Alle B-tjes bij de les, we kakelen verder in deel 6!
- kristelhans
Re: Alle B-tjes bij de les, we kakelen verder in deel 6!
Nou, ik ben eeiiindelijk wat bijgelezen..pff wat is er veeeeel gebeurt!
Anouska, wat vervelend dat je nou nog steeds niet weet wat er loos is..hopen dat het met het komende onderzoek wat duidelijker wordt..
Al die kerels die helpen met de paarden..haha zie ik hier nog niet gebeuren..
Ik ga zo naar Beekbergen, kijken bij de keuring. Ben benieuwd!
Anouska, wat vervelend dat je nou nog steeds niet weet wat er loos is..hopen dat het met het komende onderzoek wat duidelijker wordt..
Al die kerels die helpen met de paarden..haha zie ik hier nog niet gebeuren..
Ik ga zo naar Beekbergen, kijken bij de keuring. Ben benieuwd!
Is altijd een mooie keuring Kristel!
Ik ga zo een paard toileteren en vlechten, wordt vanmiddag opgehaald door een handelaar en gaat maandag naar de markt. Ben mijn vlecht naald kwijt, ff wat in elkaar prutsen met een haar schuifje. Ga dus met naald en draad vlechten, wens diegene succes die het eruit moet halen,
.
Ik ga zo een paard toileteren en vlechten, wordt vanmiddag opgehaald door een handelaar en gaat maandag naar de markt. Ben mijn vlecht naald kwijt, ff wat in elkaar prutsen met een haar schuifje. Ga dus met naald en draad vlechten, wens diegene succes die het eruit moet halen,

Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
Wel altijd een stuk mooier met naald en draad, werkt ook fijner vind ik!
Succes dan maar!
Veel plezier bij de keuring Kristel!
Succes dan maar!
Veel plezier bij de keuring Kristel!
♥♥ I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
ik ben net terug van een heerlijk buitenritje, ik heb voor de verandering Exel weer eens genomen en heb Marjolein op Vera gezet. Normaal pak ik altijd Vera, maar ik had zo'n zin om Exel weer eens te rijden. Wat is het toch een braaf ventje, heel de rit met lang teugeltje, geen pas verkeerd............ zit even op mijn roze wolkje 

roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd

Heerlijk genieten Claudia
Je bijrijdster is er nog wel gewoon? Dat is wel fijn!
Ik heb Benth zojuist gewassen, mijn god wat kwam daar veel uit!! Was gewoon zwart!
Vrijdag nog een keer en dan hoop ik dat ze zaterdag glimt!!
Ze staat nu onze oprit leeg te grazen, scheelt weer grasmaaien!
Ziet er wel heel hilarisch uit, als ik een fototoestel kan vinden zal ik even een foto plaatsen
(mijn fototoestel is bij de maker (*&@(*..... Ding wilde niet meer aan (ben ik even blij dat ik me toen zo'n extra verzekering heb aan laten smeren)

Ik heb Benth zojuist gewassen, mijn god wat kwam daar veel uit!! Was gewoon zwart!

Ze staat nu onze oprit leeg te grazen, scheelt weer grasmaaien!

♥♥ I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
ja Samantha die gaat nu nog af en toe mee als we allebei tijd hebben en die andere die verleden week had afgezegd is vandaag meegegaan.
Leuk je paard op de oprit
Dat deden wij in Valkenburg weleens, stonden ze achter het huis
Leuk je paard op de oprit

hier terug van keuring
voor Jalenka super met een domper, en voor Githa ook een domper
Jalenka kreeg een A-premie met 35 punten met de opmerking van niet meer te komen met haar, WTF
Githa een 2e premie met 33 punten, 7-7-5-7-7 (vorig jaar 8-7-6-5-7)
weet dus even niet meer wat te denken van dit fucking stamboek
ben helemaal pissed off
op zich waren de paarden braaf, lieten zich goed zien, maar om een opmerking te krijgen om met een paard gewoon niet meer te verschijnen dat nu een 35 krijgt vind ik heel ongepast
dan weet ik dus echt niet waarom Githa opeens een 5 maar heeft op haar benen, door die ene schieffel?
ze kunnen voor de rest de pot op
dat ze zichzelf maar verprutsen met hun 'uber' fjorden, waarvan er bijna geeneen van Belgische afkomst is
voor Jalenka super met een domper, en voor Githa ook een domper

Jalenka kreeg een A-premie met 35 punten met de opmerking van niet meer te komen met haar, WTF

Githa een 2e premie met 33 punten, 7-7-5-7-7 (vorig jaar 8-7-6-5-7)
weet dus even niet meer wat te denken van dit fucking stamboek
ben helemaal pissed off
op zich waren de paarden braaf, lieten zich goed zien, maar om een opmerking te krijgen om met een paard gewoon niet meer te verschijnen dat nu een 35 krijgt vind ik heel ongepast
dan weet ik dus echt niet waarom Githa opeens een 5 maar heeft op haar benen, door die ene schieffel?
ze kunnen voor de rest de pot op
dat ze zichzelf maar verprutsen met hun 'uber' fjorden, waarvan er bijna geeneen van Belgische afkomst is
Jeetje Sofie! Dat is stom zeg
Wat super stom dat ze dat zeggen, joh!! Hebben ze ook gezegd waarom je niet hoeft terug te komen????
Punten zijn toch inderdaad niet slecht, alleen jamer van de 2e premie voor Githa..

Wat super stom dat ze dat zeggen, joh!! Hebben ze ook gezegd waarom je niet hoeft terug te komen????
Punten zijn toch inderdaad niet slecht, alleen jamer van de 2e premie voor Githa..
- Ilonka
Wat raar joh Sofie! Hebben ze ook gezegd waarom ze vinden dat je niet meer terug zou moeten komen?
Echt belachelijk!
Marleen wat leuk Benthe op de oprit, is altijd gezellig. Deed ik vroeger ook altijd.
Vandaag is Brass met Zoef (Wodan van Gerritje) op stap geweest, bijna 20 km gereden met die langharige monsters. Ging heel lekker, mooi rustig tempo samen.
Echt belachelijk!
Marleen wat leuk Benthe op de oprit, is altijd gezellig. Deed ik vroeger ook altijd.
Vandaag is Brass met Zoef (Wodan van Gerritje) op stap geweest, bijna 20 km gereden met die langharige monsters. Ging heel lekker, mooi rustig tempo samen.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
nouja wat raar Sofie, ik ben ook wel benieuwd of ze nog een reden hebben gegeven waarom je niet meer mag komen met Jalenka
jij dus ook een lekkere rit gemaakt Annalynn

jij dus ook een lekkere rit gemaakt Annalynn

ze is een afstammeling van almglimt, dat zien ze liever niet op keuring
ze maait met de benen, weet ik, en ze zou ze opeens draaien ook, dan haar bokvoet (wist dat ze daardoor minder punten ging krijgen)
maar ze heeft zo'n mooi type en front, bespiering heeft ze een 8 maar voor volgend jaar zal ze toch niet goed genoeg zijn
wou dat ze haar vorig jaar eens hadden gezien, wil eens weten wat ze dan zouden gezegd hebben vandaag
er is volk daar dat haar vorig jaar gezien heeft en vandaag
die konden niet geloven dat het dezelfde pony was
heb niet meer gewacht voor de reden bij Githa, hebben ze niet gegeven
heel fair
ben ook heel fair, ze kunnen de boom in, van mij mag de fjord in belgië dan gerust uitsterven
zal ze niet helpen met hun domme populatie, dan ga ik nog liever over op iets anders
als ze zulke commentaar geven

ze maait met de benen, weet ik, en ze zou ze opeens draaien ook, dan haar bokvoet (wist dat ze daardoor minder punten ging krijgen)
maar ze heeft zo'n mooi type en front, bespiering heeft ze een 8 maar voor volgend jaar zal ze toch niet goed genoeg zijn
wou dat ze haar vorig jaar eens hadden gezien, wil eens weten wat ze dan zouden gezegd hebben vandaag
er is volk daar dat haar vorig jaar gezien heeft en vandaag
die konden niet geloven dat het dezelfde pony was

heb niet meer gewacht voor de reden bij Githa, hebben ze niet gegeven
heel fair
ben ook heel fair, ze kunnen de boom in, van mij mag de fjord in belgië dan gerust uitsterven
zal ze niet helpen met hun domme populatie, dan ga ik nog liever over op iets anders
als ze zulke commentaar geven

mag Githa ook niet meer terug komen dan?

die zou wel nog mogen
maar zal denk ik nooit een 35 halen, ze heeft een schieffel en de dikte van de benen is van een dressuurpony (niet van een fjord), is dus precies te fijn
weet niet meer wat ze willen
ik berg men veulendroom wel op
mss dat we binnen een paar jaar zeggen van ze beide in NL in te schrijven en dan bij jullie eens horen wat vo commentaar dat ze krijgen
ma totaal geen reden zeggen waarom een 5 op benen en waarom Jalenka na 1 keer gezien te hebben geheel afkeuren met een 35, vind ik echt niet kunnen
kreeg de commentaar van enkel met Githa te fokken, waarom? om die veulens dan ook te laten afkeuren?
laat het maar dan
een hengstenveulen dat er getoond werd, werd ook direct een nummer gegeven, C-premie, het had een kolletje
het is voorgebracht, maar ze hebben er niet veel tijd aan verloren
maar zal denk ik nooit een 35 halen, ze heeft een schieffel en de dikte van de benen is van een dressuurpony (niet van een fjord), is dus precies te fijn
weet niet meer wat ze willen
ik berg men veulendroom wel op
mss dat we binnen een paar jaar zeggen van ze beide in NL in te schrijven en dan bij jullie eens horen wat vo commentaar dat ze krijgen
ma totaal geen reden zeggen waarom een 5 op benen en waarom Jalenka na 1 keer gezien te hebben geheel afkeuren met een 35, vind ik echt niet kunnen
kreeg de commentaar van enkel met Githa te fokken, waarom? om die veulens dan ook te laten afkeuren?
laat het maar dan
een hengstenveulen dat er getoond werd, werd ook direct een nummer gegeven, C-premie, het had een kolletje
het is voorgebracht, maar ze hebben er niet veel tijd aan verloren
Exel had 34 punten, dus 2e premie en daar viel het commentaar nog heel erg mee hier, als ik dan lees wat er voor commentaar gegeven wordt op Jalenka en toch 35 punten, vind ik dat vreemd

jep
vond ik ook
ze hebben royaal gepunt (heb ik gemerkt)
normaal zou ze 34 gehad hebben (had ik verwacht ergens door die bokvoet) maar ze vonden haar meer waard
maar om dan die punten te geven met commentaar van je moet ze niet meer laten zien, dat is echt de druppel
in haar groep waren ze met 3
eentje voor haar, dan Jalenka en dan nog een merrie
de eerste en Jalenka hadden een A en het laatste een B (34 of minder)
dus ze waren gerust in staat van een B te geven
nee, geven ze een A, bij een paard waar je het niet verwacht en geven ze een hele epistel van dit en dat is niet goed en niet mee fokken en ge moet er niet meer mee komen
weet dus niet met wat ze bezig waren, maar kundig noem ik dit niet
vond ik ook
ze hebben royaal gepunt (heb ik gemerkt)
normaal zou ze 34 gehad hebben (had ik verwacht ergens door die bokvoet) maar ze vonden haar meer waard
maar om dan die punten te geven met commentaar van je moet ze niet meer laten zien, dat is echt de druppel

in haar groep waren ze met 3
eentje voor haar, dan Jalenka en dan nog een merrie
de eerste en Jalenka hadden een A en het laatste een B (34 of minder)
dus ze waren gerust in staat van een B te geven
nee, geven ze een A, bij een paard waar je het niet verwacht en geven ze een hele epistel van dit en dat is niet goed en niet mee fokken en ge moet er niet meer mee komen
weet dus niet met wat ze bezig waren, maar kundig noem ik dit niet
ah Sofie, wat een domper zeg! Vind het vreemd dat ze een A-premie geven aan Githa maar tegelijk afraden nog een keer te komen... Vind het echt balen voor jou, voor jullie
Heerlijk Claudia, zo'n wolkje! Wat heerlijk als ze zo goed lopen he
Ik kom net terug van een seminar op stal Mansour hier in de buurt. Was echt geweldig! Het thema was 'wat beweegt je paard', vier sprekers die samen bijna vijf uur lang dingen verteld en laten zien hebben.
Susan Harris had een paard beschilderd, met aan de ene kant het skelet en de andere kant de spieren. Aan de hand daarvan liet ze dan zien wat er gebeurde 'van binnen' als een paard bewoog.
Ellen Kral, dierenarts, ostheopaat, acupunturist heeft even in een paar seconden een scheef paard rechtgezet. Machteld van de Dierendonck heeft over de hersenen van het paard gepraat en 'paardenfluisteraar' Chris Irwin heeft ook nog met een paard een demo gegeven.
Morgen zijn daar ook nog de hele dag ontzettend leuke dingen te doen, denk dat ik een workshop TTouch ga doen

Heerlijk Claudia, zo'n wolkje! Wat heerlijk als ze zo goed lopen he

Ik kom net terug van een seminar op stal Mansour hier in de buurt. Was echt geweldig! Het thema was 'wat beweegt je paard', vier sprekers die samen bijna vijf uur lang dingen verteld en laten zien hebben.
Susan Harris had een paard beschilderd, met aan de ene kant het skelet en de andere kant de spieren. Aan de hand daarvan liet ze dan zien wat er gebeurde 'van binnen' als een paard bewoog.
Ellen Kral, dierenarts, ostheopaat, acupunturist heeft even in een paar seconden een scheef paard rechtgezet. Machteld van de Dierendonck heeft over de hersenen van het paard gepraat en 'paardenfluisteraar' Chris Irwin heeft ook nog met een paard een demo gegeven.
Morgen zijn daar ook nog de hele dag ontzettend leuke dingen te doen, denk dat ik een workshop TTouch ga doen

Ik had mij eigen opgegeven voor : voer je paard gezond...
Maar buiten de workshops waar je voor moet betalen is er nog meer te zien ??
ik twijfel een beetje of ik zou gaan ....
Ik had mij eigen opgegeven voor : voer je paard gezond...
Maar buiten de workshops waar je voor moet betalen is er nog meer te zien ??
ik twijfel een beetje of ik zou gaan ....
Ik ga straks eerst eens poep ruimen met mede weidegenoot en daarna met Vera aan de slag, DA vond haar wat aan de dikke kant en dat is dus niet goed voor haar eczeem

dat is interressant hoor Sterre
heb zo ook een dagcursus gevolgd over TTouch, maar doe er uiteindelijk niets mee
en Githa had een 2e premie met 33 punten, Jalenka had 35 en een A premie
vind het verschrikkelijk hoe het gegaan is, Leslie wilt zich laten uitschrijven, wilt ze zelfs niet meer zien als fjord, nog liever als mix dan als fjord zogezegd. Die vind het verschrikkelijk dat er 1 jurylid bij is dat geen goede punten kan zien en zo de rest beïnvloed om minder te punten.
wou eigenlijk wel weten waarom Githa nu een 5 op haar benen gekregen heeft. een schieffel, mss wat nauw aan de achterbenen maar niet zo dat ze tegen elkaar staan. in elk geval haar benen gaan niet veel meer veranderen veronderstel ik, dus wat brengt het dan nog op om met haar nog naar keuringen te gaan
ze zijn juist terug van wandeling, ze zijn 1.5 uur gaan wandelen, 10.3 km ver gewandeld
Githa was keibraaf en de maximum snelheid die ze haalt in galop is nu ook gekent: 46.1 km/u (niet gemiddeld maar gewoon maximale snelheid die ze tijdens de wandeling gehaald heeft) vind dat toch snel hoor
verder staan ze nu op de weide, op hun gemakje
heb zo ook een dagcursus gevolgd over TTouch, maar doe er uiteindelijk niets mee

en Githa had een 2e premie met 33 punten, Jalenka had 35 en een A premie
vind het verschrikkelijk hoe het gegaan is, Leslie wilt zich laten uitschrijven, wilt ze zelfs niet meer zien als fjord, nog liever als mix dan als fjord zogezegd. Die vind het verschrikkelijk dat er 1 jurylid bij is dat geen goede punten kan zien en zo de rest beïnvloed om minder te punten.
wou eigenlijk wel weten waarom Githa nu een 5 op haar benen gekregen heeft. een schieffel, mss wat nauw aan de achterbenen maar niet zo dat ze tegen elkaar staan. in elk geval haar benen gaan niet veel meer veranderen veronderstel ik, dus wat brengt het dan nog op om met haar nog naar keuringen te gaan

ze zijn juist terug van wandeling, ze zijn 1.5 uur gaan wandelen, 10.3 km ver gewandeld
Githa was keibraaf en de maximum snelheid die ze haalt in galop is nu ook gekent: 46.1 km/u (niet gemiddeld maar gewoon maximale snelheid die ze tijdens de wandeling gehaald heeft) vind dat toch snel hoor

verder staan ze nu op de weide, op hun gemakje
dit is Githa haar gedacht bij de keuring: