Alle B-tjes bij de les, we kakelen verder in deel 6!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Ziggy

Re: Alle B-tjes bij de les, we kakelen verder in deel 6!

Bericht door Ziggy » zo 29 aug 2010, 20:18

wat een maffe droom joh Sterre 8)7

Sofie zo'n bui hadden Jos en ik vanmiddag toen we even naar de Maasvlakte waren gegaan. We hadden net een stuk gelopen, liepen terug naar de auto en toen was het net alsof ze een bak water boven ons hoofd uitstortte. Dan ben je echt tot op je huid nat he?
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Keandra

Bericht door Keandra » zo 29 aug 2010, 20:24

jep was verschrikkelijk
ik kon zelfs niet meer ademen op een bepaald moment (ging toch heel moeilijk) moest dan eigenlijk aan de draad blijven wachten tot Leslie terug was van jalenka binnen te zetten. ben moeten terug lopen naar stal, leslie is dan zelf terug gegaan om Githa te halen, die dacht al dat we haar gingen laten buiten staan, dom ding :roll:
!#niekie#!
Contacteer:

Bericht door !#niekie#! » ma 30 aug 2010, 06:23

Even een klein berichtje van mij. Zo komt de zadelmaker *o/* Hopen dat ik vanmiddag al met annemiek naar de divoza kan om de zadels op te halen :D

Groetjes :wave:
10 Mei 2010 Galldur geboren!

Stermerrie
A zadelproef 09 :D

B+5
http://www.staldolfing.nl
Keandra

Bericht door Keandra » ma 30 aug 2010, 07:27

heb zo nog eens even naar foto's hier aan het kijken geweest van op de keuingen
en als ik allemaal naar die kampioenen kijk dan zie ik eigenlijk allemaal speklapjes staan (vind de meeste echt wel dik lijken op foto, niks slechts op iedereen, dermee dat ik dit hier zet)

maar begin nu zo de indruk te krijgen dat ons Githa zelfs nog mager gaat tonen
Katrien zegt dat haar pa vindt dat Githa 'geblokt' is, vind haar er goed voorkomen en niet geblokt, ik zie geblokt als boomstammen van benen met nog eens een blok van een lijf erop :=

nu begin ik zeker in spanning te komen voor zaterdag :=

|o
Anouska

Bericht door Anouska » ma 30 aug 2010, 10:14

Jemig Clau, kan me goed voorstellen dat je er nu helemaal klaar mee bent! Gelijk heb je.

Whahaha, grappige droom Sterre.

Kletsnat regenen heb ik zo'n hekel aan, maar soms ontkom je er niet aan Sofie. Ik weet ook niet wat ze graag zien in België, Bjorn is ook te dik maar in goede keuringsconditie.

Op een passend zadel uitgekomen Danique?

Ik heb net ook de zadelmaker gehad. Andere boom in mijn zadel gezet, andere singel en het probleem is opgelost! Tenminste voor 95%, die andere 5% is het afvallen van Bjørn. Ik moet haar laten weten hoe het gaat als Bjørn wat vet kwijt is en anders komt ze nog een keer terug.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Ziggy

Bericht door Ziggy » ma 30 aug 2010, 11:11

zadels zijn toch ook een drama he? of ligt het aan de bouw van onze fjorden?

Sofie ik denk dat je beter lager kunt eindigen met een gezonde fjord, dan hoog met een fjord ie veel te dik is ;)
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

Mike

Bericht door Mike » ma 30 aug 2010, 11:17

Tessa is veilig geland in Kopenhagen. Het schijnt daar beter weer te zijn dan hier.
Beauty
Ziggy

Bericht door Ziggy » ma 30 aug 2010, 11:21

dan moeten we haar maar achterna gaan he Mike? Terwijl ik dit zit te typen begint het zonnetje te schijnen 8)7

Keandra

Bericht door Keandra » ma 30 aug 2010, 11:56

hier al hele tijd zon, met daarna regen en dan terug zon
weet het niet wat het weer is, ook veel wind
weer is slecht gewoon

jep liever laag met gezonde fjord dan hoog met een dikke, vind ik ook, maar zou toch graag hebben dat ze haar 35 punten haalt

hoe is het afgelopen met de zadelmaker?
Mike

Bericht door Mike » ma 30 aug 2010, 12:14

Ik kan helaas niet mee, ik heb Beauty-dienst deze week.
Beauty
Bailey

Bericht door Bailey » ma 30 aug 2010, 19:54

Pfoeh, al die zadelperikelen, het is wat zeg!
Ik duim dat Bailey niet te snel groeit, dat we nog een heel poosje met ons zadel kunnen doen. Hij heeft nu nog ruimte genoeg, ik hoop dat het zo blijft.

Bailey wordt langzaam een omgekeerde appaloosa. Het is zo'n stoertje, zo'n macho-mannetje, hij stoeit wat af in de wei. Bijna altijd heeft hij wel ergens een kras, schram of hoefadruk staan als ik hem uit de wei pluk.
De wondjes van afgelopen maanden beginnen nu witte stipjes te worden en op z'n hoofd kweekt hij een bles (paar weken terug een lange jaap op z'n hoofd van 15 centimeter) 8)7

Vandaag eerst in de bak gereden en toen nog naar buiten geweest. Bailey met de oortjes erop en een flink tempo in de beentjes, maar verder heel braaf. Bovenaan het heitje vlak bij stal stond een dixie-toilet in het niets. Heel vreemde plek voor zo'n ding, vond ik zelfs. Bailey was erg dapper, na een paar aanmoedigingen wilde hij er wel naar toe om te snuffelen. Braverik.
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » ma 30 aug 2010, 20:23

Ha wat heerlijk van Bailey zeg! :D Volgens mij zijn jullie samen echt zo'n leuk team! :D En jou droom! Haha! Hilarisch!

Spannend zaterdag, Sofie!! Die zaterdag erop moet ik met Benthe! Ook spannend en heb nu al de zenuwen! We hebben vandaag even geoefend:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Voor mij beetje vreemd moment maar benthe... :~ Lekker beengebruik!
Afbeelding

Mevrouw wordt hier juist een beetje te bol, mag wel weer wat af. Ik voer haar nu kuil maar ik merk dat ik daarvan echt minder moet voeren dan de hoeveelheid hooi die ik voerde.
Benthe staat al op de lijst, dat maakt het extra spannend hihi! :x
I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
Anouska

Bericht door Anouska » di 31 aug 2010, 08:32

Oeh, mooie stad Kopenhagen! Zit een heerlijk steak restaurant, Hereford village heet dat. Ben er in oktober geweest. Die zeemeermin valt enorm tegen. Is Tessa daar voor haar werk Mike?

Whahaha, zie het dixi gedoe al voor me Sterre!

Jij gaat naar Rolde toch Marleen? Heel misschien ga ik daar ook kijken. Het is niet erg als ze een beetje bol is voor de keuring. Ik heb paarden op de keuring gezien die je kon rollen. Op de foto's lijkt Bjørn mooi strak in zijn vel te zitten, maar niets is minder waar :P.

Mijn zadel zat een te brede boom in en dat in combinatie met de singel zorgde ervoor dat mijn zadel naar voren schoof. De singel lag achter de singelgroeven, maar die wil ín de singelgroef liggen dus schoof zadel naar voren. Als ik het goed begrepen heb. Nu met anatomisch gevormde singel doet hij dat niet meer. Vanmiddag maar ff rijden.

www.fitenvitaaldier.nl
Mike

Bericht door Mike » di 31 aug 2010, 11:21

Ja, voor een congres. Ik weet zeker dat ze niet naar het steak restaurant zal gaan: ze is vegetarisch ;).
Beauty
Anouska

Bericht door Anouska » di 31 aug 2010, 14:22

Ok, dat wist ik niet. Weet wel dat ze ook een vegetarische kaart hebben.

www.fitenvitaaldier.nl
Keandra

Bericht door Keandra » di 31 aug 2010, 14:43

ik ben voor het ogenblik foto's aan het laden

die van de babykamer zijn mooi gelukt, die bij de paarden in de binnenpiste totaal niet
(tes maar dat het de eerste keer dat ik actiefoto's moest trekken binnen met onze nieuwe kodak, en nu weet ik dat ik nog veel moet oefenen := )

straks zijn we even naar Gent, dus zal voor ofwel vanavond of morgen zijn dat ik de foto's online kan plaatsen
heb er wel 1 van spekkie waar ze helemaal niet spekkie op toont volgens mij, ook niet geblokt :=
dus indien wel zo, gelieve me dit duidelijk te maken, hehe

vandaag op controle geweest ivm zwangerschap, moest ik afspraak gaan maken voor anesthesist (aangezien geplande keizersnede), kon dat opeens enkel om 16u30. ik mij kwaad gemaakt, mag enkel in de voormiddag op consult komen voor zwangerschap en als ik dan in het ZH ben wil ik wel alles opeenvolgend. Gezegd dat zo laat niet kon, niet voor mijn rust, en niet voor opvang voor Arwen. 10 minuten zelf aan d lijn gehangen dat ik daar niet opgezet mee ben dat dat zo gaat en dat ik mij niet moet schikken voor een domme anesthesist die opeens alleen sectio's wil doen. opeens heb ik een afspraak voor 9u 30 na een al geplande controle op materniteit (zelfde als vandaag, heb om de 2 weken nu een uur monitoring, dus met een paar banden om de buik naar de hartslag van beebje luisteren, tof hoor)

Githa heeft gister samen met Leslie en Katrien terug gesprongen, was er niet bij, was babysit
ze zijn allebei met spekkie over 80cm weer gegaan. en dit op een beheerste wijze, dat zal ook de eerste keer geweest zijn
ze moet wel geen hoef miszet hebben, du sdenk dat de rare streken er weer even uit zijn *o/*
in elk geval ben ik al blij dat Katrien haar ook in een goede bui eens kan rijden := , morgen komt ze weer en vrijdag om de paarden te wassen :=
Keandra

Bericht door Keandra » di 31 aug 2010, 14:46

kleine vergelijking:
spekkie vorig jaar (op keuring)
Afbeelding

spekkie vorige week, de 24e
Afbeelding
weet het niet dezelfde pose, en beetje bezweet, ze had onder haar voeten gekregen wegens niet luisteren tijdens het galopperen en dan kregen we een beetje later een Githa die verschrikkelijk moe en bezweet was (heeft niks opgedaan was niet koud ...)

vind ze er volwassener uitzien, zo moe
Anouska

Bericht door Anouska » di 31 aug 2010, 15:13

Ik vindt haar op de laatste foto mooier als de eerste. Daar is ze wat voller. Ben benieuwd morgen naar de foto's.

www.fitenvitaaldier.nl
Elvina

Bericht door Elvina » di 31 aug 2010, 16:37

Mike schreef:Tessa is veilig geland in Kopenhagen. Het schijnt daar beter weer te zijn dan hier.
Toen ik aankwam ja, daarna ben ik zeiknat geregend! :P
Vandaag schijnt al heel de dag de zon :) Zit hier voor m'n werk ja, een congres ;)
De rest van de club is ergens wat eten en flinke wandeling aan het maken. Ben moe na lange dag en ze hebben toch weinig vegetarisch eten dus zit gezellig alleen in m'n hotelkamer :P

Hoop dat het goed gaat met Mike z'n Beauty dienst..

Gave foto's Marleen!
kristelhans

Bericht door kristelhans » di 31 aug 2010, 16:58

Ik leef nog...kom maar niet aan bijlezen toe man..druk op het werk en met Beerke..braaaaf!
Plaats reactie