Op buitenrit of in de bak, onze D-tjes doen het met gemak! V
Re: Op buitenrit of in de bak, onze D-tjes doen het met gema
Dani en ik doen vandaag met Yara en Fieke mee aan de teamdag op onze stal. Het bestaat uit 4 onderdelen, waarvan Dani en ik meedoen aan de stoelendans en behendigheid. Fieke en Yara rijden een dressuurproef en de aankleedracer. Daarna lekker BBQ-en, heb er weer zin in!!
Paardentaxi | Grondwerk & Klassieke dressuur | Fotografie
#fulltimedreamchaser + M2+6
Ja jammer dat Daan ook niet verder kwam dan een 2e premie. Wie weet, volgend jaar beter. Ik heb een paar standfoto's van Daan gemaakt, geen hoogstandjes maar dan heb je iets. Ben de foto's nu aan het uploaden en zal er iets van plaatsen.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Pfff ik ben echt even helemaal van slag door een berichtje van mn vriendin.
Ze heeft haar merrie Stella (v. Orsta) vrijdag op zaterdagnacht in moeten laten slapen.
Waarschijnlijk is ze gevallen in de wei en heeft daarbij haar rug zo ernstig beschadigd dat ze verlamd was vanachteren en niet meer kon staan.
Tot diep in de nacht zijn ze bezig geweest en hebben alles geprobeerd om haar te redden maar helaas het mocht niet zo zijn, ze hebben haar toen uit haar lijden moeten verlossen
vind het echt zo erg......... Stella heb ik maar wat vaak gereden toen ik nog niet met Dakota aan de slag kon.
Ben er echt al het hele weekend ontdaan van
Ze heeft haar merrie Stella (v. Orsta) vrijdag op zaterdagnacht in moeten laten slapen.
Waarschijnlijk is ze gevallen in de wei en heeft daarbij haar rug zo ernstig beschadigd dat ze verlamd was vanachteren en niet meer kon staan.
Tot diep in de nacht zijn ze bezig geweest en hebben alles geprobeerd om haar te redden maar helaas het mocht niet zo zijn, ze hebben haar toen uit haar lijden moeten verlossen

vind het echt zo erg......... Stella heb ik maar wat vaak gereden toen ik nog niet met Dakota aan de slag kon.
Ben er echt al het hele weekend ontdaan van

† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
Wat een vreselijk naar bericht Andrea. Het zit Veronique ook niet altijd echt mee met haar paardjes. Uvita is toch een tijd terug ook erg ziek geweest. Wens haar maar heel veel sterkte met het verlies van Stella.
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Wat afschuwelijk Andrea! Heel veel sterkte voor je vriendin.
@Anita, zag de foto staan in PP, dank je wel hoor!
@ Anna, hoe ging je teamdag? Hoop wel dat jullie tijdens de BBQ beter weer hebben dan hier want hier kun je waterpolo spelen in de straat!
@Anita, zag de foto staan in PP, dank je wel hoor!
@ Anna, hoe ging je teamdag? Hoop wel dat jullie tijdens de BBQ beter weer hebben dan hier want hier kun je waterpolo spelen in de straat!

Harry: 1-1-1972 - 4-2-2008 Voor altijd in mijn hart; Dank voor al je wijsheid
Daantje: 18-6-2007: Hoe prachtig kan een fjord zijn...
Dane Hamlet: 8-4-2011 Mijn perfecte Deense prins
- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
@ Anita: ja inderdaad Uvita is ook heel erg ziek geweest en door het oog van de naald gekropen, en Stella is ze zo van de een op de andere dag kwijt... 

@ Sandra: Heb wel fotos, zal kijken of ik als ik morgen in Vene ben ze tussen de bedrijven door kan uploaden. Duurt bij ons altijd wat langer dan bij anderen hihi, veel te druk. 

Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Norvyn
Teamdag was zeer geslaagd, we hebben gewonnen!!! BBQ was op het overdekte terras en dan kon je binnen zitten om te eten.

Heb er een topic van gemaakt in DB:
http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =2&t=40395

Heb er een topic van gemaakt in DB:
http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =2&t=40395
Paardentaxi | Grondwerk & Klassieke dressuur | Fotografie
Of je vergeet het gewoonjanna schreef:@ Sandra: Heb wel fotos, zal kijken of ik als ik morgen in Vene ben ze tussen de bedrijven door kan uploaden. Duurt bij ons altijd wat langer dan bij anderen hihi, veel te druk.

Giel
Norvyn
Norvyn
Hier zijn mijn foto's van Onstwedde te vinden: http://s907.photobucket.com/albums/ac27 ... de%202010/
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

- Cindy+Uniek
leuke foto anna 
jeetje andrea, zullen dingen zijn nooit leuk
anita, jammer van djambo... hoe is het nu eigenlijk met celony?
morgen ga ik bij dj kijken als het goed is gaan ze dan het verband wisselen als ik erbij ben ben benieuwd!

jeetje andrea, zullen dingen zijn nooit leuk

anita, jammer van djambo... hoe is het nu eigenlijk met celony?
morgen ga ik bij dj kijken als het goed is gaan ze dan het verband wisselen als ik erbij ben ben benieuwd!
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Filmpje van de standkeuring van Djambo: http://www.youtube.com/watch?v=jDjfcQfo7AE
Met Celony is het eigenlijk onveranderd, hij loopt nog steeds kreupel in draf. Hij staat dan ook apart van de rest op een klein stukje zodat hij niet echt kan gaan rennen. Het halfjaar rust is natuurlijk ook nog maar net begonnen. Voorlopig zal ik veel geduld moeten hebben wat hem betreft.
Met Celony is het eigenlijk onveranderd, hij loopt nog steeds kreupel in draf. Hij staat dan ook apart van de rest op een klein stukje zodat hij niet echt kan gaan rennen. Het halfjaar rust is natuurlijk ook nog maar net begonnen. Voorlopig zal ik veel geduld moeten hebben wat hem betreft.
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Leuke foto Anna, weer een ervaring rijker met Dani 
Wat heeft Celony Anita? Heb ik iets gemist?
Dakota staat vandaag weer op nieuwe ijzers, dus we kunnen weer rijden. Hij heeft 1,5 week "vakantie" gehad omdat hij er 1 kwijt was maar
vanavond mag hij weer aan de bak, lekker een buitenritje maken.
We hebben hem nog gemeten, was al weer even geleden en zijn kontje ging weer behoorlijk de lucht in.
Mijn grote man meet 1.55 en op zn kont 1.57
schrok er zelf wel van hij moet nu echt stoppen met groeien hoor....

Wat heeft Celony Anita? Heb ik iets gemist?
Dakota staat vandaag weer op nieuwe ijzers, dus we kunnen weer rijden. Hij heeft 1,5 week "vakantie" gehad omdat hij er 1 kwijt was maar
vanavond mag hij weer aan de bak, lekker een buitenritje maken.
We hebben hem nog gemeten, was al weer even geleden en zijn kontje ging weer behoorlijk de lucht in.
Mijn grote man meet 1.55 en op zn kont 1.57

Jeetje mina, dat is echt super groot zeg 
Balen Anita, dat hij nog steeds kreupel loopt
Ik hoop voor jullie dat hij na een half jaar rust weer goed loopt.

Balen Anita, dat hij nog steeds kreupel loopt

Ik hoop voor jullie dat hij na een half jaar rust weer goed loopt.
Mooie fotoshoot van je fjord? Evyfoto.webs.com! 
Odin Reserve Dagkampioen in Lisse 2010!!

Odin Reserve Dagkampioen in Lisse 2010!!
Andrea, Celony loopt echt stokkreupel in draf, voornamelijk rechtsvoor maar soms lijkt het links ook niet helemaal goed te zijn. Onze eigen DA is er 2x bijgeweest en we zijn met hem naar een kliniek hier in de buurt geweest. Men vermoed dat het uit zijn schouder vandaan komt maar heeft niet de middelen om dat zelf goed te onderzoeken. We kunnen nu 2 dingen doen. Of naar Utrecht of andere meer gespecialeerde kliniek of een half jaar rust geven. We hebben voor de laatste mogelijkheid gekozen omdat mogelijkheid 1 heel veel geld gaat kosten en vermoedelijk diagnose rust op gaat leveren. Meer kun je er over lezen in het C-tjes topic.
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

@Anita: Arme Celony! Een half jaar is wel heel lang, waar baseren ze die tijd eigenlijk op?
@Anna: Gefeliciteerd met je overwinning!!! Het was wel duidelijk dat jullie "team roze"waren!
Las dat ook Taco het super gedaan had. Die Fjorden zijn zo gek nog niet.
@Anna: Gefeliciteerd met je overwinning!!! Het was wel duidelijk dat jullie "team roze"waren!

- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
@ Anita: hebben ze foto's gemaakt? Want toen Vinga steeds kreupel liep staken ze het eerst ook op een schouderblessure maar volgens mijn DA kan een paard dat alleen
oplopen door een ongeluk of mishandeling, nou ik wist dat die 2 gevallen uitgesloten waren. Heb haar toen Glucosamine moeten voeren om de boel wat beter te smeren.
Uiteindelijk kwam de reden van haar kreupelheid aan het daglicht dmv foto's en bleek dat het nooit een schouderblessure geweest was, en tja het verhaal daarna ken je....
Hopelijk geneest het met rust als het daadwerkelijk een schouderblessure is.
oplopen door een ongeluk of mishandeling, nou ik wist dat die 2 gevallen uitgesloten waren. Heb haar toen Glucosamine moeten voeren om de boel wat beter te smeren.
Uiteindelijk kwam de reden van haar kreupelheid aan het daglicht dmv foto's en bleek dat het nooit een schouderblessure geweest was, en tja het verhaal daarna ken je....
Hopelijk geneest het met rust als het daadwerkelijk een schouderblessure is.
@Sandra: Zo lang schijnt het nodig te hebben om te herstellen. Dat werd er nadrukelijk bij gezegd. Waarom? Geen idee.
@Andrea: Nee, er zijn voor zover wij weten geen foto's gemaakt. Celony is namelijk een nachtje op de kliniek gebleven zodat ze rustig de tijd hadden om hem te onderzoeken. Bij het ophalen de volgende dag werd ons verteld dat ze vermoeden dat het uit de schouder komt maar hoe of wat dat wisten ze niet precies en daarvoor hadden zij ook niet de middelen om dat verder te onderzoeken. Wat ik zeker weet dat er gedaan is dat is uitverdoven, eerst rechts hoef, daarna rechts kogel en tot slot links ook kogel (daar zijn we bijgeweest). En ze hebben hem laten lopen op de volte. Rechterbeen binnen vrijwel niet kreupel, rechterbeen buiten stokkreupel.
We gingen er naar toe om foto's te laten maken maar dat is het vervelende als je naar een andere DA gaat, ze willen met alle geweld ook zelf het wiel uitvinden en dus weer van voren af aan beginnen met onderzoek. En zij vonden een foto niet zo zinvol omdat daarop lang alles niet te zien zou zijn.
@Andrea: Nee, er zijn voor zover wij weten geen foto's gemaakt. Celony is namelijk een nachtje op de kliniek gebleven zodat ze rustig de tijd hadden om hem te onderzoeken. Bij het ophalen de volgende dag werd ons verteld dat ze vermoeden dat het uit de schouder komt maar hoe of wat dat wisten ze niet precies en daarvoor hadden zij ook niet de middelen om dat verder te onderzoeken. Wat ik zeker weet dat er gedaan is dat is uitverdoven, eerst rechts hoef, daarna rechts kogel en tot slot links ook kogel (daar zijn we bijgeweest). En ze hebben hem laten lopen op de volte. Rechterbeen binnen vrijwel niet kreupel, rechterbeen buiten stokkreupel.
We gingen er naar toe om foto's te laten maken maar dat is het vervelende als je naar een andere DA gaat, ze willen met alle geweld ook zelf het wiel uitvinden en dus weer van voren af aan beginnen met onderzoek. En zij vonden een foto niet zo zinvol omdat daarop lang alles niet te zien zou zijn.
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Ik vroeg het omdat ik zo"n lange rustperiode alleen ken bij een duidelijke peesblessure, bij overige kreupelheden (zeker zonder duidelijke oorzaak) geven ze meestal het advies van een paar weken rust, koelen, stappen etc.
Foto"s maken levert inderdaad niet altijd wat op, tenzij het duidelijk in het gewricht zit. Lastige situatie hoor! Je weet wel zeker dat verder onderzoek heeeel veel geld kost maar je weet nooit zeker of het wat oplevert. Sterkte ermee!!
Foto"s maken levert inderdaad niet altijd wat op, tenzij het duidelijk in het gewricht zit. Lastige situatie hoor! Je weet wel zeker dat verder onderzoek heeeel veel geld kost maar je weet nooit zeker of het wat oplevert. Sterkte ermee!!
Dat is ook de reden dat we gekozen hebben voor de rustoptie.harsan schreef:Je weet wel zeker dat verder onderzoek heeeel veel geld kost maar je weet nooit zeker of het wat oplevert.
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco