C'tjes gaan een toffe zomer beleven in deel 7!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Amber_

Re: C'tjes gaan een toffe zomer beleven in deel 7!

Bericht door Amber_ » zo 18 jul 2010, 15:57

MLS, wat leuk dat jullie er een Fjord bij hebben ! Een hele mooi ook nog zo te zien :)) Gefeliciteerd!

Ik zag Ctjes meeting, als ik mag.. (en het is met paard) wil ik graag mee als het mag hoor O:)
Heb 2 aug internet trouwens, dus ben ik weer op en top FWer :D
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Jilly

Bericht door Jilly » zo 18 jul 2010, 15:59

Leuk filmpje van Daulann! Hij's echt leuk zeg! En zo te zien al een stevig ding ook, ben erg benieuwd hoe die gaat uitgroeien.
Veel van de Haulein kindjes zijn hier natuurlijk bekend en ik vind dat echt leuke paarden, maar erg jammer dat ze niet 5-10 cm groter zijn.
Daulann's halfzusje (v. Timor) is van kennissen van mij, ook zo'n ontzettend lief/leuk dier!

Ik heb vandaag lekker liggen bakken aan de Galderse meren, dus wederom geen tijd gemaakt voor Hay *oeps*, dadelijk maar weer goedmaken :D

@ Ilona: heb het net opgezocht en Mappy geeft 1u09 aan. Berchem is op +/- een half uur van hier, wij wonen meer richting NL.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Orion1996

Bericht door Orion1996 » zo 18 jul 2010, 15:59

Dames, we beginnen ineens wel weer pagina's te vullen he?:P Leuk om weer te lezen hoe het met alle kinders gaat, het is een tijd hier zo stil geweest.

Maaruh wie hebben er allemaal interesse in een C-tjes meeting?

Anita,
Anna,
Amber,
...
...
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Jilly

Bericht door Jilly » zo 18 jul 2010, 16:08

Ik heb op zich wel interesse, maar het wordt erg moelijk/bijna onmogelijk om er met paard te geraken. Als er iemand eentje overheeft of met de kar zou gaan wil ik daar wel mee. Of als fotograaf ofzoiets...
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Orion1996

Bericht door Orion1996 » zo 18 jul 2010, 16:09

Als het niet te ver hier vandaan is is er wel iets te regelen met overnachting hoor Jil, zowel voor jou als voor je paard. Als dat het makkelijker zou maken ;) maar is wel ver weg voor jou
Afbeelding
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » zo 18 jul 2010, 16:41

Het wordt voor mij ook zonder paard hoor Jilly en dat maakt me echt niet uit dames. Dan kan ik ook genieten. Vind alleen het contact met jullie al hartstikke leuk.

@Marie-Louise: komen jullie ook op de registratie van Daulann in Wanneperveen?
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » zo 18 jul 2010, 16:58

Lijkt me leuk een C-tjes meeting.
Maar hangt er vanaf waar,aangezien ik met vervoer zit.
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
Nathalie

Bericht door Nathalie » zo 18 jul 2010, 19:06

Orion1996 schreef: 1. Anita,
2. Anna,
3. Amber,
(om maar alvast het rijtje met A's te doorbreken :P)
4. Wendy
5. Nathalie
Zullen we dan meteen een lijstje maken met voorstellen voor locaties?

1. Roggebotbos, Dronten, organisatie: Nathalie
2................
3................

Zijn Gra Fjorden eigenlijk per definitie over het algemeen kleiner? Ik had mijn wensen ook gezet op een Gra veulen na de verhuizing...nu is dat op de lange baan (of naar 'nooit') verschoven omdat we P.C. hebben terug moeten halen (niets ten nadele van de kleine man hoor!)...maar ben nog wel nieuwsgierig...
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
DreamingOne

Bericht door DreamingOne » zo 18 jul 2010, 19:09

Ik zou het ook best leuk vinden, alleen is met Co nog geen succes.. die is buiten nog niet te houden, en ook nog niet goed ingereden. plus heb ik ook geen trailer tot mijn beschikking. dus dat word erg lastig :)

We zijn nu een beetje aan het trainen voor de fjordenkeuring, kijken of ik er nog wat vet af kan krijgen :=
Co zijn eerste en grote liefde is eten :)) toen ik hem op ging halen en in zijn nieuwe stalletje zette was het ook gelijk goed, want er lag wat biks in zijn voerbak! Maar helaas voor mij heeft hij de aanleg om vrij snel dik te worden.

Hebben jullie misschien nog tips voor mij, met rijden is hij vanwege zijn grove gestalte vrij stijf. ben wel veel buigingen aan het doen maar toch blijft hij aan een kant stijver dan aan de andere kant. (vooral in zijn nek)
Uit het oog, maar niet uit het hart!
Nathalie

Bericht door Nathalie » zo 18 jul 2010, 19:10

Amber_ schreef:MLS, wat leuk dat jullie er een Fjord bij hebben ! Een hele mooi ook nog zo te zien :)) Gefeliciteerd!

Ik zag Ctjes meeting, als ik mag.. (en het is met paard) wil ik graag mee als het mag hoor O:)
Heb 2 aug internet trouwens, dus ben ik weer op en top FWer :D
Ik, als fan van jouw fjorden en wat jullie toch maar elke keer weer voor elkaar boksen (helemaal je kleintje natuurlijk *zwijmel*), zou het super vinden als jullie erbij zijn...en dat geldt wat mij betreft voor iedereen hier. Lijkt me helemaal geweldig zo'n groep Fjorden van gelijke leeftijd (denk ook dat het dit topic nog leuker zou maken als we elkaar leren kennen (al vermoed ik dat de meesten hier elkaar al kennen?))
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Orion1996

Bericht door Orion1996 » zo 18 jul 2010, 19:15

DreamingOne schreef:Ik zou het ook best leuk vinden, alleen is met Co nog geen succes.. die is buiten nog niet te houden, en ook nog niet goed ingereden. plus heb ik ook geen trailer tot mijn beschikking. dus dat word erg lastig :)

We zijn nu een beetje aan het trainen voor de fjordenkeuring, kijken of ik er nog wat vet af kan krijgen :=
Co zijn eerste en grote liefde is eten :)) toen ik hem op ging halen en in zijn nieuwe stalletje zette was het ook gelijk goed, want er lag wat biks in zijn voerbak! Maar helaas voor mij heeft hij de aanleg om vrij snel dik te worden.

Hebben jullie misschien nog tips voor mij, met rijden is hij vanwege zijn grove gestalte vrij stijf. ben wel veel buigingen aan het doen maar toch blijft hij aan een kant stijver dan aan de andere kant. (vooral in zijn nek)

Zou hem recht gaan richten, hem gaan leren op de hoefslag om op eigen benen te lopen en gelijk te worden op 2 teugels. Pas als die zijn 4 benen gelijk belast kan hij gaan buigen en de achterbenen onder de massa brengen.
Alle paarden hebben 1 kant die heel moeilijk is, wij zijn toch ook rechts of links handig. Alleen voltes rijden en zijn koppie gaan buigen gaat niet werken.
Goede instructeur kan ook wel is helpen hierbij (sinds we zijn verhuisd nog steeds op zoek naar iemand die beetje in mijn straatje past met rijden om me les te geven, heb zelf 10 jaar lang les gegeven, maar iemand in het midden ziet dingen die je zelf niet ziet).
Afbeelding
DreamingOne

Bericht door DreamingOne » zo 18 jul 2010, 19:23

Ben inderdaad op zoek naar een instructeur, die zien toch altijd even meer dan jijzelf, en zijn objectiever!
Wil hem op zijn gemak in rijden, aangezien hij nog vrij kinds kan zijn af en toe.
Heb nog een fjordendame ingereden, maar dat was een heel ander type paard qua bouw en karakter.
Co vind het nog erg moeilijk allemaal. ben inderdaad ook goed bezig met rechtrichten en ik moet zeggen dat hij al een stuk beter gaat lopen nu, hangt niet meer op de teugels en gaat ook net even wat soepeler lopen.
Ik bedoel niet dat ik hem overvraag, gewoon af en toe een volte of een gebroken lijn :)
Orion1996

Bericht door Orion1996 » zo 18 jul 2010, 19:25

Dat kan ook best, als je hem op de volte ook recht kan richten over 4 benen heen, dan is het juist een goede oefening. Nou jij succes met zoeken. Ben hier al 3 maanden bezig ;)
Afbeelding
Nathalie

Bericht door Nathalie » zo 18 jul 2010, 19:26

wat jammer dat jij niet hier in de buurt woont Anna, zoals jij erover schrijft...van jou had ik bijvoorbeeld graag les willen krijgen!
Viv

Bericht door Viv » zo 18 jul 2010, 19:30

Misschien een idee om bv voor degene die wel paarden meenemen naar de meeting een clinic te organiseren ofzo, dan hebben degene zonder paard nog iets leuks om naar te kijken (foto's van te maken enz) of kan er evt halverwege gewisseld worden voor degene die dat aandurven.

Hebben we alleen een lokatie nodig met een bak (of crossparcours :D) of dat wat nodig is voor de clinic.

En hebben we daar dan ook centjes voor over (zo'n instructeur komt niet voor niksos vrees ik).
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
DreamingOne

Bericht door DreamingOne » zo 18 jul 2010, 19:32

Orion1996 schreef:Dat kan ook best, als je hem op de volte ook recht kan richten over 4 benen heen, dan is het juist een goede oefening. Nou jij succes met zoeken. Ben hier al 3 maanden bezig ;)
Ik ook O:) Ik wil graag hulp om hem goed in te rijden, gewoon een objectieve mening van goh je kunt het beter zo oplossen of probeer dit eens.
Helaas is er hier in de buurt weinig te vinden( wel genoeg stallen, maar niet zo maar iemand die aan huis komt. teminste, niet die ik ken!)
Nathalie

Bericht door Nathalie » zo 18 jul 2010, 19:44

Clinic lijkt me helemaal fantastisch maar vrees dat het voor mij qua financien wel zo beperkt mogelijk moet blijven :o
Met het huis te koop en binnenkort (hopelijk) een verhuizing moeten wij echt proberen te sparen....
Orion1996

Bericht door Orion1996 » zo 18 jul 2010, 20:01

Ik heb wel de bak en de ruimte, alleen niet het bos om te rijden. Dat is dan weer wat minder. Clinic is heel leuk idee en zou hier best kunnen maar als het niet voor iedereen haalbaar is dan kunnen we beter iets leuks plannen met een rit en een hapje/drankje na afloop.
Afbeelding
Orion1996

Bericht door Orion1996 » zo 18 jul 2010, 20:02

Kalmiya schreef:wat jammer dat jij niet hier in de buurt woont Anna, zoals jij erover schrijft...van jou had ik bijvoorbeeld graag les willen krijgen!
Heb geen idee hoe ver je weg woont. Ik zit in zuidoost drenthe, tussen Emmen en Coevorden in. Middle of nowhere noemen we dat :P
Afbeelding
Peertje

Bericht door Peertje » zo 18 jul 2010, 20:17

Ctjes meeting
1. Anita,
2. Anna,
3. Amber,
(om maar alvast het rijtje met A's te doorbreken :P)
4. Wendy
5. Nathalie
6. Robbert (met Ctje)
7. Marie-Louise (zonder Ctje)

@Anita: We komen zeker naar Wanneperveen voor de registratie van Daulann!

Ik weet niet of Gra-tjes per definitie 'kleiner' blijven. Haulein de moeder van Daulann is best klein, maar Drafur weer wat aan de maat...
We hopen in ieder geval dat hij straks zo rond de 1.45 wordt. Misschien is het zo dat met 'de gelen' meer, luxer en groter gefokt wordt?!
Die hebben natuurlijk een veel bredere fokbasis...
Capone (KWPN), Beer en Grijze :L
Gesloten