Jeuk aan z'n buik
Jeuk aan z'n buik
Hallo,
Het is wel vaker dat bodan wat kriebels heeft, nu heeft hij ze onder aan zijn buik (in het midden ong.)
hij vind het heerlijk om daar nu gekriebeld te worden, dan kan hij gekke bekken trekken op zijn best.
Ook weet hij zich zelf te redden door na het rollen op zijn buik te blijven liggen en dan heen en weer te schuren.
Nu merkte ik dat hij daar nu 3 kale plekjes heeft, en als hij zo door blijft gaan dat die plekjes echt wondjes worden.
Ik dacht dat dit kwam door zweet of vliegjes etc. maar daar begin ik nu wel aan te twijfelen.
Wat kan dit zijn?
Groetjes Florien
Het is wel vaker dat bodan wat kriebels heeft, nu heeft hij ze onder aan zijn buik (in het midden ong.)
hij vind het heerlijk om daar nu gekriebeld te worden, dan kan hij gekke bekken trekken op zijn best.
Ook weet hij zich zelf te redden door na het rollen op zijn buik te blijven liggen en dan heen en weer te schuren.
Nu merkte ik dat hij daar nu 3 kale plekjes heeft, en als hij zo door blijft gaan dat die plekjes echt wondjes worden.
Ik dacht dat dit kwam door zweet of vliegjes etc. maar daar begin ik nu wel aan te twijfelen.
Wat kan dit zijn?
Groetjes Florien
Re: Jeuk aan z'n buik
niemand een idee wat het kan zijn?
Hij begint het nu bijna open te schuren.
Ma bel ik so wie so even de DA
Of staat het hier niet goed?
Hij begint het nu bijna open te schuren.
Ma bel ik so wie so even de DA
Of staat het hier niet goed?

kan best door vliegjes komen, die steeds terug blijven komen ook, blijft jeuken. Zelf nooit een muggebult open gekrabt? zou heel goed dit kunne zijn. Maar DA vragen is altijd goed
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
- Love_Jordy
schuurt hij niet over de grond? een andere fjord bij mij op stal doet dat ook, Ziet er heel raar uit haha. Misschien dat hij een gevoelig hiudje heeft, De mijne is ook zo gevoelig voor bepaalde shampoo's en singels etc...
Misschien heeft hij zich opengehaald met schuren op de grond onder zijn buik...?
Misschien heeft hij zich opengehaald met schuren op de grond onder zijn buik...?
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Jordy mijn Toppertje! 19/03/1997 - V. Barstad.
B + 11.
L1+11. ★★★★★★★★★★★
L2 Startgerechtigd!
B + 11.
L1+11. ★★★★★★★★★★★
L2 Startgerechtigd!
truus1970 : ik heb geen jeukbultjes gevonden daar onder aan de buik.
Ik merkte dat hij jeuk heeft van zijn piemel tot aan zijn borst.
@ Love-jordy ja klopt hij schuurt over de grond heen, ziet er heel dom uit. maar daardoor zijn die kale plekken ook gekomen.
Maar ik vroeg mij af hoe hij in eens aan zoveel jeuk komt dat hij zich helemaal openschuurt aan zijn buik.
Ik heb het nu gewassen met thee trea shampoo, zo heete dat toch? kijken of dat wat verlicht.
Ik merkte dat hij jeuk heeft van zijn piemel tot aan zijn borst.
@ Love-jordy ja klopt hij schuurt over de grond heen, ziet er heel dom uit. maar daardoor zijn die kale plekken ook gekomen.
Maar ik vroeg mij af hoe hij in eens aan zoveel jeuk komt dat hij zich helemaal openschuurt aan zijn buik.
Ik heb het nu gewassen met thee trea shampoo, zo heete dat toch? kijken of dat wat verlicht.
- Love_Jordy
Misschien vindt hij het gewoon zo lekker dat hij wat te enthiousiast is geworden met schuren haha, En dat hij daardoor zich onbewust openhaalt, en ja Dat gaat natuurlijk jeuken...
Een open wondje of oppervak gaatg jeuken als het geneest he, En misschien heeft hij er meer last van dan andere en wil hij van de jeuk af door meer te gaan schuren met als gevolg dat het steeds weer open gaat...
Ik zou het anders ook niet weten wat het kan zijn.
Sucses ermee
Een open wondje of oppervak gaatg jeuken als het geneest he, En misschien heeft hij er meer last van dan andere en wil hij van de jeuk af door meer te gaan schuren met als gevolg dat het steeds weer open gaat...
Ik zou het anders ook niet weten wat het kan zijn.
Sucses ermee
B + 11.
L1+11. ★★★★★★★★★★★
L2 Startgerechtigd!
B + 11.
L1+11. ★★★★★★★★★★★
L2 Startgerechtigd!
Sommige paarden met zomerexzeem hebben juist aan hun buik veel jeuk (daarom hebben die ecxzeemdekens ook een buikflap). Zou dat het kunnen zijn (ik hoop eht niet voor je)?
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
ik ben ook bang dat het zomer eczeem is.
ik heb zelf een paard gehad die dit ook had. heb meteen cortisonen gespoten en hydrocortiderm erop gesmeerd, vervolgens in een andere wei gezet en ander voer. bij dit paard heeft het geholpen en is het helemaal over gegaan.
sterkte..
ik heb zelf een paard gehad die dit ook had. heb meteen cortisonen gespoten en hydrocortiderm erop gesmeerd, vervolgens in een andere wei gezet en ander voer. bij dit paard heeft het geholpen en is het helemaal over gegaan.
sterkte..
ik denk niet dat het zomerexeem is aangezien zijn manen en staart nog helemaal gaaf zijn.
Het is echt zijn buik en stukje borst waar hij jeuk aan heeft, dat heeft hij andere jaren niet gehad of teminste niet zo ernstig.
Het is echt zijn buik en stukje borst waar hij jeuk aan heeft, dat heeft hij andere jaren niet gehad of teminste niet zo ernstig.
Ook al zijn staart en manen heel, dit kan best ZE zijn.
Of gewone kriebels op je buik.
Overigens doet Sjol het op stro.... vandaar dat die vlas bewoner is...
Geen gezicht.. pony die zijn buik schuurt.
Overigens hoort het bij Sjol gewoon bij het rol ritueel..
Plof neer, doe je buik...van voor naar achter...
http://lh5.ggpht.com/_K_-98rq2IWw/SQoNN ... %20069.JPG
en dan de rest.. overigens winter 2008. Daarna is het weer klaar.
Of gewone kriebels op je buik.
Overigens doet Sjol het op stro.... vandaar dat die vlas bewoner is...
Geen gezicht.. pony die zijn buik schuurt.
Overigens hoort het bij Sjol gewoon bij het rol ritueel..
Plof neer, doe je buik...van voor naar achter...
en dan de rest.. overigens winter 2008. Daarna is het weer klaar.
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!