Welk merk zadel ligt op jou fjord?
- Rosantjuh(L)banjer
Re: Welk merk zadel ligt op jou fjord?
ik heb een marjomaan valentia echt een heerlijk zadel die heb ik op zowel banjer als bella en passen beide goed..
Bella (Bijoux van de Tsjoggelberg) en Fenne van de hoenderkamp

Tot een kleine BellaX Winser G
R.I.P. 27-11-'08 Popeye.
R.I.P 17-08-'12 Banjer.

Tot een kleine BellaX Winser G
R.I.P. 27-11-'08 Popeye.
R.I.P 17-08-'12 Banjer.
Wow competitor voor Zero
Heerlijk zadel.
Australian pro stock saddle van Wintec en een Stübben Scandica (die aangepast moet worden) voor Dorinn. Met zo'n stockzadel is het niet lekker springen lijkt me.
(nog nooit op Dorinn gereden
dus maar afwachten of ze gaan passen)

Australian pro stock saddle van Wintec en een Stübben Scandica (die aangepast moet worden) voor Dorinn. Met zo'n stockzadel is het niet lekker springen lijkt me.
(nog nooit op Dorinn gereden

Zero: Orsta x Tunar Dorinn: Ismo x Orsta
Haugeblakken 1979 - 2007
Zigrun v.Fordin 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998
Haugeblakken 1979 - 2007
Zigrun v.Fordin 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998
Ik heb op Jeskim, maar ligt ook mooi op Tea een Thorowgood T6 vzh. daar ligt een maatje 34 op.
Heb net afgelopen weekend een Eric Thomas Dressuurzadel voor Tea gekocht, model Hannover, en ben er nu nog enorm over te spreken, hij ligt mooi, schuift niet, geen gekke haren, en zit ook nog eens heerlijk.. Maar ik heb er nu nog maar 1 keer echt mee gereden hoor!!
Er is bij mij iemand van de Piaffe ruitersport geweest om te passen. Die hebben ook de thorowgood destijds geleverd.
Eric Thomas maat extra wijd is een 33/34 boom.
Heb net afgelopen weekend een Eric Thomas Dressuurzadel voor Tea gekocht, model Hannover, en ben er nu nog enorm over te spreken, hij ligt mooi, schuift niet, geen gekke haren, en zit ook nog eens heerlijk.. Maar ik heb er nu nog maar 1 keer echt mee gereden hoor!!
Er is bij mij iemand van de Piaffe ruitersport geweest om te passen. Die hebben ook de thorowgood destijds geleverd.
Eric Thomas maat extra wijd is een 33/34 boom.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ik ben begonnen met een Rossner Amerika vzh (breed = 33/34) en toen die te krap werd voor Cos ben ik overgegaan op een Barefoot Cherokee en ben daar super tevreden over.
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Er lag nu een Thorowgood T6 dressuur op met witte boom. Volgens zadelmaker zou ik op een boommaat van 36 of 38 uit komen.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
www.fitenvitaaldier.nl
- rocky&moby
ik heb een wintec, henri de rivel en kn.
- Ilonka
Vind ik een hele normale boommaat voor een Fjord hoor.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Witte boom is 34 toch??Anouska schreef:Er lag nu een Thorowgood T6 dressuur op met witte boom. Volgens zadelmaker zou ik op een boommaat van 36 of 38 uit komen.
Maar er is nog een maatje breder, de zilveren dacht ik..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Klopt, maar ook met de grijze boom is er geen eer aan te behalen.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
www.fitenvitaaldier.nl
www.fitenvitaaldier.nl
- nadinefjorden
Wintec dressuur van isabelle werth met cair luchtkussens
Heerlijk zadel

Heerlijk zadel

Ik rijd op Pasja met een Thorowgood T4 (geloof ik) en dan de VZH versie voor brede paarden. Boommaat weet ik niet. Onlangs is mijn zadel opgevuld en nagekeken door de zadelmaker en hij ligt perfect.
Pasja v. Halstor 15-05-1995
shet Mickey (afstamming onbekend) ±1995
Freyr v. Reinar 13-06-2009
shet Vera (afstamming onbekend) 18-04-2012
shet Mickey (afstamming onbekend) ±1995
Freyr v. Reinar 13-06-2009
shet Vera (afstamming onbekend) 18-04-2012
Nadine, is dat je hoofdstel de Passier Juno? Mooi hoofdstel in ieder geval!
Toen ik overging op bruin had ik er ook naar gekeken, maar heb toch gekozen voor een met lage neusriem.
Straks waarschijnlijk weer over naar zwart, kan ik weer gaan shoppen haha
Toen ik overging op bruin had ik er ook naar gekeken, maar heb toch gekozen voor een met lage neusriem.
Straks waarschijnlijk weer over naar zwart, kan ik weer gaan shoppen haha
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
hier hebben we eerst een Thorowgood Selecta gehad voor Githa, boommaat 32, te smal geworden
vorig jaar een Horze combinada gekocht, vzh, boommaat 34, ligt redelijk, is eigenlijk toch nog ietsje te breed voor haar, maar haar bespiering is ondertussen weer serieus verbeterd en zal denk ik niet veel meer schelen tegen dat de 34 mooi zal passen (maar hier wordt bijna nooit meer mee gereden door het volgende zadel, het Horze zadeltje gebruiken we voor als we gaan springen maar zal nu deze winter op de weide wel moeilijk worden)
dit jaar is er een Barefoot Arizona bijgekomen, doet ze het super mee
vorig jaar een Horze combinada gekocht, vzh, boommaat 34, ligt redelijk, is eigenlijk toch nog ietsje te breed voor haar, maar haar bespiering is ondertussen weer serieus verbeterd en zal denk ik niet veel meer schelen tegen dat de 34 mooi zal passen (maar hier wordt bijna nooit meer mee gereden door het volgende zadel, het Horze zadeltje gebruiken we voor als we gaan springen maar zal nu deze winter op de weide wel moeilijk worden)
dit jaar is er een Barefoot Arizona bijgekomen, doet ze het super mee
Hier zelf een Stubben Parcival (34), ouder model. Destijds gekocht voor op Wolly, past de wat bredere paarden netjes.
Op Dieter en Drafur heb ik momenteel annabel haar Rossner liggen, (33 dacht ik, of 32...). Beiden heb ik ook een bontje onder ivm wisselvalligheid in de conditie.
En Yanneke momenteel ons breedste (34/35) stubben vzh zadel op. Maar daar ligt momenteel niets echt stevig op, maar dat komt nog wel als ze in training gaat. (vetjes verbranden)
Maar ik heb altijd geleerd dat een "volgroeid" paard de boom aangepast krijgt op de "ribben" en dat het meer of minder worden van de bespiering gecompenseerd moet worden met het op of uitvullen van de kussens.
Op Dieter en Drafur heb ik momenteel annabel haar Rossner liggen, (33 dacht ik, of 32...). Beiden heb ik ook een bontje onder ivm wisselvalligheid in de conditie.
En Yanneke momenteel ons breedste (34/35) stubben vzh zadel op. Maar daar ligt momenteel niets echt stevig op, maar dat komt nog wel als ze in training gaat. (vetjes verbranden)
Maar ik heb altijd geleerd dat een "volgroeid" paard de boom aangepast krijgt op de "ribben" en dat het meer of minder worden van de bespiering gecompenseerd moet worden met het op of uitvullen van de kussens.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
ik dus ook Janna, zelfs van de week nog van de zadelmaker gehoord...
Ctje 

De zadels die wij hebben zijn Ruitergilde deze passen perfect op mijn paarden en de Wintec, Annelisa heeft een Thorowgood T4 met de zilvere boom maat 38 ongeveer de rest van mijn paarden hebben allemaal een medium boom.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
- kristelhans
Ik heb ook ellenlange passessies gehad en toen op een Daaleman uitgkomen..puur toeval dat dat ding mooi lag.. na 3 maanden lichte arbeid was Beer eruit gegroeid.. Nu een Barefoot Cheyenne, boomloos dus, en ik vind dat echt zalig op Beer liggen.. Ik wil een westernzadel en denk dat ons eerste echte 'knop'zadel ook van Barefoot gaat worden.
- nobbygaard
Op Nobby ligt een zadel die helemaal op maat gemaakt is door zadelatelier.
Bij Crystal ligt nu een wintec met de middelste boom op. Maar volgend jaar als haar spieren goed ontwikkeld zijn, wil ik ook daar een zadel voor laten maken door zadelatelier.
Bij Crystal ligt nu een wintec met de middelste boom op. Maar volgend jaar als haar spieren goed ontwikkeld zijn, wil ik ook daar een zadel voor laten maken door zadelatelier.
Op alinde o het moment niks.... De plekken zijn al mooi dicht en er zit al flink wat haar op, maar het grote plekje blijft iets warmer. Ik rijd nu af en toe en dan zonder zadel. Ik heb er al wel 3 keer 10 minuutjes met een kort vhz zadelje opgezeten. Dat was dan voornamelijk wat stappen. Dat ging goed. Plekje werd niet warmer. Dat zadel is al heel oud, heel vlak en de kussens zijn me eigenlijk veel te hard, maarja ik heb even niet anders. Wil liever niet mijn oude zadel er weer opleggen. Ik ben dus ook nog zoekende voor alinde.
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!
5 mei 2011 geboren: Hjala!!
Alinde... bedankt voor alles meissie!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!
5 mei 2011 geboren: Hjala!!
Alinde... bedankt voor alles meissie!
Hihi, hangt ook af van hoe dik je hem laat worden!!!janna schreef:

Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'