Sneller dan gedacht: C-tjes topic deel 8!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Ilona

Re: Sneller dan gedacht: C-tjes topic deel 8!

Bericht door Ilona » do 16 sep 2010, 09:00

@Jilly, als je straks een eigen trailer hebt... dan vallen die 10km wel weer mee.
Afstand is echt balen als je met vriendinnen wilt rijden. Castor staat precies aan de andere kant van het dorp dan de paarden van wat vriendinnen. Het lekkerste is gewoon als je echt vlak bij elkaar staat.

Longeren en Castor is ook niet zo'n goede combinatie. In het begin ging het goed, maar zodra hij het 'allemaal wel wist' werd ik ook heel de bak of wei door gesleurd. Nu longeren we gewoon niet meer haha. Ik vind er zelf ook geen bal aan eerlijk gezegd.

Wat wel kan helpen Dees is om de bak te halveren bijvoorbeeld. Of zelfs in 4-en verdelen als de bak groot genoeg is. Toen Castor geen ruimte meer zag was het ook gelijk klaar met zijn uitbreek spelletjes.
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » do 16 sep 2010, 13:29

Idd, weet niet of die trailer er nu heel gauw gaat komen (heb toch een binnenbak jeej haha) maar denk tegen volgende zomer wel want bos oid heb ik nog steeds niet. Dan valt er wel wat te regelen.

Ben daarstraks nog naar een stal gaan kijken, maar dat was echt niks voor ons denk ik. Wel een heel vriendelijke vrouw, maar een echte sportpaarden-mentaliteit (weet even niet hoe ik het anders moet omschrijven), paarden hele dag op stal en tijdens het mesten even in de stapmolen of op de wei. Ik liet wel merken dat ik er op stond dat hij alle dagen buiten kwam, maar meer dan 2u kon ze nooit garanderen. Daarbij vallen alle mooie stallen, bakken en stapmolen in het niets natuurlijk.
Denk toch dat het de stal van gisteren wordt. Sprak vanmorgen nog met Louis' schoondochter, zij kende die vrouw goed van vroeger en haar zus staat er ook en er is echt niks op aan te merken qua verzorging enz.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
colunder

Bericht door colunder » do 16 sep 2010, 20:23

Groot gelijk Jilly, al die luxe kan niet op tegen lekker buiten staan!(2 uur is toch niks!)
Ik moet er niet aan denken dat mij pony's op stal zouden moeten.
Hopelijk is die andere stal wel wat je zoekt.
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
Viv

Bericht door Viv » vr 17 sep 2010, 04:37

Hangt ook wel van je paard af hoor. Kdies vind buitenstaan (zeker met dat pestweer) helemaal niks an. Als die een inloopstal zou hebben zou hij alleen maar binnen staan :D

Gister weer heerlijk gereden in de les, waar ik met tjo zoveel moeite mee heb gehad doet hij met 4 hoeven in zn neus. Dat gevoel is zo onwerkelijk, heb elke keer als we weer iets nieuws bijleren van: oh kijk nou hij doettut :L
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
skreia
Contacteer:

Bericht door skreia » vr 17 sep 2010, 06:16

Viv schreef:Hangt ook wel van je paard af hoor. Kdies vind buitenstaan (zeker met dat pestweer) helemaal niks an. Als die een inloopstal zou hebben zou hij alleen maar binnen staan :D

Gister weer heerlijk gereden in de les, waar ik met tjo zoveel moeite mee heb gehad doet hij met 4 hoeven in zn neus. Dat gevoel is zo onwerkelijk, heb elke keer als we weer iets nieuws bijleren van: oh kijk nou hij doettut :L
Kan jij droog rijden dan???
Ik dacht gister.......morgen is er weer een dag :D Wat een zeikweer zeg :r

Zo koel als dat Cadiz dan is met storm zo opgefokt was Cas eergister. Jezus zeg was haast geen land mee te bezeilen. Zat er net op in de bak, er kwam een windvlaag en meneer zat al in galop. Normaal stappen was er in het begin ook niet bij, het was of dribbelen of stilstaan en niet vooruit willen of bokken _-:( Heb er aardig wat voor m'n kiezen gehad en gelukkig blijven zitten (hij bokt zo gemeen!) en uiteindelijk nog soort van redelijk kunnen rijden.
En dan ben je eindelijk lekker aardig relaxed aan het uitstappen laat er een paard in een land een flinke scheet en meneer was weer uit de ontspanning :P

Hopelijk vanavond wat beter weer.........
Skreia 18-5-1997 - 29-01-2009, meissie eindelijk geen pijn meer, rust zacht, ik hou van je!
Cas (TimorxReinar) mijn nieuwe aanwinst!!
Afbeelding
claudia

Bericht door claudia » vr 17 sep 2010, 06:52

Hier is mijn rijbak ook omgetoverd tot zwembad en Coen vindt dat vreselijk. Hij gaat in een hoekje staan en beweegt gewoon niet meer.
Ook als hij in de regen buiten staat dan gaat hij bij de poort staan en staan graven en hiniken zo van: schiet eens op en haal me binnen.

Vanacht heeft hij voor het eerst weer een zomerdekentje opgekregen en vanochtend lag het er nog net zo op.(ik was om 5.00 gaan kijken omdat ik de kat hoorde vechten)
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Jilly

Bericht door Jilly » vr 17 sep 2010, 09:18

@ Viv: mijne geeft er nu niks om, maar ik vind het ook niet erg dat ze op dagen van hele dag zeikregen maar eens 2u buiten staan. Maar daar ging het over 2u als het weer het toelaat etc. (bij regen oid gaan ze helemaal niet naar buiten). Dat vind ik echt niks :n

Klinkt niet gezellig Lisette, maar je leert er wel van zitten denk ik hihi

Heb net in de kapper- en schminkstoel gezeten, zo mezelf nog in m'n kleedje wurmen en dan gaan we alvast foto's maken. (hoop dat het weer zo blijft tot vanavond!!)
Amber_

Bericht door Amber_ » vr 17 sep 2010, 09:21

Met dit weer zet ik Tootje en Fjordylief snachts binnen. Ze staan hier wel gewoon buiten, maar de wei is nu al zo'n blubboel. Als ik dan in me bed lig, en het regent zo hard.. ben ik altidj blij dat ze binnen staan O:).

Ik ga me neus hier vaker laten zien. Zoals het er naar uit ziet heb ik een bij rijder voor Fjordy, dus Tootje gaat ook weer op gepakt worden. Want dat is nodig zeg maar }-) . Volgende week zaterdag beginnen we gelijk goed, met een Oefencross haha.
claudia schreef:Hier is mijn rijbak ook omgetoverd tot zwembad en Coen vindt dat vreselijk. Hij gaat in een hoekje staan en beweegt gewoon niet meer.
Ook als hij in de regen buiten staat dan gaat hij bij de poort staan en staan graven en hiniken zo van: schiet eens op en haal me binnen.

Vanacht heeft hij voor het eerst weer een zomerdekentje opgekregen en vanochtend lag het er nog net zo op.(ik was om 5.00 gaan kijken omdat ik de kat hoorde vechten)
Ahh haha arm dier, zie het al voor me !
Tootje die vind het wel geslaagd die regen.. die is altijd zo druk, die vermaakt zich wel O:).
Die hoef ik niet eens te trainen, die zorgt zelf voor een conditie haha !!
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Orion1996

Bericht door Orion1996 » vr 17 sep 2010, 17:08

Zijn jullie buitenbakjes alweer droog? Mijne ligt er sinds woensdagochtend bij als het harde stuk van het strand,werkelijk perfect.morgen lekker rijden en oefenen wat we met les hebben geleerd.
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
claudia

Bericht door claudia » vr 17 sep 2010, 17:14

Amber_ schreef:
claudia schreef:Hier is mijn rijbak ook omgetoverd tot zwembad en Coen vindt dat vreselijk. Hij gaat in een hoekje staan en beweegt gewoon niet meer.

Ahh haha arm dier, zie het al voor me !
Tootje die vind het wel geslaagd die regen.. die is altijd zo druk, die vermaakt zich wel O:).
Die hoef ik niet eens te trainen, die zorgt zelf voor een conditie haha !!
Alco hoef ik ook zeker niet bezig te houden maar Coen is dan zo'n sulletje, die blijft gewoon staan. Alhoewel hij soms finaal uit zijn plaat kan gaan en dan denk ik wel eens daar moet je niet op zitten.
Maar onder het zadel doet hij dat echt helemaal niet.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Ilona

Bericht door Ilona » vr 17 sep 2010, 17:14

Mijn buitenbak moet nog aangelegd worden... :P (gaat niet gebeuren hoor).

Vanmiddag eindelijk weer eens een lekker ritje gemaakt met Castor.
Ze zijn in de omgeving wat wegen opnieuw aan het asvalteren. Ook een fietspad waar we vandaag langs gereden hebben.
Wat is zo'n coole fjord toch heerlijk! Allerlei vreemde dingen die nu langs het pad stonden, maar niet op of omkijken en er gewoon vlak langs lopen.
Fabio had me alle kanten van het fietspad wel laten zien en had ik echt mijn handen aan vol gehad.
Me like coole Fjords! En dan zeker zo een als Castor :D
Jilly

Bericht door Jilly » za 18 sep 2010, 10:02

Onze bak zal nog wel flink onder water staan gok ik zo (baal baal...)

Pff ik voel me zo slecht nu bweik. Heb totaal geen stem meer en zooo moe haha. Trouwfeesten zijn nergens goed voor... Maar 't was een hele geweldige avond/nacht, om 5u lag ik eindelijk in m'n bed.

Hoop vandaag ook een lekker ritje op m'n coole fjord te maken hihi
ing-1970

Bericht door ing-1970 » za 18 sep 2010, 19:31

Corner is duidelijk harde wind gevoelig,vandaag ging het weer lekkerder,
longeren zonder gemopper,en rustig figuren stappen was ook geen probleem.
haha nadat ik klaar was,liepen we weer terug richting afstap plaats,en loopt hij met mij
nog op z,n rug pardoes de trailer in := Corner,s logica,we zijn hier begonnen,dus stap je ook hier maar weer af :D
Afbeelding
Orion1996

Bericht door Orion1996 » za 18 sep 2010, 20:15

Mijn ettertje was weer lekker aan het etteren met rijden. Daarna maar even aan de longeerlijn gepakt want ze kwam me een soort van mn strot uit. Wilde steeds de bak uit schieten de wei in, nou niet dus. Net nog heel even tuig erop en stukje buiten erachter gelopen. Dat deed ze dan weer wel super braaf. Mijn bakkie blijft met dit weer echt super om in te rijden.
Afbeelding
skreia
Contacteer:

Bericht door skreia » zo 19 sep 2010, 07:04

Gister héérlijk naar het bos geweest met Cas.
Even genieten van die mooie dag en was weer trots op mijn vent :D
Lag woensdag duidelijk aan de wind :P
Skreia 18-5-1997 - 29-01-2009, meissie eindelijk geen pijn meer, rust zacht, ik hou van je!
Cas (TimorxReinar) mijn nieuwe aanwinst!!
Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » zo 19 sep 2010, 07:09

Baalde echt dat ik niet mee kon, liep op de hippiade rond met Sjollie. Vandeweek nog maar ff keer afspreken, woensdag??

Spekkie hier heeft trouwens zaterdag voor het eerste een "vreemde" op zn rug gehad. Amy (verzorgstertje van Cato en teun) gaat hem ws rijden met B springen (en dressuur) 6 nov dus die mocht er lekker mee aan het werk. Andy was werken en ik zat in Ermelo dus ze werd meteen in het diepe gegooid (onder begeleiding van Sanne) :D Nou dat heeft mijnheer geweten. Hij was bekaf 's avonds en vond me niet meer lief :D
Maarja moettie ook leren dat wij er ook wel eens niet zijn en dan hij bij ene ander ook gewoon kan/moet luisteren. En gelukkig wassie zoals verwacht superbraaf.

Komende week ff lekker rustig aan doen en zaterdag ENDURANCE!!!!!!!!!!!!!!
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Ilona

Bericht door Ilona » zo 19 sep 2010, 11:02

@ Jilly, feestje was geslaagd dus! +:)+

@ Inge, lijkt me toch wel lastig afstappen in de trailer :=

@ Lizette, gelukkig weer een brave Cas. Hij wordt dus nogal springerig van de wind. Nou ja weet je dat ook weer... 8-)

@ Anna, dat lopen in het tuig lijkt Cyra wel leuk te vinden geloof ik he. Ben benieuwd hoe ze het verder gaat doen als ze voor het echie mag.

@ Viv, durf je het niet aan om zelf de proef te rijden met Cadiz?

Gisteren weer een lekkere rit gemaakt met Castor. Weer een nieuw rondje voor hem gereden.
Dan vindt hij dingen wel interessant, maar weinig boeit hem echt.
De meest rare obstakels tegen gekomen en dat deed hij met 2 hoeven in zijn neus.
Het laatste stukje moest hij van mij over een bermpje met aan de ene kant bosjes en de andere kant een sloot met wapperend/ritselend riet. JEEEMIG toen werd hij sterk!!
Normaal met 2 vingers terug te rijden en nu moest ik hem met zijn neus de bosjes in sturen omdat hij veeel te hard erlangs wilde draven. Meneer moest maar gewoon stappen van mij, maar ik kreeg hem dus niet echt goed terug. Zo sterk heb ik hem nog niet mee gemaakt :=
Orion1996

Bericht door Orion1996 » zo 19 sep 2010, 11:08

Blijft een fjord he ;) Oersterk indien noodzakelijk in hun ogen :P

Ik heb Cyra net gelongeerd, bijgezet. Ze deed het echt zo super. Lijkt wel of ze longeren en in het tuig idd leuk leuk vindt. Rijden doet ze ook wel maar ze vind het leuker als je ernaast staat :P
Ze staat nu samen met Orion op de oprit hiervoor de berm kaal te vreten. Stukje afgezet zodat ze de weg niet op kunnen, denk dat ze 50m2 gras hebben, de rest is grint, maar ze genieten alle 2 overduidelijk van de lange sprieten. Kan ze zo zien staan vanaf de plek waar ik zit te computeren. Heerlijk
Afbeelding
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » zo 19 sep 2010, 16:53

Genieten Anna, paardenuitzicht vanaf de PC.

Zo te lezen geniet iedereen de laatste tijd van haar C-tje. En daar doen we het toch ook allemaal voor.

Vandaag Celony zelf eens zien draven na een lange tijd. En echt, hij liep idd een stuk beter. Je kunt nog wel zien dat het niet helemaal rad is maar wat een verschil al bij eerder. Toch wil ik nog steeds niet te vroeg juichen en gun ik hem nog een hele tijd rust, hoe erg het ook kriebelt om met hem aan de slag te gaan.
Hij staat nu samen met zijn moeder en oh, wat is hij toch de zoon die het meeste op haar lijkt. Hij is echt de vergrote vorm van Meline. Zou het zo leuk vinden om ze eens in tweespan te zien samen.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » zo 19 sep 2010, 17:18

Haha Ilona op een snurkend varkentje dan :P heb je daar ook weer eens mee kennis gemaakt hihi

Fijn dat Celony weer beter gaat Anita!

Ik voel me steeds zieker worden, maar gisteren ondanks Hay z'n drammerige bui (ze stonden om een onbekende reden nog binnen om 14u :? ) toch er even opgestapt en 't ging zelfs niet eens zo slecht. Hij heeft volgens mij voor 't eerst een vrolijkheidsbok ohz gegeven hihi.
Vandaag maar even binnen gelongeerd, zag het buiten niet zo zitten met die wind. Verder bijna de hele dag bij m'n grootouders gezeten, het gaat erg slecht met m'n grootvader, hij takelt zo af. Verschrikkelijk om te zien |(
Plaats reactie