5 augustus ben ik met Yara naar Mariënweide gegaan. Een mooi concours terrein midden in het bos van Aerdenhout.
Ik kon met een stalgenootje meerijden. We hadden daar allebei les. Sinds een paar weken les ik weer bij mijn oude instructeur. Met Taco reed ik ook bij hem tot dat ik verhuisde naar een andere stal.
Sinds juli staat Yara op Stal Jasper. Waar we het allemaal onwijs naar ons zin hebben

Het rijden gaat ook onwijs fijn. Na deze foto's zijn we alweer zoveel vooruit gegaan.

Even kort over Yara en het rijden. Yara is 8 jaar en ik rij haar nu zo'n anderhalf jaar. Ik start met haar L1 en na 2 wedstrijden staat de stand op L1+4

Het rijden draait vooral om controle. Heb ik een basistempo waarin ik kan terugschakelen, naar voren schakelen.
Ze is enorm werkwillig en ze wilt altijd lopen maar dat maakt het soms ook nog wel is lastig.
En natuurlijk werken we aan nog veel meer dingen maar basis en een scherp paard is prioriteit nummer 1.
Tijdens de les gingen we een wedstrijd nabootsen, het losrijden van 30 minuten en daarna een proef rijden.
De foto's zijn van de proef.
Dat Yara voor het rijden los over het terrein liep met haar hoofdstel tussen haar benen en ze daarom een bruin/zwart hoofdstel om heeft is even bijzaak

1.

2. Te strak in haar lijf

3. Wijken, beetje rare positie maar het wijken gaat voor achten

4. Hoofd op

5. Galop gaat steeds beter

6.

7. Hier gaat ze een beetje teveel op de kop. Maargoed eerst liep ze constant zo dus mij hoor je niet klagen!

8. Minder duwen met mijn zit. Ik doe dat dus heel erg, maar onbewust. En ja zie het dan maar is te stoppen

9.

10. Nog steeds dezelfde lijn.

11.

12.

13.

Bedankt voor het kijken!