Het aangespannen-topic

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Charret

Re: Het aangespannen-topic

Bericht door Charret » vr 24 sep 2010, 17:36

Hahaha, geeft niks ;)
Het is meer dat ik mezelf er nooit toe heb gezet. Ik denk dat er genoeg mensen in de buurt zouden zijn om me te helpen.
Marieke woont immers ook om de hoek :P
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Andor-Mary

Bericht door Andor-Mary » zo 26 sep 2010, 13:07

Jippie! Wij hebben onze eerste marathon gereden :D :D
Andor liep met de dressuur wat minder dan de laatste les :S Denk dat ik een beetje te gespannen was. De vaardigheid ging heel erg goed, 5 seconden binnen de tijd en maar 1 balletje :P
Wegtraject was ook geen probleem, netjes binnen de tijd en hartslag en temperatuur ook helemaal goed. In de hindernissen had ik wel af en toe het probleem dat hij het bit een beetje vast hield rechts. Heb een paar extra voltes moeten rijden om goed uit te komen maar dat vind ik niet erg. De waterbak was ook geen probleem en we zijn verder goed rond gekomen! :D
Uiteindelijk waren we 3e van de 9 :D
Andor, Bjorgard x Briggen
Mijn állerbeste, lieve vriendje

Dressuur M + 9
Vaardigheid M + 10
Naisven
Moderator

Bericht door Naisven » ma 27 sep 2010, 13:01

Charret schreef:Hahaha, geeft niks ;)
Het is meer dat ik mezelf er nooit toe heb gezet. Ik denk dat er genoeg mensen in de buurt zouden zijn om me te helpen.
OK, hint begrepen :D Geef maar een gil als je je bedenkt. Ik denk dat Lies het wel heel leuk zou vinden!
Zipper

Bericht door Zipper » ma 27 sep 2010, 18:46

Gister hebben we een rit gehad, vanuit Fjovrili bij ons thuis, vond het super spannend want heb met Urzula zelf meegedaan, iemand anders met mijn haflinger.
tijdens de rit en pauze zijn verschillende foto's gemaakt, ik heb er 1 bij pic's plaza neergezet.
Andor-Mary

Bericht door Andor-Mary » vr 01 okt 2010, 09:27

Wat een lekker weer! Vanmiddag maar vrij nemen, kan ik mooi nog even mennen met Andor. Hij zweet zich kapot in zijn dikke winterjas haha. Morgen hebben we een men-dag van stal. Alle bekenden in de menwereld van mijn stalbaas zijn dan uitgenodigd, eerst een buitenrit en 's middags allemaal verschillende onderdelen. Ringsteken, vaardigheid en hindernissen. Ben benieuwd hoe het zal gaan met Andor. Gelukkig kent hij het allemaal al ondertussen ;)

Dressuur M + 9
Vaardigheid M + 10
nancy imka

Bericht door nancy imka » vr 01 okt 2010, 10:16

Wij hadden nog een baal kuilgras over van vorig jaar, helaas is hij niet zo goed gebleven als wij gehoopt hadden. Maar dat betekend wel dat er nu werk aan de winkel is voor Imka. We gaan haar vanmiddag inspannen en dat vieze kuil dan maar langs de slootkanten gooien met de sulky. We weten anders ook niet waar we er mee heen moeten. Het is jammer want we betalen erg veel voor zo'n baal dat hij dan niet goed blijft maar ja wat doe je eraan...
Ik zal proberen om vanmiddag een foto te maken van ons kuilpaard hihi
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Naisven
Moderator

Bericht door Naisven » vr 01 okt 2010, 10:49

Komende zondag is er marathon in Maurik. Gert, Jo en Pedro van Fjovrili komen bij ons slapen zaterdagavond en dan zondag mee doen, ik groom bij één van hen. Ik heb er al helemaal zin in!
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » vr 01 okt 2010, 11:45

Denk je dat er een mogelijkheid is Marianne dat er een aantal foto's morgen worden gemaakt. Het is altijd zo'n leuke dag daar in Hoge Hexel.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Andor-Mary

Bericht door Andor-Mary » vr 01 okt 2010, 15:17

@ Anita, dat denk ik wel! Het is altijd een leuke dag ja, maar volgens mij hebben we morgen het weer niet mee :S
Kom je nog kijken? Of was je nou naar een keuring..

@ Nancy Imka; das erg zonde ja! Maar wel weer een leuke men-klusje voor Imka :D

@ Naisven; wat gaaaaaf zeg dat je mag groomen! We willen natuurlijk wel foto's zien! ;)

Dressuur M + 9
Vaardigheid M + 10
Viv

Bericht door Viv » vr 01 okt 2010, 17:01

Voor de liefhebbers: 16 oktober mendurance Etten - Leur 28.5km 50%verhard/brede berm en 50% zandwegen. Meer info op www.deronline.nl
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » vr 01 okt 2010, 19:48

Andor-Mary schreef: @ Nancy Imka; das erg zonde ja! Maar wel weer een leuke men-klusje voor Imka :D
Okey komen we op stal, eten snel een broodje met een bakkie! Op een gegeven moment gaan we in de benen om te gaan beginnen, zeiltje van de kar. Kar mee naar de paddock komen we tot de conclusie dat we WEER een lekke band hebben -:(- Ik word daar zo scheitziek van. Iedere keer heeft dat ding een lekke band. Ben blij dat dat met mn grote kar niet kan! Dus al met al hebben Dees en Peter (een collega van mij) zich in het zweet gewerkt om toch dat kuil weg te krijgen onder het afdak vandaan het weiland in. Dus dat is dus toch alsnog gelukt *o/*
En Imka tja die had natuurlijk weer een mazzeldag want daarna hadden we geen zin meer om iets te gaan doen met ze. Dus die hadden een weiland middag gehad :D
Geen foto's dus :n
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
cowgirlwillie
Locatie: op activiteitenboerderij "Het feestvarken" in Donkerbroek fr.
Contacteer:

Bericht door cowgirlwillie » di 05 okt 2010, 05:46

ik heb onderweg eens een lekke band gehad met de huifkar! tijdens een kinderfeestje kar vol kleuters! oeps!
gelukkig was er een man met een compressor in de buurt (ik woon in the middle of nowhere op het platteland. blijkbaar hebben alle buurtgenoten zo'n ding haha)
Die heeft onze band opgepomt konden we weer verder. hihi wat een avontuur.
Ik heb meteen nieuwe banden laten komen. pfff
Afbeelding
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
cowgirlwillie
Contacteer:

Bericht door cowgirlwillie » di 05 okt 2010, 05:47

Ik ben sinds lange tijd, vast al wel 2 maanden geleden weer met de huifkar op pad geweest gisteren. Het was zulk mooi weer. Dus toch maar even uit de "winterstalling" gehaald. Een vriendin die wat bang was na een ophol geslagen menrit ooit wilde wel over haar menangst heen. Lynda vor het eerst bij Géline weggehaald. Ik had wel een beetje weerstand van haar verwacht. Maar die leek zo blij te zijn dat ze weer voor de huifkar mocht. Hele tijd oortjes erop, lekker om zich heen kijken, mooi doorstappen, keurig luisteren. Echt genoten! En die vriendin vond het mennen zo toch ook wel heel erg leuk. Zag zichzelf al op vakantie gaan met een huifkarretje. Als we nog eens een mooie nazomerdag hadden mocht ik weer bellen. topfjord!
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
Naisven
Moderator

Bericht door Naisven » di 05 okt 2010, 07:48

Zondag marathon gehad, voor de liefhebbers van leuke foto's
http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =5&t=40835
Roosjuh

Bericht door Roosjuh » di 05 okt 2010, 08:44

Heb nieuw tuig maar de hoodstellen zitten zo raar. Heb nu de oude frontriemen erop nu passen ze beter. Aan pap te zien gaan we het weekend weer mennen ;)!
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013
Jella!
Andor-Mary

Bericht door Andor-Mary » di 05 okt 2010, 09:26

Wat een lekke banden deze week ;) Je had dan wel gelukt Willie dat je zo'n goede hulp in de buurt had! :D Anders had je mooi gestaan met al die kids. Wat lekker zeg dat ze het weer zo goed oppakte voor de huifkar!

@ Roosjuh; Het probleem met een niet-zo-goed-passend hoofdstel had ik ook. Ik heb de rozetten aan de zijkant eraf gehaald. Andor heeft ook een te breed koppie ;)

Zaterdag hebben we de mendag van stal gehad. Eerst een buitenrit, wij mochten voorop *o/* Andor met zijn korte pootjes zorgde er wel voor dat de groep bij elkaar bleef. We zijn voor het eerst langs het spoor geweest, hij keek niet eens naar de passerende treinen. Even later kwamen we langs een watervalletje en ja hoor, meneer ging er daarom vandoor. Gelukkig denkt hij na 5-10 galopsprongen ; 'waarom doe ik ook alweer zo maf?' en dan komt ie vanzelf terug :=
Met ringsteken en de vaardigheid deden we het best goed, de hindernissen gingen ook super. Andor liep lekker in 1 tempo door en hij was erg fijn te sturen. Van de 16 aanspanningen waren we overal 4e of 5e. Niet slecht toch? *D Wij hebben in ieder geval heel erg genoten!

@ Anita; helaas heb ik zelf geen foto's kunnen maken. Veel te nat 's morgens en veel te druk met ons eigen ding. Maar Jan heeft als het goed is aardig wat foto's dus als ik ze kan bemachtigen zal ik wel wat posten.

Dressuur M + 9
Vaardigheid M + 10
Esther

Bericht door Esther » di 05 okt 2010, 10:22

Bij dagboek staat een verslagje van mijn ritje zondag, jemig, wat was het druk!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
cowgirlwillie
Contacteer:

Bericht door cowgirlwillie » di 05 okt 2010, 12:14

@andor wat een fijn verslag! een super dagje dus! +:)+
en ja, ik was errrug blij met ide meneer! pfff anders hadden we moeten lopen en duwen verder. of uitspannen en de kids op laten halen ofzo.
@ naisven ik ga meteen kijken
Amber_

Bericht door Amber_ » di 05 okt 2010, 15:51

Nou, vanaaf tuig passen.
En dan Dennis (van Marijke) en Fjordy, op naar de (oefen) Marathon de 17de ! :))
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Charret

Bericht door Charret » di 05 okt 2010, 15:57

Naisven schreef:
Charret schreef:Hahaha, geeft niks ;)
OK, hint begrepen :D Geef maar een gil als je je bedenkt. Ik denk dat Lies het wel heel leuk zou vinden!

*o/* Dank je wel Marieke. Ik geef dan zeker een gil :))
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Plaats reactie