We zijn nu dus 1,5 maand verder en inmiddels is het nieuwe paard veranderd in een "groot heerser", prima dat hij in zo'n korte tijd het leiderschap heeft gepakt, maar waar ik dus minder blij mee ben (en dan druk ik me dus heel rustig uit), is dat hij heeft besloten dat Exel zijn p*spaaltje is. Wat zich uit in het opdrijven van Exel op dusdanige wijze dat ik vrees voor de hakken en pezen van Ex. Dat beest heeft voorijzers en loopt echt op de hakken van Exel met opdrijven, ik heb me daarstraks in moeten houden, maar ik was in staat om met een zweep de wei in te gaan en hem eens op te gaan drijven

Ik weet dat in elke kudde een leider is, daar heb ik ook totaal geen problemen mee, maar dit neemt in mijn ogen extreme vormen aan. Ik durf Exel bijna de wei niet meer uit te halen, want als ik hem na een ritje ofzo terug zet dan krijgt hij het te verduren en wordt ie de hele wei achterna gezeten door een paard van 1.80m wat op z'n hakken loopt

Exel z'n rug zit ook onder de bijtplekken, het liefste zou ik die 2 van mij apart gaan zetten, maarja dan ontneem ik ze ook hun vriendjes waar het wel goed mee gaat.
Hoe zouden jullie met deze situatie omgaan? Ik ben als de dood dat ik straks een paard in de wei aantref met kapotte achterbenen