Het aangespannen-topic

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Andor-Mary

Re: Het aangespannen-topic

Bericht door Andor-Mary » za 28 aug 2010, 08:00

Orion1996 schreef:Ik ga morgen mijn karretje halen :D
Leuk, heb je een andere gekocht?

Wij hebben vandaag een rit met de club. Moet mijn kar eerst nog maar eens een beetje schoonspuiten hihi.. zit een beetje onder de modder O:) Andor zal het wel weer fijn vinden om weer flink aan het werk te gaan :D
Andor, Bjorgard x Briggen
Mijn állerbeste, lieve vriendje

Dressuur M + 9
Vaardigheid M + 10
Orion1996

Bericht door Orion1996 » za 28 aug 2010, 19:50

Geen andere, mijn eerste :P
Staat toch wel leuk, een eigen wagentje in de deel. Is een recreatie/marathon wagentje. Hier en daar likje verf erop en hij is perfect om te beginnen. Als we het volgend jaar nog leuk vinden dan komt er wel een andere
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Vera

Bericht door Vera » zo 29 aug 2010, 07:16

Sjolvir schreef:
Vera schreef: euh goeie vraag, weet ik niet :? ik heb me laten opgeven door een clubgenoot omdat ik op vakantie was. Maar ik ga eigenlijk uit van alleen dressuur en anders vind ik vaardigheid ook best hoor.
:D hi, je doet mee aan iets, maar weet nog niet wat, ach vaardigheid is ook heel erg leuk!

!
Ja ze zei: doe je mee met mennen? ik zei: welja, maar dan wel in span. Maar heb nooit gevraagd of het alleen dressuur was, daar ga ik gewoon van uit. maar soms is er inderdaad ook vaardigheid bij. Ik merk het wel als ik de startlijst heb.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Esther

Bericht door Esther » zo 29 aug 2010, 12:12

Ik wilde eigenlijk met Tea meedoen aan de onderlinge wedstrijdjes van de menclub, krijg ik het boekje van de club, was het net een dag ervoor geweest.. Ik meende dat het in juli en augustus niet was.. grrr.. Jammer..
Was een goede oefening geweest voor ons beide..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Viv

Bericht door Viv » ma 30 aug 2010, 04:33

Afgelopen weekend try-out gehad van nieuwe Dicipline: Zwemdurance in hoe kan het ook anders: Wateren _O-.
Wat een regen en wat een plassen!
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
claudia

Bericht door claudia » ma 30 aug 2010, 06:55

Viv schreef:Afgelopen weekend try-out gehad van nieuwe Dicipline: Zwemdurance in hoe kan het ook anders: Wateren _O-.
Wat een regen en wat een plassen!
Dat lijkt me nou een keertje leuk :+
Ik wil wel een keertje mee :P

Moet ik dan snorkel en een zwemvest meenemen??
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Andor-Mary

Bericht door Andor-Mary » ma 30 aug 2010, 08:34

@ Orion1996; je moet altijd ergens beginnen en het is heel verstandig dat je niet meteen een hele dure luxe aanschaft. Straks wil het niet en dan zit je ermee. Maar dat gaat vast goedkomen! Heb je er al mee gereden?

@ Viv; haha nou dan heb je in ieder geval goede watertraining gehad! Ging het verder goed met Kdiesje?
Andor, Bjorgard x Briggen
Mijn állerbeste, lieve vriendje

Dressuur M + 9
Vaardigheid M + 10
cowgirlwillie
Locatie: op activiteitenboerderij "Het feestvarken" in Donkerbroek fr.
Contacteer:

Bericht door cowgirlwillie » ma 30 aug 2010, 12:00

@ viv haha wel een hele toepasselijke mendurance zo!
hoe ging het? wel uit kunnen rijden? goeie regenkleding aan?
@orion ik ben ook beneiuwd of je tussen de buien door je karretje al hebt uitgeprobeerd!
foto?
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
Roosjuh

Bericht door Roosjuh » ma 30 aug 2010, 12:55

Ik zit erover te denken onze recreatie wagen om te ruilen voor marathon, pas ik overal wat makkelijker tussen door, handiger voor de proeven en gewoon leuker om mee te rijden! Mendurance trekt ook nog steeds, door zeer lichaam hou ik het op het paard nooit zo lang vol :+.

Krijg alleen zo weinig terug voor de recreatie wagen en die is ook wel weer handig passen 6 mensen achterin. Maar heb al gauw wat hulp nodig om het grote ding uit de schuur te krijgen enzo...

Heb wel poosje terug een nieuw tuig gekocht, nu even hoofdstellen goed passend zien te krijgen! En ik wil graag anatomisch gevormd borst stuk! Wat voor tuigen hebben jullie?
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013
Jella!
Pablo
Contacteer:

Bericht door Pablo » ma 30 aug 2010, 13:34

Ik heb een Zilco Tedex maat Xfull. Al 3 jaar, word best veel gebruikt maar op een paar slijtplekjes na is het nog helemaal top!
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
yvette

Bericht door yvette » ma 30 aug 2010, 13:57

Sjolvir schreef:
Vera schreef: euh goeie vraag, weet ik niet :? ik heb me laten opgeven door een clubgenoot omdat ik op vakantie was. Maar ik ga eigenlijk uit van alleen dressuur en anders vind ik vaardigheid ook best hoor.
:D hi, je doet mee aan iets, maar weet nog niet wat, ach vaardigheid is ook heel erg leuk!
Ach, als je paarden alles kunnen... :P Haha!
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
MarjaR

Bericht door MarjaR » ma 30 aug 2010, 14:25

Roosjuh schreef:Heb wel poosje terug een nieuw tuig gekocht, nu even hoofdstellen goed passend zien te krijgen! En ik wil graag anatomisch gevormd borst stuk! Wat voor tuigen hebben jullie?
Ik heb een Zilco Classic tuig, maat Cob.
claudia

Bericht door claudia » ma 30 aug 2010, 15:06

Haha, ik heb een noors tuig maar geen wagen meer en ook zeker geen paard wat ervoor kan.

Nu hebben Sandrien en Yvette het in gebruik voor hun tweespan.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Roosjuh

Bericht door Roosjuh » ma 30 aug 2010, 15:32

Een noors tuig is ook zeker iets wat ik ooit nog wil! Zilco tuig voor tweespan lag nog iets boven mijn bedrag, maar die anatomische gevormdeborststukken van hun zijn echt geweldig!
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013
Jella!
Daphne_65

Bericht door Daphne_65 » ma 30 aug 2010, 15:50

ik heb een leren tuig van kieffer en norton (2 tuigen gecombineerd omdat er onderdelen van het kieffer niet pasten)

Roos, als je straks weer opgeknapt bent heb je dan tijd (en zin natuurlijk) om Shadow een keer voor de wagen voor te bereiden cq te proberen??
Blue Shadow (IncoxYerxes)
D-Gaefur (DrafurxInco)
nancy imka

Bericht door nancy imka » ma 30 aug 2010, 15:53

Roosjuh schreef:Ik zit erover te denken onze recreatie wagen om te ruilen voor marathon, pas ik overal wat makkelijker tussen door, handiger voor de proeven en gewoon leuker om mee te rijden! Mendurance trekt ook nog steeds, door zeer lichaam hou ik het op het paard nooit zo lang vol :+.

Krijg alleen zo weinig terug voor de recreatie wagen en die is ook wel weer handig passen 6 mensen achterin. Maar heb al gauw wat hulp nodig om het grote ding uit de schuur te krijgen enzo...

Heb wel poosje terug een nieuw tuig gekocht, nu even hoofdstellen goed passend zien te krijgen! En ik wil graag anatomisch gevormd borst stuk! Wat voor tuigen hebben jullie?
Ik heb laatst een marathon wagen gekocht en idd je krijgt niks meer voor die recreatie wagens. Dat zei die man ook al waar ik hem gekocht heb. Hij verkocht er ook twee echt voor een drol en die andere wagens waren een stuk duurder meteen. Maar ik ben wel blij met mn marathon wagen. Ben hem nu netjes aan het verven en dan hoop ik in de toekomst dubbelspan te gaan rijden. En mijn droom zou toch wel zijn om ook eens met Imka en Emy te gaan mennen samen dat lijkt me zo gaaf. Mn twee meiden in het tuig
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Roosjuh

Bericht door Roosjuh » ma 30 aug 2010, 17:17

Je twee meiden in het tuig is zeker super gaaf!
Dat heb ik ook ;). Nu nog een noors tuig!

Yessie en Syl zelf beleerd, Syl was 3 en Yessie geloof bijna of net 4!

@Daphne: uiteraard hebben we heel lang geleden al besproken.

Ik heb best wat ambitie's maar ik zit nog op school, vandaar dat die nog niet allemaal uitgevoerd zijn. Eerder ging ik altijd met paarden op vakantie dan is zo'n recreatie wagen wel fijn! Ga ik in de meivakantie weer eens plannen! Wij hebben hier ook helaas geen bos ofzo. Hier is het wel fijner rijden met kleinere wagen nu moet ik echt mikken tussen de fietspadpaaltjes door :+. Wagen 1.42 en paaltjes ook met 1 of 2cm ruimte, past dus net als je de wielen iets tegen de kant laat lopen, haha!
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013
Jella!
Viv

Bericht door Viv » ma 30 aug 2010, 17:47

Wij hebben niet gereden hoor, ik was jury daar 2 dagen lang :D
Kdies mag in Etten Leur weer aan de bak op 16 oktober (gelukkig weekje verzet).

Dus waar blijft de rest, als het deelnemersveld nl zo blijft is het volgend jaar finito mendruance (KWb gaat ook niet meer door volgend jaar) ivm te weinig deelnemers en daarmee te hoge kosten.

Wij hebben btw een Zilco Tedextuig, zou nooit geen andere meer willen.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Sjolvir

Bericht door Sjolvir » ma 30 aug 2010, 17:54

Viv schreef:Wij hebben niet gereden hoor, ik was jury daar 2 dagen lang :D
Kdies mag in Etten Leur weer aan de bak op 16 oktober (gelukkig weekje verzet).

Dus waar blijft de rest, als het deelnemersveld nl zo blijft is het volgend jaar finito mendruance (KWb gaat ook niet meer door volgend jaar) ivm te weinig deelnemers en daarmee te hoge kosten.

Wij hebben btw een Zilco Tedextuig, zou nooit geen andere meer willen.
Gaat de mendurance dood, dat is ook zonde....
Snap wel dat de organisatie voor 10 deelnemers (bij wijze van spreken) wel heel
erg dramatisch is.

Tedex, fijn!!! iedereen poetsen, ik emmmertje sop!!! :D
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Esther

Bericht door Esther » ma 30 aug 2010, 20:10

Ik heb een gewoon leren tuig.. Kan het niet anders omschrijven..
Het is een duits merk waarvan ik de naam blijf vergeten. Het is wel een mooi en goed tuig hoor!! Donkerbruin van kleur, mooi breed, lekker soepel!!
Erg fijn in gebruik.

Heb antislip leidsels, vind ik persoonlijk het fijnste en snelsluitingen aan de strengen, maar die zaten er al aan bij de aankoop. Heb het tweedehands gekocht, was een gokje, maar blij dat ik hem gewaagd heb..

Gebruik momenteel ook een bontje om de singel. Tea heeft nogal buik op het moment, ook als ze al wat verder in de dracht is, dan schruift het hele zaakje naar voren en loopt ze stuk in de oksel. Is nog wel een toer om daar wat op te verzinnen aangezien je er niet gewoon een bontje omheen kunt schijven, die zijn echt voor zadelsingels..
Gelukkig hadden ze bij een ruitersportzaakje een singelbontje die helemaal, dus over de hele lengte los kan, en zo kan ik alles vast krijgen en loopt ze niet stuk..

Tja, de waarde van recreatiewagens is nogal gedaald. Ik krijg er nooit meer voor terug wat ik er voor betaald heb.. Laat hem nu dus ook nog maar even staan ook al gebruik ik hem niet veel..
Daar zit wel een rem op en mijn andere wagentje niet, dus voor over de weg is hij wel fijn, heb ik net even iets meer te vertellen als Tea druk wordt..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Plaats reactie