Het 16+ fjorden topic

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Annemarie

Re: Het 16+ fjorden topic

Bericht door Annemarie » do 07 okt 2010, 19:39

Spannend zeg Esther.

Bah, naar dat Odette ziek was. Hopelijk is het nu over.

Ik heb zonet lekker 20 minuten met Nisko gereden. Gjendra moet toch wennen dat mama straks weg is :\ . Nisko is hier heel heel makkelijk mee. Als ik dan weer met haar rijd en ze is zo braaf denk ik ja, echt mijn oogappel :+: :L
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Ivonne

Bericht door Ivonne » do 07 okt 2010, 20:19

wat een schrik met Odette.

Fijn dat Nisko zo braaf was Annemarie.

Marga is helemaal happy, we hebben weer voederbieten. Toen we ze vanmorgen kwamen brengen stond ze al aan de draad te hinniken, ze is er zo gek op.

Blijkt nu dat niet Fatoush de deken van Apollo kapot gemaakt heeft, maar Marga :o
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
foss

Bericht door foss » vr 08 okt 2010, 04:16

Arme Odette, als je paard ziek is is nooit leuk gelukkig geen koliek.
Bij ons in de buurt heerst veel diaree bij honden dat is ook een virus wie weet kunnen paarden er ook last van hebben.

Esther sterkte en succes zondag.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
cowgirlwillie
Locatie: op activiteitenboerderij "Het feestvarken" in Donkerbroek fr.
Contacteer:

Bericht door cowgirlwillie » vr 08 okt 2010, 05:42

he ootje dat is flink schrikke nzeg! pffff geljukkig gaat het weer wat beter. hopelijk komt het niet terug nu ze weer op de wei gaat.

@Annemarie zo ben ik nu ook met lynda bezig. af en toe weg bij Géline. of aan het werk in de aangrenzende bak dus nog wel in het zicht maar toch draad ertussen.
of echt weg met de huifkar.
Ik merk wel dat ze in de wei ook iets losser van elkaar komen af en toe. soms staat 1 in de wei en de ander in de stal en dan gaan zen iet meteen naar elkaar toe.
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
Annemarie

Bericht door Annemarie » vr 08 okt 2010, 07:07

In de wei laat Nis haar kind helemaal los. Gjendra is meest bij Anka in de buurt dan. Als ze eten heeft is Nis Gjendra ook spontaan vergeten trouwens. Na het rijden stond Nisko los bij stal te grazen terwijl ik bij Anka en Gjendra de graspalen verzette. Gjendra bleren, maar Nis hinnikt nooit terug en komt er al helemaal niet aansjezen.

Ik zal nog even met Gerdy overleggen of wij ook voederbieten willen Ivonne. En die ondeugd van een Marga, zou nooit gedacht hebben dat zij Appie's deken kapot gemaakt had.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Ootje

Bericht door Ootje » vr 08 okt 2010, 19:25

Grappig dat Marga zo reageert op voederbieten. Dan is ze er wel erg gek op.
Ik ken het helemaal niet. De paarden hier krijgen ze nooit.

Handig dat Lynda en Geline ook zonder elkaar kunnen. Als ze zo aan elkaar geplakt zitten, is het ook niet handig als je er een meeneemt.

Odette is weer helemaal opgeknapt. Vandaag heeft ze geen Metacam meer gehad en dat ging gelukkig goed. Volgende week gaan we maar weer proberen of ze een poosje naar de wei kan. Wel jammer hoor, nu is het mooi weer en ze moet op stal blijven. Gelukkig kan ze overdag wel in de paddock.
Odette&Fenna
foss

Bericht door foss » za 09 okt 2010, 04:10

Fijn dat Odette weer is opgeknapt.
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Esther

Bericht door Esther » zo 10 okt 2010, 17:44

Goed dat Odette weet aan de beter hand is!!
Inderdaad jammer van de zonnestraaltje, maar het is dan niet anders, gelukkig kan ze wel in de paddock!!

Ik heb een update geplaatst bij dagboek, maar Jeskim gaat wel binnenkort verhuizen..
Weet stiekem niet waar ik op had gehoopt, dat het zou mooi zal zijn als het is, of dat het een gigantische bende was zodat het niet door ging.. hihi..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ivonne

Bericht door Ivonne » zo 10 okt 2010, 17:50

we hebben helemaal geen voederbieten meer over voor de verkoop Annemarie. De oogst was slecht, we hebben een ton voor Marloes en Binky en de rest heb ik nu bij huis liggen. Ik weet nog wel een goed adres die bieten verkoopt, in Gieterveen
Baranna 13-5-2006

Annemarie

Bericht door Annemarie » zo 10 okt 2010, 17:56

Zal Gerdy's antwoord nog even afwachten Ivonne. Als die niet wil geef ik Anka en Nis dnek ik elke dag maar een winterpeen :)) .

Zo heb toch de stoute schoenen maar aangedaan en heb met Nisko buiten gereden vandaag. Voor het eerst in een half jaar en geen hoef verkeerd he? :+: Het is opstappen en wegrijden. Anka was in een rustige mood dus ik heb een hele serie schietgebedjes gedaan dat Gjendra achter de draad bleef (buitenheining kan ze eigenlijk niet doorheen maar toch). Ging allemaal prima. Toen we de hoek om waren kreeg Nis het ineens wel HEEEL druk en een keer flink brullen, maar heb een klein blokje om gedaan zonder enig probleem! Zo lekker even weer naar buiten, Nisko vind dat ook echt leuk :L.
Ivonne

Bericht door Ivonne » ma 11 okt 2010, 18:20

wat goed Annemarie!

Marloes was ook superbraaf. Je merkt helemaal niet dat ze een veulen heeft joh, gaat zo makkelijk weg.
Baranna 13-5-2006

Ootje

Bericht door Ootje » ma 11 okt 2010, 19:10

Brave Nisko! Fijn dat je weer lekker buiten kan rijden.

Ik heb vandaag met Odet gestapt aan de hand.Ze had haast, dus ze is echt weer helemaal de oude. Morgen mag ze weer een poosje met Tjico naar de wei. Daar zal ze wel blij mee zijn.
Odette&Fenna
Ravke

Bericht door Ravke » di 12 okt 2010, 19:14

Gelukkig maar dat Odette weer helemaal is opgeknapt. Dat is verschrikkelijk als die dieren ziek zijn. Ze zal zeker blij zijn als ze weer op de wei kan, is toch een fjord's favoriete bezigheid...

Fijn dat het buitenrijden zo goed ging Annemarie.

Ik heb vanavond nog een ritje gemaakt, brrrr wat is het al koud! Maar als het enigszins gaat blijf ik ook 's avonds naar buiten gaan, zie echt op tegen de winter, betekent toch veel binnen rijden, zeker als het zo'n winter wordt als afgelopen jaar, bah!
Dus, lichtjes erop en eraan en hopsakee, naar buiten.
roos

Bericht door roos » vr 15 okt 2010, 10:31

Voederbieten...Dancer eet ze echt niet ;)

Voor diegene die hun fjord half scheren; welk model doen jullie (en dan daarna zonder deken)
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
foss

Bericht door foss » vr 15 okt 2010, 10:50

Wij scheren de fjorden half incl hoofd en benen en er komt dan een 200/300 grams deken op en ze staan s'nachts op stal en overdag buiten.
nancy imka

Bericht door nancy imka » vr 15 okt 2010, 11:07

Nou jullie hebben het vast wel gelezen in het topic van mij, maar Imka is vanaf afgelopen woensdag officieel met pensioen... Haar hoefjes laten onze ritjes gewoon niet meer toe! Lichamelijk zou ze het nog wel kunnen en geestelijk vond ze het nog steeds heerlijk om even lekker een gallopje in te zetten met rijden. Maar de hoefbevangenheid begint het langzaam aan van ons te gaan winnen...

Imka blijft bij mij, geen haar op mn hoofd die er over denkt om haar weg te doen! Ik ben mijn hoefsmid ontzettend dankbaar voor de jaren die hij ons extra gegeven heeft. En hopelijk houdt hij haar nog heel lang aan het lopen. Meer kan hij niet voor ons betekenen. Maar tot op heden echt petje af wat hij toch keer op keer weer voor elkaar gekregen heeft! Menig hoefsmid had het vast en zeker al veel eerder opgegeven!

Dus Im geniet van je oude dag meissie!
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
cowgirlwillie
Locatie: op activiteitenboerderij "Het feestvarken" in Donkerbroek fr.
Contacteer:

Bericht door cowgirlwillie » vr 15 okt 2010, 13:43

och wat jammer. maar ja, dit soort berichtjes zullen met de tijd wel vaker voor gaan komen in een 16+ topic dnek ik... mooi dat ze bij je kan blijven ook nu. laat haar maar lekker genieten.
lekker paard zijn. dat vinden ze helemaal niet erg hoor.
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
nancy imka

Bericht door nancy imka » za 16 okt 2010, 10:43

cowgirlwillie schreef:och wat jammer. maar ja, dit soort berichtjes zullen met de tijd wel vaker voor gaan komen in een 16+ topic dnek ik... mooi dat ze bij je kan blijven ook nu. laat haar maar lekker genieten.
lekker paard zijn. dat vinden ze helemaal niet erg hoor.
Nee dat zal ze zeker niet erg vinden. Ons buurmeisje liep maar ach zielig voor Imka ik zei ook nou ik denk dat Imka het helemaal niet zo erg vind 8)7 Die zat er echt niet op te wachten van joh kom even op mn rug zitten hihi. Al weet ik wel zeker dat ze er wel lol in had als we wel gingen.

Ja idd er zullen straks steeds meer en meer fjordjes met penisoen gaan... Gelukkig kunnen de meeste bij hun eigenaren blijven om van hun oude dag te blijven genieten :D
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Annemarie

Bericht door Annemarie » za 16 okt 2010, 12:32

Zal wel vaker voor gaan komen ja een Fjord met pensioen in dit topic. Nisko kan beter niet met pensioen nog denk ik. Hoefsmid zei van de week ook rust roest. Maar als het echt niet meer gaat ja, dan moet ze toch ooit eens met pensioen. Tot die tijd maar rustig verder hobbelen denk ik :j.
Ivonne

Bericht door Ivonne » za 16 okt 2010, 12:57

Sneu van Imka, maar eens komen we allemaal voor die beslissing te staan.

Marga wordt echt een viespeuk zeg. Die zit elke morgen onder de poepvlekken en ze heeft zo'n grote stal, is echt niet nodig om in de mest te liggen :n Of ze wil solidair zijn met haar zoon. Fatoush is ook een viezerd op stal, maar die heeft een veel kleinere stal. Hij poept wel netjes aan de kant, maar gaat vervolgens tegen de stalwand aan liggen slapen
Baranna 13-5-2006

Plaats reactie