Stro o.i.d in de trailer?

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
claudia

Re: Stro o.i.d in de trailer?

Bericht door claudia » zo 25 jul 2010, 08:03

Tamara schreef:wij hebben op stal ook vlas claudia, maar ik vind verse vlas toch echt spek glad hoor. daar moeten ze eerst even overheen piesen, dan is het beter.
Bij mij gaat er elke week een pak bij en doordat de ondergrond dus "oud" is hebben mijn paarden daar geen last van.

En mijn hengsten doen alles op een plaats dus ik heb 2 plekjes die vuil zijn en de rest blijft super schoon, maar niet glad.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Naisven
Moderator

Bericht door Naisven » zo 25 jul 2010, 15:05

Ik heb ook stro in de trailer het zou eigenlijk niet nodig zijn denk ik, alleen zo wordt het wat aanlokkelijker om in te stappen :)
Viv

Bericht door Viv » zo 25 jul 2010, 19:20

jessica schreef:[De trailer die ik altijd gebruik heeft rubberlaag met een soort noppen en dat word niet glad als erop gepiest is. :n
Heb jij er misschien een gewone mat in dan?
Nee een spiksplinternieuwe rubberen gietvloer :D
Maar zowizo gaat er bij ons altijd zaagsel in, ongeacht de soort bodem. Dan plassen ze makkelijker op de trailer en nodigt meer uit.
Vlas ook een keer geprobeerd maar dat was best glad.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Ivonne

Bericht door Ivonne » ma 26 jul 2010, 06:13

is dat duur, zo'n rubberen gietvloer? En kan dat in elke trailer? Lijkt mij ideaal nl
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Vera

Bericht door Vera » ma 26 jul 2010, 12:13

mijn paarden glijden juist uit als er niets in ligt. dan gaan ze zich zo stijf houden tijdens het rijden. Als er iets in licht(mot stro of vlas) dan niet.
Bovendien vind ik het veel vriendelijker staan en ze gaan er veel makkelijker in dan op zo'n donkere vloer.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Annemarie

Bericht door Annemarie » ma 26 jul 2010, 12:53

Lovemischa schreef:is dat duur, zo'n rubberen gietvloer? En kan dat in elke trailer? Lijkt mij ideaal nl
Ik heb hem bij Impex Eelde in mijn oude trailer laten leggen. Volgens mij kan het in principe in elk trailer gelegd of beter gegoten worden. Kosten was dacht ik ergens tussen de 200 en 300 euro. Maar daar kun je ze zo over bellen, ik weet het niet helemaal zeker meer. Mijn rubber gietvloer voelde wat aan als asfalt en was heel goed stroef. Ik had er nooit wat op. Anka vond dat prima en ook geen problemen mee gehad. Nisko zet zich de hele tijd schrap zoals Sandiren zegt en komt met trillende spieren van de trailer af. Ze doet dit op elk soort bodem en het heeft meer te maken met het 1,5 paards zijn van de trailer denk ik dan met de bodem.

Ik heb nu een trailer met een rubber mat met noppen en ik ga eerst gewoon zonder bodembedekker rijden.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Janine
Moderator
Contacteer:

Bericht door Janine » ma 26 jul 2010, 14:14

lientje schreef:bij rubberen vloeren zou ik er nooit iets inleggen, stro is dan alleen maar glad.
Ik heb een trailer met rubberen vloerlaag, dus ik heb er nooit wat in.
Mee too! :)* niet mijn trailer maar de Heja die ik altijd leende had dat, zelfs als ze pieste had ze nog gewoon grip. :))
Maar ws verschilt het per rubber vloer die er in ligt.
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » di 27 jul 2010, 07:13

Annemarie schreef:
Lovemischa schreef:is dat duur, zo'n rubberen gietvloer? En kan dat in elke trailer? Lijkt mij ideaal nl
Ik heb hem bij Impex Eelde in mijn oude trailer laten leggen. Volgens mij kan het in principe in elk trailer gelegd of beter gegoten worden. Kosten was dacht ik ergens tussen de 200 en 300 euro. Maar daar kun je ze zo over bellen, ik weet het niet helemaal zeker meer. Mijn rubber gietvloer voelde wat aan als asfalt en was heel goed stroef. Ik had er nooit wat op. Anka vond dat prima en ook geen problemen mee gehad. Nisko zet zich de hele tijd schrap zoals Sandiren zegt en komt met trillende spieren van de trailer af. Ze doet dit op elk soort bodem en het heeft meer te maken met het 1,5 paards zijn van de trailer denk ik dan met de bodem.

Ik heb nu een trailer met een rubber mat met noppen en ik ga eerst gewoon zonder bodembedekker rijden.
Beetje offtopic, maar Ronan had dat probleem ook met trillende spieren. Daarom hebben wij stangen in onze trailer gemaakt, zodat we van een 1,5 paards een 1 paards trailer konden maken. Deze stangen kunnen we er makkelijk ook weer uit halen. Voor Ronan was dat ideaal en wij gebruiken het nu bij alle paarden.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Ilonka

Bericht door Ilonka » di 27 jul 2010, 07:45

Ilonk kwam ook altijd doorweekt en gestressed uit een 1 1/2 paards trailer met een 2 paards (en natuurlijk een tussenschot) nergens last van.
Ik had vroeger altijd hooi op de grond (gewoon wat ze gemorst hebben naar achteren vegen) maar tegenwoordig niets meer, mijn bodem is ook nat hartstikke stroef.
Nu ik veel mensen hoor dat hun pony's makkelijker laden met bodembedekking ga ik toch eens zaagsel halen voor de trailer. Brass will er niet zo graag in dus wellicht helpt dit haar. Ik ga dan niet voor stro, want dat neemt weinig vocht op, en daarnaast wil ze dat waarschijnlijk eerst helemaal opeten...
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Viv

Bericht door Viv » di 27 jul 2010, 11:05

Geen idee, zat erbij toen ik de bodem liet vervangen bij Toeran. Kan wel in elke trailer maar je vloer moet wel goed zijn en droog anders heeft het geen nut.
Wij hebben hem erin tegen het doorrotten (onderkant ook volledig dichtgekit).
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Pablo
Contacteer:

Bericht door Pablo » di 27 jul 2010, 12:33

Ik heb er zaagsel in liggen. Dat ik de trailer net had dacht ik he rubbervloer makkelijk! Maar toen had hij geplast en was mooi onderuit gegaan!
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Esther

Bericht door Esther » wo 28 jul 2010, 19:15

Gisteravond zei mijn vader, oh er moet zeker nog stro in de trailer??
Waarop ik antwoorde, 'Nee hoor, waarom??' 'Oh ja' zegt mijn pa, 'ze gaat toch niet liggen'..
Daar snapte ik de logica ook niet zo van, hihi..

Maar ik laat de bodem vaak kaal, of er moet nog wat in liggen..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ivonne

Bericht door Ivonne » wo 28 jul 2010, 19:20

haha, geinige opmerking van je pa Esther?
Ik heb trouwens stro in de trailer gedaan, vind het ook vriendelijker lijken voor een paard, om erin te stappen. Ga morgen met Marga op stap, kijken wat ze er van vindt, onze nieuwe, oude trailer :D
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Janine
Moderator
Contacteer:

Bericht door Janine » do 29 jul 2010, 14:09

Bij een houten vloer zou ik wel iets op de vloer doen, bij rubber enkel als het glad wordt bij plassen.
Plaats reactie