Carriére switch voor Jeskim?? wegbrengen pag 3.

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Esther

Carriére switch voor Jeskim?? wegbrengen pag 3.

Bericht door Esther » za 02 okt 2010, 19:47

Jeskim staat nu namelijk nogal uit haar neus te eten..

Een hele poos geleden zocht Bart een fjordje voor een zorgboerderij, hij had zo niets staan, maar vroeg mij of dat niet iets was voor mijn oude fjord..
Ik ben er eens over gaan denken en na een poosje wikken en wegen leek het me voor Jeskim toch wel leuk..
Toch is het destijds niet door gegaan..

Maar ik hield toch wel in de gaten of er ergens nog eens vraag was naar een braaf paardje..
Op Bokt kwam ik een oproep tegen van mensen die een brave pony zochten voor kinderen, tussen de 20 en 25 en moest op en top braaf zijn. Dus ik voorzichtig eens gereageerd. Duidelijk gezegd wat ik wilde voor Jeskim, wat ze kan, welke gebreken ze heeft en dat ik er nog niet helemaal zeker van was en me nog ten allen tijde wilde kunnen terug trekken..

Vanavond was het zo ver, ze kwamen kijken naar de oude dame.. Er werd verteld dat ze meteen vielen voor haar koppie en uitstraling!! :+:
Ik kreeg uitgelegd dat ze een brave pony zoeken voor dagbesteding voor licht autistische kinderen. 2 middagen in de week zou Jeskim door twee kinderen per keer worden geborsteld, vertroeteld en worden gereden. Ze komt op een plekje met andere pony's, wel bij de mevrouw in kwestie aan huis..

Tja, Jes is zo braaf als kan zijn, dus dat zou ze prima aankunnen.
Heb haar uit de wei gehaald, waar Digai gewoon achterbleef zonder ook maar een geluid te maken.. Ook Jeskim gaf er niets om dat ze even bij haar vent weg moest..
Even aan de muur gezet en ze hebben haar even bekeken. Haar man was ook mee, en hij is hoefsmid, dat zit in elk geval wel goed dus!!
Er werd meteen opgemerkt dat we een handig systeem hadden voor het voeren van hooi, was een nieuw idee van mijn vader.. Verder vond hij dat ik een stel mooie fjorden heb!! Trots!!

Jeskim gedroeg zich prima, net als altijd, braaf, gewoon rustig aan de muur staan, netjes de hoeven op laten tillen, het zag er allemaal goed uit..

Daarna het zadel er even op hoofdstel in en ik er even op.. Even rijden in de wei en weer gedroeg Jes zich prima, beetje naar het veulen drammen, maar daar konden ze wel doorheen kijken..
Ook was het leuk meegenomen dat ze voor de kar kan want dat deden ze ook wel. Ik heb toen ook benadrukt dat Jeskim dat ook hardstikke leuk vindt!!

Timber was zich intussentijd aan het vermaken met hun supergrote jonge hond, hihi.. Die waren aan het rennen en spelen!! Timber was er smerig van, hihi..

Na het afzadelen zeiden ze dat het hun wel wat leek en dat ze haar graag wilden gebruiken, eerst wel even op proef..
De bedoeling is dat ze in bruikleen komt, haar verkopen kan ik niet.. Als het niet goed gaat, als het niet meer wil i.v.m. de gezondheid o.i.d. komt ze lekker naar huis om van haar oude dag te genieten, dat heeft ze gewoon verdiend.

Ik ga eerst daar nog een keer kijken, ik wil wel weten waar ze terecht komt natuurlijk, maar de mensen waren in elk geval erg aardig..
Het was dus helemaal niet de bedoeling dat Jeskim weg moet ofzo, heb zelf ook nooit een advertentie geplaatst, maar ik botste hier tegenop..
Ik verkoop haar dus ook niet, ze blijft van mij en komt, als het niet (meer) lukt weer lekker naar huis.
Wat mij wel een doorn in het oog was was dat ik zelf nog zo weinig deed met Jes. Terwijl ze het eigenlijk nog wel erg leuk vindt om lekker te knuffelen en zich te laten berijden en mennen. Ze staat nu bij mij een beetje dik te worden in de wei terwijl ze eigenlijk nog te fit is, zonde..
Vind het ook wel erg mooi dat ze straks, als het allemaal lukt hoor, autistische kinderen blij kan maken, ik weet zeker dat ze dat leuk vindt en de kinderen kunnen ook een hoop plezier van haar hebben..

Uiteraard moet ze wel een tijdje op proef komen, even bekijken hoe het uitpakt, als het niet goed gaat komt Jes gewoon weer lekker thuis, geen enkel probleem..
Ik zal jullie uiteraard up to date houden als het definitief wordt, of als het niet door gaat natuurlijk..
Laatst gewijzigd door Esther op zo 17 okt 2010, 10:08, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Daphne!

Re: Carriére switch voor Jeskim??

Bericht door Daphne! » za 02 okt 2010, 20:33

Spannend Es, zo te horen zijn het lieve mensen.
Het zou fijn zijn als Jeskim op deze manier licht autistische kinderen blij kan maken, en ze toch gewoon van jouw blijft!
Ik denk dat Jeskim dat ook wel erg leuk vind op haar oude dag, lekker vertroeteld worden en stapritjes maken.
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
janna
Contacteer:

Bericht door janna » za 02 okt 2010, 20:39

Leuk dat ze zo enthousiast waren Es!
Even door de zure appel heen bijten, je weet waar je het voor doet. Denk dat Jeskim geen bezwaar zal maken aan een stel kinderhandjes die komen troetelen.
En zeker een pre dat ze naar een hoefsmid gaat, dan weet je in ieder geval dat ze op haar voetjes letten.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » za 02 okt 2010, 21:39

Goh Esther, weer een verandering! Maar ik denk wel goed, voor Jeskim, maar ook wel voor jou. Hoef jij je niet schuldig te voelen, dat ze niets staat te doen, en maakt ze kinderen ook nog eens helemaal blij!! En zeker dat ze ook weer bij je terug komt. Het zal wel even moeilijk worden, als ze eenmaal gaat. Komt ze ver weg te staan van jou? Of kan je haar nog makkelijk opzoeken, qua reisafstand?
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Marijke_

Bericht door Marijke_ » za 02 okt 2010, 21:41

Jeetje daar kijk ik toch van op. Hoewel het me wel een super oplossing lijkt voor zowel Jeskim als jou. Ik ben benieuwd of het wat wordt :j.
Laatst gewijzigd door Marijke_ op za 02 okt 2010, 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Esther

Bericht door Esther » za 02 okt 2010, 21:54

Het loopt ook wel heel toevallig gelijk met Flower op en de verkoop van Digai.. Ben voor Jes al een hele poos aan het rondsnuffelen..
Qua reisafstand is het te doen, niet om de hoek, maar wel te bereizen.. Het is bij Groningen in de buurt..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
foss

Bericht door foss » zo 03 okt 2010, 05:11

Het is voor jou best moeilijk maar voor haar beter, een paard wil toch graag werken daar wordt hij gelukkig van de aandacht en de wardeering van de mens.
De basis waar je het op doet is goed, ze gaat gewoon logeren moet je maar denken.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Viv

Bericht door Viv » zo 03 okt 2010, 05:45

Es houdt uitverkoop :D
Dat die man hoefsmid is zou bij mij niet meteen een pré zijn, hangt van zn werk af. Heb al teveel prutsers gezien.
Hoop dat het was is meis, succes met de proeftijd.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Daphne_65

Bericht door Daphne_65 » zo 03 okt 2010, 06:21

Jee wat een verandering! maar ik kan me voorstellen hoor! Ik vond Jeskim er idd nog superfit uitzien dinsdag. Ik weet zeker dat de die kinderen blij kan maken. Zet je wel eea op papier als het doorgaat?
Blue Shadow (IncoxYerxes)
D-Gaefur (DrafurxInco)
claudia

Bericht door claudia » zo 03 okt 2010, 07:14

Ik denk wel dat het iets voor Jeskim zou zijn.
Lekker rustig aan gaan doen op je oude dagje en toch heerlijk vertroetelt worden(niet dat ze dat bij jou niet krijgt)

Ik kan me ook voorstellen dat het voor jou heel moeilijk is maar jou veestapel werd ook alleen maar groter en je moet ook een beetje aan jezelf denken(huh, moet je horen wie het zegt?!?!?)

Ik weet zeker dat je de juiste beslissing zult nemen.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Wodan
Moderator

Bericht door Wodan » zo 03 okt 2010, 07:31

Klinkt allemaal erg goed voor Jeskim en door haar niet te verkopen, heb je de garantie dat ze altijd terug kan komen. Ben benieuwd wat je de lokatie vind waar ze dan zou moeten komen te staan.
Wodan en ik M1+10
Dennis

Bericht door Dennis » zo 03 okt 2010, 09:22

Als het werkt is het een prima oplossing toch
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Ivonne

Bericht door Ivonne » zo 03 okt 2010, 10:22

Gaat ze toevallig naar de Stiep bij Zuidlaren? daar zochten ze nog een oudere merrie, liefst haflinger.

Leuk voor Jeskim. Autistische mensen hebben vaak veel liefde voor dieren en dieren voelen hen goed aan.
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » zo 03 okt 2010, 10:38

We hebben het er natuurlijk al menig maal over gehad, maar denk dat dit, als alles gaat zoals gehoopt, een ideale oplossing is...alle partijen tevreden ;)
Geluk is de vrucht van intens werk
Amber_

Bericht door Amber_ » zo 03 okt 2010, 10:41

Bella schreef:We hebben het er natuurlijk al menig maal over gehad, maar denk dat dit, als alles gaat zoals gehoopt, een ideale oplossing is...alle partijen tevreden ;)
Nou inderdaad ! Wat leuk voor Jes zeg :j
Zal voor jouw wel wennen zijn dat ze niet meer in je eigen wei staat, maar ze blijft van jouw en ze word zo te lezen super goed behandeld !
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Esther

Bericht door Esther » zo 03 okt 2010, 11:06

Nee, niet naar Zuidlaren, ze gaat dan naar Peize.

Ja, de crisis he, ik moet uitverkoop houden, hihi..
Nee hoor.. Mijn vader vond het prima dat er drie zouden lopen, maar ik kies dit zelf voor Jes. Lijkt me zo geschikt voor haar, degene die er het meest last van zal hebben ben ik..
Maar ze heeft ook een poosje bij Yvonne vertoeft in Barchem. Toen hoorde ik ook wel dat Jes genoot van de ritjes en dat deed me goed.. Ik vond het fijn dat ze het naar de zin had.. Dat was natuurlijk al een keer goed proefdraaien voor mij en Jes..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
harsan

Bericht door harsan » zo 03 okt 2010, 11:14

wat een mooie oplossing Esther! Het zou voor Jeskim inderdaad wel lekker zijn om weer wat licht werk te kunnen doen (rust roest nu eenmaal). En als je dan ook nog weet dat die kinderen er zoveel plezier aan beleven dat kun je daar toch alleen maar blij van worden. Mocht het voor jou te moeilijk worden dan kun je haar altijd weer naar huis halen, een prettige gedachte!
Harry: 1-1-1972 - 4-2-2008 Voor altijd in mijn hart; Dank voor al je wijsheid
Daantje: 18-6-2007: Hoe prachtig kan een fjord zijn...
Dane Hamlet: 8-4-2011 Mijn perfecte Deense prins
Esther

Bericht door Esther » zo 03 okt 2010, 11:27

Hihi, ik ben ook wel erg.. De gedachte in mijn hoofd: hmm, dan kan Digai misschien nog wel even blijven.. Oh, ben te erg of wat?? Naja, (de rechtvaardigingsgedachte) dan heeft Fjella ook nog wat stel..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Yfke-lover

Bericht door Yfke-lover » zo 03 okt 2010, 11:49

Lijkt me ontzettend fijn voor Jes en wat zal ze daar vertroetelt worden op haar oude nou ja oude dag ze kan nog jaren mee maar wat wil je als pony nog meer lekker door kinderen geborsteld en geknuffeld worden :)) :)) :))
Super trots Anouk en onze toppertje Sven. M1 + 2
Miloh onze super springer en zo lief !!!!!!!!!!!!!!!
Onze shet is super super eigenwijs maar wel leuk..Lilly
UIt het oog voor altijd in mijn hart
Yfke
Sigur (gio)
Zorba
Naisven
Moderator

Bericht door Naisven » zo 03 okt 2010, 17:02

Meid dat klinkt als een superleuk adres voor Jeskim! Lekker genieten, troetelen en mocht het teveel worden dan gaat ze gewoon weer naar haar oude omgeving. Ben benieuwd hoor!
Plaats reactie