C'tjes gaan een toffe zomer beleven in deel 7!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
pjotr_nientje
Contacteer:

Re: C'tjes gaan een toffe zomer beleven in deel 7!

Bericht door pjotr_nientje » za 17 jul 2010, 05:18

Gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst!
Hij ziet er echt heel leuk uit :j

Claudia,ik snap je beslissing maar al te goed.
Als je idd maar zelf 100% achetr je beslissing staat en er geen spijt van krijgt.
Ik hoop dat je een goed huisje voor hem mag vinden.

Vanmiddag gaan wij weer rijden......eeeeeeeeiindelijk...
eerst nog even werken >;)
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
Viv

Bericht door Viv » za 17 jul 2010, 05:31

Jullie hebben de maak te pakken he ML? Leuk ventje hoor!

Clau ik snap je helemaal, je hebt idd altijd al geroepen dat je met Coentjemeloentje minder klik had dan met Allie. Zucht als ik het geld toch eens had, ik vind hem zo geweldig.....
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Orion1996

Bericht door Orion1996 » za 17 jul 2010, 08:35

Wat een leukerd is Daulann, willen we best meer fotos van zien :D

Ik vind Coen ook super leuk maar denk niet dat het gaat met Orion. Geld en ruimte is het probleem niet, meer de tijd en mn andere mannetje dus
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Nathalie

Bericht door Nathalie » za 17 jul 2010, 09:25

Anita dat lijkt niet eens een gek plan toch? We moeten maar even kijken of dat een mogelijkheid is die zou kunnen lukken? Wel zo gezellig natuurlijk als je ook gewoon mee kan op rit....en anders mag je ook met Cos mennen en dan wil ook ik Celony wel ohz pakken hoor :P

Jeetje ML (weet nu je naam wel hoor, maar kort het voor het gemak af! ;) ), jullie doen maar even...nog een Fjordje erbij en wat voor 1...ben helemaal niet jaloers! Wauw!
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Orion1996

Bericht door Orion1996 » za 17 jul 2010, 10:01

Net heerlijk met de bolle buiten gestapt, pap mee met de jack russel en wandelen maar. Had voor het eerst in maanden weer een bitje in (endurance hoofdstelletje van Orion met africhtingsstangetje erin). Ging echt heerlijk, geen verzet tegen het bit. Toch komende week wel bij het enten de tandjes gelijk laten doen. Kan ik eindelijk weer aan de slag met wat dressuurwerk met haar.
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Nathalie

Bericht door Nathalie » za 17 jul 2010, 10:08

regent het bij jullie niet dan? Hier regent het al een uur of 2..en dan niet een miezertje maar met bakken tegelijk! Hoop dat het nog ophoudt want wij wilden vanmiddag ook nog met de Fjorden op pad....

Ik heb trouwens ook nog een voorstel voor een de rit...Het Roggebotbos in Dronten, ontzettend veelzijdig gebied (ook super geschikt voor menners) met veel verschillende "achtergronden", je kunt er uren dwalen. Er is water om in te rijden (je mag er ook zwemmen met je paard ;) ), ruime parkeergelegenheid voor trailers/auto's en een ambachtelijk pannenkoekenhuis met daarbij zelfgemaakt ijs *kwijlt lichtelijk*
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
claudia

Bericht door claudia » za 17 jul 2010, 11:32

Ik heb net coentje weer gereden en hij pakt het weer aardig op.
Hij wil alleen niet graag over de hoefslag lopen, maar dan heeft hij net pech dat ik erop zit.

Stappen en draven gaan nu wel weer lekker, galopje nog niet geprobeerd , eerst hier maar weer een beetje een goed gevoel bij krijgen.

Maar het is zo'n eitje, zo braaf. Eigenlijk niet echt een hengst.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » za 17 jul 2010, 11:38

claudia schreef:Maar het is zo'n eitje, zo braaf. Eigenlijk niet echt een hengst.
Ik denk dat dat het nou ook net is waarom jij niet echt een klik met hem hebt, niet hengst genoeg. Jij bent toch een echt hengstenmens.

Wat die C-tjes rit aangaat. Het wordt van hier uit of de kar mee of helemaal zonder. Celoon en kar allebei gaat hem sowieso niet worden. Bovendien is Celoon nog helemaal niet beleerd onder het zadel, dus hem onder het zadel meenemen gaat niet lukken.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » za 17 jul 2010, 14:55

Wat een leuke ML, gefeliciteerd! Veel plezier met de kleine man!

Ik schrik er eigenlijk helemaal niet van Claudia, op de een of andere manier merkte ik altijd al wel uit je berichtjes dat je met Coentje net wat minder had dan met Alco (en Zortin). Maar volgens mij staan ze in de rij voor Coen, daar vind je vast wel iemand leuk voor!

Hier is het al de hele dag een beetje wisselvallig, maar op een beetje miezer na vanmorgen is het droog gebleven. Er is nu wel veel wind, maar blauwe lucht!
Ben vandaag met een vriendin naar Antwerpen geweest, was al weken op zoek naar een jurkje voor m'n moeders trouw en nog steeds niks gevonden. Tot vandaag, toen vond ik er gewoon 2 zó'n leuke dat ik ze maar allebei gekocht heb _O- het is een rib uit m'n lijf, maar helemaal waard!!

Ga nu maar bij schoonma eten en dan naar Hay :D
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
janna
Contacteer:

Bericht door janna » za 17 jul 2010, 15:12

@ mls: Hee leuk, had al via via wat vernomen. Maar Else wou hem wel kwijt dus.

Vind het een erg leuk veulen, mooi berg opwaartse bewegingen en een klein show mannetje.
Tenminste dat was hij hier in de bak altijd wel.

Erg leuk dat we die ook kunnen volgen nu! :D
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Viv

Bericht door Viv » za 17 jul 2010, 16:16

Owwwwww ik heb zoooooooo lekker gereden. Wat ijzertjes en een ander zadel al niet kunnen doen. Hij loopt zo zelfverzekerd en zwaar ontspannen dat ik gewoon voor het eerst sinds een jaar heerlijk heb kunnen doorzitten en galloperen. Heb zowaar bijna stiekum een B-proefje gereden. Moet nog wat aan geschaafd worden hier en daar maar jemig zeg wat een verschil in 2 weken tijd. Nu even volhouden en dan ga ik misschien gewoon eens gek doen :D
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
ing-1970

Bericht door ing-1970 » za 17 jul 2010, 17:12

Deze week even niet rijden,maar pakt m,n bijrijdster het door
ik is in beieren op vakantie. *-:)
mooie foto,s volgen later,het hoost hier vanavond en dondert een beetje.
Afbeelding
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » za 17 jul 2010, 17:31

Vergeet ik toch helemaal tot mijn schande Marie-Louise om jou en Robbert te feliciteren het Daulann. Maar bij deze alsnog hoor, van harte gefeliciteerd. Hij is het dus toch geworden. Ik hoop dat jullie heel veel plezier van hem gaan krijgen.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Mieke

Bericht door Mieke » za 17 jul 2010, 18:49

Hij lijkt al zoveel groter als toen hij hier nog stond... gefeliciteerd!! Zullen ze nog wel paarden over houden in Vaassen ;)
Ctje :)
robbert

Bericht door robbert » za 17 jul 2010, 19:01

Ilona

Bericht door Ilona » za 17 jul 2010, 20:37

ML en Robbert, gefeliciteerd met jullie leuke nieuwe aanwinst!

@Jilly, wonen wok maar een uur rijden van elkaar? Mijn schoonzus woont in Berchem en daar doen we zo'n anderhalf uur over. Woon jij dichterbij.. tsjonge.. dan moeten we echt eens gaan meeten.. ooit :=

@Viv, jullie hebben elkaar eindelijk ook gevonden. En nu blijven hangen in die opwaartse spiraal!

C'tjes meeting is ook wel een leuk idee. Maar zal bij mij (als het sowieso zou lukken om te komen) ook zonder mijn knappe, lieve, geweldige ( :P ) C zijn. Bij gebrek aan auto met trekhaak en C die nog niet gewend is aan de trailer..

@Janine, nog lekker kunnen rijden?

Donderdagavond heb ik eerst op Castor gereden in de wei. Was lang geleden dat we 'serieus' weer even aan de bak gingen, maar hij liep echt wel lekker.
Een vriendin van mij kwam ook bij mij in de wei rijden met haar haf, dus ook wel gezellig.
Nu weer proberen om vol te houden dat ik af en toe eens in de wei of bak ga rijden... O:)

(sorry, niet op iedereen gereageerd.. er was ook zoveel getypt door jullie :D )
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » zo 18 jul 2010, 07:42

@Mls: Waren júllie dat. Bart heeft ook wel verteld dat er iemand was die vroeg naar een grijsje en dat hij Else gevraagd had, maar ontzettend leuk. Vind hem van type ook zeker aansprekend, mooi combi!
Geluk is de vrucht van intens werk
Nathalie

Bericht door Nathalie » zo 18 jul 2010, 07:48

Toe maar...Viv gaat op de dressuur-wedstrijd toer??? Ik ben al blij als ik Cos de bak rond krijg op de hoefslag en een enigzins ronde volte kan maken...maar eerlijk is eerlijk, we hebben misschien 2 keer 10 minuten in de bak gereden nu in totaal :')
Peertje

Bericht door Peertje » zo 18 jul 2010, 11:15

Hallo!

Bedankt voor alle felicitaties!
Ja, dat waren wij dus Bella... :D Ik had Bart dit voorjaar aangeschreven dat we interesse hadden in een gra hengstveulentje van Drafur en vorige week mailde hij me terug dat hij er wellicht wel eentje wist voor het juiste adres. Dus na wat heen en weer gemail met Else zijn we afgelopen vrijdag 'op sollicitatie' geweest en hebben we uitgebreid kennis gemaakt met Daulann! Het is echt een heerlijk beestje! Hij vond het eerst wat spannend die vreemde mensen in zijn weide, maar al snel kon hij geen genoeg krijgen van het kroelen en spelen. We zijn dan ook erg blij dat Else heeft besloten hem aan ons te willen verkopen.

Het is wel gek hoor om nu al een paardje te kopen voor over drie jaar! We zijn gewend om (een paar keer) te gaan kijken, laten keuren en hop, mee naar huis. Daulann gaat natuurlijk eerst nog drie jaar spelen en groeien in de opfok. Maar hoe graag ik het ook wil, Bol en Wit zijn nu beide 15 en hebben helaas niet het eeuwige leven. Ik verwacht dat tegen de tijd dat Daulann klaar is om naar huis te komen, dat - mits ze nog in leven zijn - naast Bol ook Wit wel aan zijn graascarriere toe zal zijn. Dus dan heb ik alle tijd voor onze super leuke nieuwe topper! Maar voor nu is onze kudde ook echt wel meer dan compleet zo!

@Vivian: Wat fijn dat de Nikes en je nieuwe zadel zo goed bevallen joh! Cadiz wordt dus binnenkort ook een sportfjord?! +:)+

@Claudia: Een weloverwogen beslissing zo te horen. Wij hebben echt moeten zoeken naar een jonge fjordruin, dus blijkbaar is er best veel vraag naar!

@Anita: Hoe is het met Celony?

@Inge: Fijne vakantie!

@Nathalie: Jij hoeft toch ook helemaal niet in de bak te rijden?! Als ik zo jullie foto's af en toe zie hebben jullie een prachtige omgeving voor de deur liggen! Wij hebben dan wel prachtige bakken om in te rijden op stal, maar op zo'n omgeving ben ik dan wel weer jaloers! Overigens, een echte goede mooie ronde volte met de juiste stelling, buiging en aanleuning rijden is volgens mij een van de meest onderschatte oefeningen in de dressuur...

Ctjes meeting lijkt me heel erg leuk! Met paarden leuk, maar zonder paarden ook gezellig!
Wij hebben hele goede ervaring met Onder de Kastanje in Kootwijkerbroek. Mooie omgeving voor zowel menner als ruiter en leuke eettentjes onderweg met ruimte voor de paarden! Wie neemt de organisatie op zich?
Capone (KWPN), Beer en Grijze :L
Nathalie

Bericht door Nathalie » zo 18 jul 2010, 13:34

Ben ik het helemaal mee eens hoor ML dat een goede volte zwaar onderschat wordt....en eer wij die onder de knie hebben, zal nog wel even duren :)

Denk idd dat als we echt willen meeten, iemand de organisatie op zich zal moeten nemen maar denk dat het daarvoor weer belangrijk is dat we eerst een locatie vinden. Als we bijv. voor het Roggebotbos kiezen in Dronten, wil ik het met alle plezier organiseren en kennen Wendy en ik meer dan voldoende mooie rij-routes. Als we voor een andere plek kiezen, is het weer verstandiger dat iemand het organiseert die daar de omgeving kent :)
Gesloten