Welk ras ipv fjord?
Re: Welk ras ipv fjord?
Een IJslander!
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
Ik weet eigenlijk vooral wat ik niet wil, niet wat ik wel wil 
Een ras weet ik zo direct niet, maar liefst iets enthousiast, werkwillig, maar toch rustig in de kop en heel betrouwbaar. Ohja, en groter dan 1.55 hoeft ook niet
Denk dat ik dan bij Welsh, BRP enz uitkom...

Een ras weet ik zo direct niet, maar liefst iets enthousiast, werkwillig, maar toch rustig in de kop en heel betrouwbaar. Ohja, en groter dan 1.55 hoeft ook niet

Denk dat ik dan bij Welsh, BRP enz uitkom...
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Tja, sinds ik Marian ken ben ik toch wel fan geworden van de Fries (was ik vroeger helemaal niet). Dat is mede gekomen door Bastiaan, dat was echt een fantastisch paard. Schwarzwalder fuchs vind ik ook wel wat.
Blue Shadow (IncoxYerxes)
D-Gaefur (DrafurxInco)
D-Gaefur (DrafurxInco)
- Machteld&Falco
Zonder twijfel absoluut een Lusitano!
Omwille van hun karakter, werklust en temperament, en omdat ze gewoon adembenemend mooi zijn.
Omwille van hun karakter, werklust en temperament, en omdat ze gewoon adembenemend mooi zijn.
http://pijama.come2me.nlFjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
- nancy imka
Uhm nou als ik geld zou hebben zou deze merrie mij heeeel erg aanspreken http://www.noordzweedspaard.nl/Paarden%20Töa.htm Een noordzweeds paard. Net een fjord maar dan een tikkeltje groter en grover!
- Cindy+Uniek
bij mij om de hoek zit een stal die daar altijd in fokte...Pablo schreef:Ik ga inderdaad op zoek naar een Gelderse of tuigpaard in de kleine maat. Liefst rond 1.60, veel groter wil ik echt nietWelsh Cob spreekt me ook wel aan maar die zijn veel moeilijker te vinden.
Welsh Cobs
ikzelf zou gaan voor iets aparts, ik heb natuurlijk al een prachtig bont nrps paard staan die over een paar jaar hopelijk de sport in kan, maar anda's en lusitano's hebben ook altijd mijn aandacht getrokken
of een geweldig goed gelukte aparte kruising

Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Ja de schwarzwalders zijn ook kei gaaf vooral die donker vossen en die mooie blonde manen.Janine schreef:Ik heb nog nooit naar de raseigenschappen gekeken, maar als ik geen Fjord zou nemen, dan wordt het denk ik een swarzwalderfuchs ofzo.
Vind ze alleen voor onder het zadel net iets te grof.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
Ik denk dat ik dan weer terug zou gaan naar type Jennefer.. Dat was een KWPN x Selle francaise (of hoe je het maar schrijft). De zwaardere Oldenburgers vind ik ook prachtig!!
Maar het moet braaf zijn!! En een fijne galop zou ook wel weer eens leuk zijn..
Maar het moet braaf zijn!! En een fijne galop zou ook wel weer eens leuk zijn..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
ik denk dat ik dan op een Haflinger of Tinker uit ga komen
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd

Een Tinker of een trekpaard,maar Tabago van Dominique vind ik ook fantastisch!!
En mini paardjes, ik ben helemaal verliefd op onze Aron.
Edit,de moeder en zus van Roselyn(van Marijke vind ik ook heel gaaf!!!
En mini paardjes, ik ben helemaal verliefd op onze Aron.
Edit,de moeder en zus van Roselyn(van Marijke vind ik ook heel gaaf!!!
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
- Yfke-lover
Hoef ik niet zo lang over na te denken een Gelderspaard

Super trots Anouk en onze toppertje Sven. M1 + 2
Miloh onze super springer en zo lief !!!!!!!!!!!!!!!
Onze shet is super super eigenwijs maar wel leuk..Lilly
UIt het oog voor altijd in mijn hart
Yfke
Sigur (gio)
Zorba
Miloh onze super springer en zo lief !!!!!!!!!!!!!!!
Onze shet is super super eigenwijs maar wel leuk..Lilly
UIt het oog voor altijd in mijn hart
Yfke
Sigur (gio)
Zorba
ik heb al zoveel verschillende paarden en pony's voor anderen gereden of gemend of te logeren gehad en elke keer ben ik weer helemaal blij als ik weer terug kan naar de fjord. Ook al zijn er misschien beperkingen meestal kunnen ze toch meer dan al die andere paarden die ik tegen ben gekomen.
Het probleem is dat de ene perfect is voor de kar, maar absoluut niet kan springen, de volgende wil best een sprongetje maken, maar kan weer niet voor de kar. De ander kan supergoed dressuur, maar verder weer helemaal niks anders. Sommige gaan super in het bos, maar je eist je dood als je de weg op wilt. Of je ligt er al naast nog voor je er goed en wel op zit.
Ik denk dat ik zelf te veel zijdig ben en daardoor toch telkens weer op de fjord uitkom. Ik moet wel zeggen dat het met vera ook wel eens aan mij ligt dat we op een bepaald nivo niet verder komen hoor. Dan ben ik zelf toch wel de blokerende factor vooral in de dresuur. Uiteindelijk mogen we ook daar niet klagen, we hebben het toch tot M1 met winst gebracht, maar met een beter ruiter zou ze veel verder komen.
Ik zou echt niet weten wat voor ander soort paard ik zou willen.
Het probleem is dat de ene perfect is voor de kar, maar absoluut niet kan springen, de volgende wil best een sprongetje maken, maar kan weer niet voor de kar. De ander kan supergoed dressuur, maar verder weer helemaal niks anders. Sommige gaan super in het bos, maar je eist je dood als je de weg op wilt. Of je ligt er al naast nog voor je er goed en wel op zit.
Ik denk dat ik zelf te veel zijdig ben en daardoor toch telkens weer op de fjord uitkom. Ik moet wel zeggen dat het met vera ook wel eens aan mij ligt dat we op een bepaald nivo niet verder komen hoor. Dan ben ik zelf toch wel de blokerende factor vooral in de dresuur. Uiteindelijk mogen we ook daar niet klagen, we hebben het toch tot M1 met winst gebracht, maar met een beter ruiter zou ze veel verder komen.
Ik zou echt niet weten wat voor ander soort paard ik zou willen.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Ik hou ook niet van die bangerikken! Net als wat Krista zegt, dan missschien iets met duitse achtergrond, met een nuchter karakter.Evy schreef:Ik heb geen eigen fjord, maar als ik een paard zou moeten kopen anders dan een fjord, dan zou ik voor een maatje groter gaan.
Wat dan uitkomt op een kwpn'er met aanleg voor dressuur om hoger mee in de sport te komen, maar dan wel eentje die niet voor alles bang is.
En soms vind ik friezen ook wel machtig mooi om te zien, maar helaas zitten daar ook een aantal 'slechte' bij.
Ik zou ook iets groter willen, fjorden zijn vaak toch te klein gezien mijn beenlengte voor het mooie bij mij.
Tinkers vind ik echt 3x niks, altijd die mok en gedoe. Vriendin van mij heeft er 2 en die is ruim 50 euro per maand extra kwijt aan verzorgingproducten en zalfjes!
Ik heb het hierboven al voorbij zien komen, ik heb vorig jaar op horse event kennis gemaakt met het noord zweedse paard en vind ze echt geweldig......
-
Ik heb daar nooit echt over nagedacht. Ik heb op de manege altijd een paard gereden en daar zat veel tuiger in. Met dat dier kon ik lezen en schrijven...
Iemand zegt wel eens tegen mij dat een Merens ook wel een leuk paard voor mij zou zijn...
Iemand zegt wel eens tegen mij dat een Merens ook wel een leuk paard voor mij zou zijn...
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
100% Welsh fan, maar zowel de atjes tot de cob's. Sectie K weer wat minder.
Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.
Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
Tsja ik heb voor die keuze 3 jaar geleden gestaan om evt een ander ras te kiezen. Voor het rijden zou er denk ik toch weer een engelse volbloed komen maar ik wilde een koel in de kop allrounder dus toch weer bij een fjord uitgekomen maar dan ander type dan Tjo.
Ik kan alles wel leuk vinden geloof ik,ben niet erg ras gebonden.Wel ga ik meer voor de koudbloeden...Het paardje moet me gewoon aanspreken.
Maar om dan echt en ras te noemen,kom ik uit bij tinkers.
Het is maar net welk doel je er mee voor ogen hebt.
En Esther,een fijne galop zou wel fijn zijn haha..Dat zinnetje van jou doet me gelijk denken aan terug blik van Tea die ik heb zien rondhobbelen
Maar om dan echt en ras te noemen,kom ik uit bij tinkers.
Het is maar net welk doel je er mee voor ogen hebt.
En Esther,een fijne galop zou wel fijn zijn haha..Dat zinnetje van jou doet me gelijk denken aan terug blik van Tea die ik heb zien rondhobbelen

Elvis:Jeskim(zidar)XTimor
Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

- kristelhans
Oooh ik ga later rassen sparen hahah! Fjord staat op 1 bij mij maar de Schwarzwalder Fuchs is ook prachtig! Ik heb vroeger een kruising Welsh Cob gehad en ik HOU van hoe Welsh Cobs er uit zien..prachtig! Maar ik heb gisteren een op IJslander gereden en dat was ook helemaal het einde..dat ras zie ik later er serieus wel bijkomen als maatje voor Beer (als Beer bij huis komt te staan). Ik vind sommige Quarter Horses ook heel mooi..stel dat Beer en ik echt te western in gaan (volgens instructrice is dat echt zo) en ik vind het echt het einde dan kan ik me voorstellen dat ik voor de western sport een QH zou aanschaffen...maar dan moet ie wel heeeuul leuk zijn!
Laatst gewijzigd door kristelhans op do 05 aug 2010, 07:27, 1 keer totaal gewijzigd.
- Ilonka
IJslander
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.