Sneller dan gedacht: C-tjes topic deel 8!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
claudia

Re: Sneller dan gedacht: C-tjes topic deel 8!

Bericht door claudia » zo 12 sep 2010, 18:07

Ilona schreef:@ Claudia, ik heb het hele verhaal hier wel eens verteld http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... od#p739317
pagina 3.
En ja het is echt helemaal goed gekomen met hem. Je kan echt nergens aan merken dat hij een flessenveulen is. Beetje drammerig misschien, maar dat zijn wel meer fjorden ;)
En hij is ook zeker niet achtergebleven in zijn groei. Hij meet nu 1.47-1.48 ongeveer.
En waarom moeders dood is gegaan??? Vermoedelijk baarmoederontsteking, maar ik zou het niet met zekerheid kunnen zeggen.

Nu ik het teruglees kan ik het me weer een beetje herinneren maar wat super dat je dat gedaan hebt. Je kunt dan echt zeggen dat je een speciale band met je paardje hebt. Geweldig.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Ilona

Bericht door Ilona » zo 12 sep 2010, 18:20

Het was echt ontzettend veel werk en een hoop geregel om steeds op tijd zijn melk te kunnen geven. Het was het meer dan waard.
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Orion1996

Bericht door Orion1996 » zo 12 sep 2010, 18:37

Wat een super schattige foto met je flessenkind
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Viv

Bericht door Viv » zo 12 sep 2010, 18:54

skreia schreef:Viv en ik staan idd heel dicht bij elkaar, paar minuutjes bij elkaar vandaan :D
yup, loopafstand, letterlijk, metertje of 200 denk ik?

kdies was zowizo braaf, was naar de manees gelopen. Jaqeline wilde hem na 2 jaar weer eens zien. Toen opgestapt en naar het ruiterpad gereden, Lizet was er nog niet dus stukje fietspad gepakt en ander stukje ruiterpad weer terug. beker van stalgenootje bewonderd en toen wéér het parkeerterrein over voor de échte meeting. Kdies kreeg er het heen en were van, liep echt rond met zo'n kop van, make up your mind woman Hahahahahaa.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
colunder

Bericht door colunder » zo 12 sep 2010, 19:38

Wij wilden vandaag ook naar het bos ,maar het heeft de hele dag geregend. -:(-
Pas rond 4 uur werd het droog, maar dat was te laat,dus maar even in de bak gehobbeld.
Ché vast laten wennen aan een hackemore,Als Ché dwars is gooit hij zijn hoofd in de lucht en is hij met bit bijna niet te sturen of in te houden.
Collin deed dit ook en die heb ik 18 jaar met een hackemore gereden buiten en dat ging prima.
Lekker aan een lang teugeltje door het bos, maar willen ze kwaad, dan heb je net wat meer te vertellen.
Hij reageerde er goed op vandaag, moet wel wennen aan de manier van sturen,maar ik had wel het idee dat hij het zonder bit wel fijn vind.
Normaal trekt hij steeds de teugels uit mijn hand door in 1 keer zijn neus naar de grond te doen, maar dat deed hij vandaag niet.
Hopelijk is het weer morgen beter, dan ga ik met Daniëlle naar het bos.

Anita, balen dat je nog steeds geen verbetering ziet bij Celony!
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » ma 13 sep 2010, 10:36

Ik blijf het verhaal van Castor zo bijzonder vinden, echt een brok in de keel verhaal.

Omdat Gino sinds gisteren op zichzelf is gaan wonen houdt mama Meline andere zoon Celony nu de hele dag gezelschap. Iedereen is tevreden met deze situatie.
Jeroen heeft het idee dat hij hem soms goed ziet lopen in draf maar ik durf het nog niet te geloven. Heb het zelf nog niet gezien en wil hem ook niet opjagen om te zien hoe hij loopt. Ik wil zo graag dat hij weer beter wordt en als dat dan niet lukt is de teleurstelling des te groter.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » ma 13 sep 2010, 11:09

Fijn dat het zo goed ging met de hackamore Annette. Kalmiya had laatst toch een topic geopend over de S-hack en dat heeft mijn interesse wel gewekt, jammer dat er niet zoveel over te vinden is op internet.
Heb al zoooveel bitten geprobeerd, maar nog steeds niks gevonden wat Hay écht fijn lijkt te vinden. Misschien vindt hij da bit op zich gewoon niet fijn?
Een paar maanden geleden heb ik zo'n bitloos hoofdstel van BF getest en ondanks dat hij niet veel snapte van het sturen (moest echt veel moeite doen om het signaal over te laten komen) was hij toch erg braaf en relaxed.
Maar omdat zo'n hoofdstel zo slecht doorkomt vind ik het niks voor buiten, daarom dat zo'n hack me wel iets lijkt.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Peertje

Bericht door Peertje » ma 13 sep 2010, 18:19

Bijzonder levensverhaal van Castor inderdaad Ilona! Kan me voorstellen dat dit jullie band nog meer speciaal maakt! Schattige foto ook!

Wat een heerlijke bosverhalen allemaal! Ben jaloers! :D Hier geen bos in de buurt te bekennen...

Leuk dat hier op FW gewoon openlijk en eerlijk over andere optomingen kan worden gepraat dan het standaard assortiment!
Op Bokt ben je dan gelijk een 'NHer', 'Traditional', 'Dressuurprikker' of in het ergste geval een 'Dierenmishandelaar'...
Echt top dat iedereen echt kijkt naar waar zijn paard gewoon lekker op loopt en wat de situatie aan controle vraagt!
+:)+

Gino wordt al echt een grote vent dus zo zonder mamma Anita! Grappig dat dit bij jullie zo weinig stress met zich meebrengt!
Heb altijd het idee dat afspenen een groot hartverscheurend drama is voor moeder en kind, maar dat idee zal nog wel uit mijn Penny-tijd afstammen... :o :D Is Gino nog steeds zo groot en hard aan het groeien?

Cadiz zijn pootje weer helemaal dun en koel Viv? Al volgende Fjordsport plannen?

Peertje zijn scherpe hoektanddopje is vandaag verwijderd door de DA. Die moest toch bij ons zijn want de basisenting van Bol en Wit bleken laatst bij de gewone jaarlijkse enting niet in orde te zijn (onduidelijkheden in resp. 1999 en 2001, nog voordat ze van ons waren) :P Voor de zekerheid (lees KNHS) toch maar de basisenting herhaald dus nu alle drie weer helemaal op orde... Ennieweej, Peetje zijn dopje verwijderd en wel een beetje bloed maar hij heeft het dapper doorstaan! Toffe Peer!
Capone (KWPN), Beer en Grijze :L
colunder

Bericht door colunder » ma 13 sep 2010, 19:52

Jilly, ik heb geen S hack maar een gewone hackemore.
Vandaag dan eindelijk onze lang echte bosrit gemaakt.
Daniëlle op Apollo en ik op Ché.
We zijn 2,5 half uur het bos in geweest en ondanks dat we rond spitsuur langs de weg moesten ging alles super goed.
De pony's waren echt heel braaf,geen pas verkeerd gezet.
Ché had de hackemore om en dat beviel hem geloof ik prima,lekker aan een lang teugeltje, ook gedraafd en gegaloppeerd,zonder de teugels steeds uit mijn handen te trekken.
Zijn oren hebben de hele rit naar voren gestaan.
Ook Apollo was superbraaf.
Kortom, we hebben genoten!!!! *o/* *o/*
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
Viv

Bericht door Viv » di 14 sep 2010, 05:03

mls schreef:Cadiz zijn pootje weer helemaal dun en koel Viv? Al volgende Fjordsport plannen?
Moah wisselt een beetje maar hij loopt prima.

Enehhh ML kommie toch dagje hierheen :D
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Afbeelding
dees1980

Bericht door dees1980 » di 14 sep 2010, 09:41

Volgende week dinsdag komt de tandarts bij Hummer ben benieuwd :D

Colunder fijn dat de rit zo goed is gegaan !!!
Afbeelding
Fjorden zijn niet eigenwijs , ze doen gewoon alles graag op hun eigen manier !
Ilona

Bericht door Ilona » wo 15 sep 2010, 07:16

Jeuj, Annette weer goed op dreef met de paardjes +:)+

Ik ben ook wel benieuwd wat de tandarts bij Hummer gaat vinden. Dat horen we hier vast wel.
Peertje was ook al braaf met het in zijn mond peuren door de 'deskundige'. Stoer hoor.

Spannend Anita.. Ik hoop echt van harte voor je dat er verbetering in zit. Maar wat je zegt voorlopig nog geen valse hoop koesteren en nog lekker even laten lopen.
Jilly

Bericht door Jilly » wo 15 sep 2010, 07:25

Heerlijk Annette, moet toch super gaaf zijn dat je nu gewoon met je dochter erop uit kan trekken!

Mijn weekend is vandaag al begonnen (en duurt tot maandagavond :D ), ik was er zooo aan toe. Tegenwoordig vertrek ik altijd 6.15 om vervolgens minstens 2u onderweg te zijn, erg rot en vooral zo vermoeiend. Had al een paar dagen het gevoel dat ik ziek ging worden, had keelpijn, erg moe enz. Maar nu een keer lekker uitslapen en voel me al veel beter. Ziek worden kan nog na het huwelijk ook haha

Straks ga ik met Ines de paardjes in Lille nog eens bezoeken en morgen trekken we ook weer eens naar het bos.
Ben gisteren trouwens naar een andere stal gaan zien, het leek me erg gezellig en netjes, maar mijn gevoel is er toch niet helemaal 100% over... Straks nog maar eens wat andere stallen bellen denk.
Ilona

Bericht door Ilona » wo 15 sep 2010, 07:49

Oh Jilly, het valt toch wel zwaar die extra reistijd he. Wel balen voor je dat het bedrijf zo nodig moest verhuizen..
Wel een heerlijk weekend voor de boeg. Dit is ook 'het' weekend van de bruiloft? Rust goed uit en geniet van je weekend!!

En op zoek naar een andere stal?
Jilly

Bericht door Jilly » wo 15 sep 2010, 08:25

Jep, bruiloft is vrijdag. En daarna heb ik gelukkig nog 3 dagen om bij te komen haha :))

Zo half en half een beetje wel ja. Sta nu op zich niet slecht, relatief goedkoop, maar moet ook zelf uitmesten etc. En dat valt nu toch wel zwaar voor mij. De reistijd is k*t, maar wordt wel ruim genoeg financieel gecompenseerd. Zit nu dus zo'n beetje te kijken naar stallen in volpension met evt. een binnenbak.
Maar ik wil dat hij absoluut genoeg buiten komt en bij de stal van gisteren kwamen ze altijd in halve dagen en denk niet dat ik hem daar een plezier mee doe, verder was het wel allemaal dik in orde daar en leuk pré was dat er een oud stalgenootje van mij staat en dat ik betere uitrijmogelijkheden heb.
Zij merkten dat de paarden het wel gezien hadden na een halve dag buiten, maar dat is denk ik toch het grote verschil tussen die warmbloeden en een fjord, die van mij krijgt er nooit genoeg van...
Orion1996

Bericht door Orion1996 » wo 15 sep 2010, 11:32

Jeee eindelijk na een half jaar weer les gehad met beide paardjes. Cyra vond het super leuk, Orion moest nog even denken of hij het wel leuk vond want die wil nooit zo graag.
Ze vindt Cyra haar werkwillige karakter erg leuk en denkt dat het wel goed gaat komen tussen ons hihi. Huiswerk gekregen en volgende week weer aan het lessen.
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
dees1980

Bericht door dees1980 » wo 15 sep 2010, 11:37

Jilly alvast een hele fijne bruiloft toegewenst !!!

Orion fijn dat het lessen zo goed ging , wel spierpijn vandaag denk ik ???

Ilona ik denk dat dit voor Hummer de 1e keer word pas bij de tandarts want hij heeft tot 3,5 in de polder gelopen en daarna op de boerderij op de wei en ik geloof nooit dat ze hem daar na hebben laten kijken dus ben heel benieuwd wat hij doet maar ook wat er allemaal moet gebeuren.

Gisteren mijn doerak gelongeert en die ging er tot 4 keer vandoor aan de lijn , maar ik heb vast gehouden want wilde hem niet laten winnen natuurlijk. De eerste 3 x had ik hem zo terug maar de 4e keer dacht ik dat ik hem had en toen steigerde hij en rende weer weg waardoor me arm een flinke tik kreeg . Nu doet me arm vreselijk zeer maar heb hem daarna nog even flink door laten lopen tot hij het opgaf om ervandoor te gaan want anders blijft hij het proberen en nu had ik gewonnen dus het heeft toch wat opgelevert hahahaha
Afbeelding
Fjorden zijn niet eigenwijs , ze doen gewoon alles graag op hun eigen manier !
ing-1970

Bericht door ing-1970 » wo 15 sep 2010, 19:40

Vanavond ook gellongeerd,wat goed begon,maar of het nu aan het weer ligt?
Corner denkt altijd dat hij kan vliegen als het hard waait,en weet dan de rem niet meer
te vinden.
Ook hij paar keer er van door,maar vast gehouden.
Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » do 16 sep 2010, 05:31

Gister weer heerlijk gereden. Heb mn leren bitje er weer eens in gehangen en hij liep er zalig mee. Wat kan dat diertje toch sjouwen. Zal Andy eens vragen offie ergens ooit foto's kan maken.
Kdies geeft echt helemaal niks om storm/regen/windhozen enz.

Vanavond weer les, heb er al helemaal zin in en dan morgen mn ventje weer een dagje missen. Precies als mn strokorrels geleverd worden, woeps....
Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » do 16 sep 2010, 07:12

Oeh wat een boef Dees. Ik kan me nog taferelen herinneren dat ik achter Hay ook de hele bak achter skiede (schrijf je dat zo?). Volgens mij vindt hij gewoon geen drol aan heel dag longeer gedoe, ik trouwens ook niet... 1x keer in de zoveel weken doe ik nog eens een poging, maar na 20 min. zijn we het zo beu haha...

Hier gelukkig ook eentje die niet zoveel om het weer geeft.

Gisteren nog naar een stal gaan kijken en dat was écht iets voor mij en voor Hay ook wel volgens mij. Er is maar een nadeel aan, het is ca. 10 km rijden dus samen rijden met Ines gaat niet meer lukken. En dat vind ik echt wel k*t, 't is altijd zo gezellig. Straks ga ik nog naar een stal hier in het dorp kijken.
Plaats reactie