Het A-tjes Topic deel 4!!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Annemarie

Re: Het A-tjes Topic deel 4!!

Bericht door Annemarie » do 29 jul 2010, 12:29

Tamara schreef:is ook een fijn paard, mag hier wel wonen,haha
*kucht eens* >;) >;)

:D Blij dat je haar leuk vond. Na vanmorgen en disndagavond vind ik haar ook nog steeds helemaal leuk. Zo braaf en lekker gaat ze lopen. Hoewel ze nog iets slanker zou kunnen zei mijn instructrice dat het beetje extra gewicht totaal geen invloed heeft op haar lopen. Gelukkig maar. Als Gjendra afgespeend is kan ze wel weer wat meer afslanken maar nu gaat het ook nog best zo.

@Suzanne:Getsie wat een eng avontuur Suzanne :\ . Dapper hoor van Leo dat hij haar ook zo weer inspande. Is vast ook het beste maar ik zou goed de bibbers hebben.

@Lisa: Alinde stond er ook mooi voor vond ik. Schrok wel van haar drukplekken, die zijn wel echt heel groot.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » ma 02 aug 2010, 17:00

Hallohohooooo a-tjes mensjes,hihi. Zin wij dan de mist actieve mensjes?

Wij niet, we hebben vandaag weer gelest. We beginnen met, zoals instr. het noemt, even knutselen en friemelen. Nekje buigen, binnen en buiten stelling, voltes, lekker loswerken.

Daarna komt het moeilijke, want zo krom als een banaan lopen gaat Kaatje gemakkelijk af.
Dan moet het banaantje recht, en da's wat lastiger,whaha. rechtsom makkelijker dan linksom.

Ook wijken geoefend, lans de lange zijde, met de neus op de bak rand, de lange zijde af wijken. Was ook best lastig, en fjord werd arabier.

Later, omdat ze zich blijkbaar opgesloten voelde ofzo, van b naar e geweken, gewijkt, wat je wilt. En dat ging zo fijn, kwartje was gevallen. Heb er weer lol in, dressuuren. Was lang geleden voor ons.
Peerd was totaal nat, van voor naar achter, en eigenlijk merendeels door haar arabierenwannabee gedrag, want zo hard hebbenwe niet geronnen :+
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Lisa

Bericht door Lisa » ma 02 aug 2010, 17:02

Ja vreselijk he annemarie. Ik baal er ook zo van!!

hoop dat het net als bij karev misschien nog wegtrekt. Wat een gedoe de stomme zadels!
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!

5 mei 2011 geboren: Hjala!!

Alinde... bedankt voor alles meissie!
Annemarie

Bericht door Annemarie » di 03 aug 2010, 13:19

Nou Anka en ik zijn best heel actief, maar heb geen zin van elke rit een verslagje te typen :+ . Vorige week zelfs 2x op een dag op hetzelfde paard (=Anka) gereden. Heb ik volgens mij nog nooit gedaan 2x per dag hetzelfde paard 8)7 . 's Morgens half uurtje les en 's avonds buitenritje met Ivonne. Ach, gaan de extra kilo's van Anka misschien ook wat harder weg :+ .

Gister gebakhupst en lekker in het dorp uitgestapt. Ideaal, na 15-20 min dorp is paard weer droog en lekker uitgestapt. En het is niet zo saai als rondjes in de bak uitstappen. Dat vind ik dus wel enorm saai, uitstappen in de bak. Vanavond naar les. En slik, ik ga alleen. Hoop dus dat de goede trend van het laden van de afgelopen keren zich voortzet := .
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » di 03 aug 2010, 13:27

Maar er zijn nog meer A-tjes,haha

Anka gaat vast niet dood van 2x rijden, is ook wel goed voor karev.

Ik heb binnenkort een les grondwerken, lijkt me leuk!
Annemarie

Bericht door Annemarie » di 03 aug 2010, 14:08

Ja, de ander A-tjes zijn wat stil...

Grondwerken is heel leuk. Heb trouwens de DVD Parelli get started. Mag je wel copieren (als dat kan, zou niet weten of dat beveiligd is). Daar staan de 7 games ook op. Anka kent ze al redelijk. Of je moet een keer mee gaan naar mijn zusje, haar paard Cuby kent volgens mij alle 7 games al. En het meest ilustratief is toch wel om iemand even live bezig te zie had ik al uitgevonden.
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » di 03 aug 2010, 15:28

Ik lees nog steeds mee hoor! Maar ben helaas weer niet zo veel aan het rijden. Ze heeft eerst wat kalm aan moeten doen, na dat ongelukje van d'r. Vanavond wil ik weer gaan rijden. Dus wie weet, straks nog een verslagje.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » di 03 aug 2010, 16:41

spannend suzanne, is Anka weer helemaal goed?
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » di 03 aug 2010, 20:51

Ja lijkt het wel, maar met het rijden gaat het niet _-:( Ik word daar helemaal simpel van... heb er gewoon geen zin meer in zo. Ik kan wel janken....
Ik heb nu gevraagd of Dennis haar een keer wil proberen en of hij me tips kan geven.

Ik heb nu een telefoonnummer van iemand uit de buurt die les geeft en die ga ik snel maar eens bellen.
Annemarie

Bericht door Annemarie » di 03 aug 2010, 20:55

He wat vervelend Suzanne dat het rijden niet goed wil. Geen gevolg van haar val?

Ik zit net weer wat steviger op mijn uberroze Anka-wolk :L. Gaaf paard is ze toch, braaf en stinkend haar best doen met rijden. Ze had wel een hele lange kwijldraad toen ze het bit net in had. Toch maar binnenkort even de tanden laten nakijken. Aanleuning was later wel goed maar is soms wat stroef. Just in case toch maar ff checken. Volgende week hoefsmid en week erna de zadelmaker. Zijn wij weer APK :D .
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » di 03 aug 2010, 21:36

Annemarie schreef:He wat vervelend Suzanne dat het rijden niet goed wil. Geen gevolg van haar val?

Ik zit net weer wat steviger op mijn uberroze Anka-wolk :L. Gaaf paard is ze toch, braaf en stinkend haar best doen met rijden. Ze had wel een hele lange kwijldraad toen ze het bit net in had. Toch maar binnenkort even de tanden laten nakijken. Aanleuning was later wel goed maar is soms wat stroef. Just in case toch maar ff checken. Volgende week hoefsmid en week erna de zadelmaker. Zijn wij weer APK :D .
@Annemarie, nee dat is geen gevolg van haar val. Dat doet ze al vanaf moment 1 dat ik op haar zat. Nou ja, vanaf moment 1 dat ze voor ons aan het werk moet, dus ook in de kar, langs je, noem het maar op.

Wij hebben een temperamentvolle fjord, nou ja, vooral een voorwaartse fjord!! En dat ze voorwaarts is, is over het algemeen niet erg, maar de rem werkt niet zo goed en het rustig lopen dus ook niet. Ik heb het idee dat ze altijd de trein moet halen en daar word ik vervelend van. Loopt ze iets rustiger, loopt ze meer ontspannen en oogt het ook in ieder geval stukken beter. Maar ja, ik krijg het haar maar niet duidelijk gemaakt dat ze rustiger moet gaan lopen.

Ik wil ook een tandarts inschakelen. Ik zit net te denken, dat ik anders eens wat balkjes neer kan leggen en dan wat dichter bij elkaar. Dan moet ze rustiger lopen, anders gaat ze rolschaatsen.
Esther

Bericht door Esther » wo 04 aug 2010, 03:35

Ik heb er ook een aardig poosje over gedaan om Tea kalmer te krijgen.. Naja, ik heb haar nu een poosje, maar ik geloof dat dit voorjaar dat kwartje pas is gevallen.. Ze kalmeerde later wel, maar aan het begin was het een turbo, nu is ze vanaf het eerste moment lekker ontspannen..
Er is hoop!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Annemarie

Bericht door Annemarie » wo 04 aug 2010, 06:51

Dat hele voorwaartse is lastig Suzanne :j. Anka heeft dat dus helemaal niet, daar moest ik echt de aanknop vinden, maar Nisko herken ik dus helemaal in je verhaal. Met de tijd dat ik Nisko heb is het beter geworden. Maar Nisko is ook altijd voorwaarts en soms ook druk en gaat het liefst voorop. Omdat ze zo braaf is rijd ik in groepen ook meestal voorop. Nisko spettert er niet vandoor. Maar dat gedram, gedraai en staccato stappen werd ik eerder ook wel eens gek van 8)7 . En vorig jaar oktober heb ik nog eens met Ivonne en Tamara over Balloo gereden. De laatste keer was ze als vanouds en dan heb ik dus 2 uur mijn handen vol.

Ik heb als advies toen gekregen hele einden stappen buiten en dat werkt wel. Tis alleen iets van de lange adem. Het moet echt regelmatig gedaan worden en bij voorkeur op een moment dat je in een geduldige bui bent. Ik vond het heel moeilijk bij Nisko is het goed verbetert. Als ik alleen met Nisko rijd is ze eigenlijk niet echt meer druk nu.

En net als Esther zeg ik er is hoop!
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » wo 04 aug 2010, 07:57

Ik hoop het maar. Ik word er in ieder geval gek van. Ik ben pas naar buiten geweest en heb toen alleen maar gestapt, maar dat was ook niet rustig. Nou ja, ik houd hoop. (al is het soms wat minder, maar we doen ons best).
Esther

Bericht door Esther » wo 04 aug 2010, 19:02

Ik vind het erg herkenbaar Suus.. Wat ik ook probeer, ze blijft erg druk buiten.. Als ik haar onderweg aan het werk zet om af te leiden wordt ze helemaal een potje heet onder mijn kont.. Bij Jeskim heeft het trouwens ook een poos geduurt, loslaten, loslaten, loslaten is daar de truc geweest. Ze heeft me zeker twee jaar het bloed onder de nagels vandaag gehaald, nu loopt ze met een losse teugel rustig naar huis, zelfs met een thuis wachtend veulen..

Is ook wel mijn schuld dat Tea zo druk is, daar rijd ik te weinig mee buiten, dan pak ik voor het gemakje ouwe trouwe Jes maar weer..
Tea moet ook uren maken buiten, hopelijk verbetert het dan, maar het zal altijd wel een snelle donder blijven buiten..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » wo 04 aug 2010, 22:40

Dat doe ik ook vaak. In het begin is ze bijna niet rustig te krijgen, na een half uurtje begint het wat te komen. Ik laat ook los, ze zoekt de ontspanning op. Blijft 3 passen lopen en ik voel haar weer van achteren naar voren duwen. Dus weer rustig terug, ontspanning, los enz enz enz. Daar word ik soms moedeloos van, het gaat maar door...
Esther

Bericht door Esther » do 05 aug 2010, 03:06

Wederom heel herkenbaar, los betekend hier ook nog steeds, 'Oh, ik kan weer harder!!' Al presteerd Tea het al op twee passen.. Vervelend.
Heb het mezelf wel wat makkelijker gemaakt door er een kimblewick in te gooien, anders moest ik echt in hangen om haar terug te zetten, nu hoeft dat gelukkig niet meer..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
adanco
Contacteer:

Bericht door adanco » do 05 aug 2010, 23:06

Hier ook wel een fanatiek Atje hoor!
Nu mijn instructrice poosje ziek was heb ik lekker een poosje op mijn eigen manier gereden en het ging steeds weer wat beter :o
Nu ben ik stiekem (ja Annemarie, stiekem ;) sssst) :x vreemdgegaan met andere instructrice en ik moet zeggen, het is me heel goed bevallen.
Ik vertelde haar over onze dip van de afgelopen maanden en dat ik eigenlijk soms de wanhoop nabij ben en ook verteld van zijn gehele veranderde gedrag... Toen vroeg zij: Hoe oud is hij?? Ik: 6. zij: Oooooh, das waarschijnlijk gewoon puberteit. Nou dat had ik zelf dus ook nog wel kunnen bedenken 8)7
Ook gaf ze mij hele korte en praktische tips waar ik direct al profijt van had. Zij begint niet direct van alles te roepen, maar kijkt eerst eens even een poosje goed naar wat je doet en hoe je rijdt etc.
Ik hou niet zo van heen en weer hupsen, maar had hier echt een goed gevoel bij en ze is ook nog de helft goedkoper...
Onze andere instr.heeft mij niet kunnen helpen in deze dip en dat vind ik wel erg jammer. Dat is toch ook waarom je les hebt? Weet nog niet zo goed wat ik moet doen nu.
Adanco, Jars x Eros
Ruinenkampioen Rolde 2007/2009 beide met 39 punten!
Reserve ruinenkampioen Rolde 2010
Ruinenkampioen Rolde 2011
AA certificaat zadelproef 2008

L2 Fjordsport

Mijn liefste, maar dan ook echt allerliefste vriend..
Annemarie

Bericht door Annemarie » vr 06 aug 2010, 07:26

Had je nu les gehad van wie Pernille ook les heeft? Hanneke toch? Daar zijn meer mensen erg tevreden mee.

Tsja, weet ook niet wat je er mee aanmoet. Je moet iemand hebben waar je een goed gevoel bij hebt, dat weet ik wel. Anders gaat het gewoon niet werken.

Heb vorige week en gister al weer les gehad mij bevalt Marjan nog steeds erg goed. En ik les op dinsdag in Annen bij Marlies Manting en die heeft op exact dezelfde punten commentaar als Marjan dus wat dat betreft denk ik als 2 zeggen hoe het met zal het wel zo moeten. En Anka loopt momenteel als een tierelier.
adanco
Contacteer:

Bericht door adanco » vr 06 aug 2010, 16:11

Hanneke, klopt....
Ik heb nog nooit een paard gehad die tijdens zijn puberteit lastig te rijden was. Eigenlijk is hij gewoon lastig omdat hij niet wil buigen en ontzettend afgeleid is. Is dat puberteit? Iemand daar ervaring mee?
Als ik gewoon aan het poetsen ben merk ik geen ander gedrag ofzo....
Ja in de wei weer wel en dat hij zo bang is voor van alles.
Ben wel benieuwd of iemand dit ook ooit eens meegemaakt heeft??
Adanco, Jars x Eros
Ruinenkampioen Rolde 2007/2009 beide met 39 punten!
Reserve ruinenkampioen Rolde 2010
Ruinenkampioen Rolde 2011
AA certificaat zadelproef 2008

L2 Fjordsport

Mijn liefste, maar dan ook echt allerliefste vriend..
Plaats reactie