Vrijdag op tijd van de zaak vertrokken en om half 4 richting Nijverdal vertrokken waar we keurig rond 6en arriveerden. Mijnheertje in zn box gezet om te drinken en daarna mochttie lekker de wei op. Nou dat hebben we geweten, een mégawei voor zich alleen. Dat werd dus sjeezen, racen, bokken en compleet uit zn kanarie gaan. Dus tegen 8en zeiknat van het zweet maar weer op stal gezet.
Zaterdag om 7 uur trailer aangekoppeld, kwart voor 8 naar de voorkeuring waar mijnheer meteen weer wat fans heeft gescoord onder de VETs

Maar mooie waardes, HF 36, Dikke A voor de lokomotie en starttijd van 10 uur gescoord, dus op naar de trailer om ons klaar te gaan maken voor de eerste endurancerit van zn hopelijk nog lange carrière.
Half 10 richting start en kwart voor 10 erop om alvast wat te gaan stappen. Puber was van mening dattie voordravende paarden even moest helpen door leuk mee te doen, was ik het alleen niet zo mee eens. Hmmm dit kon nog wat gaan worden.
En ja hoor daar gingen we, rustig in stap de weg over en plan was om eerst km te stappen. Na wat proffecionele spins de benen gegeven en toen toch maar in draf want dat gemiep moest ik niet hebben meteen al aan het begin.
Bij de eerste boerderij al aan de kletter dankzij de erfhond die vond dat Kdies zn staart een knipbeurt nodig had (waar is mn buks

Maar lang leve mn handrem dus na 20m stond mijnheer alweer stil. Vervolgens bleken er hele tribunes met Woezels langs de kant te staan. Weet ik ook eens hoe die eruit zien

Maar eenmaal op het ruiterpad ging de diesel aan en was het gemeut over, brave pony...
Had verwacht dat ik wel snel ingehaald zou worden maar we bleven maar Remi in het grote donkere bos. En qua tempo had ik het idee dat we best langzaam gingen maar toen ik op mn GPS keek zaten we dik boven de 15km/h actueel en gemiddeld, woepsie. Maarja hij liep lekker dus ala... lekker laten lopen op zn eigen tempo.
Km voor de PA gaan stappen en 500m ervoor ernaast gaan lopen, hij was alweer opgedroogd en zwaar relaxed (op wat gegil en gekrijs na naar wat KK die ons gepasseerd waren).
Banaan ertegen: 48

En ja hoor 56, (en rondetijd van 14,nogwat gemiddeld

Net na de PA nog even gezwaaid naar helga die achter me aan kwam met een aanspanning (kon me niet bijhhouden hihihi).
2e rondje wat rustiger aan gedaan, bij de boswegwerkzaamheden gestapt en slingerpaadje langs de toeristenweg, maar hij bleef maar gaan die gekke pony.
Vlak voor de berg was hij het alleen lopen zat na 29km dus aangehaakt bij Jaenne en de laatste 3km lekker aanhangertje gespeeld.
Vlak voor de finish gaf Banaan weer 48 aan dus gok genomen en weer meteen aangeboden. maar helaas 64 dus fkes wachten en daarna weer 56. Wat een superpony!!
Bij de trailer lekker grasjes laten eten want drinken wilde die klooi niet maar turgor was okeej dus ala mij best.
Half uurtje later nakeuren en HF48 en weer en A en dus 2wp rijker

Ben zooooooooooooooooooooooooooooooooo trots op mn ventje. Heb echt zo'n superrit gehad, met hem durf ik over 2 jaar klasse 2 wel aan

4 jaartjes, ohz amper getraind in het bos (gelukkig wel voor de wagen) en dan even 33km met 4 hoeven in zn neus lopen of het de normaaaalste zaak is, helemaal in zn uppie.
Op naar volgend seizoen wij zijn er al klaar voor!!!!
(foto's volgen)