Sneller dan gedacht: C-tjes topic deel 8!
Re: Sneller dan gedacht: C-tjes topic deel 8!
Ik had woensdag echt een kliera onder mn kont. Wat een ettertje hihi. Uiteindelijk is mn instructrice er maar op gegaan. Die zei direct dat ze totaaaaal niet aanvoelde als een pony in haar hele lopen en doen. Leuk om te horen dus. Daarna zelf nog even geprobeerd en ging ook beter. Komende week maar is iets meer aan het werk met die dikke prop van me.

Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Les ging weer super, 2 Bproefjes doorgereden en dat was even wennen, naja As las te laat voor hihihi. Maar dat moet goedkomen tzt. Hij werd er helemaal vrolijk van hihihi.
Zaterdag les van een nieuwe ,wel voor francis bekende instructrice.
Ik trok het niet meer door de weeks in de avond doordat ik ook weer naar school ben 2 avonden in de week.
vaak hoofdpijn en maar 2 avonden thuis.
Francis kan op zaterdag nooit en dus moest er een oplossing gezocht worden,en heeft ze me degene aangeraden die haar zusje weer les geeft,dus ik ben benieuwd.
Ik trok het niet meer door de weeks in de avond doordat ik ook weer naar school ben 2 avonden in de week.
vaak hoofdpijn en maar 2 avonden thuis.
Francis kan op zaterdag nooit en dus moest er een oplossing gezocht worden,en heeft ze me degene aangeraden die haar zusje weer les geeft,dus ik ben benieuwd.
Hey Jilly, hoe gaat het nu met je?
Allemaal druk aan het lessen met de Ctjes zo te lezen? Leuk!
Met Peertje gaat het allemaal prima, geen bijzondere dingen
meegemaakt met hem. Eind deze maand gaan we weer eens
proberen een B proefje met hem rijden.
Gisteren hebben we Daulann opgehaald bij Else en naar Stal Dolfin
gebracht voor de opfok. Gelukkig allemaal goed gegaan en ik kreeg
vanmorgen een berichtje dat hij prima de nacht was doorgekomen.
Vandaag lekker geen plannen, dus veel tijd voor de paardjes!

Allemaal druk aan het lessen met de Ctjes zo te lezen? Leuk!
Met Peertje gaat het allemaal prima, geen bijzondere dingen
meegemaakt met hem. Eind deze maand gaan we weer eens
proberen een B proefje met hem rijden.
Gisteren hebben we Daulann opgehaald bij Else en naar Stal Dolfin
gebracht voor de opfok. Gelukkig allemaal goed gegaan en ik kreeg
vanmorgen een berichtje dat hij prima de nacht was doorgekomen.

Vandaag lekker geen plannen, dus veel tijd voor de paardjes!

Capone (KWPN), Beer en Grijze 

Het gaat zo'n beetje met ups en downs hier. We hebben een drukke, maar leuke week gehad op het werk met de beurs. Dat heeft me wel geholpen om er door te komen, gewoon geen tijd om teveel te piekeren. Gisteren weer eens tijd gehad voor Hay en dan komen de traantjes toch wel weer hoor, gelukkig is hij geweldig goed in mij troosten 
We zijn woensdagavond gaan groeten en dat vond ik echt heftig, had het nog nooit gedaan. Ondanks dat ik het nu gezien heb, wil ik nog steeds niet geloven dat hij er niet meer is en hoop dat hij hier straks gewoon weer binnen zal wandelen
We hebben gisteren vergadering gehad en half en half met Louis afgesproken dat ik me eens ga wagen aan een van zijn CH'tjes, ook lekker de gedachten verzetten. Het is een heel ander typje dan Hay, ondanks dat het heel dicht familie is (zelfde vader, moeders zijn halfzussen) dus weet niet wat er van te verwachten. Morgen eens kijken
Gefeliciteerd met Daulann ML, las dat hij het zo keurig gedaan heeft. Gaan jullie hem nu regelmatig bezoeken?
Spannend Inge, een nieuwe instructrice. Ben benieuwd hoe dat bevalt!

We zijn woensdagavond gaan groeten en dat vond ik echt heftig, had het nog nooit gedaan. Ondanks dat ik het nu gezien heb, wil ik nog steeds niet geloven dat hij er niet meer is en hoop dat hij hier straks gewoon weer binnen zal wandelen

We hebben gisteren vergadering gehad en half en half met Louis afgesproken dat ik me eens ga wagen aan een van zijn CH'tjes, ook lekker de gedachten verzetten. Het is een heel ander typje dan Hay, ondanks dat het heel dicht familie is (zelfde vader, moeders zijn halfzussen) dus weet niet wat er van te verwachten. Morgen eens kijken

Gefeliciteerd met Daulann ML, las dat hij het zo keurig gedaan heeft. Gaan jullie hem nu regelmatig bezoeken?
Spannend Inge, een nieuwe instructrice. Ben benieuwd hoe dat bevalt!
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Vanochtend lekker zonder zadel (maar mét Barebackpad) en met leren bitje lekker buiten wezen stappen. Sanne had samen met Amy Cato en Teun mee en de hondjes. Heerlijk ritje en wat issie toch braaf.
Merkte wel dat mn BBP toch ook enigszins scheef zakt naar rechts omdattie (dat voel je nu dus extra goed) zn rechterheup meer laat zakken dan zn linker.
Misschien toch Steffie er nog eens naar laten kijken.
Merkte wel dat mn BBP toch ook enigszins scheef zakt naar rechts omdattie (dat voel je nu dus extra goed) zn rechterheup meer laat zakken dan zn linker.
Misschien toch Steffie er nog eens naar laten kijken.
Jilly, gecondoleerd!!
Jullie zijn allemaal fanatiek aan het lessen lees ik, moet hier ook nog eens gaan gebeuren,maar zal er deze winter wel niet meer van komen.
Volgend voorjaar maar eens op zoek naar een lesgeef(st)er.
Vanmiddag heerlijk bij de stal gerommeld,de meiden hebben de fjorden gereden en ik heb allerlei klusjes in en rond de wei gedaan.
Heerlijke middag gehad, zonder regen.
Jullie zijn allemaal fanatiek aan het lessen lees ik, moet hier ook nog eens gaan gebeuren,maar zal er deze winter wel niet meer van komen.
Volgend voorjaar maar eens op zoek naar een lesgeef(st)er.
Vanmiddag heerlijk bij de stal gerommeld,de meiden hebben de fjorden gereden en ik heb allerlei klusjes in en rond de wei gedaan.
Heerlijke middag gehad, zonder regen.
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
Ik ben (helaas) op dit moment ook niet echt fanatiek aan het lessen hoor
instructrice met baby, drukke ik en afhankelijk zijn van het weer is geen goeie combinatie. Hoop gauw een deftige trailer te vinden en ergens in een binnenbak te kunnen rijden met les.
Vandaag met Hay maar even door de plassen gestampt, hij vond het wel gezellig geloof ik
was alleen wel serieus pissed toen ik 'm uit de wei ging halen. Gisteren nieuwe deken opgedaan en vandaag al een giga winkelhaak er in
morgen nog maar even langs de ruitershop, daar is het nog tot maandag uitverkoop van dekens
Hier heeft het de hele dag vies gemiezerd, morgen hopelijk beter, echt zin in zo'n heerlijk paardendagje!!

Vandaag met Hay maar even door de plassen gestampt, hij vond het wel gezellig geloof ik

Hier heeft het de hele dag vies gemiezerd, morgen hopelijk beter, echt zin in zo'n heerlijk paardendagje!!
Mijn bak was vanochtend zeiknat, dus ben met Orion maar even buiten gaan rijden. Vanmiddag was mn bak droog en heb ik Cyra eerst even vrij laten springen. Ze doet zonder problemen ruim de 80 cm. Daarna wilde ik Orion ook nog even laten springen. Die springt zo hoog dat ik me nu afvraag of ik mijn bakrand van dik 1.30 niet moet gaan verhogen haha. Cyra heeft voor het eerst in maanden weer is gezweet van wat werk. Die zal na die 8 sprongen morgen haar spiertjes wel voelen.

Hier hebben ze ook aardig gezweet vandaag,het was ook heerlijk weer, en de paardjes zitten toch alweer wat dikker in de vacht.
Wel samen met Danielle een heerlijke bosrit gemaakt.
Ik lag er wel een keer bijna naast,Ché heeft nog wel eens de neiging om zijn kont behoorlijk hoog de lucht in te gooien,vooral met het in galop aanspringen,maar nu deed hij het in draf, en flink hoog ook.
Mijn beugel vloog uit en ik vloog er bijna af,stom paard!!
Wel samen met Danielle een heerlijke bosrit gemaakt.
Ik lag er wel een keer bijna naast,Ché heeft nog wel eens de neiging om zijn kont behoorlijk hoog de lucht in te gooien,vooral met het in galop aanspringen,maar nu deed hij het in draf, en flink hoog ook.
Mijn beugel vloog uit en ik vloog er bijna af,stom paard!!
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
- pjotr_nientje
- Contacteer:
Iedereen lekker druk bezig dus
Wij hebben woensdag weer een paardendagje gepland.
Ik heb vrij gevraagd en Peter ook maar 'even', zo zien we elkaar ook nog even
anders duurt de week wel erg lang
We gaan garfield een bezoekje brengen en ons ander G-'tje' en C-tje gaan we weer even laten zweten

Wij hebben woensdag weer een paardendagje gepland.
Ik heb vrij gevraagd en Peter ook maar 'even', zo zien we elkaar ook nog even

We gaan garfield een bezoekje brengen en ons ander G-'tje' en C-tje gaan we weer even laten zweten

Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
http://www.petnanny.simpsite.nl
Mijn C-tje staat nu als een achtelijke een plak kuilgras weg te werken. 7 weken terug zouden ze hier hooi komen brengen, na 2 keer bellen horen we nog niks van die man. Dan maar niet.
Dus de volgende 4 weken geleden maar is gebeld. Die kon wel hooi leveren. Na 2 weken niks gehoord te hebben gebeld. Zou die afgelopen week komen brengen, maar vandaag was er nog niks. Mijn oude voorraad begint op te raken en bovendien zijn de laatste balen te kort gemaaid. Nu denkt die komende week te komen brengen mits het niet te druk wordt met nieuwe snede van het land af halen.
Toen zelfs Cyra vanochtend stond te rommelen met haar hooi en bijna alles liet liggen was het voor mij genoeg. Ben aan de overkant op de boerderij een grote baal kuil gaan halen. Kan die beesten toch niet dwingen slecht spul te eten? Mijn god wat is een kuilbaal gigantisch als je maar 2 paarden hebt. Hebben hem zo veel mogelijk uit elkaar getrokken en over zo'n 10m2 uit gespreid. Elke dag keren die handel en dan hopen dat die niet voor meer dan de helft weg rot. Hoop hem binnen 15 dagen toch wel op te hebben gevoerd aan dat tuig en dan hopen dat we eindelijk weer hooi hebben.
Dus de volgende 4 weken geleden maar is gebeld. Die kon wel hooi leveren. Na 2 weken niks gehoord te hebben gebeld. Zou die afgelopen week komen brengen, maar vandaag was er nog niks. Mijn oude voorraad begint op te raken en bovendien zijn de laatste balen te kort gemaaid. Nu denkt die komende week te komen brengen mits het niet te druk wordt met nieuwe snede van het land af halen.
Toen zelfs Cyra vanochtend stond te rommelen met haar hooi en bijna alles liet liggen was het voor mij genoeg. Ben aan de overkant op de boerderij een grote baal kuil gaan halen. Kan die beesten toch niet dwingen slecht spul te eten? Mijn god wat is een kuilbaal gigantisch als je maar 2 paarden hebt. Hebben hem zo veel mogelijk uit elkaar getrokken en over zo'n 10m2 uit gespreid. Elke dag keren die handel en dan hopen dat die niet voor meer dan de helft weg rot. Hoop hem binnen 15 dagen toch wel op te hebben gevoerd aan dat tuig en dan hopen dat we eindelijk weer hooi hebben.

Herkenbaar, dat hebben wij eens met een pallet vlas gehad, bij Dolsma vandaan. elke keer weer een anders smoes waarom hij niet kon komen. Irritant als ze niet komen.
Mijn Ctje gaat zn B springen wel halen denk ik

Mijn Ctje gaat zn B springen wel halen denk ik

Viv schreef:Herkenbaar, dat hebben wij eens met een pallet vlas gehad, bij Dolsma vandaan. elke keer weer een anders smoes waarom hij niet kon komen. Irritant als ze niet komen.
Die zeiden vorige week dat ze begin deze week zouden komen, dus ben benieuwd, ze hebben nog tot woensdag

Die hebben we van de overbuurman overgenomen

Kale Peer! 

Hij kijkt er nog een beetje beteuterd van...

Hij kijkt er nog een beetje beteuterd van...

Haha hij weet niet echt wat hij er van moet denken zo te zien 
Heb je een duidelijkere foto? Is het zo'n jachtmodel? Denk dat ik Hay ook in zo'n soort modelletje wil.
Staat hij met deken nu?

Heb je een duidelijkere foto? Is het zo'n jachtmodel? Denk dat ik Hay ook in zo'n soort modelletje wil.
Staat hij met deken nu?
Nog geen duidelijkere foto, deze heeft Robbert nu net op stal met zijn mobiel gemaakt.
Hij is zojuist pas geschoren, maar hij stond gewoon in rust al te zweten de afgelopen dagen.
Inderdaad een jachtmodelletje, helemaal bloot kan altijd nog dacht ik zo! En nu hoeven we
niet met dekens te rommelen.
Hij was trouwens echt super braaf zei Robbert! Geen praam of verdovingsmiddel aan te pas gekomen!
We doen hem dus (nog) geen deken op. Denk pas vanaf het echt onder de 10 graden duikt
overdag dat we dat doen (of wanneer we merken dat hij het koud krijgt). Hij staat overdag in
een paddock zoals op de foto en 's avonds in een (geisoleerde) buitenstal. De weides zijn hier
(terecht) al dicht helaas. Het is 1 grote water en blubber bende...
Ik zal morgen even betere foto's maken van ons half kale paard!
Hij is zojuist pas geschoren, maar hij stond gewoon in rust al te zweten de afgelopen dagen.
Inderdaad een jachtmodelletje, helemaal bloot kan altijd nog dacht ik zo! En nu hoeven we
niet met dekens te rommelen.
Hij was trouwens echt super braaf zei Robbert! Geen praam of verdovingsmiddel aan te pas gekomen!

We doen hem dus (nog) geen deken op. Denk pas vanaf het echt onder de 10 graden duikt
overdag dat we dat doen (of wanneer we merken dat hij het koud krijgt). Hij staat overdag in
een paddock zoals op de foto en 's avonds in een (geisoleerde) buitenstal. De weides zijn hier
(terecht) al dicht helaas. Het is 1 grote water en blubber bende...
Ik zal morgen even betere foto's maken van ons half kale paard!

Laatst gewijzigd door Peertje op di 05 okt 2010, 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Dat klinkt helemaal ideaal, nu nog geen deken. Als de temperatuur contstant wat lager zou zijn zou ik het niet erg vinden om met dekens aan de slag te gaan, maar nu is het zo'n geregel met die schommelende temperaturen. Ik vertrek tegenwoordig al 6.20 naar m'n werk, daarvoor nog langs stal zie ik niet zitten 

Dat is precies de reden waarom we voor dit 'model' hebben gekozen. Dat gedoe met die dekens telkens.
Zoals hij nu geschoren is durf ik hem de komende tijd nog wel 'bloot' te laten. Even kijken of hij nu genoeg
warmte kwijt kan bij het rijden, maar ik denk dat dit al een hoop zal schelen!
Helemaal scheren zal vast mooier zijn, maar dit is voor ons veel praktischer!
Staat Hay ook te puffen onder zijn vachtje?
Zoals hij nu geschoren is durf ik hem de komende tijd nog wel 'bloot' te laten. Even kijken of hij nu genoeg
warmte kwijt kan bij het rijden, maar ik denk dat dit al een hoop zal schelen!
Helemaal scheren zal vast mooier zijn, maar dit is voor ons veel praktischer!

Staat Hay ook te puffen onder zijn vachtje?

Overigens...
Robbert en ik zijn laatst natuurlijk bij Bart van den Berg geweest voor de stamboek opname van Daulann en toen hebben we
even gesproken over het beleren van Peer voor de wagen. Lijkt ons erg leuk als hij dat ook kan, alhoewel we het hoogstwaarschijnlijk
bij 'bosmennen' zullen gaan houden. Hoor veel te veel enge verhalen van ongelukken langs de weg. Ik = Mietje
Anyhoe, misschien dat we Peer van de winter een tijdje naar Wanneperveen zullen brengen om hem te beleren en we zijn nu
dus met Peer hard aan het oefenen aan de lange lijnen, zodat hij tegen die tijd in ieder geval knettergoed aan de stemhulpen staat
en gewend is om 'vanachter' bestuurd te worden enzo. Peer vindt het echt super leuk (leuker dan bereden worden volgens mij
)
en lijkt wel een natuurtalentje!
Nu wij nog...
To be continued!
Robbert en ik zijn laatst natuurlijk bij Bart van den Berg geweest voor de stamboek opname van Daulann en toen hebben we
even gesproken over het beleren van Peer voor de wagen. Lijkt ons erg leuk als hij dat ook kan, alhoewel we het hoogstwaarschijnlijk
bij 'bosmennen' zullen gaan houden. Hoor veel te veel enge verhalen van ongelukken langs de weg. Ik = Mietje

Anyhoe, misschien dat we Peer van de winter een tijdje naar Wanneperveen zullen brengen om hem te beleren en we zijn nu
dus met Peer hard aan het oefenen aan de lange lijnen, zodat hij tegen die tijd in ieder geval knettergoed aan de stemhulpen staat
en gewend is om 'vanachter' bestuurd te worden enzo. Peer vindt het echt super leuk (leuker dan bereden worden volgens mij

en lijkt wel een natuurtalentje!
Nu wij nog...

To be continued!