Voor al je avonturen en vertier, het E'tjes topic deel 4!
Re: Voor al je avonturen en vertier, het E'tjes topic deel 4
Nou ik zag ze ook al gaan... maar er gebeurde niets, strak he! De lieverds!
Zelfs niet toen die grote paarden (ala 1.70) strak naast het hek gingen dansen naast Eachann en Ewald, en er dus maar een meter of 2 tussen hen zat, de schatten!
Zelfs niet toen die grote paarden (ala 1.70) strak naast het hek gingen dansen naast Eachann en Ewald, en er dus maar een meter of 2 tussen hen zat, de schatten!
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
Braaaafffffffff van E en E!!
Ik ga never nooit fietsen met paarden, zelfs met opaatje durf ik het niet aan, heb voor mijn gevoel gewoon te weinig controle over het paard....
Ik ga never nooit fietsen met paarden, zelfs met opaatje durf ik het niet aan, heb voor mijn gevoel gewoon te weinig controle over het paard....
- nancy imka
Lekker joh Daphne daar bij jullie, wij hebben alleen maar asfalt asfalt en asfalt. Ik fiets regelmatig met Emy gaat me beter af als lopen. Zag alleen vandaag dat dr hoefjes nogal kortachtig zijn....
-
Veel veranderingen hier bij de E-tjes lees ik
Gaat het om een pensionstal waar Eros naartoe gaat? Is wel een stuk fijner dat je ook een bak ter beschikking hebt met het oog op de toekomst...
Fietsen heb ik nog nooit gedaan met geen enkel van mijn paarden of pony's vroeger. Heb echt schrik datk dan de controle zou verliezen. Met mijn hondje doe ik het al wel ns.
Maar een pluim voor E & E dat ze zo flink waren!!
Ik heb ondertussen écht mijn handen vol aan Jack, hij heeft weer n puberperiode
En ik heb soms echt t gevoel dat hij helemaal over me heenloopt. Ik pak hem echt wel aan, soms met harde hand als nodig, maar meneer is daar niet van onder de indruk...
Ik ben zelf dan echt onzeker naar de toekomst toe: pak ik het wel correct aan? moet ik nog strenger zijn? ...
Ik wil niet zo'n eigenwijze fjord die overal overheen dondert...
Jack staat ook al heel dik int haar ondertussen, tis een al een klein bolletje wol.
Gaan jullie een deken opleggen deze winter? Ik heb van een stalgenoot een dekentje kunnen overnemen dat niet meer pastte voor zijn D pony.

Gaat het om een pensionstal waar Eros naartoe gaat? Is wel een stuk fijner dat je ook een bak ter beschikking hebt met het oog op de toekomst...
Fietsen heb ik nog nooit gedaan met geen enkel van mijn paarden of pony's vroeger. Heb echt schrik datk dan de controle zou verliezen. Met mijn hondje doe ik het al wel ns.
Maar een pluim voor E & E dat ze zo flink waren!!
Ik heb ondertussen écht mijn handen vol aan Jack, hij heeft weer n puberperiode

En ik heb soms echt t gevoel dat hij helemaal over me heenloopt. Ik pak hem echt wel aan, soms met harde hand als nodig, maar meneer is daar niet van onder de indruk...
Ik ben zelf dan echt onzeker naar de toekomst toe: pak ik het wel correct aan? moet ik nog strenger zijn? ...
Ik wil niet zo'n eigenwijze fjord die overal overheen dondert...
Jack staat ook al heel dik int haar ondertussen, tis een al een klein bolletje wol.
Gaan jullie een deken opleggen deze winter? Ik heb van een stalgenoot een dekentje kunnen overnemen dat niet meer pastte voor zijn D pony.
Jara doet het eigelijk heel erg goed op dit moment.
Ze gaat braaf mee van en naar de wei, bij poetsen staat ze netjes stil en op de baan, doet ze het ook heel goed eigl. Af en toe blaast ze zich helemaal op, maar verder is ze eigelijk gewoon braaf :-)
Ze staat ook al aardig in het haar eigelijk
Ze gaat braaf mee van en naar de wei, bij poetsen staat ze netjes stil en op de baan, doet ze het ook heel goed eigl. Af en toe blaast ze zich helemaal op, maar verder is ze eigelijk gewoon braaf :-)
Ze staat ook al aardig in het haar eigelijk
Hoe is het met de babytandjes
van jullie E-tjes?
Bij Eachann en Ewald beginnen de voorste boven grote-paarden-tanden door te komen.
Je voelt boven het babytandje in het tandvlees een scherpe rand van de nieuw tand, zo schattig
.

Bij Eachann en Ewald beginnen de voorste boven grote-paarden-tanden door te komen.
Je voelt boven het babytandje in het tandvlees een scherpe rand van de nieuw tand, zo schattig

Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
-
Evita is vandaag voor het eerst de weg op gegaan. Leo wilde een klein rondje met haar wandelen. En dat was soms wel eng. Gaat het van de stoeptegels ineens naar rood asfalt, met witte strepen en zwart asfalt. Regelmatig ging ze op de rem als ze iets eng vond, maar liever op de rem, dan aan het lopen. Morgen gaan ze ws weer.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
- nancy imka
Geen idee hoe het met de tandjes is.... Volgens mij staan die nog aardig vast in de mondjes hihi
Eros verhuisd inderdaad naar een pensionstal met wat meer luxe.
Bij Eros zitten zijn tanden gewoon nog vast, geen teken van wisselen.
Je kan bij Eros trouwens ook wel merken dat het weer frisser aan het worden is... Hij loopt weer lekker te stuiteren..
Hoop niet dat ik zo'n zelfde winter als vorig jaar krijg, dat hij gewoon niet te hanteren was..
Bij Eros zitten zijn tanden gewoon nog vast, geen teken van wisselen.
Je kan bij Eros trouwens ook wel merken dat het weer frisser aan het worden is... Hij loopt weer lekker te stuiteren..

Eros: Topas x Polly (v Halstor)

Ekdal heeft ook zijn zoef zoef de haas momenten hoor!!
En zijn tanden, zal eens kijken vandaag
En zijn tanden, zal eens kijken vandaag
- nancy imka
Pff onze Etjes hadden gister weer een wij doen lekker dwarsdagje. We waren even met Imka gaan mennen aangezien ze eindelijk weer een ijzertje eronder getikt had gekregen die we weer eens verloren waren. Komen we terug twenters weg.... En stroomdraad tikkend op de grond, rararara waar zijn ze. Ja hoor in het weiland!
Dus Dees rammelen met een bakje bix maar die dachten bij zich zelf je staat mij daar best met je bakkie wij staan hier! Dus wij met onze halsters en touwtjes het land in. Elvis liet zich netjes pakken en Emy die dacht okey zullen we pakkertje doen. Grr rotpoownie! Na twee keer de dijk op en neer geweest te zijn heb ik het opgegeven aangezien ik dat niet trek met mn enkels en heeft Dees het spelletje van mij overgenomen. Ik ben weggelopen met Elvis en toen had Emy ook zoiets van nou dan is het ook niet leuk meer!
Eenmaal op stal in de paddock gezet en lekker bixjes gegeven. Maar nu het volgende, Emy is ontzettend narrig als ze bix krijgt van mij. Nou negeer ik dat opzich wel hoor. En ze doet niet lelijk naar me want dat weet ze wel. Ik kan ook gewoon voor de bak blijven staan dat ze niet mag eten nog dus wat dat betreft is het het probleem niet. Maar daarna, nou het lijkt wel of ze die bak half vermoord. Jeetje wat gaat die tekeer! Niet normaal of ze een week geen eten gehad heeft. Dit doet ze dus ook als ze van het land af komt en dus al gegeten heeft... Weet ook niet of dit weer een fase is. Ze krijgt nu driekwart bix en ze eet gelukkig niet meer zo truttig maar dit is wel weer de hele andere kant haha
Dus Dees rammelen met een bakje bix maar die dachten bij zich zelf je staat mij daar best met je bakkie wij staan hier! Dus wij met onze halsters en touwtjes het land in. Elvis liet zich netjes pakken en Emy die dacht okey zullen we pakkertje doen. Grr rotpoownie! Na twee keer de dijk op en neer geweest te zijn heb ik het opgegeven aangezien ik dat niet trek met mn enkels en heeft Dees het spelletje van mij overgenomen. Ik ben weggelopen met Elvis en toen had Emy ook zoiets van nou dan is het ook niet leuk meer!
Eenmaal op stal in de paddock gezet en lekker bixjes gegeven. Maar nu het volgende, Emy is ontzettend narrig als ze bix krijgt van mij. Nou negeer ik dat opzich wel hoor. En ze doet niet lelijk naar me want dat weet ze wel. Ik kan ook gewoon voor de bak blijven staan dat ze niet mag eten nog dus wat dat betreft is het het probleem niet. Maar daarna, nou het lijkt wel of ze die bak half vermoord. Jeetje wat gaat die tekeer! Niet normaal of ze een week geen eten gehad heeft. Dit doet ze dus ook als ze van het land af komt en dus al gegeten heeft... Weet ook niet of dit weer een fase is. Ze krijgt nu driekwart bix en ze eet gelukkig niet meer zo truttig maar dit is wel weer de hele andere kant haha
Vind Emy het niet gewoon heel lekker, want dan vliegen de bakken mij ook nog wel een som de oren, vooral bij de jonkies.. Dan schoppen ze ertegenaan met de voorbenen en met de kop slaan..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
- nancy imka
Dat denk ik ook dat ze het overdreven heerlijk vindEsther schreef:Vind Emy het niet gewoon heel lekker, want dan vliegen de bakken mij ook nog wel een som de oren, vooral bij de jonkies.. Dan schoppen ze ertegenaan met de voorbenen en met de kop slaan..

Maar toen ik haar vorig jaar bix voerde deed ze heel tuttig en mutserig at heel langzaam dus dit is wel een beetje een omzwaai

Elvis is te dik en me hoefsmid adviseerde om van de pavo grow af te stappen.Hij vind brok zo in zo overbodig en als ik dan wat wil geven zei hij doe dan een muesli...Hij heeft teveel spekkie's en moet meer gaan lopen
Anders heb je vandaag of morgen een ziek paard zei hij
En dat willen we natuurlijk niet.

Elvis:Jeskim(zidar)XTimor
Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Eros is ook redelijk aan de maat
Maar heeft daarbij ook nog een giga grasbuik. Woensdag gaan ze van het land. Tevens die dag, verhuis is ik naar die andere stal. Dus ik ga overstappen van alleen gras en hooi, naar brok en hooi. Maar dat is echt lastig.. 

Eros: Topas x Polly (v Halstor)

Ik las inderdaad ook dat je een vraag had gesteld wat betreft het voeren.
Hier staan ze op kuil en gras(paar uurtjes) en daar naast voerde ik pavo podo grow.Ik wilde hier met 30 maanden zo in zo vanaf stappen en ben nu op pavo condition extra,Toen ik me Hoefsmid dit vertelde stond hij een beetje zo
Hij vind Elvis te dik en adviseerde me niks te geven en anders muesli.
Zeker nu met die wisselende tempraturen en het gras hebben we al een extra risico en hij doet natuurlijk bijna niks.Dus meer beweging was ook geen overbodige luxe.
Pavo adviseerd zelf ook om over te gaan op een ander voer als je paardje te dik gaat worden,podo grow is dan net even teveel van het goede.
Hier staan ze op kuil en gras(paar uurtjes) en daar naast voerde ik pavo podo grow.Ik wilde hier met 30 maanden zo in zo vanaf stappen en ben nu op pavo condition extra,Toen ik me Hoefsmid dit vertelde stond hij een beetje zo

Hij vind Elvis te dik en adviseerde me niks te geven en anders muesli.
Zeker nu met die wisselende tempraturen en het gras hebben we al een extra risico en hij doet natuurlijk bijna niks.Dus meer beweging was ook geen overbodige luxe.
Pavo adviseerd zelf ook om over te gaan op een ander voer als je paardje te dik gaat worden,podo grow is dan net even teveel van het goede.

Ik zou dan overstappen naar een kleine beetje ponybrok, Jemig ik kan wel ponybrok verkoper gaan worden, hihi.. Maar het bevalt mij zo goed.. Zit een hoop in, vit/min, maar je hoeft er minder van te geven..
Fjella krijgt op het moment ook niets bij, die doet het nog prima, maar als ze langer op hooi staat krijgt ze straks denk ik ook wat ponybrok..
Hihi, heb dan wel geen E'tje meer, blijf het een leuk topic vinden, dus bemoei me er ook gewoon mee hoor, hihi..
Fjella krijgt op het moment ook niets bij, die doet het nog prima, maar als ze langer op hooi staat krijgt ze straks denk ik ook wat ponybrok..
Hihi, heb dan wel geen E'tje meer, blijf het een leuk topic vinden, dus bemoei me er ook gewoon mee hoor, hihi..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
-
Wij gaan na de CK ook minder brokvoer geven. Eens gewoon om te proberen of de grootste hetigheid er af gaat. Al gaat het voornamelijk om mama Anca.
Evita heeft soms kuren, wil niet luisteren. Stil staan wilde ze ook niet. Tot de CK hebben wij er een regendeken opgelegd. Na de CK gaat die er af. Nu moet ze dus stil staan met opleggen en af halen. Dat ging niet altijd zo goed. Tot Leo haar pas even goed op haar plaats had gezet! Vanochtend halster aan met touw, uit de stal gepakt, op de gang gezet, met haar hoofd bij de deur, zodat ze buiten kon kijken en ik kon zo de deken op leggen!! Ze verzette geen pas. Brave Evita!! Ik heb het idee dat ze niet zo groot is. Nou ja, we zullen wel zien zaterdag.
Evita heeft soms kuren, wil niet luisteren. Stil staan wilde ze ook niet. Tot de CK hebben wij er een regendeken opgelegd. Na de CK gaat die er af. Nu moet ze dus stil staan met opleggen en af halen. Dat ging niet altijd zo goed. Tot Leo haar pas even goed op haar plaats had gezet! Vanochtend halster aan met touw, uit de stal gepakt, op de gang gezet, met haar hoofd bij de deur, zodat ze buiten kon kijken en ik kon zo de deken op leggen!! Ze verzette geen pas. Brave Evita!! Ik heb het idee dat ze niet zo groot is. Nou ja, we zullen wel zien zaterdag.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
Ekdal is ook erg gericht op eten hoor, hij komt ook uit de opfok van J en J en was daar een beetje het lulletje op zo maar te zeggen. En nu denkt hij snel eten voordat...het weg is....snap je. Hij is voor de rest niet gemeen je kan gewoon in zijn stal staan enzo maar wel snel snel snel
Nou Emy doet alsof ze nooit te eten krijgt haha...Elvis doet rustig,heeft alleen wat voernijd tegenover Emy,en hij schraapt nog wel eens als het echt heel lekker is