Op buitenrit of in de bak, onze D-tjes doen het met gemak! V

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
k4tink4
Contacteer:

Re: Op buitenrit of in de bak, onze D-tjes doen het met gema

Bericht door k4tink4 » do 09 sep 2010, 16:38

Genoeg cv's afgegeven en enthousiaste reacties gehad, sollicitatieprocedures duren gewoon zo lang! :(
zelfs uitzendbureaus hebben niets!! Draamaa!
Maargoed, ik ben er weer.. moet toch ergens mn tijd mee opvullen :P Ben ook al een thuisstudie spaans begonnen :))
Nu kan ik hier het topic weer een beetje opvullen :D
Djinty
(Stedjeblakken x Halldor)
Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » vr 10 sep 2010, 03:40

Ik miste je ook al!!
Bent echt een poos niet hier geweest, en ik maar in het D'tjes topic kijken of je al eens terug was..
Jammer dat het niet zo lekker loopt momenteel en dat je geen werk hebt. Het is ook wel lastig op het moment om wat te vinden..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » vr 10 sep 2010, 05:59

he katink wat balen
leuke foto trouwens :))

ja werk idd ik zit ook maar achter de kassa (vind het zelf helemaal niks) en kan ook niet echt wat anders vinden naar mn zin
maargoed ik heb inkomen idd!

en wat is er met je relatie? of wil je liever niet zeggen?
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Anna_Dani

Bericht door Anna_Dani » vr 10 sep 2010, 07:07

Heey Katink! Ik ben je nummer kwijt, dus kon je ook niet smsen. Balen joh, dat het niet zo lekker loopt.

Dreeke, ik rij ongeveer 3 keer per week. Gisteren niet gereden, want was een beetje laat en had alweer een andere afspraak gemaakt. Dus ze heeft lekker gestapt in de stapmolen. Vandaag gaat de verzorgster van Dani naar haar toe. Dani moet er morgenochtend voordat ze de wei opgaat aan geloven. En volgende week donderdag heb ik weer les. Ik heb 1 keer in de 2 weken les, want het is best prijzig en ook best zwaar. De keren dat ik geen les heb, doe ik "huiswerk", veel overgangen en "verrassingen". Met verrassingen bedoelt mijn instructeur opeens vanuit het niets gaan aandraven, bij voorkeur met lange teugel. Zodat ze wel blijft opletten en niet inkakt zodra ze met een lang teugeltje mag stappen. We werken nog steeds aan het voorwaarts krijgen van deze nuchtere dame, ze is nergens van onder de indruk. Behalve mijn stem, als ik stemhulp geef, dan vliegt ze! Maar ja, dat kan ik natuurlijk niet blijven doen. Misschien een idee om meer in de buitenbak te gaan rijden, omdat ze daar voorwaartser is. Ze gaat er zelfs wel eens vandoor buiten hahaha, maar het is niet zo indrukwekkend hoor.

Hebben jullie nog tips voor slome paardjes? Misschien ander voer?
Paardentaxi | Grondwerk & Klassieke dressuur | Fotografie
#fulltimedreamchaser + M2+6
darkness

Bericht door darkness » vr 10 sep 2010, 08:15

zijn jjullie paardjes ook al bezig met tandjes wisselen ??
Dreeke
Moderator
Contacteer:

Bericht door Dreeke » vr 10 sep 2010, 08:17

Ja allang, Dakoot november 2009 al, toen ging de eerste. De paardentandarts heeft laatst nog zijn doppen verwijderd die op zn kiezen zaten.
Momenteel heeft hij vanonderen nu een fietsenrek :D
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †

Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
Anna_Dani

Bericht door Anna_Dani » vr 10 sep 2010, 08:22

Ja Dani ook al lang, ze is bijna uitgewisseld hoor. In ieder geval qua hoeveelheid, het kan natuurlijk nog 2 jaar duren voordat de laatste paar tandjes eruit vallen. Volgens mij hoeft ze er nog maar 2 of 3. Kiezen zijn allemaal al gewisseld.
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » vr 10 sep 2010, 09:12

dj heeft ook al wat gewisseld, paar maanden terug was de tandarts erbij die heeft flink wat gedaan

@ anna, kijk uit met die verrassingen dat je het niet té onverwachts gaat doen, want ze moeten je natuurlijk wel kúnnen volgen
ik ben liever heel consequent en afwisselend :D dan leren ze vanzelf ook wel goed te reageren :j

we moeten nog steeds een keer een d'tjes meeting houden met of zonder paarden, lijkt me wel gezellig
darkness

Bericht door darkness » vr 10 sep 2010, 10:04

ik was gewoon benieuwd die van mij heeft ook al veel gewisseld en binnekort komt de paarden tandarts :D
want er is iets met een tandje die niet los wil laten en die de nieuwe tand naar achter duwd :D
dus ik kan ook even niet rijden ;)
Daphne

Bericht door Daphne » vr 10 sep 2010, 10:06

Hey weer wat activiteit in het D-tjes topic! Ik heb sinds gister weer internet en ben dus niet meer volledig afhankelijk van mijn telefoon, hoezee!

Toevallig heb ik vanmorgen het plan opgevat om de tandarts(/DA) te laten komen bij Djimm en Yanneke. Helaas is vorige week de DA geweest omdat Yannes ineens behoorlijke koliek had. Was net de dag nadat ze naast de wei liep dus ik denk dat ze van het koeienvoer heeft gegeten (mais) en dat dat de verstopping heeft veroorzaakt. Maar anyways, de dierenarts controleerde ook gauw haar tanden en daar bleken behoorlijk wat scherpe randjes aan te zitten. Djimm moet ook geeent worden dus dan laat ik alles maar in 1x doen denk ik. Heb eigenlijk geen idee hoe ver Djimm is met wisselen, echt nooit op gelet :=

Anna is nog steeds goed bezig met Dani zo te lezen! Jammer dat ze niet zo voorwaarts is. Ik heb geen idee hoe je dat goed kunt verbeteren, die van mij is(/zijn allebei) nogal vlot. Iig consequent zijn dat ze een bepaald tempo houdt.

Katinka is back! Jammer dat het niet echt vlot met het vinden van een baan. Ik ken het helaas. Ach, uiteindelijk komt alles goed (dooddoener I know O:) ).

Oh en natuurlijk welkom Francis! Altijd leuk om nieuwe D-tjes en hun eigenaren te leren kennen!

Cindy, ik vind ook dat we nog een keer een D-tjes-meeting moeten houden. Mét paarden is natuurlijk wel het leukst, alleen dan moeten ze eigenlijk wel allemaal ingereden en braaf zijn. Dus dat zal wel volgend jaar worden voor mij :D
Dreeke
Moderator
Contacteer:

Bericht door Dreeke » vr 10 sep 2010, 10:59

Ingereden wel hier, maar braaf........... *zucht*
Gisteren weer eens een heel klein rondje gedaan met Dakoot, hij was erg druk, opzich niet erg want hij heeft ook al een tijdje niet gelopen, alleen als ik links wil, wil hij rechts
en daar is hij dan ook bijna niet vanaf te brengen wat dus eindigt op een welles nietes spelletje tussen ons, meestal krijgt hij dan
een tik, grote brul, en een por, maar dat werkt nagenoeg niet altijd want
dan gaat hij gelijk acheruit lopen of opzij zodat ik bijna met hem in de sloot lig :(
Hij wil ook het terrein bijna niet af, en ik weet het wel, het is de leeftijd, heb ik met Vinga net zo gehad (ietsjes minder als bij Koot)
maar ik vraag me dan wel eens af hoe ik daar mee om moet gaan, zijn zin geven lijkt me niet de goede optie, maar continue het gevecht aan gaan ook niet :roll: iemand tips?

Dat is dus ook de reden dat Dakoot momenteel bijna niet bereden wordt.
Mijn instructrice heeft net een operatie ondergaan dus het lessen ligt nu ook op zn gat.

Anna_Dani

Bericht door Anna_Dani » vr 10 sep 2010, 11:03

We zouden natuurlijk alvast zonder paarden een keertje kennis kunnen maken, en volgend jaar een meeting met paarden organiseren..

@Cindy, Dani snapt het heel goed! Ze blijft nu al steeds meer alert tijdens het uitstappen. Aan het begin van de training loopt ze te kloten en is ze niet voorwaarts, aan het eind wel, al moet ik er nog steeds hard voor werken hoor. Soms gaat ze niet eens terug naar stap, omdat ze al weer weet dat we daarna weer gaan draven, dat is wel grappig. Ze is slim zat en ze volgt het prima!

Jammer Dree, dat je minder rijdt doordat ie zo aan het puberen is. Klinkt cliche, maar consequent blijven. En gewoon blijven rijden, ook al gaat het ff niet zoals het hoort..
Daphne

Bericht door Daphne » vr 10 sep 2010, 11:27

Ben je dan alleen buiten aan het rijden Andrea? Gaat het wel beter als er een ander paard bij is? Dat is meestal wel zo is mijn ervaring. Yanneke is 7 van de 10 keer braaf als we alleen buiten rijden maar sóms...haalt ze het bloed onder mijn nagels vandaan. Ik weet ook niet goed hoe ik dat op moet lossen, als ze niet reageert op een flinke por of een tikje. Boos worden heeft vaak helemaal geen zin, werkt alleen maar tegen, en lief blijven werkt al helemaal niet :D Wat ik meestal doe is met mijn nu-is-het-menes-stem haar toespreken. Reageert ze niet of loopt ze nog steeds achterwaarts of richting sloot (akelig!), dan stap ik af en loop ik met haar aan de hand langs de plek waar ze niet langs wil. Dan stap ik een stukje verder weer op en thank god gaat ze dan altijd wel verder. Ik weet dat het vaak aanstellerij is van haar kant, maar om te blijven wachten tot zij eindelijk "vanzelf" gaat heb ik echt het geduld niet voor :D

Meeten met de D-tjes dames kan ook best leuk zijn, alleen wie wat waar wanneer?! Want volgens mij wonen we zodanig ver bij elkaar vandaan dat er wel echt iets 'te doen' moet zijn, wil iedereen komen. Het eerste grote event is nu volgens mij de CK. Maar gaat iedereen daar heen?
Dreeke
Moderator
Contacteer:

Bericht door Dreeke » vr 10 sep 2010, 12:15

Met een ander paard is hij net zo irri.
De ene keer wilt hij links van die andere lopen, de andere keer rechts, dan gaat hij weer volaan in de ankers.......
Hij is gewoon echt super vervelend op dit moment, terwijl hij gewoon in de omgang wel heel braaf is.
Hopelijk is zijn gedrag tijdelijk!

Ik ga niet naar de CK :n

Anna_Dani

Bericht door Anna_Dani » vr 10 sep 2010, 13:03

D-tjes weekend dan? En mijn ervaring van meeten op een evenement is dat het er toch niet van komt, omdat je met je 'eigen' mensen bent.
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » vr 10 sep 2010, 16:00

ik zeg 'midden van het land' whahahaha
of zit er een meerendeel in een bepaalde regio??
janna
Contacteer:

Bericht door janna » vr 10 sep 2010, 16:33

@ Andrea: misschien een tijdje niet de weg op gaan om het gevecht niet op te zoeken?
Ik weet dat ik met dieter echt ruzie heb gehad met het rijden ik de dag erna iets ga doen wat hij wel makkelijk wil. Om uit die straffende spiraal te komen.
Dus vaak wordt het dan longeren, grondwerken, mennen of gewoon eens lekker opjagen.
Ook laat ik hem gerust een week stil staan als hij vervelend wordt, na een week land wil hij dan maar al te graag weer mee en doet hij super zijn best. Soms hebben jonge dieren gewoon even een rust periode nodig. Daarnaast is het handig veel afwisseling te houden in het werk, maar niet teveel per week te gaan doen. (Zo komt dieter niet vaker dan 3x per week aan het "werk" omdat dit geestelijk teveel voor hem is).

Voor elk paard is dit natuurlijk wel verschillend, maar merk aan bijna alle jonge paarden hier dat ze hun rustdagen erg waarderen om even bij te komen en alles te verwerken. Het ene paard heeft daar 2 tot 3 dagen voor nodig. De ander een week....
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Muis
Contacteer:

Bericht door Muis » vr 10 sep 2010, 17:22

Anna_Dani schreef:D-tjes weekend dan? En mijn ervaring van meeten op een evenement is dat het er toch niet van komt, omdat je met je 'eigen' mensen bent.
Dat is wel een leuk idee! En idd op een evenement ben je toch meer met je eigen dingen bezig..

Ik was vandaag met Dewi naar het bos! :o
Ik zou eigenlijk met Vlekkie gaan, maar toen bedacht ik oh waarom Dewi niet. De stap draf en halt knopjes zitten erop, ze zijn alleen nog niet helemaal bevestigd haha. Inge (van Debbie, de kwpn'er) ging op Vera en Dewi kon er mooi achteraan hobbelen. En afentoe bedacht ze dat ze een ander pad wilde volgen ze was totaal niet plakkerig op Vera maar ging juist haar eigen weg, heel schattig. Er was ook een soort slootje (waar wij niet door gingen, maar vera bedacht dat ze dat wel deed) toen raakte ze een beetje in panniek, want vera was aan de andere kant. Maar in plaats van achter vera aan te gaan ging ze terug rennen naar waar we vandaan kwamen, zo van: daar ken ik het en hier is het eng! >;) Maar ik had er snel weer terug hoor. Daarna was ze ook gelijk weer rustig.

Ze was echt ontzettend braaf, ik ben heel trots op mijn kleine meisje. Er zijn ook foto's gemaakt, die zal ik binnenkort even plaatsen. :)

Ik doe Dewi trouwens ook ongeveer 3 keer per week. En daarvan ongeveer 1 keer longeren. Verder is ze lekker vrij, dan kan ze rustig over alles na denken.

[edit]
Laatst gewijzigd door Muis op ma 13 sep 2010, 07:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Vlekkie Z1 +1
Lando M2
Dreeke
Moderator
Contacteer:

Bericht door Dreeke » za 11 sep 2010, 08:18

Dakota wordt amper 2x per week gereden, dus het is echt niet zo dat hij te veel doet. Daarnaast wissel ik vaak genoeg af, longeren, lange lijnen, grondwerk of soms gaan we gewoon een rondje wandelen.
Meestal komt hij van ver uit de wei aangegalopeerd als hij me ziet zo van "joepiee daar is ze weer, wat gaan we vandaag doen" dan staat hij al schrapend voor het schrikdraad omdat hij eruit wilt.
Hij werkt echt ontzettend graag maar hij zit gewoon echt in de paardenpuberteit :D
Overigens ben ik gisteren weer een kleinrondje met hem gaan doen en dat ging eigenlijk heel goed :j

janna
Contacteer:

Bericht door janna » za 11 sep 2010, 19:11

hmmm, dat klinkt dan idd als ondeugd. Wel jammer, want als ze dat eenmaal door hebben kom je er lang niet zo makkelijk weer af dan als ze er geestelijk gewoon niet klaar voor zijn.
Denk dat het nu dan gewoon een kwestie van volhouden is, degene met de langste adem wint.
Maar wel vervelend.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Gesloten