Het F-jes topic deel 3: De jaarlingen zomer!!
Re: Het F-jes topic deel 3: De jaarlingen zomer!!
Ik vind Fjella wel behoorlijk schraal worden op het moment.. Misschien is ze nog bezig met haar hoogte ofzo, maar iets meer mocht er van mij wel op.. Of zou dat zo lijken omdat mama zo dik is, hihi..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Wat is Finn gegroeid!! Nog iets meer spekkies erop en hij ziet er geweldig uit 
Fugo ziet er ook goed uit
Fiorano is gewoon enorm, leuk dier!
@ Esther: voer je Fjella wel brok bij dan?
Ik ga mijn F-je de komende tijd een beetje heropvoeden. Ze heeft zelf namelijk een hele handige knuffelmanier ontwikkeld. Als ze ergens jeuk heeft, gooit ze zich gewoon tegen je aan. Ik dacht dat ik het haar vorig jaar al had afgeleerd, maar nu begint ze er opeens weer mee. Nieuwe knuffelmanier: ik begin met kriebelen, houd haar op een bepaalde afstand, en voor iedere stap die ze daarna in mijn richting doet, moet ze er twee in de achteruit.
Leuk hoor, zo'n mensgericht paard

Fugo ziet er ook goed uit

Fiorano is gewoon enorm, leuk dier!
@ Esther: voer je Fjella wel brok bij dan?
Ik ga mijn F-je de komende tijd een beetje heropvoeden. Ze heeft zelf namelijk een hele handige knuffelmanier ontwikkeld. Als ze ergens jeuk heeft, gooit ze zich gewoon tegen je aan. Ik dacht dat ik het haar vorig jaar al had afgeleerd, maar nu begint ze er opeens weer mee. Nieuwe knuffelmanier: ik begin met kriebelen, houd haar op een bepaalde afstand, en voor iedere stap die ze daarna in mijn richting doet, moet ze er twee in de achteruit.
Leuk hoor, zo'n mensgericht paard

Pasja: Nee, daar kon hij niet bij
.
Esther: Hier werden ze ook wat schaal en staan nu op een kilo brok
.
Reinou: Dank je wel
. Maar hij is gewoon een lekker vent ook al was hij niet groot
.
- Aiden doet dat ook
... Heeft hij jeuk aan zijn staart en duwt gewoon die kont tegen je aan, ook al staat Fiorano achter mij... Gevolg: Ik zit vast tussen 2 paarden
Meestal tussen een kont en een buik
.

Esther: Hier werden ze ook wat schaal en staan nu op een kilo brok

Reinou: Dank je wel

- Aiden doet dat ook

Mijn Toppers:
Blondie
Fiorano
Aiden van de Alsemgeest 
Blondie

Fijn is dat Reinou!
En Finn heeft inderdaad spekkies nodig, hij mocht wat van Quincy lenen, maar daar bedankte hij voor
Finn heeft trouwens ook iets leuks. Vorige week heeft Lisa hem een keer of 2 à 3 voor mij meegenomen uit het land toen ze ook Alinde ging halen en ik zelf Quincy pakte. Het was zo blubberig dat het zonder laarzen niet leuk was om naar zijn land te lopen.
Nu wil hij steeds als Lisa Alinde gaat halen ook mee. Hij gaat er naast staan en loopt zo mee het land uit!
Die 2 zijn erg op elkaar gesteld, gister stonden ze heerlijk met elkaar te kriebelen toen ik kwam.
En Finn heeft inderdaad spekkies nodig, hij mocht wat van Quincy lenen, maar daar bedankte hij voor

Finn heeft trouwens ook iets leuks. Vorige week heeft Lisa hem een keer of 2 à 3 voor mij meegenomen uit het land toen ze ook Alinde ging halen en ik zelf Quincy pakte. Het was zo blubberig dat het zonder laarzen niet leuk was om naar zijn land te lopen.
Nu wil hij steeds als Lisa Alinde gaat halen ook mee. Hij gaat er naast staan en loopt zo mee het land uit!

Finn; Ik zag je, ik wou je, ik heb je, ik hou je!!
Ik kom vast nog wel een keertje bij jullie op stal Lindy om Finn te bewonderen. Is altijd wel leuk om eens ergens anders te kijken.
Nu echt foto's maken hoor Jelly, dan heb ik van al mijn ex-logeetjes weer een nieuwe foto voor in mijn bestand.
Gisteren zijn we, omdat we toch zonder paard waren toen we naar Wanneperveen gingen, weer even bij Ferro wezen kijken. Helaas alleen maar van een afstandje kunnen bewonderen want ze kwamen niet naar het hek.
Nu echt foto's maken hoor Jelly, dan heb ik van al mijn ex-logeetjes weer een nieuwe foto voor in mijn bestand.
Gisteren zijn we, omdat we toch zonder paard waren toen we naar Wanneperveen gingen, weer even bij Ferro wezen kijken. Helaas alleen maar van een afstandje kunnen bewonderen want ze kwamen niet naar het hek.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Ik en Fioke

Mijn Toppers:
Blondie
Fiorano
Aiden van de Alsemgeest 
Blondie

Fiorano kijkt helemaal trots naar z'n beker. Leuke foto.
In de wei naast Fenna staan drie grote KWPN-ers. Ze is er niet bang voor, want ze stond heerlijk neus aan neus met een grote ruin. Grappig om te zien dat die grote jaarling waar ze bij staat, heel onderdanig stond te kauwen. Fenna is een heel stuk kleiner, maar wel dapper.
In de wei naast Fenna staan drie grote KWPN-ers. Ze is er niet bang voor, want ze stond heerlijk neus aan neus met een grote ruin. Grappig om te zien dat die grote jaarling waar ze bij staat, heel onderdanig stond te kauwen. Fenna is een heel stuk kleiner, maar wel dapper.
Odette&Fenna
Fjella krijgt gras.. Heeft inderdaad ook een poosje op hooi gestaan met de rest van de dames.. Misschien heb ik daar wat te makkelijk over gedacht aangezien de andere dames geen last hadden van tekorten, ahum..
Ik kijk het even aan op het gras en anders inderdaad misschien iets bij geven..
Ik kijk het even aan op het gras en anders inderdaad misschien iets bij geven..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Fatoush staat in het dikke gras en krijgt nog 2 plakken hooi en 1 kilo Podo Grow bij. Hij mag om mij wel iets voller, niet dat hij dun is, maar ik zie hem graag wat dikker.
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Zonet Flam en Fendora even voor de keuring geoefend..was wel even schrikken voor ze, maar uiteindelijk hadden ze beiden toch oog voor dat wat gevraagd werd. Twee tantetjes, dat zijn het wel. Erg benieuwd hoe ze het volgende week doen (en wat ze er van vinden samen, klef en kleef samen maar toch apart).
Daarna nog even trailer geoefend...naja geoefend, gespeeld....
haha wel enorm gelachen om Flam. Jammer dat die ene actie niet op film staat 
Daarna nog even trailer geoefend...naja geoefend, gespeeld....

Geluk is de vrucht van intens werk
Was idd lachen Annabel. Sjonge, wat stonden die meiden er snel op, hahaha.
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Faira kwam ook erg minnetjes de winter uit en is pas sinds juni wat steviger geworden..
Faira krijgt 's morgens 1/4 kg pavo podo grow, de wei op, 's avonds 1/4 pavo podo grow en nog een plukje kuil..
Doet ze het prima op.. soms iets te zelfs
Sinds dat Faira op haar nieuwe stekkie staat schuurt ze op stal heel erg aan haar staart (daarvoor stond ze niet op stal ) Ik heb equidoux geprobeerd, maar het wordt alleen maar erger..
Morgen komt de dierenarts.. Arme staart, de bovenkant is al kort, maar gelukkig is hij verder nog niet erg dun.. ( maar als ze zo door gaat duurd dat ook niet lang meer
)
Faira krijgt 's morgens 1/4 kg pavo podo grow, de wei op, 's avonds 1/4 pavo podo grow en nog een plukje kuil..
Doet ze het prima op.. soms iets te zelfs

Sinds dat Faira op haar nieuwe stekkie staat schuurt ze op stal heel erg aan haar staart (daarvoor stond ze niet op stal ) Ik heb equidoux geprobeerd, maar het wordt alleen maar erger..
Morgen komt de dierenarts.. Arme staart, de bovenkant is al kort, maar gelukkig is hij verder nog niet erg dun.. ( maar als ze zo door gaat duurd dat ook niet lang meer

Faira (Orsta X Manus)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014
Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9

Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014
Yoep (KWPN)
Gister Fugo voor het eerst echt bekapt en hij was zo braaf
,
Het paardje van de smid zelf hadden Sandra en ik van de week al voorbereid met halster omdat ze hem zelf niet konden pakken
bij mij is hij altijd zo braaf en knuffelig, nou gister zag hij zijn baas en hij ging er weer vandoor met halstertouw, ik ben toen het land ingelopen en het touw los gemaakt, ze gaan het een andere keer weer proberen.
Ik ben zo trost op mijn kanjer

Het paardje van de smid zelf hadden Sandra en ik van de week al voorbereid met halster omdat ze hem zelf niet konden pakken

Ik ben zo trost op mijn kanjer

ik heb eergister een topic geplaatst in dagboek dat de dierenarts heeft geconcludeerd dat faira zomereczeem heeft..
Ze schuurt op het moment vooral op haar staart en bijna niet op haar manen. We vonden het ook wel erg snel gezegd van de dierenarts (dierengeneeskunde zeeland) en wachten het nog maar even af..
Anders misschien nog bloedonderzoek laten doen..
Het zou me echt tegenvallen als ze er echt last van gaat krijgen, maar gelukkig heb ik mensen in de de buurt die er veel van weten en wonen we vlakbij zout water !
Ze schuurt op het moment vooral op haar staart en bijna niet op haar manen. We vonden het ook wel erg snel gezegd van de dierenarts (dierengeneeskunde zeeland) en wachten het nog maar even af..
Anders misschien nog bloedonderzoek laten doen..
Het zou me echt tegenvallen als ze er echt last van gaat krijgen, maar gelukkig heb ik mensen in de de buurt die er veel van weten en wonen we vlakbij zout water !
Faira (Orsta X Manus)
Yoep (KWPN)

Yoep (KWPN)
Balen van Faira... Al zou ik me er nog niet zo heel veel zorgen over maken. Het is een vervelende zomer qua beestjes. Mijn merrie (van 14) heeft dit jaar ineens allemaal kale plekjes op haar hoofd en hals en schuurt als een bezetene aan haar staart en navel. Dat is echt heel anders dan andere jaren. Ook Finn schuurt op de warme dagen aan zijn staartje en zijn manen. En zo heb ik van meer paarden gehoord dat ze erg veel last hebben van alle beestjes en veel schuren. Onverklaarbare kale plekjes e.d.
Bovendien uit de zomerexceem zich toch vaak pas op latere leeftijd.
Ik zou zeggen blijve hoop houden, misschien valt het allemaal mee!!
(al trek ik de kunde van een VA eigenlijk nooit in twijfel)
Bovendien uit de zomerexceem zich toch vaak pas op latere leeftijd.
Ik zou zeggen blijve hoop houden, misschien valt het allemaal mee!!
(al trek ik de kunde van een VA eigenlijk nooit in twijfel)
Finn; Ik zag je, ik wou je, ik heb je, ik hou je!!
Ik vind de conclusie van die dierenarts wel erg kort door de bocht. Niet ieder paard dat schuurt heeft meteen zomereczeem. Kijk alles eerst nog maar eens rustug aan. Dat je bij zee woont hoeft overigens helemaal niks te zeggen. Ook daar kunnen paarden er last van hebben.
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

hopen dat het meevalt met Faira, zomerexceem is erg vervelend.
Fatoush heeft weer een plak vel van zijn hoofd, wat doet dat beest toch altijd 's nachts?
Fatoush zonder baard

Fatoush heeft weer een plak vel van zijn hoofd, wat doet dat beest toch altijd 's nachts?

Fatoush zonder baard

Baranna 13-5-2006
ja ik vond de conclusie ook erg kort door de bocht, vooral omdat het eigenlijk alleen haar staart is.
Ik zal binnenkort eens een foto maken van haar staart.. van de week was het een keer best erg met klitte er aan hangend.. de bovenkant begint gewoon kort te worden maar ik zie nog geen kale plekken..
We hebben gisteren ook gezegd gewoon af te wachten, kijken hoe het zich ontwikkeld. Ik las wel dat het mogelijk is bij jaarlingen dat ze eczeem hebben.. maar dat het meer voorkomt tussen de 3 tot 6 jaar..
We zullen zien, ik hou julie wel op de hoogte en zal van de week eens een foto er van plaatsen..
@lovemischa Wat ziet Fatoush er goed uit!!
Super, dat wordt van een toppertje!
Ben erg benieuwd wat ze op de keuring van hem vinden, ik vind hem in ieder geval een schoonheid!
Ik zal binnenkort eens een foto maken van haar staart.. van de week was het een keer best erg met klitte er aan hangend.. de bovenkant begint gewoon kort te worden maar ik zie nog geen kale plekken..
We hebben gisteren ook gezegd gewoon af te wachten, kijken hoe het zich ontwikkeld. Ik las wel dat het mogelijk is bij jaarlingen dat ze eczeem hebben.. maar dat het meer voorkomt tussen de 3 tot 6 jaar..
We zullen zien, ik hou julie wel op de hoogte en zal van de week eens een foto er van plaatsen..
@lovemischa Wat ziet Fatoush er goed uit!!

Ben erg benieuwd wat ze op de keuring van hem vinden, ik vind hem in ieder geval een schoonheid!
Faira (Orsta X Manus)
Yoep (KWPN)

Yoep (KWPN)
dank je
. Denk niet dat hij naar de keuring kan, hij loopt nog steeds niet rad en het is over 3 weken al
edit, er stond en smiley die er niet hoorde

edit, er stond en smiley die er niet hoorde
Laatst gewijzigd door Ivonne op ma 09 aug 2010, 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Baranna 13-5-2006
Fatoush zonder baard is echt precies Finnea
Wel heel knap hoor, zo niet harig 

Ereplaatsje voor