Alle B-tjes bij de les, we kakelen verder in deel 6!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Ziggy

Re: Alle B-tjes bij de les, we kakelen verder in deel 6!

Bericht door Ziggy » do 07 okt 2010, 04:53

hahaha Bailey de hengst :D Maarja je kan je maar ergens druk over maken natuurlijk he?
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Elvina

Bericht door Elvina » do 07 okt 2010, 05:17

Fijn dat het goed is gegaan Claudia!

Gekke Bailey haha! Mag ik trouwens vragen waar je die marylot bloem hebt gekocht? Ben er ook naar op zoek :P

Heb bolletje gister lekker aan het werk gezet met pessoa. Ze wilde al wegrennen in de paddock (had haar van te voren al ingesnoerd, denk als ze ervandoor gaat..) en toen heb ik er toch vast gehouden en een snoepje gegeven. Moest m'n zweep nog even pakken dus ik de paddock ook nog uitgelopen. Maar mevrouw stond stil als een standbeeld te wachten hihi. Stom paard :P Ze was verder heel braaf. Heb lekker zonder touw gedaan, vind ik makkelijk. Zelfs overgang stap deed ze steeds heel braaf :) Alleen een paar gekke sprongen gemaakt en met de galop ging ze steeds racen := Heb haar daarna een sprongetje laten maken (zonder pessoa uiteraard). Ze springt echt overdreven hoog en ver :=

Gaat er zaterdag nog iemand naar de centrale keuring? Wil eigenlijk wel gaan, tenminste, als m'n auto t doet. Net bijna verongelukt omdat pokke ding niet meer terug schakelt ;(
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 07 okt 2010, 07:19

Gekke Bailey..had je maar een camera bij je! ;) De akkers vertekenen want de paden langs die akkers zijn lanen met heeeele oude, dikke bomen..echt prachtig..veel eekhoorns ook. In totaal hoef je maar 200 meter over het verharde..buiten het erf een klinkerweggetje en halverwege even een straatje oversteken.

Tessa, fijn dat het lekker ging!

Ik ga naar de CK!
Bailey

Bericht door Bailey » do 07 okt 2010, 18:27

Warme dag weer vandaag! Bailey was alweer een beetje klam van het zweet toen ik hem uit te wei plukte.Hij was wel echt toe aan even flink werken, dus even flink bitloos 'gedressuurd' (op z'n western, maar als ik werk aan z'n houding en rechtrichten noem ik het toch dressuur). Compleet dampend en druipend paard naderhand dus heerlijk nog een staprondje door het bos gemaakt tot hij afgekoeld was.
Blijf twijfelen of ik z'n borst wil scheren. Bij ons op stal scheert niemand en ik ben gewoon bang dat hij het te koud gaat krijgen. Ik ben ook echt een muts met dit soort dingen hoor... Bailey is mijn tweede paard, maar ik heb totaal geen ervaring met scheren, dekens, ijzers, stal... ik lijk wel een natural :P

Klinkt mooi Kristel, hier hebben we ook akkers met lanen ernaast, ik snap wat je bedoeld. Wat is het toch heerlijk als je zo'n mooie omgeving zo vlak bij hebt.

Wat fijn dat het longeren goedging Tessa. Beetje minder van je auto zeg, eng hoor! Is Mike (of jij) zo handig dat jullie zelf kunnen kijken wat er scheelt of moet 'ie nu naar de garage?
Mijn marylot bloem heb ik bij Goedhard gekocht. De levertijd was wel echt bizar lang, stalgenootje had hetzelfde toen zij daar bestelde. Maar ja, kan ook gewoon stom toeval/pech zijn geweest want volgens mij bestelt de halve endurance-wereld bij hen.
Ik geloof dat buitenzinnig ook de bloem verkoopt en een paar dagen terug zag ik ook een tweedehandse op bokt voorbijkomen.
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 07 okt 2010, 18:39

Jij dus ook al zo'n zweetpeerd...hier ook. Ik hoop dat ik dit weekend Beer kan verblijden met een kale borst/zijkant.. Hij was absurd nat na de buitenrit..en afkoelen gaat dan ook zoooo traag..het blijft nat..heb echt de laatste paar km gestapt (denk wel 5 km) en toen maar op stal gezet..eerst met zweetdekentje in de hoop dat hij een nog rustigere 'cooldown' zou hebben maar hij kreeg het alleen maar warmer dus toen maar bloot..even opgeruimd enzo en toen weer gevoeld..borst en nek waren mooi koel en semi-droog maar waar het zadel zat..pfff kleddernat en warm!

We hebben niet eens heel gek gedaan..wel wat draf en een stuk galop maar vooral veel gestapt en geklept.. ik ben ook een muts met dat soort dingen hoor..maar ik heb nu een boekje van een stalgenoot geleend, geschreven door een vriend van haar, en daar staat ALLES over scheren in..hij is professioneel scheerder en er staan ook misvattingen enzo in..ik ga het morgen eens doorlezen..zag al plaatjes van ijslanders half bloot dus ben benieuwd!
Bailey

Bericht door Bailey » do 07 okt 2010, 18:56

Klinkt heel herkenbaar Kristel! Toen ik vandaag met Bailey aan de hand naar de bak was gestapt (20 meter) was hij al helemaal nat onder de singel... ding lijkt wel een saunabelt! Ik heb vandaag drie kwartier uitgestapt, daarna nog even met hem rond het erf gewandeld zonder zadel. Toen was hij nog steeds een beetje nat, maar wel helemaal goed op temperatuur dus het moest maar zo.

Ik had mijn 'scheertwijfels' ook al even opgegooid in het naaktfjorden topic, Annalynn had een hele mooie foto van Ilonk en Brass geschoren. Ik dacht echt: DAT ga ik doen, maar nu durf ik toch weer niet zo goed :=
Ik denk dat Bailey toch maar gewoon harig gaat blijven. Als het goed is wordt het snel genoeg kouder (niet dat ik daar op zit te wachten hoor ;)) en is dat gezweet hopelijk ook over.

Wat fijn dat jij een stalgenootje hebt die zoveel erover weet! Ben benieuwd wat je in het boekje leest. Het scheelt natuurlijk ook dat Beer ook op stal staat.
Ilonka

Bericht door Ilonka » do 07 okt 2010, 18:58

Sterre Brass staat in een dekenmodel geschoren buiten zonder deken, ook in de regen. Afgelopen winter met halve hals en borst geschoren met twee maand sneeuw, zonder schuilstal (wel een afdak). Ik zou zeggen niet twijvelen maar doen!
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Ilonka

Bericht door Ilonka » do 07 okt 2010, 18:59

Min of meer tegelijk geplaatst.
Op dit moment lopen er bij ons op de wei zelfs IJslander helemaal geschoren zonder deken 24/7 buiten. Natuurlijk is die vacht nu wel een cm lang oid. Maar die hebben het nu niet eens koud!
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Anouska

Bericht door Anouska » do 07 okt 2010, 19:30

Hallo allemaal, ben ik weer even. Druk, druk, druk met zadels zoeken, winkel in winkel uit. Zelfs naar ruiterzaken in Dld geweest, hebben vaak net andere merken. Heb eigenlijk mijn zinnen gezet op een sommer zadel (dressuur) een duits merk, nu zijn die zadels in Dld dus duurder als in NL, hoe raar. Heb al zadelmaker gevonden die dealer is in NL, nu ff afwachten.
Morgenochtend komt ónze fysio weer, stalgenoot vroeg hem en heb gezegd dat hij Bjørn ook maar moest doen. Die man is ook nog paranormaal, altijd heel apart.

Clau: Super dat de ontmoeting met Mitchell goed is verlopen!

Sterre: Bailey krijgt het echt niet koud hoor, net wat Annalynn zegt!

Kristel: Leuke route heb je gemaakt! Ik wil ook buitenrijden.

Tessa: Kom op Tes, jij gaat dit winnen!
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Elvina

Bericht door Elvina » do 07 okt 2010, 20:16

Jeej eindelijk weer eens een roze wolkje want groepsles ging vandaag wel goed! Heb wel thiedeman eraan gehad,vind instructrice beter omdat ze dan niet d'r hoofd helemaal in de lucht kan gooien als ze stout is. Maar viel alles mee. We hebben zels in draf een paar goede stukjes kunnen wijken. Galop mooie sprong. Zucht, waarom is mijn paard zo raar?
Morgen wordt ze ingeent.
Ze was trouwens ook zeiknat..toch maar deken op gedaan toen ik naar huis ging.

Ben nog steeds jaloers op jullie hoor, Sterre en Kristel. Ik wil ook zo kunnen rijden!

Bloem zal moeten wachten, ben echt blut:( daarna sparen voor emiel voest pad. Dus heb geld gevraagd voor m'n verjaardag:p

Hopelijk kun je nu een goed zadel vinden Anouska!
Bailey

Bericht door Bailey » do 07 okt 2010, 20:39

Haha, jullie zijn me gewoon aan't overhalen Anouska en Annalynn!
Hebben jullie zelf een scheerapparaat? Of laten jullie het doen?

Zadel zoeken lijkt net een fulltime baan he Anouska?

Wat heerlijk Tessa dat de groepsles nu zo goed ging! Is toch goed juist?
Jaloers zijn is echt helemaal nergens voor nodig! (dan ga ik alleen maar blozen en Bailey naast z'n hoefjes lopen :P) Je hebt een fantastisch paard, een prachtige dame met een heerlijke eigen mening; zoals het hoort bij echte dames ;) De laatste tijd gaat het toch juist harstikke goed tussen jullie! Lekker grondwerken, les vandaag ging goed, longeren gister ging keurig... Je mag best heel trots op jezelf en knappe Beauty zijn! Geef jezelf ook maar eens een schouderklopje, je werkt er hard genoeg voor.
Anouska

Bericht door Anouska » do 07 okt 2010, 21:08

Super Tessa!

Ik heb zelf geen apparaat, leen er altijd 1 van een bekende maar scheer wel zelf. Zadel zoeken is echt een fulltime baan, pppfff.

www.fitenvitaaldier.nl
Ilonka

Bericht door Ilonka » do 07 okt 2010, 21:29

Komt helemaal goed hoor Tessa, heerlijk dat de groepsles goed ging!

Sterre ik wil je niet overhalen je moet het helemaal zelf weten. Ik wilde ook nooit aan het scheren tot ik 10 jaar terug een racestreep ging scheren (en het spontaan -10 graden werd...) ik wil nooit meer anders. Wat een drama al dat haar! Natuurlijk ideaal als je paard lekker in de wei staat niets te doen maar als je wilt rijden is het gewoon heel erg prettig. Paar Bucas dekens in de kast en je kan elk weer type aan.
Ik scheer van alles van halve hals/borst en dus zonder deken buiten hartje winter, tot helemaal kaal met Bucas dekens op. Net wat ik in de planning heb eigenlijk.

Ik heb zelf een scheerapparaat, een jaar of 5 geleden aangeschaft (rib uit mijn lijf met bijna 300 euro) maar wat heb ik er veel lol van! Ik schoor Ilonk altijd wel 5 of meer keer per jaar.
Elvina

Bericht door Elvina » vr 08 okt 2010, 06:30

Haha ik bedoelde dat ik vooral jaloers ben hoe jullie zo lekker het bos in kunnen. Dat wil ik ook! Ben ook wel gek op mijn draakje hoor al zie ik t niet altijd zitten haha! Vind t wel leuk om te horen hoe super het bij jullie gaat!

Vind het ideaal als ze geschoren wordt! Moet alleen nog paar weklen wachten :(
Mike

Bericht door Mike » vr 08 okt 2010, 06:59

Bailey schreef:Beetje minder van je auto zeg, eng hoor! Is Mike (of jij) zo handig dat jullie zelf kunnen kijken wat er scheelt of moet 'ie nu naar de garage?
Helaas ben ik zelf zo handig :o?
Heb voor de APK van de auto van Tessa zelfs een complete Peugeot 205 gekocht, voor de onderdelen. Helaas, de aandrijfassen waar het om ging waren ook al stuk ;(
Beauty
kristelhans

Bericht door kristelhans » vr 08 okt 2010, 08:07

En nu? Andere auto?

Komen jullie nou ookn aar de CK? Of iig Tessa?
Mike

Bericht door Mike » vr 08 okt 2010, 11:26

Repareren natuurlijk ;).
Hier op het werk is het open dag (Damen Shipyards in Gorinchem) en ik ben de hele dag aanwezig als EHBO-er. Tessa wilde wel komen geloof ik?
Beauty
kristelhans

Bericht door kristelhans » vr 08 okt 2010, 14:32

Als de auto het doet.. :x
Anouska

Bericht door Anouska » vr 08 okt 2010, 15:23

Jeetje, wat een gedoe met de auto. Heb jij ff geluk Tessa!

Ik ga morgen niet naar de CK (centjes sparen). Zo, dat ging ff snel vandaag! Zadelmaker die dealer is van Sommer belde vanmorgen terug over het hoe en wat. Heb een tekening gemaakt en gemaild ter indicatie van de boommaat. Daarna belde hij weer terug, gaat geen Sommer worden wss. Bjørn zal qua boommaat rond de 40 komen, dus Masimo. Maandag belt hij weer terug als hij fabriek heeft gesproken omdat hij geen 17,5 in deze boommaat thuis had. Als hij weet wanneer hij ze in huis heeft maken we meteen afspraak om te komen passen en neemt dan natuurlijk meerdere maten mee.

www.fitenvitaaldier.nl
kristelhans

Bericht door kristelhans » za 09 okt 2010, 18:46

Ha hier Kris en Annalynn! Annalynn zit naast me op de bank en we hebben heeeeerlijk gegeten. Beer is half kaal..Annalynn is even met regenpak en scheerapparaat op visite geweest. Ook nog even gereden, allebei en Beer was niet eens nat! Nou, we gaan weer aan de thee!
Plaats reactie