Het A-tjes Topic deel 4!!
Re: Het A-tjes Topic deel 4!!
hey an, anders kom je een x in het weekend langs, met anka, zwemmen?
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
-
hier gaat alles nog redelijk. bussie opgehaald dinsdag! ben helemaal in de wolken.
nou hopen dat het met zalie ook goed blijft gaan!
woensdag komt mn dierenarts weer. tot dan heeft ze ook nog pijnstillers.
nou hopen dat het met zalie ook goed blijft gaan!
woensdag komt mn dierenarts weer. tot dan heeft ze ook nog pijnstillers.
Azalie :: Isabeau
Ik heb medelijden met alle paardjes morgen
Wat een hitte...
Onze lesvrouw vanaf volgende week poosje uitgeschakeld he Annemarie. Sneu voor haar en balen voor ons!

Onze lesvrouw vanaf volgende week poosje uitgeschakeld he Annemarie. Sneu voor haar en balen voor ons!
Adanco, Jars x Eros
Ruinenkampioen Rolde 2007/2009 beide met 39 punten!
Reserve ruinenkampioen Rolde 2010
Ruinenkampioen Rolde 2011
AA certificaat zadelproef 2008
L2 Fjordsport
Mijn liefste, maar dan ook echt allerliefste vriend..
L2 Fjordsport
Ja, idd is niet niks nee Carolien. Ze zei al zodra ik weer beter ben strompel ik richting je bak (is 300 meter van haar huis), maar ik zei doe maar rustig aan. Kan best even zonder les.
Morgen wordt echt extreem warm ja. Ga ook niet rijden morgen. Heb het er zelf al lastig zat mee met die hitte. Anka lijkt er helemaal geen last van te hebben. Net heel lekker gelest. Ze was heel bezweet maar ook dan loopt ze prima. Goed gekoeld na tijd en lekker wat laten grazen nog.
Morgen wordt echt extreem warm ja. Ga ook niet rijden morgen. Heb het er zelf al lastig zat mee met die hitte. Anka lijkt er helemaal geen last van te hebben. Net heel lekker gelest. Ze was heel bezweet maar ook dan loopt ze prima. Goed gekoeld na tijd en lekker wat laten grazen nog.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Zo Anka heeft haar B-diploma Fjordsport op zak! Proefje ging enorm slordig vond ik maar welk gered.
Afgelopen maandag wat vrijheidsdressuur gedaan ala Parelli en Anka is slim en leert snel
.
Vanavond om half tien les
. Ander smelt je ja bijna 
Afgelopen maandag wat vrijheidsdressuur gedaan ala Parelli en Anka is slim en leert snel

Vanavond om half tien les

Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
was het te doen, je les?
wij hebben al een paar dagen niet gereden, veelste warm, pfieuw...
zomerstop, winterstop, zo is er altijd wel wat
wij hebben al een paar dagen niet gereden, veelste warm, pfieuw...
zomerstop, winterstop, zo is er altijd wel wat
Om half tien ging het wel maar eerder is echt niet te doen
. Daarna lekker door het dorp in de schemering, toen was ze weer lekker op adem. Geen centje pijn. Maar vandaag is mij ook te warm hoor. Ik rijd nu 3 keer per week en meer niet. Ook niet te lang. Wil wel naar het bos maar hoorde dat je daar vanwege de dazen niet kunt wezen. En midden op de dag erheen is ook te heet. We doen dus maar kalm aan.
Komende week is ook de paardrijvierdaagse. Doe dit jaar niet mee, maar als het dan ook zo heet is, is het volgens mij geen doen
. Boven de 25 graden brand je daar compleet weg denk ik op het Dwingelderveld.

Komende week is ook de paardrijvierdaagse. Doe dit jaar niet mee, maar als het dan ook zo heet is, is het volgens mij geen doen

-
Ik plak onze A meerdere malen achter het behang!! Vandaag zat ik er even helemaal doorheen!!!
Mijn zadel ligt niet lekker en daar ben ik al 2x mee terug gegaan. Hij zegt dat de kussens zo mooi en goed verdeeld zijn en dat het daar niet aan zal liggen. Dus andere boom erin, ook de 2e keer. Hij gaf al aan, dat als het niet goed was, ik hem maar moest bellen. Vandaag zadel erop en nog ligt het achterover gekanteld! Ik heb gevraagd of Leo eens wilde kijken en die gaf al aan dat het van links naar rechts schuift en los van de rug komt. Tja, geen wonder dat ze in draf niet lekker wil lopen!!
Vandaag dus ook weinig gedraaft. Maar de rem zat er weer eens niet op, de lompigheid des te meer!! Al met al geen succes, warm, dazen, dramkont onder je enz enz. Toen ik afstapte, zat ik er door.
Huilend vertelde ik dat ik zo graag ontspannen wil rijden, en dat lukt dus niet!! Ik krijg Anca niet rustiger onder me, wordt daar gefrustreerd van. De klik tussen ons is ook niet je van het. Meerdere malen heb ik me al afgevraagd of ik er wel goed aan heb gedaan om Roon te verkopen. Dat was opzadelen en wegrijden! Heerlijk, geen gesoebat of wat dan ook. Ik heb het nogal druk gehad de laatste tijd, dus dat is voor mijn gemoed ook niet zo goed natuurlijk en voor het lontje al helemaal niet. Heb je dan een paard wat alleen maar vooruit wilt, gaat dat ook niet lekker.
Nou ja, fijn dat ik even mijn hart kon luchten. Het komt allemaal wel goed. Ik moet meer gaan rijden/lessen met haar, maar door alle drukte rondom alles, is dat niet altijd makkelijk. Denk aan kinders, man met werk, mijn werk, natuurlijk de paarden en niet te vergeten mijn huis wat ik ook nog moet bijhouden.... Soms.....
Mijn zadel ligt niet lekker en daar ben ik al 2x mee terug gegaan. Hij zegt dat de kussens zo mooi en goed verdeeld zijn en dat het daar niet aan zal liggen. Dus andere boom erin, ook de 2e keer. Hij gaf al aan, dat als het niet goed was, ik hem maar moest bellen. Vandaag zadel erop en nog ligt het achterover gekanteld! Ik heb gevraagd of Leo eens wilde kijken en die gaf al aan dat het van links naar rechts schuift en los van de rug komt. Tja, geen wonder dat ze in draf niet lekker wil lopen!!
Vandaag dus ook weinig gedraaft. Maar de rem zat er weer eens niet op, de lompigheid des te meer!! Al met al geen succes, warm, dazen, dramkont onder je enz enz. Toen ik afstapte, zat ik er door.
Huilend vertelde ik dat ik zo graag ontspannen wil rijden, en dat lukt dus niet!! Ik krijg Anca niet rustiger onder me, wordt daar gefrustreerd van. De klik tussen ons is ook niet je van het. Meerdere malen heb ik me al afgevraagd of ik er wel goed aan heb gedaan om Roon te verkopen. Dat was opzadelen en wegrijden! Heerlijk, geen gesoebat of wat dan ook. Ik heb het nogal druk gehad de laatste tijd, dus dat is voor mijn gemoed ook niet zo goed natuurlijk en voor het lontje al helemaal niet. Heb je dan een paard wat alleen maar vooruit wilt, gaat dat ook niet lekker.
Nou ja, fijn dat ik even mijn hart kon luchten. Het komt allemaal wel goed. Ik moet meer gaan rijden/lessen met haar, maar door alle drukte rondom alles, is dat niet altijd makkelijk. Denk aan kinders, man met werk, mijn werk, natuurlijk de paarden en niet te vergeten mijn huis wat ik ook nog moet bijhouden.... Soms.....
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
-
@ leoensuzanne: wat vervelend zeg dat het je zo tegen kan vallen. En helemaal als je eerder met een ander zoveel plezier en vertouwen hebt gehad. Hopelijk zijn jullie snel samen een team!
Donderdag t/m zaterdag ben ik met een vriendin en met Andor naar Drente geweest, in Zorgvlied. Lekker met de kar op pad, was de bedoeling. Maar het was zo ontzettend warm dat we maar 2 keer 2 uurtjes weg zijn geweest. Het was een supermooie omgeving maar de paden waren gewoon te zwaar. Andor was ook blij dat we weer thuis waren. Toen ik hem uit de trailer laadde begon hij te briesen tot hij in zijn stal was. Toch lekker genoten met hem, ideale pony de je overal mee naar toe kan nemen
Donderdag t/m zaterdag ben ik met een vriendin en met Andor naar Drente geweest, in Zorgvlied. Lekker met de kar op pad, was de bedoeling. Maar het was zo ontzettend warm dat we maar 2 keer 2 uurtjes weg zijn geweest. Het was een supermooie omgeving maar de paden waren gewoon te zwaar. Andor was ook blij dat we weer thuis waren. Toen ik hem uit de trailer laadde begon hij te briesen tot hij in zijn stal was. Toch lekker genoten met hem, ideale pony de je overal mee naar toe kan nemen

Andor, Bjorgard x Briggen
Mijn állerbeste, lieve vriendje
Dressuur M + 9
Vaardigheid M + 10
Mijn állerbeste, lieve vriendje
Dressuur M + 9
Vaardigheid M + 10
-
kop op suus, na regen komt zonneschijn. denk dat niemand zich optimaal voelt met dit weer.
geef jezelf en je paard wat rust. als jij je goed voelt doet zij dat ook.
momenteel heb ik even geen medelijden met zalie. die staat lekker in een koele stal! als ze wil kan ze in de zon stan en als ze wil kan ze ook in de schaduw staan.
helaas ging het nog niet goed met haar. woensdag is de DA weer geweest om te kijken hoe het met haar nieuwe schoenen ging en 10 dagen Metacam.... het ging wel beter, maar voor 80% en het werd in de loop der dagen niet beter.
woensdag zijn we over gegaan op de Buut. we mogen haar niet meer opeten, maar dat was ik toch al niet van plan!
en dit werkt wel! ze loopt nu al voor 95% ben echt heel erg blij.
morgen komt de DA weer en ik hoop dat hij nu wat leuker nieuws heeft voor zalie.
ze is ook weer mijn paardje. ze is weer lief, ondeugend en loopt weer met haar oortjes naar voren, en ze vreet me zowat op, de vrijkont!! ben stiekem helemaal happy. hoop dat ze snel weer een uurtje bij haar vriendjes mag (met een greengard)
en weer een beetje aan het werk kunnen. durfde helemaal niks met haar te doen. beetje vrijheidsdressuur en wat gehoorzaamheidsoefeningentjes zoudenal leuk zijn. ze is wel flink afgevallen. ga dit goed bijhouden en serieus trainen. het heeft echt heel veel met me gedaan! ben de afgelopen maarden heel druk met mn eigen gemoedstoestand bezig geweest. hoef niet meer naar het ziekenhuis. ik heb besloten dat ik niet meer terug wil kijken naar wat er allemaal gebeurd is. ik wil vooruit kijken. dat betekent ook dat ik niet meer als fotograaf werk. ik heb ook psychotherapie gehad omdat ik heel bang was. dat gaat nu ook heel goed. en vooral de angsten om zalie te verliezen is onder controle. natuurlijk heb ik slapenloze nachten gehad over haar bevangenheid, maar het heeft onze band alleen maar sterker gemaakt.
veel gebeurt, van buiten, maar vooral van binnen!
ga me nu richten op de sportmassage voor paarden! ( ik ben te boeken! haha)
in sept ga ik de 2e opleiding doen! heb er zin in!
hoop ook dat ik snel met zalie oppad kan!
dank jullie voor luisteren!
@mary, klinkt heeeeeerlijk zo'n weekendje ben helemaal jaloers!!!
geef jezelf en je paard wat rust. als jij je goed voelt doet zij dat ook.
momenteel heb ik even geen medelijden met zalie. die staat lekker in een koele stal! als ze wil kan ze in de zon stan en als ze wil kan ze ook in de schaduw staan.
helaas ging het nog niet goed met haar. woensdag is de DA weer geweest om te kijken hoe het met haar nieuwe schoenen ging en 10 dagen Metacam.... het ging wel beter, maar voor 80% en het werd in de loop der dagen niet beter.
woensdag zijn we over gegaan op de Buut. we mogen haar niet meer opeten, maar dat was ik toch al niet van plan!
en dit werkt wel! ze loopt nu al voor 95% ben echt heel erg blij.
morgen komt de DA weer en ik hoop dat hij nu wat leuker nieuws heeft voor zalie.
ze is ook weer mijn paardje. ze is weer lief, ondeugend en loopt weer met haar oortjes naar voren, en ze vreet me zowat op, de vrijkont!! ben stiekem helemaal happy. hoop dat ze snel weer een uurtje bij haar vriendjes mag (met een greengard)
en weer een beetje aan het werk kunnen. durfde helemaal niks met haar te doen. beetje vrijheidsdressuur en wat gehoorzaamheidsoefeningentjes zoudenal leuk zijn. ze is wel flink afgevallen. ga dit goed bijhouden en serieus trainen. het heeft echt heel veel met me gedaan! ben de afgelopen maarden heel druk met mn eigen gemoedstoestand bezig geweest. hoef niet meer naar het ziekenhuis. ik heb besloten dat ik niet meer terug wil kijken naar wat er allemaal gebeurd is. ik wil vooruit kijken. dat betekent ook dat ik niet meer als fotograaf werk. ik heb ook psychotherapie gehad omdat ik heel bang was. dat gaat nu ook heel goed. en vooral de angsten om zalie te verliezen is onder controle. natuurlijk heb ik slapenloze nachten gehad over haar bevangenheid, maar het heeft onze band alleen maar sterker gemaakt.
veel gebeurt, van buiten, maar vooral van binnen!
ga me nu richten op de sportmassage voor paarden! ( ik ben te boeken! haha)
in sept ga ik de 2e opleiding doen! heb er zin in!
hoop ook dat ik snel met zalie oppad kan!
dank jullie voor luisteren!
@mary, klinkt heeeeeerlijk zo'n weekendje ben helemaal jaloers!!!
-
Zo Fabienne, je hebt een heftige tijd achter de rug! Goed dat je het roer nu om kunt gooien.
Hopelijk gaat het snel goed met Zalie!!
Hopelijk gaat het snel goed met Zalie!!
-
ik voel me nu ook echt goed, ondanks dat zalie ziek is!
ben ook heel erg rustig!
daarom zei ik ook tegen je dat je bij jezelf moet beginnen. laat het even zo zijn, neem je tijd en ga er dan samen weer tegenaan!
en anca is een wereld paard, weet zeker dat jullie er komen! geduld!
hele dikke knuf! en komen jullie snel eens langs?
ben ook heel erg rustig!
daarom zei ik ook tegen je dat je bij jezelf moet beginnen. laat het even zo zijn, neem je tijd en ga er dan samen weer tegenaan!
-
Oh Fabienne, je moest eens weten hoe graag ik langs wil komen. Dat gaan we echt proberen hoor!!!Fabienne-Fotografie schreef:ik voel me nu ook echt goed, ondanks dat zalie ziek is!
ben ook heel erg rustig!
-
@Suzanne, wat balen dat het allemaal ff tegen zit zeg.. Je zadel kan voor een boel ellende zorgen, maar soms is er gewoon geen klik tussen mens en paard. Jij hebt dat natuurlijk wel heel erg met Roon gehad en dan valt dit misschien nog wel meer tegen juist. Maar met een beetje geluk moet het gewoon nog wat groeien en hebben jullie net even wat meer tijd nodig! Kan me wel voorstellen dat je op zulke momenten Ronan juist NOG meer mist
Nog gefeliciteerd met je jeugdkampioen
Superknollie! Kwaliteit van de paarden over het algemeen was niet om over naar huis te schrijven zag ik? En de Hermanssen vallen geloof ik ook nogal wat tegen? Of is dat gevaarlijk om hier neer te zetten haha..
@Fabienne, wat hebben ze in de kliniek gezegd over de verwachting van Zalie dan? Dat ze het op Buut goed doet zegt niet zoveel denk ik? Ik heb totaal geen verstand van bevangenheid, zoiets heeft tijd nodig om weer (gedeeltelijk?) te herstellen?
De pijnstillers zullen voor haar wel super fijn zijn nu! Hopen dat je dat snel weer kunt afbouwen.
Ik hoop dat er nog een droog momentje komt vandaag om te rijden, het regent heeeeel hard en onweert ook flink hier.

Nog gefeliciteerd met je jeugdkampioen

@Fabienne, wat hebben ze in de kliniek gezegd over de verwachting van Zalie dan? Dat ze het op Buut goed doet zegt niet zoveel denk ik? Ik heb totaal geen verstand van bevangenheid, zoiets heeft tijd nodig om weer (gedeeltelijk?) te herstellen?
De pijnstillers zullen voor haar wel super fijn zijn nu! Hopen dat je dat snel weer kunt afbouwen.
Ik hoop dat er nog een droog momentje komt vandaag om te rijden, het regent heeeeel hard en onweert ook flink hier.
Adanco, Jars x Eros
L2 Fjordsport
L2 Fjordsport
-
Tja, Anc en ik hebben nooit zo'n band gehad. en mijn zadel ligt echt niet goed. Ik heb Wendy gisteren ook laten kijken, maar die gaf dat ook al aan! En je hebt gelijk als je zegt, dat Roon en ik een erg sterke band hadden. Anca is ook Leo zijn paardje en dat gevoel blijft zo. Hij heeft in het begin veel met haar gedaan en ik had Ronan dan.adanco schreef:@Suzanne, wat balen dat het allemaal ff tegen zit zeg.. Je zadel kan voor een boel ellende zorgen, maar soms is er gewoon geen klik tussen mens en paard. Jij hebt dat natuurlijk wel heel erg met Roon gehad en dan valt dit misschien nog wel meer tegen juist. Maar met een beetje geluk moet het gewoon nog wat groeien en hebben jullie net even wat meer tijd nodig! Kan me wel voorstellen dat je op zulke momenten Ronan juist NOG meer mist![]()
Nog gefeliciteerd met je jeugdkampioenSuperknollie! Kwaliteit van de paarden over het algemeen was niet om over naar huis te schrijven zag ik? En de Hermanssen vallen geloof ik ook nogal wat tegen? Of is dat gevaarlijk om hier neer te zetten haha..
![]()
En ons jeugdkampioentje? Tja, daar heb ik wel meer band mee. We zien wel hoe het gaat lopen met Anca en mij.
En of het echt aan de kwaliteit ligt? Ik weet het niet, het zal alles bij elkaar denk ik wel zijn.
Balen dat je niet zo lekker in je vel zit Suzanne. En soms lijkt alles ook tegelijk mis te gaan he? Als ik dat gevoel tegenwoordig eens heb ga ik meestal niet meer rijden
... 10 tegen 1 dat het dan niet lukt. Ik doe net als Fabienne, eerst even mezelf onder de loep nemen en voelen dat ik weer in balans kom. En dan weer eens rijden. Paarden zijn zo gevoelig, die pikken het onmiddelijk op als je niet in balans bent. En als je minder een band met een paard hebt werkt het misschien wel helemaal averechts. Dat lijkt me wel heel lastig, een paard rijden waar jij voor je gevoel minder een band mee hebt. Zou leuk zijn als je dat met Evita straks meer hebt.
@Fabienne: baen dat Azalia nog steeds niet goed is. Duurt lang zo. Enig idee waardoor ze zo bevangen geraak is? Soms is het trouwens ook niet eens meer te achterhalen.. Hoop dat ze zo goed mogelijk hersteld. Hebben ze daar nog wat over gezegd? Dikke knuffel voro Azaaltje.
Ik denk zo, het wordt droog dus hopelijk straks rijden.

@Fabienne: baen dat Azalia nog steeds niet goed is. Duurt lang zo. Enig idee waardoor ze zo bevangen geraak is? Soms is het trouwens ook niet eens meer te achterhalen.. Hoop dat ze zo goed mogelijk hersteld. Hebben ze daar nog wat over gezegd? Dikke knuffel voro Azaaltje.
Ik denk zo, het wordt droog dus hopelijk straks rijden.
vaak spiegelt je eigen gevoel af op je paard. heb ik ook, als ik een but dag heb, hoef ik bij karev niks te willen, die is dan ook dwas. Maar wel Balen Suus.
Mijn meissie heeft traan oogjes van de vliegen, en een schuurplek van de deken. Zomers,bah. het is ook nooit goed..
Morgen de fysio. Het s nu een half jaar geleden dat ze compleet vast zat in de rug. dus even een check up. Ben benieuwd.
Pas op wat je zegt hé caro,haha
Mijn meissie heeft traan oogjes van de vliegen, en een schuurplek van de deken. Zomers,bah. het is ook nooit goed..
Morgen de fysio. Het s nu een half jaar geleden dat ze compleet vast zat in de rug. dus even een check up. Ben benieuwd.
Pas op wat je zegt hé caro,haha
Alinde wil wel graag komen zwemmen tamara hahah die is zo gek op water!! Helaas hier de genie put staat nog maar weinig in. Echt zwemmen heeft ze nog nooit gedaan. Helaas heb ik niet vaak vervoer dus word het hem niet, maar als het een keer zo uitkomt dan komen we graag zwemmen!!!
Vandaag weer een lange rit gemaakt. De eerste weer na stage. Heerlijk vond alinde het. Ze was zo braaf! oortjes naar voren en soms lekker even lang stuk draven of galopje heeerlijK!!! (toen was het nog mooi weer haha).
28ste komt steeds dichterbij baal zo vreselijk van haar drukplekken zijn ook niet een klein beetje weggetrokken helaas. Het zadel ligt nu in ieder geval wel goed.
Vandaag weer een lange rit gemaakt. De eerste weer na stage. Heerlijk vond alinde het. Ze was zo braaf! oortjes naar voren en soms lekker even lang stuk draven of galopje heeerlijK!!! (toen was het nog mooi weer haha).
28ste komt steeds dichterbij baal zo vreselijk van haar drukplekken zijn ook niet een klein beetje weggetrokken helaas. Het zadel ligt nu in ieder geval wel goed.
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!
5 mei 2011 geboren: Hjala!!
Alinde... bedankt voor alles meissie!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!
5 mei 2011 geboren: Hjala!!
Alinde... bedankt voor alles meissie!
je bent welkom hoor Lisa!