Het 16+ fjorden topic
Re: Het 16+ fjorden topic
Maar afgelopen winter was natuurlijk ook wel extreem! Zoveel sneeuw heb ik nog nooit gezien. Het bleef ook zo lang liggen
Ik hoop idd ook dat deze winter een beetje meevalt. Ik woon in Zuidlimburg, combinatie heuvels en sneeuw is niks voor mij! Ten eerste wat autorijden betreft, en natuurlijk ook omdat je met de paarden niks kunt. We komen soms niet eens het heuveltje op naar de binnenbak, laat staan dat we kunnen uit rijden. Gelukkig gaan ze wel (als het ook maar enigszins mogelijk is) op de wei.
Krijg het al benauwd als ik jouw verhaal lees, Cowgirlwillie...
Krijg het al benauwd als ik jouw verhaal lees, Cowgirlwillie...
- cowgirlwillie
- Locatie: op activiteitenboerderij "Het feestvarken" in Donkerbroek fr.
- Contacteer:
ja was echt bizar zeker voor zo'n stadjer als ik. ontgroening op het platteland..
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
Nou het waait hier hard en zelfs Danc was woest met rijden...nou dat zegt echt wat hoor!!
Nisko vandaag. Ze zorgt goed voor de inwendige paard. Relaxt leven zo in de wei
.

@Roos: het was vandaag ook wel heel wild weer. Woei zelf bijna uit de wei.

@Roos: het was vandaag ook wel heel wild weer. Woei zelf bijna uit de wei.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
- nancy imka
Wat een weertje he vandaag... Pff. Ik kwam vandaag aan op stal en zag meteen de twee enters al op een plekje staan waar ze gister niet achter gelaten waren. Mn oude vertrouwde Immie daarin tegen stond netjes op het plekje waar ze wel hoorde te staan. Op een gegeven moment waren wij gespot en kwamen de kleintjes naar ons toe rennen. Imka in paniek want die bleef achter alleen in het land om een hoekje. Dus ik haar "gered" van het alleen zijn. Kom ik de hoek om kwam er een onwijs lief hinnikje vanaf zo van fijn dat je me komt helpen leuk dat je er bent. Dan ben ik toch wel weer even helemaal flieft op mn meisje! Ik kan al niet rijden vanaf zaterdag op dr omdat ze een ijzer kwijt is... Die verloor ze zaterdag onder het "rijden" in het land. Maar morgen komt de smid hem er weer onder tikken. Maar jeetje wat schrok ik toch van dr hoefjes. Echt zo lelijk van die hoefbevangen naar voren groeiende hoeven. Daar word ik toch wel verdrietig van...
Gelukkig word ze zaterdag weer helemaal bekapt en beslagen dus dan heeft ze weer mooie hoefjes! Hoop dat ik geen commentaar krijg op dr isolatie laag zoals de dierenarts zei! Ze is natuurlijk wel iets aangekomen na de winter. Ze staat toch met dr grasmasker om zodra ik vind dat er te veel gras staat. Het land is niet bemest en het is uitgebloeid gras meer kan ik er toch niet aan doen.
Vorige week is ze ingeent door de dierenarts en die heb ik even laten luisteren naar dr longen en die klonken super goed! Ik was zo blij! Dus hoop dat het na zaterdag weer lekker weer word want dan gaan we weer lekker de polder onveilig maken...
Gelukkig word ze zaterdag weer helemaal bekapt en beslagen dus dan heeft ze weer mooie hoefjes! Hoop dat ik geen commentaar krijg op dr isolatie laag zoals de dierenarts zei! Ze is natuurlijk wel iets aangekomen na de winter. Ze staat toch met dr grasmasker om zodra ik vind dat er te veel gras staat. Het land is niet bemest en het is uitgebloeid gras meer kan ik er toch niet aan doen.
Vorige week is ze ingeent door de dierenarts en die heb ik even laten luisteren naar dr longen en die klonken super goed! Ik was zo blij! Dus hoop dat het na zaterdag weer lekker weer word want dan gaan we weer lekker de polder onveilig maken...
Wat is Nisko toch een lekkerding zeg!
Ik woei echt bijna van Danc af...wat een wind!
Nanc wat fijn dat alles goed gaat met omaatje, mag ik wel zeggen he?!
mag ik me hier ook melden?
Ik heb een Fjordenmerrie van 19 jaar
ze heet Lindia
Ik heb een Fjordenmerrie van 19 jaar

- nancy imka
Hihi ik zat vanmiddag met Dees en mn ex een bakkie te doen in de caravan en zag Imka zo lekker staan genieten van het gras toen zei ik toevallig ook als je dr zo ziet staan is het echt een omatjeroos schreef:Wat is Nisko toch een lekkerding zeg!

is dat die Ex van de vorige keer of was dat geen ex...sorry anders
Als ik Danc zie staan in het land denk....wat een oud ding soms...maar eigewijs dat hij nog is...vandaag nog meneer ik ga staken want ik wil het land niet uit. HIj heeft me toch al een vacht. Dat vorige week nog aan scheren....De winter is altijd zo zwaar voor Danc.

Als ik Danc zie staan in het land denk....wat een oud ding soms...maar eigewijs dat hij nog is...vandaag nog meneer ik ga staken want ik wil het land niet uit. HIj heeft me toch al een vacht. Dat vorige week nog aan scheren....De winter is altijd zo zwaar voor Danc.
Haha Roos, dat woest worden van de wind komt me heel bekend voor. We zijn vanmorgen een rondje gaan wandelen, hebben er zonder zadel even op gezeten om wat foto's te maken (wind levert wel mooie plaatjes op!), al had ik mijn bedenkingen. Maar mijn manneke heeft zich prima gedragen, ben trots op hem! Ik vind het 's winters altijd zo lastig met die dikke wintervacht, scheren of deken wil ik niet, als het mogelijk is gaat hij ook de wei op. Maar met rijden (zweten) is het wel aanpassen.
En Nancy, fijn om te lezen dat je nog zoveel plezier hebt met je paardje, ondanks de ouderdomskwaaltjes. Rav is 19, maar je denkt er toch wel al eens aan hoe het over een paar jaar zal zijn.
En Nancy, fijn om te lezen dat je nog zoveel plezier hebt met je paardje, ondanks de ouderdomskwaaltjes. Rav is 19, maar je denkt er toch wel al eens aan hoe het over een paar jaar zal zijn.
Ravke, leuk, foto's!!
Vervelend Roos, dat de winter zo zwaar is voor Danc.
Welkom op het topic Shesannie. Wat doe je zoal met je fjord?
Nisco heeft het wel naar haar zin zo te zien!
Nancyimka, wat naar zeg, dat ze hoefbevangen is (geweest)? Hersteld ze nu wel goed?
Li is dit jaar 19 geworden, maar ze gedraagt zich er nog niet naar. Favoriete bezigheden van mevrouw zijn buitenritjes en dan liefst met een zo hard mogelijke rengalop en hier en daar wat greppels en boomstammen nemen. Tja, ben al lang blij dat ze nog zo enthousiast is naturlijk!
Vandaag weer westernles gehad, ging lekker zeg. We hebben voornamelijk trail geoefend.
Jullie nog wat gedaan met de paarden?
Vervelend Roos, dat de winter zo zwaar is voor Danc.
Welkom op het topic Shesannie. Wat doe je zoal met je fjord?
Nisco heeft het wel naar haar zin zo te zien!
Nancyimka, wat naar zeg, dat ze hoefbevangen is (geweest)? Hersteld ze nu wel goed?
Li is dit jaar 19 geworden, maar ze gedraagt zich er nog niet naar. Favoriete bezigheden van mevrouw zijn buitenritjes en dan liefst met een zo hard mogelijke rengalop en hier en daar wat greppels en boomstammen nemen. Tja, ben al lang blij dat ze nog zo enthousiast is naturlijk!
Vandaag weer westernles gehad, ging lekker zeg. We hebben voornamelijk trail geoefend.
Jullie nog wat gedaan met de paarden?
Ja zwaar in de zin van moeilijk in normaal model te houden. Ik heb hem jaren geschoren dat helpt wel maar in de groep is hij de de pineut dus dan gaan er paar dekens door heen per winter...
Danc is normaal nooit woest, kan zelfs op 31 dec buitenrijden, maar met de wind ging hij in galop haha
Danc is normaal nooit woest, kan zelfs op 31 dec buitenrijden, maar met de wind ging hij in galop haha
Ik denk; 16+ dat worden heftige verhalen, maar het gaat om Fjorden van 16 en ouder waahaa!
Maar Morris is 18, dus die mag er ook bij.
Gisteren liep ie als een jonge hinde in galop en bokkend door de wei, heerlijk! Vandaag was er nieuw gras, dus ik was niet ineteressant (zelfs niet met wortels).
Maar Morris is 18, dus die mag er ook bij.
Gisteren liep ie als een jonge hinde in galop en bokkend door de wei, heerlijk! Vandaag was er nieuw gras, dus ik was niet ineteressant (zelfs niet met wortels).
Morris, mijn superfjord!
dacht ik eerst ook, haha.Suus schreef:Ik denk; 16+ dat worden heftige verhalen, maar het gaat om Fjorden van 16 en ouder waahaa!
Marga reageerde zo apart toen ik met Fatoush thuis kwam van de kliniek

Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Arm halfbroertje!!!!
Vandaag Nisko voor de 2e keer gereden. Ging heel goed. Bijna de bak uitgewaaid maar mocht de pret niet drukken. Danc is ook al een oud baasje he Roos? Die moet dus ook geregeld gereden worden om soepel te blijven. Merk aan Nis wel dat ze nu echt weer even soepel moet worden met rijden na een lange pauze. Maar beetje beweging is wel goed voor haar volgens mij 

Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
- Ilonka
Hebben jullie ook een oudje dat overkoot staat?
Ilonk staat al 4-5 jaar met LA overkoot maar sinds een maand ook RA, ze heeft er duidelijk last van
LA heeft ze nooit last van ze staat overkoot (niet altijd) maar gaat niet overkoot als ze beweegt. Met RA heeft ze dat nu wel, ik maak me natuurlijk zorgen om haar. Ze is heel vrolijk en erge pijn doet het volgens mij niet want ze loopt wel de wei door, helpt uitmesten en gaat achter Brass aan.
Ilonk staat al 4-5 jaar met LA overkoot maar sinds een maand ook RA, ze heeft er duidelijk last van

LA heeft ze nooit last van ze staat overkoot (niet altijd) maar gaat niet overkoot als ze beweegt. Met RA heeft ze dat nu wel, ik maak me natuurlijk zorgen om haar. Ze is heel vrolijk en erge pijn doet het volgens mij niet want ze loopt wel de wei door, helpt uitmesten en gaat achter Brass aan.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Wat is overkoot precies? Kan me er wel iets bij voorstellen, maar toch.... Heb je foto's?
Heb Morris nog niet verkeerd zien lopen of staan, maar je weet maar nooit. Hij is ook 'pas' 18.
Heb Morris nog niet verkeerd zien lopen of staan, maar je weet maar nooit. Hij is ook 'pas' 18.
Morris, mijn superfjord!
- Ilonka
Datr ze het kogel gewricht niet helemaal strekken maar met een vreemde 'knik' staan. Hier staat het paard dus niet op rust maar overkoot. Ilonk doet het ook met haar been gewoon recht dus als ze niet op rust wil staan.
Sinds ze 18 is doet ze het dus af en toe met LA, en nu sinds een maand (ze is 22) met RA.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.