Het 16+ fjorden topic
Re: Het 16+ fjorden topic
Dancer heeft zijn hele leven lang al slechte hoeven.
Ik les met Danc zo om de 3 weken 45 min lang, gaat best goed. Een aantal jaar terug heeft Ginny van Banshee op hem wedstrijden gereden een jaar lang en is tot de L2 gekomen.
Voor de rest houd ik vooral van het poetsen, wandelen doen we ook of lekker longeren met touwtjes. oja en de bak slepen!
Ik les met Danc zo om de 3 weken 45 min lang, gaat best goed. Een aantal jaar terug heeft Ginny van Banshee op hem wedstrijden gereden een jaar lang en is tot de L2 gekomen.
Voor de rest houd ik vooral van het poetsen, wandelen doen we ook of lekker longeren met touwtjes. oja en de bak slepen!
Welkom pareltje, tuurlijk mag je meekletsen, het is alleen niet erg druk in dit topic. Misschien kun je er wat nieuw leven inblazen.
Ik ben wel benieuwd naar de afstamming van Lianne zodat ik haar kan opzoeken in mijn Fjordenbestand van meer dan 26.000 Fjorden. En hoe heet je zelf?
Ik ben Anita en mijn 16+ dame heet Meline, is 18 jaar oud en heeft nu een veulen genaamd Gino aan de voet. Ik men met haar.
Ik ben wel benieuwd naar de afstamming van Lianne zodat ik haar kan opzoeken in mijn Fjordenbestand van meer dan 26.000 Fjorden. En hoe heet je zelf?
Ik ben Anita en mijn 16+ dame heet Meline, is 18 jaar oud en heeft nu een veulen genaamd Gino aan de voet. Ik men met haar.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

- cowgirlwillie
- Locatie: op activiteitenboerderij "Het feestvarken" in Donkerbroek fr.
- Contacteer:
welkom hier!
ik ben willemijn, ook juf. en woon op een boerderij met mijn man.
Heel af en toe help ik mee bij extra drukte. verder heb ik een 2e tak voor onze boerderij bedacht namelijk het organiseren van kinderfeestjes. Dit doe ik oa met behulp van mijn 19 jarige lynda. zij loopt tijdens de feestjes voor de huifkar.
ik rij verder western met haar, lekker trail (speeltuin bouwen in de bak noem ik het altijd), pleasure, horsemanship. ook doe ik aan freestyle/ loswerken. We maken het liefst mooie bosritten. Eigenlijk kan alles met lynda en doe we dus ook lekker veel verschillende dingen. altijd rustig aan, want daar geniet ik zelf ook het meest van.
hiervoor had ik een dominante draversmerrie. ik heb die ingeruild voor lynda en ben elke dag nog blij met de ruil. lynda is zooo anders, zo lief, zo makkelijk, zo relaxed. ik heb al mijn zelfvertrouwen en plezier in het rijden terug door mijn super fjord. ik hoop dus dat ze meer dan 30 gaat worden hhaaha
Op dit moment is ze super in conditie ondanks dat ik ong. 2x pw iets met haar doe. verder loopt ze lekker op het land de hele dag.
ik ben willemijn, ook juf. en woon op een boerderij met mijn man.
Heel af en toe help ik mee bij extra drukte. verder heb ik een 2e tak voor onze boerderij bedacht namelijk het organiseren van kinderfeestjes. Dit doe ik oa met behulp van mijn 19 jarige lynda. zij loopt tijdens de feestjes voor de huifkar.
ik rij verder western met haar, lekker trail (speeltuin bouwen in de bak noem ik het altijd), pleasure, horsemanship. ook doe ik aan freestyle/ loswerken. We maken het liefst mooie bosritten. Eigenlijk kan alles met lynda en doe we dus ook lekker veel verschillende dingen. altijd rustig aan, want daar geniet ik zelf ook het meest van.
hiervoor had ik een dominante draversmerrie. ik heb die ingeruild voor lynda en ben elke dag nog blij met de ruil. lynda is zooo anders, zo lief, zo makkelijk, zo relaxed. ik heb al mijn zelfvertrouwen en plezier in het rijden terug door mijn super fjord. ik hoop dus dat ze meer dan 30 gaat worden hhaaha
Op dit moment is ze super in conditie ondanks dat ik ong. 2x pw iets met haar doe. verder loopt ze lekker op het land de hele dag.
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
Leuk om te lezen dat hier nog meer mensen actief zijn die ook voor de klas staan. Ik ben ook juf.
Ik zal Odette hier ook aanmelden, want dit jaar is ze 16 geworden.
Ik rijd haar recreatief. 1x per week hebben we les en verder rijden we in de bak en buiten. Van buiten rijden geniet ze heel erg.
Haar grote vriend is Tjico, van Charlot.
Op de manege waar Odette staat, zijn ook een aantal 16+ fjorden. Deze week zorg ik voor Flora (25) en voor Dagmar (27). Allebei doen ze nog mee in de manegelessen. Wel rustig aan, maar ze genieten er echt nog wel van.
Ik zal Odette hier ook aanmelden, want dit jaar is ze 16 geworden.
Ik rijd haar recreatief. 1x per week hebben we les en verder rijden we in de bak en buiten. Van buiten rijden geniet ze heel erg.
Haar grote vriend is Tjico, van Charlot.
Op de manege waar Odette staat, zijn ook een aantal 16+ fjorden. Deze week zorg ik voor Flora (25) en voor Dagmar (27). Allebei doen ze nog mee in de manegelessen. Wel rustig aan, maar ze genieten er echt nog wel van.
Odette&Fenna
Wist helemaal niet dat er nog meer juffen hier zaten...leuk!
Welke groep hebben jullie?
Dit schooljaar krijg ik een combinatie 3/4.roos schreef:Wist helemaal niet dat er nog meer juffen hier zaten...leuk!
Odette&Fenna
Ik ga voor het 3e jaar kleuters doen.
- Ilonka
Mijn ouwetje is net een week naar de Eifel geweest, hard werken hoor die bergen! Maar heerlijk gereden op Ilonk.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Dat klinkt wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeel gaaf zeg, ikke jaloers!
Danc moest vandaag weer aan de bak in de bak...en hij heeft zijn best gedaan!
Danc moest vandaag weer aan de bak in de bak...en hij heeft zijn best gedaan!
- cowgirlwillie
- Contacteer:
en ik heb al van alles gedaan. 2 jaar AOC Terra VMBO klassen 1 en 2Ootje schreef:Dit schooljaar krijg ik een combinatie 3/4.roos schreef:Wist helemaal niet dat er nog meer juffen hier zaten...leuk!
en groep 3, groep 4, groep 5 elk een jaar
aankomend jaar krijg ik groep 5/6
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
- cowgirlwillie
- Contacteer:
oh ilonka dat klinkt geweldig!
Anita, ik heet Helena. Ik zal eens even in het paspoort van Li sturen en ben benieuwd of je er wat mee kunt.
Ilonka, wat heerlijk zeg, een weekje in de Eifel rijden! Was het een beetje te doen met de warmte?
En Roos, wat hebben jullie in de les gedaan?
Wij hebben vanavond weer westernles. Hopelijk gaat het niet regenen! Alhoewel een lekker buitje zou ik nu niet heel erg vinden!
Ilonka, wat heerlijk zeg, een weekje in de Eifel rijden! Was het een beetje te doen met de warmte?
En Roos, wat hebben jullie in de les gedaan?
Wij hebben vanavond weer westernles. Hopelijk gaat het niet regenen! Alhoewel een lekker buitje zou ik nu niet heel erg vinden!
Heb al een week geen les gehad, maar gisteren zelf in de bak gereden.
In de les doen we meestel meer letten op mijn houding die is echt dramatisch....
In de les doen we meestel meer letten op mijn houding die is echt dramatisch....
- Ilonka
Was zeker te doen.
Gewoon vroeg gaan rijden, en rustig aan gedaan (niet dat Ilonk het daar nou altijd mee eens is...) heuvel af sowieso in stap en heuvel op in draf/galop maar als het erg steil was ook in stap.
Na het rijden lekker water en een frisse douche.
Gewoon vroeg gaan rijden, en rustig aan gedaan (niet dat Ilonk het daar nou altijd mee eens is...) heuvel af sowieso in stap en heuvel op in draf/galop maar als het erg steil was ook in stap.
Na het rijden lekker water en een frisse douche.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Roos, dramatisch zal toch best meevallen?!
Net weer westernles gehad, er zaten lekkere stukjes bij. Vorige keer ging het buigen echt slecht, maar nu echt supergoed, heerlijk in die 3 weken vooruit gegaan merk je dan ineens. Ook was ze nog steeds superlicht in mijn handen, echt genieten!
Ilonka, dat klinkt goed!
Net weer westernles gehad, er zaten lekkere stukjes bij. Vorige keer ging het buigen echt slecht, maar nu echt supergoed, heerlijk in die 3 weken vooruit gegaan merk je dan ineens. Ook was ze nog steeds superlicht in mijn handen, echt genieten!
Ilonka, dat klinkt goed!
Ik heb veel paarden gezien en Danc heeft echt dramatische hoeven....geloof me heb Danc al ruim 13 jaar....
Heb van alles geprobeerd, tot dure poeders voor betere hoeven...niks helpt echt goed.
Westernles, leuk!
Danc loopt in de zomer ook altijd even wat beter omdat hij dan dag en nacht buiten staat. In de winter staat hij van 11 tot 5 buiten

Heb van alles geprobeerd, tot dure poeders voor betere hoeven...niks helpt echt goed.
Westernles, leuk!
Danc loopt in de zomer ook altijd even wat beter omdat hij dan dag en nacht buiten staat. In de winter staat hij van 11 tot 5 buiten
- Ilonka
Roos Ilonk heeft ook heel dramatische hoeven, ze groeien vrijwel niet (als de smid er na 3 maand een halve cm af kan halen is het veel) haar zolen liggen zowat op de grond en haar hoefbeen ligt heel dicht onder de zool. Met Biotine ZM van Leovet en met MSM Zwavel heb ik alles nu aardig onder controle. De hoeven groeien nu in elk geval, vroeger was alleen een beetje vijlen genoeg, meer hoefte niet te gebeuren zelfs niet met ijzers onder... Heb het idee dat de kwaliteit ook beter is geworden, nu het al zo lang droog is scheuren ze wat maar niet dramatisch, en brokkelen doen ze niet. Deden ze vroeger wel.
Misschien heb je er wat aan.
Misschien heb je er wat aan.
Bedankt voor je tip!
Ik heb een lange tijd MaxH gevoerd, maar dat hielpt niks(best wel duur ook)
Danc zijn hoeven groeien wel goed, maar er komen gewoon snel scheuren in. S winters gaat het wel veel beter
Ik heb een lange tijd MaxH gevoerd, maar dat hielpt niks(best wel duur ook)
Danc zijn hoeven groeien wel goed, maar er komen gewoon snel scheuren in. S winters gaat het wel veel beter
- nancy imka
Het klinkt heel stom en vies, maar misschien proberen om een deel uien een deel suiker en een deel water in een pot te doen en dat een week te laten staan en dat op de hoefjes smeren en dat echt stug vol houden iedere dag maar weer. Volgens mijn hoefsmid moet het werken! Ik doe het bij Imka ook, heb het een hele tijd vol gehouden maar wegens operatie's en revalidatie's ben ik toen gestopt. Nu heb ik de draad net weer 2 weken opgepakt! Kelly deed het ook bij Taco als het goed is
Dat is mijn laatste redmiddel denk ik zo...
Ik gebruik nu rainmaker, dat helpt ook wel iets hoor, maar niet voldoende...
Vies maakt mij niet uit, ben wel iets gewend.
Ik gebruik nu rainmaker, dat helpt ook wel iets hoor, maar niet voldoende...
Vies maakt mij niet uit, ben wel iets gewend.