Uiteindelijk blijf ik denk ik toch bij de fjord, over het algemeen net wat makkelijker, koeler in de kop enz.
Ik vond de Welsh Cob wereld wel verwarrend. Heb wel wat adressen waar ik voor een echte rastypische (in mijn ogen) zou kunnen zoeken. Ik vind het verschil in type eerlijk gezegd schokkend... ik zie NRPS achtige dingen voorbij komen en olietankers... en dat heeft niet alleen met voeren te maken.
En dan de stamboeken... 1 stamboek, 1 vereniging ofzoiets, nog een aparte keuring, de een is het niet met de ander eens... dan mopperen we wel eens op het fjordenstamboek

Het oude Gelderse type paard spreekt me ook aan.
Maar uiteindelijk zoek ik een paard waar ik dressuur mee kan rijden, wat simpele sprongetjes, alleen buiten kan rijden maar vooral een betrouwbaar karakter en makkelijk in de omgang. Wat feller, meer temperament geen enkel probleem, mits ze zichzelf niet kwijtraken zeg maar en gemenigheid achterwege laten. Goede gangen om comfortabel te kunnen rijden is ook niet onbelangrijk. Het paard moet de capaciteit hebben om in de dressuurring geen flater te slaan. Of ik er daadwerkelijk mee ga starten is de vraag, maar dat het kàn, is voor mij wel belangrijk.