Sneller dan gedacht: C-tjes topic deel 8!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Jilly

Re: Sneller dan gedacht: C-tjes topic deel 8!

Bericht door Jilly » zo 22 aug 2010, 17:23

Oh ja, weer even uit m'n ego-modus hoor haha... Nu jullie C'tjes op keuring zijn geweest, zijn jullie dan ook van plan om een proef te doen in het najaar?
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Viv

Bericht door Viv » zo 22 aug 2010, 17:50

Bella schreef:Cadiz deed het echt súperbraaf :j...vanuit je verhalen had ik m iets boeveriger verwacht, maar hij was juist uberrelaxt aan het rondtuffen :D En wat loopt hij toch heerlijk he, twee hoeven in zijn neus en hij doet het wel ondanks het supernerveuze baasje boven op hem hahaha
Normaal issie ook veel drukker maar hij was echt überrelaxed gister, herkende mn eigen paard niet eens. Zou dat paardenfluisteren dan toch geholpen hebben (pssst lief zijn voor het vrouwtje want ze moet het helemaal alleen doen vandaag dus je moet wel een beetje helpen hoor..) :D
Of zou het toch aan de stal liggen dattie nu zoveel relaxter is ;)
Ik was er iig superblij mee, weer oppepperje voor mn zelfvertrouwen dat ik het misschien toch wél kan :D Dat was ik wel fkes goed kwijt hoor na zn proefje in Ridderkerk.
Mariska en Noortje vonden hem ook enorm volwassen geworden en veranderd.
Dus nu even doorzetten, lekker blijven lessen en vooral genieten :D
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
colunder

Bericht door colunder » zo 22 aug 2010, 18:07

De Ctjes doen het goed dit jaar!!!
Iedereen gefeliciteerd met de keurings resultaten en Vivian gefeliciteerd met je B diploma!
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
DreamingOne

Bericht door DreamingOne » zo 22 aug 2010, 18:13

@ Jilly, Co staat niet op deze foto, was denk ik voordat we in de ring kwamen! Voorste is het meisje wat voor mij liep.
Ik was wel voor Peer idd.Ik heet Wendy haha.
Proefje sla ik over, zover is Co nog niet qua rijden.
Wel leuk dat de 3 Ctjes ook de eerste 3 waren!
@ MLS heb jij eigenlijk nog mee gedaan aan het kampioenschap?
Uit het oog, maar niet uit het hart!
Peertje

Bericht door Peertje » zo 22 aug 2010, 21:02

Viv gefeliciteerd met je Diploma! Super gedaan! +:)+

Met bitten kan ik je niet helpen denk ik Jilly. Wij rijden Peer op een dubbelgebroken water- of kneveltrensje.

Wij hebben met Peer nog wel meegedaan voor het kampioenschap. Peer vond het allemaal wel prima (vooral toen zijn hooinet weer gevuld was) en was super relaxed.
'Toiletteren' doet hij inderdaad ook gewoon waar het hem maar uitkomt Viv, of dat nou in de ring is of niet! :D Denk wel dat we met Peer gaan ABOPen. Zou toch leuk zijn om hem model te krijgen. Denk alleen dat dit najaar misschien al wat te snel is voor hem, met name het springen moeten we dan echt even gaan oefenen! Gelukkig heb ik net die springblokken ontvangen, dus we kunnen lekker aan de slag.

Hoe gaat het verder met jullie Ctjes?
Capone (KWPN), Beer en Grijze :L
ing-1970

Bericht door ing-1970 » ma 23 aug 2010, 06:01

Gaat goed met Corner.
We leggen nu steeds wat balkjes in de wei met rijden,zodat hij beter leert zijn benen op te tillen,
dat gaat natuurlijk nog niet altijd goed,maar hij doet zijn best.
Ook de rem werkt steeds beter,en uit de draf gemakkelijker terug te nemen naar de stap.
Soms wil hij nog wel eens abrupt omkeren,maar is al beter te corrigeren.
Afbeelding
Nathalie

Bericht door Nathalie » ma 23 aug 2010, 17:18

En een ongebroken trens Jilly? Zou dat geen idee zijn? Ik vind het altijd veel rust geven in de paardenmond en vriendelijk.

Qua singels kan ik de FRA echt aanraden hoor! Zijn volledig van elastiek, ik had die ook bij mijn boomzadel (singel gaat in de verkoop trouwens O:) nu ik m'n nieuwe zadel al heb). Voordeel van de FRA supersingel vond ik ook dat je niet strak hoeft aan te singelen en dat het elastiek meevormt met de paardenbuik +:)+

Wat een goede resultaten zijn er hier behaald! De C'tjes doen het toch maar op alle fronten klasse :D
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
janna
Contacteer:

Bericht door janna » ma 23 aug 2010, 18:02

@ Jilly, en een bustrensje dan? Dan heb je minder kans op wondjes in de mondhoeken, ivm niet rond draaiende ringen. (daar kan je ook de ongebroken versie van nemen trouwens) alleen even opletten dat je ze niet te dik neemt. (de normale trensen zijn vaak voor de wat kleine fjordensmoeltjes de dik, zo heb ik een smalle van Harry's Horse)
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Viv

Bericht door Viv » di 24 aug 2010, 04:50

Jil, Kdies schuimt ook niet altijd hoor sommige paarden hebben dat, andere niet. Als hij verder wel lekker op dit bit loopt zou ik er niks aan veranderen.

Spekkie hier is gister door de tandarts gedaan (die van het jubileum want das mn eigen hihi) keurig zonder verdoving en hij was retebraaf! Hij zit echt zn ikbenextreembraaf-modus deze week lijkt wel :D
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » di 24 aug 2010, 05:44

@ Jilly; Niet alle paarden schuimen ,maar kauwen wel lekker op het bit.
Cindy heeft ook niet zo'n grote schuimmond,terwijl het bit haar wel goed ligt.
Gerrit schuimt helemaal niet,maar hij loopt wel goed op het bit.

Gister Cindy lekker los in de bak gereden.
Ongelooflijk hoe goed zij op beenhulpen reageerd.
Ik moet ook niet teveel doen want dan zit ik zo in de draf :=
Oja...en goeoeoeoed zooo is boem ho :D
Dus mocht cindy er ooit vandoor gaan, en je hoort mij goed zo roepen dan staat ze stil O:) :+ moet dat denk ik toch maar eens gaan veranderen B-)
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
Jilly

Bericht door Jilly » di 24 aug 2010, 06:28

@ Janna: bit wat ik er nu in heb is een bustrens, een golden brass van HH. Redelijk dun idd, meneertje heeft een klein bekkie en een vreselijk dikke tong. Misschien dat hij het daarom gewoon niet fijn vindt om überhaupt al een bit in te hebben?

Ongebroken trens heb ik nog wel ergens liggen, ga ik toch eens proberen denk.

@Nathalie: maar ik heb een dressuurzadel, dus jouw singel gaat niet passen (als je daar op doelde :+ )
Zat gisteren wat te lezen over zo'n Wow curved girth, maar dat kost natuurlijk wel wat. En mss toch redelijk nutteloos aangezien ik geen last heb van een schuivend zadel.
Heb net met de auto tegen de brievenbus gezeten, dus dat moet even voorrang hoor :( :(
Ilona

Bericht door Ilona » di 24 aug 2010, 07:02

Oh Jilly je nieuwe auto >;) Altijd zoooo balen zoiets.

@Janine, kan best wel eens handig zijn hoor zo'n rem.
Castor ging in het begin stilstaan als ik mijn voeten naar voren stak. Dan boem stil en kijken naar mijn tenen.
Toen de rem er nog niet zo goed op zat heb ik wel eens dankbaar gebruik kunnen maken van dit hulpmiddel ;)
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » di 24 aug 2010, 09:08

Mij hoor je ook niet klagen hoor ;) vind het ook heerlijk zo'n rem.
Het staat alleen zo vreemd, mocht Cindy een keer op slaan en ik roep goed zo := maar ja, ze staat dan wel gelijk op de rem met 4 benen :D

Balen van je auto Jilly :\
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
Nathalie

Bericht door Nathalie » di 24 aug 2010, 10:41

hehehe...oh je hebt een klein singeltje nodig Jilly :D. Ik heb nu bij het nieuwe zadel ook een Barefoot singel en ik moet zeggen dat me dat heel prettig lijkt voor het paard, wat zacht is dat...die maken ze toch ook nog gewoon? Lijkt je dat niet wat dan? omdat je ook al de Barefoot singel gewend bent?

oeh getver, tegen de brievenbus....hopelijk valt het nog iets mee?
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Jilly

Bericht door Jilly » di 24 aug 2010, 10:49

Haha, een klein singeltje idd :)) heb jij zo'n rechte BF singel?
De mijne is een model uit 2005/2006 en ze zijn gestopt met hem zo te maken omdat alle stukjes leer gauw lossen. Echt jammer, want ik vind het zo'n fijne singel, heel zacht en een goeie vorm. Maar na 4,5 jaar beginnen de stukjes leer bij mij toch ook echt wel te lossen.
De nieuwere BF-singels vond de dealer geen aanrader, die waren niet zo fijn (en als zij het al zegt...)

Ik heb het 'geluk' dat ik met de klink van m'n achterdeur heb geraakt, die is nu helemaal beschadigd, maar ik hoop heel erg dat enkel zo'n klinkt polijsten/spuiten niet zoveel kost. De wielkas is ook iets beschadigd, maar als daar dan heel de zijkant weer voor moet gedaan worden dan laat ik het lekker zo, valt niet heel hard op (voordeel van een saaie zilvergrijze kleur haha)
Nathalie

Bericht door Nathalie » di 24 aug 2010, 12:08

Ik heb deze volgens mij
http://www.fijnzadel.nl/boomloosrijdens ... el2009.jpg

Voelt echt heel zacht en soepel. Hoe de singel blijft over 4 jaar, dat weet ik natuurlijk niet. Geloof dat mijn zadel + singel nog geen jaar oud is...

Oh gelukkig dus niks in het metaal van de auto zelf?
Jilly

Bericht door Jilly » di 24 aug 2010, 12:11

Hmm dat is volgens mij weer een ander model dan die ik een paar maanden geleden zag (die was helemaal recht). Ga eens zoeken, thx!

Nee de auto zelf is hoop/denk ik bespaard gebleven. Ga straks of morgen even langs de garage om te kijken wat het kost en dan beslissen of we het met of zonder verzekering gaan oplossen.
Peertje

Bericht door Peertje » di 24 aug 2010, 14:25

Jilly wat vervelend van je auto! Hopelijk is het een simpele (en goedkope) reparatie!
Capone (KWPN), Beer en Grijze :L
ing-1970

Bericht door ing-1970 » di 24 aug 2010, 14:29

Ben ik dan ook toe aan een ander bitje?
corner heeft een gebroken trensje,met zo,n plat stukje in het midden,maar kwijlt de laatste tijd ontzettend met rijden.
Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » di 24 aug 2010, 16:30

Pff goedkope reparatie my ass :( de garagist wou niet alleen de klink herstellen, want dat vond hij zonde van de rest van de schade. 300 lappen...
Ga nog maar even nadenken wat ik daarmee moet doen en of er nog goedkopere opties zijn. Volgende keer ogen beter uitwrijven 's morgens :(
Plaats reactie