C'tjes gaan een toffe zomer beleven in deel 7!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Orion1996

Re: C'tjes gaan een toffe zomer beleven in deel 7!

Bericht door Orion1996 » zo 25 jul 2010, 19:15

Viv schreef:Nee niet meegekregen Naat, wat een verhaal joh. Idd erug woeste shet zo op de pics van het springen te zien _O-

Ctje hier heeft vandaag bootcamp met manlief gehad die leskreeg van marieke (van nais, Kjeld en de paarden van buurman Jan). Dat was wel fkes zweten hihihi. Diesje was helemaal van zn apropos daarna de schat. Maar manlief krijgt de smile niet meer van zn gezicht dus die was tevreden :D

En uiteraard gaat Diesje ook naar Hoendertjesloo, die mag de toertocht aangespannen gaan doen en de APK. En op zondag alssie nog puf heeft even rondje onder het zadel, bedoel als je er toch bent :D
En wij gaan naar het buffet, kun je nog voor opgeven alleen is het nu wel 5 euro duurder (ivm laat opgeven).

Mailen naar stamboek dan ? En wat zijn de kosten dan als je laat opgeeft?
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Viv

Bericht door Viv » ma 26 jul 2010, 05:02

Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Nathalie

Bericht door Nathalie » ma 26 jul 2010, 06:37

Jullie zullen wel veel plezier hebben op het jubileum (ik EIS heel veel foto's :D :D :D)

Jilly- P.C. heeft wel stugge manen dus we zullen zien wat het wordt, ik wil het ook niet links en rechts gaan trekken want dan ben je 2 dagen bezig :') en ik vind dat gewoon sneu want dan zou je dat blijvend moeten doen... Heb het nu links en rechts gewoon extra kort geknipt omdat het natuurlijk voor het wassen nog naar beneden wilde vallen. Het is nu in ieder geval heeeeeeeeel kort, dus nog niet foto-waardig :P. Dan moeten jullie nog even wachten tot we dinsdag over een week naar Drenthe gaan :D
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Jilly

Bericht door Jilly » ma 26 jul 2010, 10:33

Ben vandaag aan m'n nieuwe leven begonnen hèhè. Om 6u opstaan en om 8u beginnen werken. Hard als je dat niet gewend bent!

Loop de komende weken als een zombie rond denk :+
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Viv

Bericht door Viv » ma 26 jul 2010, 10:54

Ach kom op Jil, watjuuhhh. Dat doe ik inmiddels al 23 jaar _O-
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Afbeelding
Ilona

Bericht door Ilona » ma 26 jul 2010, 11:57

Pfff met lange reistijd nu zeker?
Je moet er wat voor over hebben! Sterkte ermee Jilly ;)
En respect voor je Viv :D haha
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
ing-1970

Bericht door ing-1970 » ma 26 jul 2010, 16:48

Les vanavond maar afgelast,volgens mij heeft Corner zwemles in de wei,het hoost hier.
Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » ma 26 jul 2010, 17:02

Viv schreef:Ach kom op Jil, watjuuhhh. Dat doe ik inmiddels al 23 jaar _O-
Haha, ik ben echt een watje idd. Was zo verwend met mijn schema van half 8 opstaan, 8 uur vertrekken en van half 9 tot 17u werken.
Het is erg wennen en het hele eind is kl*te, maar de poepsjieke bureau en m'n leuke werk maakt veel goed haha
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Viv

Bericht door Viv » di 27 jul 2010, 04:26

Zo, Ctje hier is klaar voor Dort! Vanaaf nog even een buitenritje maken en dan issie een paar daagjes vrij (even een 8 op bespiering scoren _O-).
Afbeelding
Orion1996

Bericht door Orion1996 » di 27 jul 2010, 05:48

Oehhhhh ik heb zin in vanavond..... maar eerst nog even werken. Gisteren op mn werk hooste het, bleken we hier thuis 1 buitje te hebben gehad. Had er al rekening mee gehouden dat de paarden hele dag binnen hadden gestaan, maar waren er lekker uit geweest. Cyra eet trouwens weer goed nu zonder te soppen, dus tandarts heeft zn werk wel goed gedaan dan. Wanneer is dort Viv? ben beetje uit die data geraakt hihi
Afbeelding
Peertje

Bericht door Peertje » di 27 jul 2010, 09:12

Hallo allemaal!

Zo te lezen gaat het allemaal goed met jullie Ctjes! Ben benieuwd hoe het op de keuring gaat Viv! Robbert en ik komen jullie aanmoedigen en bewonderen! Anita, hoe gaat het met Celony nu met de pijnstillers?

Met Peertje gaat het super, alleen heeft hij wat moeite met linkerbuiging en -stelling in draf en galop, waardoor hij snel vastpakt en sterk wordt. Zadel en gebit is nagekeken. Misschien nog wel een osteo erbij halen. Robbert en ik zijn een beetje 'verdeeld' over de aanpak eerlijk gezegd. Robbert zegt 'hij is stout en moet het maar leren' waardoor er automatisch met meer druk wordt gereden. Ik vind het ook wel stout van Peer, maar ben meer van de ontspanning, loslaten en desnoods een stapje terug en vandaar uit weer verder bouwen... Lastig! We hebben nu afgesproken het nog een maand op zijn manier te proberen en bij geen of te weinig vooruitgang neem ik Peer rijtechnisch een tijdje onder mijn hoede. Wat zouden jullie doen?

Succes met je nieuwe ritme Jilly! Zal wel even omschakelen zijn!

Hier geen watervallen gelukkig, maar af en toe een lekker buitje. Goed voor het gras en tegen de vliegen, want daar werden de paarden wel een beetje gek van de laatste tijd! Ben wel even blij met het koelere weer, ik ga dan toch makkelijker 'aan het werk' met de paarden. Met 30+ graden laten wij ze snel gewoon maar staan...

Ben erg benieuwd naar PC zijn nieuwe coupe Nathalie! Wil een *-:) !

Wat ga jij voor leuks doen vanavond Anna? :)

Hier een paar ontwikkelingetjes...
Bol en Peer stonden samen op de weide met twee andere ruinen, maar omdat er vrijwel geen gras meer stond (en de eigenaren van de andere paarden eerder al niets van het land wilde afzetten, niet wilden dat we bijvoerden en uitmesten van het land teveel werk vonden waardoor er veel gras niet gegeten werd _-:( ) bivakkeerde Bol na twee uur weidegang bij het hek en liet er dan geen paard meer door totdat hij er zelf uit was... Daar werden de andere eigenaren dan weer bang van (beest doet niets, heeft gewoon honger) dus die wilden een ander weiland... Nou stond Witje op een eigen landje omdat hij nog wel eens erg evil uit de hoek wil komen tegen andere paarden, dus de enige oplossing die de beheerder bood (op onze wens) is Wit en de andere twee paarden omruilen.

Dus sinds ruim een week staan onze eigen paarden nu bij elkaar, hebben we een heerlijk eigen (en schoon!) weiland, we voeren naar eigen believen bij op het land en het gaat werkelijk waar super tussen die 3! Was wel even spannend want Wit is er wel een van de met ontblote tanden 'kill & attack' aanval op de schoft of staartwortel... We zijn er de eerste dag(en) dan ook veel bijgebleven met de ehbo kit in de aanslag en - zelfs tot onze eigen verbazing - zijn ze echt heel leuk met zijn 3en, hebben we nog geen schade kunnen constateren en Bol is niet meer bij het hek te bekennen. Peer en Wit zijn dikke vrienden en Bol is de baas van het stel. +:)+

Verder is Witje zijn revalidatieperiode vandaag voorbij, dus ik ga er straks even op om te kijken en voelen hoe hij loopt. Als het nog niet goed is hoef ik ook niet terug naar de kliniek voor controle namelijk, dan laat ik hem gewoon weer een maandje op de weide staan. Is hij wel goed dan bouw ik hem rustig weer op en gaan we over drie, vier weken even voor controle.

Bolletje doet het helemaal geweldig *o/* (durf het bijna niet te zeggen, want dan gaat hij weer stuk)! Van de week voor het eerst (eerst) per ongeluk en daarna expres met hem gegaloppeerd! Hij heeft weer spieren en conditie en dat merken we... Hij krijgt weer praatjes :D Was lekker aan het stappen met hem in de bak en vanuit het niets nam hij een spurt. Mijn reactie is dan dat - als de spurt niet al te gek is - ik er liever een 'flinke schop vooruit' bij geef dan dat ik ga inhouden en lopen rommelen, dus twee rondjes gegaloppeerd. Bol blij want die wil niets liever! Na wat rondjes stappen hem even op mijn hulp weer laten aanspringen en ook nog even gecontroleerd gegaloppeerd. Echt een WAUW moment! Wat een super paard en wat loopt hij lekker!!! Schematje ziet er daarom nu dus zo uit: 3 kwartier / uur rijden met daarin 4 rondjes draf op elke hand en 2 rondjes linkergalop (om r.a. te ontzien).

Daulann gaan we in augustus weer even knuffelen en begin oktober gaan we hem ophalen en naar de opfok brengen!

Pffff... Veel werk 4 paarden!!! :D
Sorry voor het lange ego-bericht...
Capone (KWPN), Beer en Grijze :L
Viv

Bericht door Viv » di 27 jul 2010, 10:44

Orion1996 schreef: Wanneer is dort Viv? ben beetje uit die data geraakt hihi
As zaterdag!
Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » di 27 jul 2010, 10:57

Je mag best een beetje ego zijn hoor ML :D

Vastpakken en galopprobleem komt vaak vanuit de balans en te weinig draagkracht van achter. Stapje terug doen, veel overgangen rijden en weer rustig naar je hand toe rijden. Met kracht en "geweld" ga je het nooit voor elkaar krijgen dat werkt straks alleen maar tegen je (wedstrijdje wie het sterkste is).

En heerlijk zeg weer je eigen weitje. Wij hebben zelfde probleem alleen is het dan stalbaas ipv medestallers helaas. Paarden kunnen prima aangeven hoe ze het het liefste hebben wat dataangaat. Super dat de boy's zo lekker samen gaan.

Enneeeh alvast tot zaterdag :D
Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » wo 28 jul 2010, 05:13

Afbeelding
Orion1996

Bericht door Orion1996 » wo 28 jul 2010, 08:52

We hebben gewoon een topjaar Viv, met onze kinderen
Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » wo 28 jul 2010, 11:01

Yup, blijf erbij, het is de beste jaargang :D
Afbeelding
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » wo 28 jul 2010, 15:48

Celony gaat op de foto. Hij lijkt toch iets pijnlijk net boven de kroonrand. Ik vind het spannend.

Jullie C-tjes gaan allemaal fantastisch, geniet er van allemaal.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » wo 28 jul 2010, 16:03

Wijs besluit Aniet, ben benieuwd of er wat uitkomt en wat eraan te doen is.
Dikke beterschapsknuf voor Celoontje en gefeliciteerd met je SuperGinootje!
Afbeelding
Orion1996

Bericht door Orion1996 » wo 28 jul 2010, 16:13

Nou we duimen voor je Aniet. Wanneer kan je met hem terecht?
Afbeelding
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » wo 28 jul 2010, 16:27

Ben benieuwd wat er uit de foto's komt.
We duimen voor je!

Tja....net peter uitgezwaait.
Ik blijf nog een nachtje in drenthe.
Ga morgenochtend eerst langs de paarden en dan weer op zoek naar werk.

Idd...de C is de beste jaargang ben trots op m'n kleine meid *o/* de jaargang W hadden ze wat mij betreft over mogen slaan -:(- -:(- en dit nog in meervoud :x

Zal morgen als ik thuis ben wel een verhaal typen....
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
Gesloten