Het aangespannen-topic

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Andor-Mary

Re: Het aangespannen-topic

Bericht door Andor-Mary » di 24 aug 2010, 19:19

haha ziet Orlinde kabouters? :P Andor is een beetje bang voor grote stenen.. hij spoort af en toe echt niet.
Vandaag de dressuur maar weer eens opgepakt. Heb wel 20 minuten lang mijn geduld op de poref moeten stellen voor meneer een beetje nageeflijk wilde worden :S Veel te lang maar ja.. ik denk dan.. niet boos worden, ontspannen. Uiteindelijk liep hij best lekker alleen rechtsom was de stelling nog niet zo goed.
Was aan het uitstappen toen Jan eraan kwam (mijn stalbaas, 3voudig NL kampioen in de marathon en een superleermeester) Die moest ik ff laten zien wat ik voor elkaar had gekregen. Niet verkeerd volgens hem maar hij klom toch nog ff op de bok (sommige mensen kunnen het niet laten :P) Andor was braaf maar hij deed net als altijd, 5 minuten goed en dan ineens het bit weer vastpakken. Jan had minder geduld, die laat niet met zich sollen. Tsja.. Andor is ook wel heel erg eigenwijs en ik ben vaak veel te lief :S Uiteindelijk liep hij super en zijn we ermee opgehouden. Van de week maar een paar keer weer...
Andor, Bjorgard x Briggen
Mijn állerbeste, lieve vriendje

Dressuur M + 9
Vaardigheid M + 10
foss

Bericht door foss » wo 25 aug 2010, 04:28

Ik heb ook een Clever marathon wagen leuk.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » wo 25 aug 2010, 04:52

Andor-Mary schreef:Was aan het uitstappen toen Jan eraan kwam (mijn stalbaas, 3voudig NL kampioen in de marathon en een superleermeester) Die moest ik ff laten zien wat ik voor elkaar had gekregen. Niet verkeerd volgens hem maar hij klom toch nog ff op de bok (sommige mensen kunnen het niet laten :P) Andor was braaf maar hij deed net als altijd, 5 minuten goed en dan ineens het bit weer vastpakken. Jan had minder geduld, die laat niet met zich sollen. Tsja.. Andor is ook wel heel erg eigenwijs en ik ben vaak veel te lief :S Uiteindelijk liep hij super en zijn we ermee opgehouden. Van de week maar een paar keer weer...
Haha, ik zie het zo voor me. Jan is idd een superleermeester. Zo jammer dat ik niet les op het moment want zijn lessen zijn goud waard.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
claudia

Bericht door claudia » wo 25 aug 2010, 05:49

Haha, ik heb ook mij koetsiersbewijs maar daar blijft het dan ook wel bij.

Ik voel met niet zo veilig achter een paard(zit er liever Op).
Maar meerijden vind ik super.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
lientje

Bericht door lientje » wo 25 aug 2010, 06:25

Dit was afgelopen zondag met mijn smurf *o/*
Afbeelding

Afbeelding
Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.

Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
Andor-Mary

Bericht door Andor-Mary » do 26 aug 2010, 11:56

Das een leuke pony Lientje!
Vanavond weer menles.. Waarschijnlijk voor t eerst sinds april dat we weer genoodzaakt zijn om binnen te rijden. Kan ie vast weer wennen voor de wedstrijden :D

Dressuur M + 9
Vaardigheid M + 10
MarjaR

Bericht door MarjaR » do 26 aug 2010, 18:41

Wij hebben onze fjord Coldy enige tijd geleden speciaal voor het mennen aangeschaft. Ik vind het gewelding om te mennen!

Coldy loopt geweldig voor de wagen, maar is wel heel erg voorwaarts. Geef haar een beetje ruimte en het tempo loopt flink op. Niet kwaad bedoeld van haar... ze loopt gewoon graag.
Tijdens het optuigen en in zijn algemeenheid is ze de rust zelve. Ze kan ook echt heel goed en geduldig stilstaan.
Maar knoop je haar voor de wagen en mag ze voorwaarts, dan is het "gaan met die banaan". We zijn dus vooralsnog met name aan het trainen op ontspannen en rustig stappen en draven.

We rijden recreatieve buitenritten, maar ik train ook dressuurmatig (menles en zelf in de wei). We hebben onlangs onze eerste KNHS-menwedstrijd gereden met 1 winstpunt in de B-dressuur als resultaat.
Vaardigheid vind ik heel leuk en Coldy ook, maar daar moeten we nog flink op oefenen.

Dit zijn wij:
Afbeelding
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » do 26 aug 2010, 18:48

Wat voor afstamming heeft Coldy? Wat een prachtig front heeft ze er zo vanaf de foto op zitten zeg.
Geluk is de vrucht van intens werk
MarjaR

Bericht door MarjaR » do 26 aug 2010, 19:01

Dank je. Ik vind Coldy sowieso prachtig. Maar ja, dat vindt natuurlijk iedereen van zijn eigen paard. :)
Ze heeft een prachtige dikke lange staart en een mooie lange voorpluk. Kwa bouw is ze een sporttype en dus niet het klassieke model fjord.

Haar afstamming: vader = Inco, moeder = Vera, vader van de moeder = Jolster
Elvis

Bericht door Elvis » do 26 aug 2010, 19:05

Even onder menners hier,wat vinden jullie nou een geschikte leeftijd om aangespannen te beleren?Maakt het helemaal niets uit,of is er toch een voorkeur?
Las laatst in de paardenkrant geloof ik(intervieuw met jan peter hezel) dat 3,5- 4 jaar een goede leeftijd is om te beginnen met beleren voor de wagen.Vooral mentaal...
Opzich kon ik me daar wel in vinden in zijn geschreven stukje.
Kwa belasting kan het misschien wel eerder,maar verder is het niet veel anders dan met het inrijden.De meningen blijven daar toch over verdeelt.
Als ik nu naar Elvis kijk die richting de 2,5 jr gaat vind ik hem toch lichamelijk er niet aan toe,je hoort vaak dat ze met 2,5 jr ook beleren.
Maar goed Elvis mag nog zeker een jaar lekker rond rennen :D
Ik men verlopig met ze tante.
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
Zipper

Bericht door Zipper » do 26 aug 2010, 19:14

Ik herken me helemaal in het verhaal van coldy, maar Urzula heeft dan ook dezelfde papa... ze willen iets te graag en dan op zoek naar rust. :Z
Andor-Mary

Bericht door Andor-Mary » vr 27 aug 2010, 07:43

@ Elvis; Ik denk dat het per paard verschillend is wanneer ze er klaar voor zijn om te beleren. Andor was ruim 3,5 toen ik ermee begon. Maar hij is ook niet meteen onder het zadel beleerd, kende alleen de longe.

@ MarjaR; wat is Coldy leuk zeg! En erg werkwillig dus :D gaat vast wel goedkomen met jullie, het is in ieder geval erg goed dat je ook lest!

Dressuur M + 9
Vaardigheid M + 10
Ivonne

Bericht door Ivonne » vr 27 aug 2010, 07:51

Wauw, Coldy is een plaatje voor de kar, mooi front met blonde kuif. Inco en Jolster erachter, móet wel mooi worden :D
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
MarjaR

Bericht door MarjaR » vr 27 aug 2010, 08:27

Lovemischa schreef:Wauw, Coldy is een plaatje voor de kar, mooi front met blonde kuif. Inco en Jolster erachter, móet wel mooi worden :D
Dank je wel! :)
cowgirlwillie
Locatie: op activiteitenboerderij "Het feestvarken" in Donkerbroek fr.
Contacteer:

Bericht door cowgirlwillie » vr 27 aug 2010, 10:38

oeh ik wil ook wel meekletsen!
ik men ook met lynda!
we doen kinderfeestjes met de huifkar en nu ik zwnager ben men ik helemaal veel.
ik moet wel zeggen dat ik mijzelf geen echte menner vind, heb altijd het gevoel dat ik het kan omdat lyn zo braaf is en overal naar luistert.
ik heb 2x hulp gehad van een menner uit de buurt en lyn deed het zo braaf dat ik er vervolgens zelf ook wel mee weg durfde.
nu ik zwanger ben en niet meer rijd is het mennen wel een super vervanging gebleken!
ik vind het vooral super dat je vrienden of familieleden mee kan nemen. gezellig kletsen onderweg, mooie routes, koelbox achterin en dan kan je uren op pad.
ook met mensen die eigenlijk niks met paarden hebben of niet kunnen rijden kan je dan toch samen van je hobby genieten!
het huifkarretje is ook wel erg romantisch ik heb altijd meteen een vakantiegevoel als ik ermee weg ben heerlijk.
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
Vera

Bericht door Vera » vr 27 aug 2010, 18:51

Pablo schreef:
Vera schreef:ik heb me zojuist ingeschreven voor een menwedstrijd 2 span met Iza en vera op 5 september.
Waar is het Sandrien? Misschien kom ik wel even kijken :D

Bij ons eigen cluppie in Barsingerhorn.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Vera

Bericht door Vera » vr 27 aug 2010, 18:53

Andor-Mary schreef:
Vera schreef:ik heb me zojuist ingeschreven voor een menwedstrijd 2 span met Iza en vera op 5 september.
Leuk dat je met een 2 span wedstrijd gaat rijden! Doe je dressuur-vaardigheid?

euh goeie vraag, weet ik niet :? ik heb me laten opgeven door een clubgenoot omdat ik op vakantie was. Maar ik ga eigenlijk uit van alleen dressuur en anders vind ik vaardigheid ook best hoor.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Sjolvir

Bericht door Sjolvir » vr 27 aug 2010, 19:50

Vera schreef: euh goeie vraag, weet ik niet :? ik heb me laten opgeven door een clubgenoot omdat ik op vakantie was. Maar ik ga eigenlijk uit van alleen dressuur en anders vind ik vaardigheid ook best hoor.
:D hi, je doet mee aan iets, maar weet nog niet wat, ach vaardigheid is ook heel erg leuk!

@lientje, doet ze lekker! jouw bontje.

Coldy doet het ook chique voor de wagen!
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Esther

Bericht door Esther » vr 27 aug 2010, 19:53

Ik vind Coldy ook leuk!!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Orion1996

Bericht door Orion1996 » vr 27 aug 2010, 20:12

Ik ga morgen mijn karretje halen :D
Afbeelding