Cairo @ dressuurles

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Calendula
Contacteer:

Cairo @ dressuurles

Bericht door Calendula » vr 08 okt 2010, 18:26

.....
Laatst gewijzigd door Calendula op za 09 okt 2010, 13:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Cairo mijn superman voor altijd!!!

Afbeelding
claudia

Re: Cairo @ dressuurles

Bericht door claudia » vr 08 okt 2010, 18:29

Het is een mooi paard en kan lekker bewegen maar waarom rij je zo'n jong paard met zo'n bit????

Vind dat er iest minder vriendelijk uitzien namelijk.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Calendula
Contacteer:

Bericht door Calendula » vr 08 okt 2010, 18:41

ik rijd hem met dat bit vanwege zijn onthousiasme,als hij de eerste keer ergens is,is hij namelijk moeilijk te houden.
volgende keer gaan we proberen de teugel op de watertrens vast te zetten die ook aan het bit zit

Afbeelding
wolkj

Bericht door wolkj » vr 08 okt 2010, 18:43

Ik vind het ook een mooi paard, lekkere mooie voorpluk en ziet er mooi voorwaarts uit.
Hopelijk kan je hem snel met een ligter bitje rijden :)
Faira (Orsta X Manus) :L)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014

Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9
Calendula
Contacteer:

Bericht door Calendula » vr 08 okt 2010, 18:51

volgende keer zet ik de teugel ook vast aan de ring waar de watertrens aan zit,we gaan er hard aan werken en het gaat vast iedere keer wat beter,maar ben echt super tevreden

Afbeelding
Nioba

Bericht door Nioba » vr 08 okt 2010, 19:10

Zo dat is een beste jongen,alleen vind ik het jammer dat op jonge paarden al gelijk met sporen word gereden,hebben ze tegenwoordig geen looplust op gewoon je been aan leggen meer,ik vind dat meer iets voor als je wat verder in de dressuur komt of als je tijdelijk wat hulp van een spoor voor verfijning nodig hebt,dat hebben ze op deze leeftijd toch niet nodig,Toen ik mijn jonge KWPN springpaard kocht liep hij ook met 3 jaar met sporen,bij mij nooit meer gebeurd,en hij sprong met gemak 1.60m liep Z parcoursen en M dressuur ik heb hem 18 jaar gehad en hoefde alleen mijn been maar aan te leggen,je moet het natuurlijk zelf weten maar het is tegenwoordig net of het erbij hoort.
Esther

Bericht door Esther » vr 08 okt 2010, 19:27

Ik zat ook meteen naar dat bit te kijken, fijn om te horen dat daar aan gewerkt wordt..
Verder kan hij lekker lopen, nog ruime gangen.
Neusje mag er van mij nog wel wat meer uit, loopt hij uit zichzelf zo diep??
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
NienSCHaap
Contacteer:

Bericht door NienSCHaap » vr 08 okt 2010, 19:30

Knappe Cairo, de les ging lekker mich.
Scherpheid van het bitje valt reuze mee, ze rijd hem vriendelijk en in de les heb ze er ook tips over gehad.
Dat is beter dan een watertrens en de hele tijd in de bek lopen te roppen O:)
Over de sporen heeft ze ook tips gekregen daarvoor heb je ook les.
Dat je een paard met een ander paard gaat vergelijken vind ik nou niet echt oprecht.
Geen enkel paard is het zelfde.

En zoals ze zelf aan aangegeven heeft waarom ze met het bitjes rijd, gaat ze volgende keer op een ander bitje proberen 8)7 !!
Tanna Diamond (goodtimes x caritas) (B+3)
wolkj

Bericht door wolkj » vr 08 okt 2010, 19:43

@ nienschaap; ik denk dat iedereen zijn eerste idee geeft. en ook alleen maar met 'ik denk' of 'ik vind' het is natuurlijk moeilijk om op een foto te zien hoe een paard is.. maar ik denk dat een ieder opmerkingen/tips maakt om dat duidelijkheid te krijgen & opbouwend kritiek te geven. :)
Faira (Orsta X Manus) :L)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014

Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9
ing-1970

Bericht door ing-1970 » vr 08 okt 2010, 20:06

Mijn mening is dat dit c tje best al een prestatie moet leveren.
Je zal best wel goede begeleiding krijgen,maar ik vind hem nog te jong voor wat hij van jou allemaal moet kennen en kunnen .
Afbeelding
Calendula
Contacteer:

Bericht door Calendula » vr 08 okt 2010, 20:31

wat is er nu weer mis met een uurtje dressuur les om naar een leuke basis toe te gaan werken :?

Afbeelding
Suus

Bericht door Suus » vr 08 okt 2010, 20:40

Dressuur rijden is prima, zouden meer mensen moeten doen. Ik vind het een mooi sterk paard, maar ik word eerlijk gezegd niet blij van de foto's.... Dat bit en sporen en een zweep en achter de loodlijn op sommige foto's en hij is pas 4! Als ik de hele les had gezien zou ik er wellicht anders over denken, maar nee sorry.....
Morris, mijn superfjord!
Calendula
Contacteer:

Bericht door Calendula » vr 08 okt 2010, 20:42

volgende keer plaats ik wel geen foto´s meer als ik een fijne les gereden heb

Afbeelding
NienSCHaap
Contacteer:

Bericht door NienSCHaap » vr 08 okt 2010, 20:57

Wat een gezeik om een bit, sporen en een zweep :?
Hij loopt eens een dressuurlesje en idd loopt wat achter de loodlijn, niet alles gaat perfect en vanzelf.
word echt wel aangewerkt, mich je moet het toch maar op buitenritjes houden en niet meer met mij mee gaan naar les 8)7
Tanna Diamond (goodtimes x caritas) (B+3)
shesannie

Bericht door shesannie » vr 08 okt 2010, 21:03

Waarom gelijk zo fel reageren als mensen opbouwende kritiek geven of vragen hebben? je plaatst daar toch foto's voor?
Nioba

Bericht door Nioba » vr 08 okt 2010, 21:19

Nou ik denk dat we best wel begrijpen als je zelf trots bent op je eerste dressuurles dat dan iedereen in jouw ogen kritiek leverd maar probeer dat toch positief te benaderen,je hebt zo'n leuk jong paard en ze zijn zo snel verprutst als je te snel wilt gaan,ik en ik denk vele met mij hebben echt je alleen willen waarschuwen voor het gebruik van al deze middelen,een jong paard hoeft nog niet aan de teugel,en als het goed is reageren ze nog super alleen op druk van het been,een spoor word al gauw te snel gebruikt,ze hebben een heel zacht mondje en ik denk dat je daar allemaal ook zuinig op wil wezen,dus probeer een vriendelijk bit,en gebruik je stem er in het begin bij,en drijf door een keer knijpen met je benen,als hij niet reageert kun je er een tikje bijgeven,dan legt hij vanzelf de link dat hij moet reageren als je dat vraagt,ik neem aan dat de gene die lesgeeft je ook op die manier zal helpen,want van een ijzerwinkel is nog nooit een paard beter gaan lopen,misschien juist door de werking van dit bit moet je er nu extra aan drijven omdat het bit te scherp kan inwerken waardoor hij juist in wil houden.Hij kan daardoor zelfs achter de teugel gaan lopen en dan ben je nog verder van huis.
Blijf gewoon lekker lessen en foto's sturen en probeer uit de opbouwende kritiek je voordeel te halen. :))
Roosjuh

Bericht door Roosjuh » vr 08 okt 2010, 21:26

Ik denk dat de meeste zo fel reageren omdat we allemaal wel eens een fjord in hebben gereden. Ze zijn allemaal sterk (vooral van 4 naar 5 heb ik er veel moeite mee gehad en vanmiddag nog) toch zou ik in mijn eigen lessen ook mijn twijfels hebben als zo'n jong paard met zo'n toch wel heftig bit binnen komt.

Wat ik me vaak afvraag is kan je hem echt niet houden, of ben je bang hem niet te kunnen houden?

Ik heb ook wel eens kritiek gekregen waarvan ik dacht van dat vind ik helemaal niet terecht (niet zo vaak maar heb ook mn 'fouten' gemaakt). Het is jouw keuze ze op een forum te plaatsen en over het algemeen is FW het ook aardig met elkaar eens.

Je hebt een gruwelijk mooi paard onder je kont, met een hele mooie bouw (ik heb er ook zo een) en ze zijn gewoon loei sterk. Ik vind je tweede foto het mooist paard loopt vrij opgericht en jouw hand doet niks dat is ook terug te zien. Een paard van 4 mag op zijn eigen benen lopen en dan rustig jouw hand gaan volgen. Werkt jouw hand ook maar iets terug wat op foto 3 te zien is t/m 9 maar op foto 3 het beste gaat hij diep en rond. Maar voelt dit nou fijn omdat je denkt dat hij nageeflijk is of aan de teugel, of wil je instructie dit? En hoe wil je vanuit hier naar een aan het been staand paard wat op zijn eigen benen loopt en het gewicht over gaat brengen naar de achterhand?

''wat is er nu weer mis met een uurtje dressuur les om naar een leuke basis toe te gaan werken''

Met dit is niks mis! Maar zoals je zegt werk je naar de basis toe wat is volgens jou de basis en waar werk je nu naar toe?

Ik bekritiseer niemand, maar zal wel als iemand vragen heeft mijn mening geven. Op een forum werkt dit anders. Ik heb je les niet gezien en wens iedereen vooruitgang. Dressuur les is voor iedereen goed! Maar ook hierin lopen de meningen en opleidingen uiteen! En dat heb je wel eens op een forum dat dat botst.

Nu zeg ik heel eerlijk dat mijn Yessie de neiging tot diep lopen ook heeft en niet graag voorwaarts wil op het been. Ik rijd haar op een dubbelgebroken bustrens, dus het bit kan ook zeker vertekenen nu. Ik ben benieuwd naar hem op een trens.

Oh en NienSchaap gezeik mag je het vinden! Maar je praat toch wel tegen forumleden waar ik tegenop mag kijken. En als je de onderbouwingen van hun meningen zou vragen denk ik dat je er wat aan hebt ipv dat het gezeik is.
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013
Jella!
Bailey

Bericht door Bailey » vr 08 okt 2010, 22:01

Je hebt echt een fantastisch paard onder je kont daar, wat een kanjer zeg!
Daar mag je terecht trots, en ook zuinig op zijn. Probeer de kritiek als positief en opbouwend te zien, zo is het echt bedoeld. Ik kan er dan ook alleen maar in meegaan.
Krista

Bericht door Krista » vr 08 okt 2010, 23:10

Je hebt een prachtig paard maar van je rijkunsten op deze foto's word ik niet vrolijk. Er is inderdaad niks mis met een 4 jarige een uurtje dressuurmatig laten werken en een fijne basis bijbrengen maar bij een fijne basis horen niet enerzijds zo een bit en anderzijds een paar sporen.

Als het paard niet aan het bit staat zul je terug moeten gaan juist naar de basis en hem dit bij moeten brengen met een normaal trensje. Als het paard zo heftig onder je uitloopt wat je als reden geeft voor het bit snap ik niet waarom jouw sporen op iedere foto in zijn buik prikken of naar zijn buik wijzen. Dan zou hij toch voorwaarts genoeg moeten zijn?? Dat is dan erg tegenstrijdig.

Met een spoortje is niks mis maar leer eerst je been af te laten hangen en gewone kuithulpen te geven zonder de hakken op te trekken. Dan pas kun je een spoor gebruiken waar hij voor bedoeld is, als hulpmiddel ter verfijning, en niet als een extra gaspedaal zoals nu het geval is. Je maakt je paard zo alleen maar hard in de mond en dood voor het been. En dan? Nog een grover bit? Langere sporen?

Ik zou me eens afvragen waarom je paard zich zo gedraagt onder het zadel, te diep loopt, achter de teugel kruipt. Past je zadel wel? Belast je hem niet te scheef zoals op de laatste foto? Kan hij dit werk al aan op zijn leeftijd met het ruitergewicht? Wees maar wat zuiniger op deze mooie kerel van je in plaats van gelijk met je instructie in de verdediging te vliegen.
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL 8-)
ing-1970

Bericht door ing-1970 » za 09 okt 2010, 02:20

Plus het feit dat ze nog steeds niet zijn uitgegroeid op hun 4 e.
Tjemig ikzelf sta pas aan het begin met lessen en dat gebeurt echt zonder sporen zweep zwaar bit,
etc.
Als ik dat allemaal zou gebruiken krijg ik ook een paard wat niet te stuiten is,dus niet actief mee werken.
Ik ga mee met krista en zie idd een ruiter die continu met de sporen prikt in zijn buik, ik verkoop deze sporen momenteel en heb er bij de advertentie ook bij staan,
Om het paard mee aan te sporen,maar met mate te gebruiken aan het paard
Dat zie ik bij jou niet.
Afbeelding
Gesloten