logeren in Wanneperveen om te oefenen voor de trekproef.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Orion1996

Bericht door Orion1996 » di 05 okt 2010, 19:49

Leuk van Djambo. Ben benieuwd hoe de boef het gaat doen.
Mijne is wel af te schieten. Die loopt momenteel zo te mokken met rijden dat ze gaat krabbelen en struikelen. Lag vandaag echt bijna met poownie en al op de grond. Krengetje. Morgen weer les. Hopen dat ze zich nu wel gedraagt en niet zo gaat lopen mutsen als vorige week. En dat moet over 2,5 week dr fjordsport doen en de week erna abop oefenen
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
foss

Bericht door foss » wo 06 okt 2010, 04:39

Cai is vorige week woensdag naar zijn nieuwe plek gegaan, het is maar een paar honderd meter verderop maar het is wel vreemd je hebt toch bijna een half jaar voor hem gezorgd en dan staat hij nu ergens anders.
Raar maar ik mis hem wel, het is ook zo'n lekker dier.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » wo 06 okt 2010, 08:04

Hahaha, je zegt het precies goed Anna, DE BOEF. Ik ben ook heel benieuwd wat hij er van gaat bakken. De jouwe verdient dus ook de titel DE BOEF begrijp ik, haha. Ondeugend dametje.

Als ik het me goed herinner was het toch al de bedoeling, niet Karin, dat Cai maar tijdelijk bij jou zou staan. Kan me voorstellen dat je zo'n lieverd mist.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Orion1996

Bericht door Orion1996 » wo 06 okt 2010, 14:46

Net weer les gehad. Cyra is momenteel met rijden vreselijk onzeker en ze krabbelt wat in stap en draf. Moet haar echt door de les heen praten. Ze wil wel maar momenteel kan ze gewoon niet. Ze rommelt heel erg met haar balans, mijn instructrice denkt dat ze groeit want ze is echt wat uit verhouding, pubert bij het leven en heeft na een half uurtje stappen al spierpijn. Ga nu heel erg twijfelen over de CK zaterdag.
Afbeelding
foss

Bericht door foss » do 07 okt 2010, 04:37

Ja het was tijdelijk dat Cai bij ons stond maar het is wel even vreemd, hij kan zijn vriendjes wel zien en horen en de eerste dagen was dat best zielig want hij miste ze.
Maar hij is niet weg hor, gisteren heeft hij nog even bij zijn vriendjes in de bak gestaan en wat lekkers gegeten het is gewoon even wennen dat je de zorg niet meer over hem hebt.
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » do 07 okt 2010, 17:37

foss schreef:Ja het was tijdelijk dat Cai bij ons stond maar het is wel even vreemd, hij kan zijn vriendjes wel zien en horen en de eerste dagen was dat best zielig want hij miste ze.
Maar hij is niet weg hor, gisteren heeft hij nog even bij zijn vriendjes in de bak gestaan en wat lekkers gegeten het is gewoon even wennen dat je de zorg niet meer over hem hebt.
Ja heeft ie beetje heimwee (of jij meer plaatsvervangend voor hem haha)? Gelukkig mag hij zo nu en dan wel even naar ze 'terug' ;) Maar verder vermaakt hij zich wel verderop??
Geluk is de vrucht van intens werk
Viv

Bericht door Viv » vr 08 okt 2010, 05:25

Nou met Amy en Kdies moet het helemaal goedkomen de 6e november. Hebben gister heerlijk rondgesjouwd in de bak en na was discussies (tsja 2 pubers he) reed ze echt een subliem B proefje. Die komen er wel.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
ing-1970

Bericht door ing-1970 » vr 08 okt 2010, 06:05

Ik ben zelf op zoek naar andere woonruimte voor Corner en daar wil ik een rijbak bij hebben,
De mogelijk heid is er dat ik waarschijnlijk zaterdag wel iets heb gevonden.
Dichter bij mijn huis,maar verder weg voor m,n bijrijdster.
De prijs is voor mij betaalbaar,dat is ook belangrijk,maar moet ik nu aan Corner denken en mezelf? of ook met m,n bij rijdster voor wie het nu een uurtje fietsen word ipv half uurtje.
Ze kan wel met me meerijden en zal dan zelf eventueel met haar vriend die wel een auto heeft mee moeten.
Afbeelding
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » vr 08 okt 2010, 19:15

Dat vraagt wel om foto's ML :D

Ben benieuwd hoe Djambo het gaat doen in Vene :)
Tijd schiet alweer aardig op,voor je het weet is het alweer November.

Iedereen druk in de training begrijp ik :))

Wij...nou ja...ik ben Peter en Cindy aan het klaarstormen voor Fjordsport proefje A :D
Ach...het is toch alleen stappen en draven....moet vast wel gaan lukken,tis toch puur voor de fun :))
Ik ga wel voor het echie :+
Peter@work
hij moet alleen wat rechter gaan zitten, werkt hij hard aan
Afbeelding
Afbeelding
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
foss

Bericht door foss » za 09 okt 2010, 04:14

Cai mist zijn vriendjes wel als ze langskomen loopt hij er in volle vaart op af en begint te hinniken.
Hij staat nu samen met een Noriker ruin dus daar moet hij het mee doen maar gelukkig gaat dat goed.

Het is gewoon een heerlijk dier die altijd aanwezig was en dat mis je wel.
Orion1996

Bericht door Orion1996 » zo 10 okt 2010, 10:06

Ik heb net zo vreselijk lekker gereden buiten met Cyra.
Echt genoten met het weer, ze was vreselijk braaf en heeft de hele week netjes gestapt zonder dat gestuiter van de laatste tijd.
Afbeelding
Ilona

Bericht door Ilona » zo 10 okt 2010, 15:37

@ Janine, A-proefje klinkt wel goed met alleen stap en draf. Dat lijkt me ook wel een mooie om mee te beginnen.

Vanmiddag mijn C'tje mee gegeven met een vriendin. Ik kan voorlopig nog steeds niet rijden en heb aan haar gevraagd of zij niet eens een rondje met Castor wilde doen.
Heb alleen nog steeds niet van haar gehoord of ze al terug is en of het goed gegaan is.. Ze reed om 11.45 uur al weg...
Vriendin is niet zo'n vlotte sms-er en vergeet het gerust. Moet er maar vanuit gaan dat het oké is. Toch wel vreemd hoor je poown met iemand anders mee geven al ken ik haar nog zo goed.
Ik wacht in heel lichte spanning haar reactie af... O:)
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Ilona

Bericht door Ilona » zo 10 okt 2010, 17:38

C'tje staat gewoon weer lekker in zijn weitje! Was allemaal goed gegaan en beessie is braaf geweest (uiteraard :P ).
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Peertje

Bericht door Peertje » zo 10 okt 2010, 21:35

Met dank aan Jose voor de foto's en uiteraard de goede zorg: Daulann in de opfok!

Afbeelding

Met zijn shet-mattie! (Wie rijden er op de achtergrond?!) :D
Afbeelding

Het gaat heel goed met hem en hij gaat waarschijnlijk komende week bij de andere veulentjes in de groep.
+:)+

Bol en Peer,ook dikke matties!:
Afbeelding

Knaag!
Afbeelding

:D
Capone (KWPN), Beer en Grijze :L
ing-1970

Bericht door ing-1970 » ma 11 okt 2010, 01:39

Mijn Ctje gaat eind oktober weer is verhuizen.
Punt waarom,omdat er in zijn huidige woonplaats geen rijbak te vinden is.
Straks woont hij in Emst een dorpje 8 km bij mij vandaan,dus iets dichterbij,
en voor het zelfde geld mag ik daar gebruik maken van de rijbak ,gaat hij snacht,s in de winter
op stal etc,en loopafstand van het mooie gortelse bos.
Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » ma 11 okt 2010, 07:30

Ctje hier is gister weer eens voor de kar gezet. Manlief was weer helemaal gefrustreerd op dressuurmatig vlak. Hij komt er wel, ooit hihihi.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » ma 11 okt 2010, 07:57

Gaat goed met Peter en Cindy zo te zien +:)+

Ohh spannend Ilona idd! Ik zou er ook niet zo happig op zijn om m'n paard mee te geven, maar voor Castor wel lekker natuurlijk. Gelukkig is alles goed verlopen! Heb je nog steeds zoveel last dan? :(:)

Wat leuk ML, foto's van Daulann. En helemaal leuk dat Bol en Peer zo goed overeen komen. Heerlijk zo je paarden samen he.

Bij ons zijn ze zaterdag langs geweest om zadels te passen en over een paar dagen/weken ben ik een trotse eigenaar van een Massimo dressuur *o/*
Gisteren nog een lekker rondje buiten gedaan, voor het eerst een gecontroleerde crossgalop kunnen doen, héérlijk. Normaal is of de rem kwijt of tempo arbeidsgalop hihi
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » ma 11 okt 2010, 08:04

Fijn dat hij zo braaf was Ilona +:)+

Leuke foto's van Daulann,ben benieuwd hoe hij het later met peer en de rest gaat doen.
Wij zijn ook benieuwd hoe Cindy op Garfield gaat reageren.
Over een paar weken weten we het,dan gaat hij verhuizen naar Anita en Cindy gaat dan als begeleider mee :)
Kunnen we gelijk wat leuke kiekjes maken van die 2 :D

Dat vraagt straks wel om een foto van je nieuwe zadel Jilly :))
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
Plaats reactie