Het aangespannen-topic

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
nancy imka

Re: Het aangespannen-topic

Bericht door nancy imka » vr 20 aug 2010, 19:37

Hier nog iemand die ment. Heel eerlijk gezegt moet ik toegeven dat ik het eigenlijk wel leuker vind als rijden! Maar dat komt ook omdat ik met rijden veel pijn heb, en je met mennen iemand mee kan nemen. Door mijn reuma kon ik zo'n vier jaar geleden niet meer rijden en heeft mn vriendin net zo lang lopen zeuren tot ik een kar kocht. Toen hebben we Imka ervoor geknoopt en tot op heden vind ik het geweldig. We rijden zo nu en dan ook nog wel eens maar voornamelijk mennen we op de weg als we gaan rijden.
Ik heb laatst een vierwiel wagen gekocht en die ben ik nu helemaal aan het verven. Het is de bedoeling dat ik straks Emy en Elvis in twee span voor mn wagen heb! Nu maar hopen dat ze daar geschikt voor zijn. Heel stiekem hoop ik ook ooit Imka en Emy voor mn wagen te hebben maar of dat ooit gebeurt....
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Orion1996

Bericht door Orion1996 » vr 20 aug 2010, 20:54

Mennen is voor oude mannen !!!

.

.

.

.

En aangezien ik de 25 al voorbij ben...en Bart en de vene meiden me er dan maar ineens achter gooide... Zat ik enkele weken terug ineens in mijn broek te poepen achter de grijze billen van Drafur. De week erna achter Anton (toen voelde ik me al echt een oud mannetje) en toen de week erna voor het eerst Cyra ervoor... Ik heb mn eigen tuig en mn kar ga ik volgende week ophalen. Vind mennen echt geweldig leuk. Tis echt wat Annabel zei; als je daar langer loopt kom je vanzelf met menervaring er weg hihi
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
wolkj

Bericht door wolkj » za 21 aug 2010, 09:55

Gisteren heerlijk onderweg geweest,.. van MOriaanshoofd naar ellemeet, naar Scharendijke en weer terug. Zo'n 25 km ! ;)
2 uurtjes over gedaan, heerlijk!
Faira (Orsta X Manus) :L)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014

Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9
Zipper

Bericht door Zipper » za 21 aug 2010, 14:22

Wij zijn vanmorgen ook een flinke rit wezen maken, ik met Fury voor de koets en dan een vriendin op Urzula.
Fury was heel gelukkig, hij vindt er niets aan als Urzula voor ZIJN koets staat. we zijn denk ik ongeveer 3 uur weg geweest, zou best zo'n teller op de koets willen dat je het bij kan houden hoeveel kilomter je dan maakt.
woensdag ga ik weer met Urzula kegeltjes rijden/ oefenen.
Andor-Mary

Bericht door Andor-Mary » za 21 aug 2010, 16:17

Zo Wolkj dat doe je dan snel! heerlijk he die buitenritten.
Van de week heb ik met Andor de paarden-4-daagse gereden hier op de Holterberg. Alle 4 de dagen netjes uitgereden :D vrijdag was hij wel errug moe hoe. Elke dag zo'n 20-25 km, bospaden en bultje-op-bultje-af is best vermoeiend! Vandaag en morgen heeft ie lekker rust :D
Een kilometerteller kan je best op je kar maken hoor! Ik heb er ook nog een liggen.. maak er alleen geen tijd voor om hem erop te zetten :$
Andor, Bjorgard x Briggen
Mijn állerbeste, lieve vriendje

Dressuur M + 9
Vaardigheid M + 10
Roosjuh

Bericht door Roosjuh » za 21 aug 2010, 16:23

Hier nog een menner, allebei mijn merries kunnen in enkel en 2-span.
Ze lopen weinig enkelspan, vaak tweespan. Helaas hebben we hier niet zulke mooie uitrijmogelijkheden. Daarvoor gingen we altijd op vakantie naar de veluwe ofzo!

Nu zou het een droom zijn dat ze men en trek proef doen, maar zelf geen mogelijkheid om te trainen en k weet niet aan wie ik het uit zou moeten besteden op dit moment.

Sylvy is erg druk (vooral als ze alleen is ergens) en Yessie geeft nog wel eens op, dus die voor de trekproef zie ik sowieso niet zitten.
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013
Jella!
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » zo 22 aug 2010, 14:17

Hartstikke leuk idee Marianne, zo'n mentopic. Dat daar nou nooit eerder iemand op gekomen is.
Ik ben dus ook menner, ahum, zo vaak zit ik er ook weer niet achter. Maar dat brengt helaas de omstandigheden steeds mee. Er is iedere keer wel weer wat waardoor het mennen weer stopt. Paard dood, operatie om 2 nieuwe knieën te krijgen, merrie hoogdrachtig die het niet meer trekt, paard kreupel enz. enz. Ik word er erg verdrietig van steeds maar als ik er dan achter zit dan geniet ik wel met volle teugen. Krijg zo vaak te horen dat als ik over mijn paarden en het mennen vertel dat ik dan helemaal begin te stralen. Dat klopt wel want zo voelt het ook. Al ben ik niet zo'n held, heeft ook het de gezondheid te maken, ik vind het helemaal geweldig. Zie hier dat bewijs voor het stralen.

Afbeelding

Gelukkig, ja ook hier zijn die contacten er, vanuit Wanneperveen de aanbieding gekregen dat daar wel iets staat voor mij om mee te mennen. En dat ga ik dan ook maar doen binnenkort. Het is TE leuk.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » zo 22 aug 2010, 16:11

:j Anita...gister niet eens meer tegen je gezegd, maar er staat er hier een die aankomend jaar gust is en een superfijn paard is voor de wagen om mee te trainen en leren...en het 'overgangspilletje' staat ook bij jullie in de wei vast geweldig mooi. Denk dat dat dinsdag ook wel gemeld wordt door de baas...
Geluk is de vrucht van intens werk
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » zo 22 aug 2010, 16:47

Het overgangspilletje???????
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Vera

Bericht door Vera » zo 22 aug 2010, 17:43

yvette schreef:Iza loopt aangespannen in enkelspan en samen met Vera in tweespan.
Sandrien (eigenaresse van Vera) heeft haar beleerd en een een AA voor de trekproef en een AA voor de menproef mee gehaald.
Ikzelf men alleen recreatief af en toe een rondje door het dorp, maar vind het stiekem wel erg spannend :o

Maar Yvette en ik gaan volgend jaar een fjordsportdiploma twee-span halen toch Yvette?

Bij deze meld ik me dus ook maar in dit topic.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
janna
Contacteer:

Bericht door janna » zo 22 aug 2010, 17:51

Bella schreef::j Anita...gister niet eens meer tegen je gezegd, maar er staat er hier een die aankomend jaar gust is en een superfijn paard is voor de wagen om mee te trainen en leren...en het 'overgangspilletje' staat ook bij jullie in de wei vast geweldig mooi. Denk dat dat dinsdag ook wel gemeld wordt door de baas...
Anita45 schreef:Het overgangspilletje???????
He dat is mijn grapje...... :P O:)
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Mieke

Bericht door Mieke » zo 22 aug 2010, 17:52

Ik mag ook graag mennen. Op het moment bezig met Celinde voor de kar te beleren, al heeft ze nu even vakantie. Misschien mag ik haast nog wel liever mennen als rijden, alleen niet altijd even handig als je alleen bent.
Men iedere dinsdagavond en vaak als afwisseling met het rijden, al rij ik nu haast niet ivm met m'n voet.. dus lekker mennen ;)
Ctje :)
Elvis

Bericht door Elvis » zo 22 aug 2010, 19:01

Door mijn reuma kon ik zo'n vier jaar geleden niet meer rijden en heeft mn vriendin net zo lang lopen zeuren tot ik een kar kocht
Dat ben ik haha..En ben erg blij dat ze het toen gedaan heeft,want mede daar door ben ik ook regelmatig op de wagen te vinden.Nog niet met een eigen paardje,maar dat zal niet heel lang meer duren.Mennen vind ik erg leuk,zelfs ietsje leuker als rijden.
Ik men samen met nancy dus Imka.Imka heeft voor nancy haar tijd al voor de wagen gelopen maar nancy had zelf het vertrouwen niet om het te gaan doen,totdat ze wel moest althans ze kon niet veel anders meer.Imka is een pittige tante voor de wagen en onder het zadel maar opzich begrijpen we elkaar allemaal nu wel.
Hoop dat Emy en Elvis het braaf gaan doen tweespan later,maar dat zal nog even duren.
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » zo 22 aug 2010, 19:05

Zipper schreef:viv: toen jullie begonnen aan de rit reed ik achter jullie maar ja jullie waren natuurlijk al snel uit het beeld verdwenen........
Die rit in Hoenderloo :D Tsja Als Kdies de diesel aanzet gaattie niet meer uit voor hij thuis is, we waren ook binnen notime weer op het feestterrein met een gemiddelde van 14km/h ongeveer :D
Hij vind dat zo geweldig boscrossen voor de kar, het terrein kan hem niet zwaar genoeg zijn.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Ivonne

Bericht door Ivonne » zo 22 aug 2010, 19:14

Ik meld me ook maar eens. Ik heb net als Nancy vaak veel pijn met/na het rijden, vandaar dat ik net zo lief men. Maar helaas men ik veel te weinig, kost toch meer tijd dan even snel het zadel erop gooien en er moet altijd iemand mee. Ik zal mijn menverleden even vertellen hier:

Toen mijn vorige fjord Diëgo 5 jaar was werd ik door Alice, van stal Nijend gevraagd of ik mee wilde doen met het koetsiersbewijs. Niet met Diëgo, die was alleen nog maar zadelmak. Ik heb toen mijn koetsiersbewijs met hun ruin Hjalmar gehaald. Toen zei mijn instructeur dat hij Diëgo wel wilde beleren voor de kar. Ik ben 2x met hem naar de manege geweest, na de laatste menles :Z om 22.00 uur. De 3e keer zat ik al op de kar achter Diëgo. Zo moeilijk als hij onder het zadel was, zo makkelijk was hij voor de kar. Ik ben toen bij de menvereniging gegaan en ging elke week naar les. Toen werd gevraagd of ze Diëgo mochten gebruiken voor het koetsiersbewijs, hij was echt bomproof voor de kar. Dat wilde ik wel, vriendin van me reed mee. Ik heb toen mijn koetsiersbewijs 2-span gedaan, was toch op de manege. Ik reed met een span haflingers van Jannes.
Diëgo was erg geschikt voor de kar en ik heb hem al menig keer kunnen verkopen als we weer een oefen marathon hadden, binnen. Hij ging hard en in de hindernis heel beheerst, ideaal.
Ik zat er serieus aan te denken marathons met hem te gaan rijden, maar helaas kreeg ik toen een heel ernstig auto-ongeluk en leek het gedaan met mijn mennen.

Later met aangepaste leidsel weer wat begonnen te mennen, maar met menles gestopt. Andere kar gekocht, waar ik makkelijker op kon komen.

Toen kocht ik Marga van Claudia. Marga heeft marathon wedstrijden gelopen. Heel toevallig met de Jannes waar ik 2-span koetsiersbewijs mee deed, al wist ik van Marga's bestaan toen nog niks.
Marga is een superknol voor de kar, zeer werklustig en braaf. Ik men niet veel, maar beleef er wel altijd erg veel plezier aan, vooral een galopje over het zandpad....héérlijk!
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Andor-Mary

Bericht door Andor-Mary » zo 22 aug 2010, 22:17

WOW! Wat een hoop menners ondertussen zeg!! Dat had ik niet verwacht :D Super!! Snap ook niet dat er niet al een topic van bestond ;)
@ Anita; jij mag je zeker wel een menner noemen! Dat ben en blijf je altijd en er komt vast wel weer een tijd dat je het vaker kunt doen!
@ Miekjuh; wat gaaf dat je net in de belerings-fase zit. Das de mooiste tijd! Gelukkig blijft er altijd wat te leren ;)
Morgen mag Andor weer voor de wagen. Na de 4-daagse had ie lekker twee dagen rust gekregen maar we moeten weer flink aan de dressuur-training want over 2 weken hebben we weer een DV-wedstrijd :D
Andor, Bjorgard x Briggen
Mijn állerbeste, lieve vriendje

Dressuur M + 9
Vaardigheid M + 10
nancy imka

Bericht door nancy imka » zo 22 aug 2010, 22:41

@Ivonne, ik heb een sulky en een vierwieler. En moet zeggen dat ik ook niet heel makkelijk op die kar kom hoor. Ook niet in mn sulky. Moet dan echt op een been staan en mocht ze een beetje een stap ofzo zetten dan kom ik er al niet meer in. Laat staan op mn kar dan moet ik de hoogte in. Dat is echt moeijk.Eraf ben ik zo als het echt moet.. Kom er alleen niet zo makkelijk meer op hihi
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Vera

Bericht door Vera » ma 23 aug 2010, 05:35

ik heb me zojuist ingeschreven voor een menwedstrijd 2 span met Iza en vera op 5 september.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Ivonne

Bericht door Ivonne » ma 23 aug 2010, 06:22

nancy imka schreef:@Ivonne, ik heb een sulky en een vierwieler. En moet zeggen dat ik ook niet heel makkelijk op die kar kom hoor. Ook niet in mn sulky. Moet dan echt op een been staan en mocht ze een beetje een stap ofzo zetten dan kom ik er al niet meer in. Laat staan op mn kar dan moet ik de hoogte in. Dat is echt moeijk.Eraf ben ik zo als het echt moet.. Kom er alleen niet zo makkelijk meer op hihi
Ik heb een lagere marathonkar gekocht. Hij was eigenlijk iets te laag achter Diëgo, maar ik moest zelf toch ook op de kar komen? Dekar past prima achter Marga overigens, die is veel kleiner. Man waar ik vaak mee men heeft een opstapje gemaakt van een hoefijzer, ergens halverwege. Kan jij niet zoiets op de kar maken Nancy?
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
nobbygaard

Bericht door nobbygaard » ma 23 aug 2010, 07:18

Nobby kan nu alweer vele jaartjes voor de wagen lopen. Onze kleine (1.33 m.) is een voortreffelijk menpaard. Heb vroeger regelmatig met vaardigheidsparcoursjes met haar gereden en ze heeft de A-certificaat voor de trekproef behaald. Momenteel rijden we alleen nog maar recreatief aangespannen met haar. De bedoeling is dat ik haar dochter Crystal ook voor de wagen ga zetten. Ik wil nog even kijken of ik die van de winter ergens kan brengen om te beleren en wil die dan gelijk voor 2-span beleren. Dan kunnen Nobby en Crystal samen voor de wagen.
Plaats reactie