C'tjes gaan een toffe zomer beleven in deel 7!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Viv

Re: C'tjes gaan een toffe zomer beleven in deel 7!

Bericht door Viv » zo 04 jul 2010, 15:18

Ilona schreef: @Viv, zal je dan nu eindelijk een lekker zadel gevonden hebben?
Staan de foto's al op PP? Ga zo even zoeken. Leuk dat je zo'n stoere cross gereden/geoefend hebt.
Nee nog geen pics. Mn PC en camera zijn niet zo'n lekker setje samen waardoor de mooiste foto's in blokjes eindigen (PC is te oud). Ga ze nu eerst op schijf laten branden bij de fotozaak en daarna ga ik ze wel uploaden. Andy heeft echt zulke gave gemaakt van Do en mij, ben zo bang om ze te verzieken.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » zo 04 jul 2010, 16:24

Grmbl, typ ik hier net een hele reactie en druk op het verkeerde knopje waardoor ik alles kwijt ben. Nog maar ene keer dan :(

@Anita: balen zeg van Celony, hopelijk gaat het gauw weer beter

@Viv: hopelijk is dit nu HET zadel voor jullie, ik vind het wel erg mooi in ieder geval!

@Anna: weer plezier in de paarden dus :D fijn dat het zo goed gaat met Cyra. Ik vind het trouwens ook heerlijk als mams meefietst op een buitenritje. Zij heeft opzich niks met paarden, maar Hay is echt een deel van de familie voor haar :L
Zit je vader zelf nooit meer op het paard? Anders kon je met Cyra en Orion samen gaan :P

@Ilona: zou 'm daar maar aan laten wennen ja, je weet nooit waar het goed voor is. Hay is ook niet zo'n waterliefhebber, maar het moet maar...

Vandaag zouden we eigenlijk oefenen voor het meerkamp, maar het was zo warm dat we er maar een relaxed buitenritje van hebben gemaakt. Nadien heeft Ines z'n manen nog netjes geknipt (was hóógnodig :o ) dus die staat er ook weer netjes voor!
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Orion1996

Bericht door Orion1996 » zo 04 jul 2010, 17:56

Ing wat een naaistreek. En ook niet even laten weten dat ze neit kwam zeker?

Mijn pa heeft 14 jaar terug gereden om mijn eerste paard nadat die 18 jaar ofzo niet had gereden. Hij is later op mijn vorige fjord gestapt toen ik op vakantie was. Had hem het echt verboden, maar toch gedaan. Resultaat: Boem, daar lag die. :D Marre was namelijk zo ontzettend niet fjord in haar karakter.

Orion pikt het niet als je een ander op zn rug zet. Die is niet zo engelig als die eruit ziet, die wordt levensgevaarlijk (lees; laat zich direct op zijn rug vallen, al 3 keer gedaan, dus loopt er liever geen risico's meer mee).
Hij heeft een tijdje terug wel op Cyra uitgestapt, maar geloof dat er momenteel geen drang is om te gaan rijden, gelukkig ;) Vind het wel erg gezellig als die even mee fietst ja.

Vandaag staan ze weer in de wei, zwaar onder de vliegendeken en vliedernet stinkend naar hersthoornolie. Kl0te dazen.
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Nathalie

Bericht door Nathalie » zo 04 jul 2010, 18:47

Jeetje wat hebben jullie geklept hier zeg...allemaal binnen verkoeling aan het zoeken zeker!

Wilde al helemaal schrijven dat ik die K&M zo'n mooi zadel vond zo van de foto en toen zag ik dat het zadel alweer was ingeruild :D. Hopelijk is dit helemaal de juiste keuze Viv. Wat was er eigenlijk mis met de Massimo? Dat leek mij ook nog wel wat qua zadel, lijkt me heerlijk zitten.

Anna heerlijk op buitenrit geweest...ik vind dat zo fijn om lekker relaxed naar buiten te gaan zonder van alles dat 'moet'...top genieten.

Ing wat vervelend dat iemand dan gewoon niet komt opdagen, je zou denken dat iemand erg blij zou zijn om nog met de hele zomer voor de boeg een paard van iemand te kunnen bijrijden? Ik heb 5 jaar geleden een jaar een tinker bijgereden omdat de eigenaresse zich er niet vertrouwd mee voelde, heerlijk paard was dat en ik had toen ruim 10 jaar niet meer gereden (en ik vond die al erg klein met 1m56 hahahahahaha...en nu heb ik zelf die kleine Cos :') )

Hoe zit het eigenlijk met de Corner naam-perikelen? volgens mij is dat van voor mijn tijd ;)

Ik heb vandaag voor het eerst met m'n nieuwe cap gereden (http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =5&t=39611). Wat een verschil zeg met mijn ( op 1,5 jaar na haast ongebruikte) Horka van 15 jaar geleden :o . Zoveel lichter en eindelijk van dat afgrijselijk strikje af aan de achterkant en die knop erbovenop.... :=

Anita wat balen van Celony...wel fijn dat hij gewoon op het land kan staan...
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
ing-1970

Bericht door ing-1970 » zo 04 jul 2010, 19:53

Ze was het vergeten,tjemig ik zou staan te trappelen,als ik iemands paard mocht rijden verzorgen etc,zoiets vergeet je toch niet :=

Ja dat is voor jouw tijd kalmya.
Corner is gekocht als Claus in het stamboekje,maar Claus vond ik niet leuk,dus werd het Carlo,
Vorig jaar belde Bart me op omdat ik het verkeerde stamboomboekje had.
Het paard bij Bart ging naar frankrijk toe,en de mijne bleef hier,maar zonder juiste papieren,kon Claus dus niet naar frankrijk.
Vandaar dat Claus Carlo nu ineens Corner heet volgens de juiste papieren die ik nu heb.
snappie?
Afbeelding
Mieke

Bericht door Mieke » zo 04 jul 2010, 20:05

Nou ik zal me hier ook eens aanmelden ;)
Celinde geniet nu nog lekker van het niksdoen.. Ben dr een beetje muurmak aan het maken en wat manieren aan het bijleren. het is verder een enorme knuffeldoos want ze wil de hele tijd maar kusjes haha..
Ik ga haar eerst voor de kar beleren voordat ik erop stap, heb haar nu een keer met zadel en hoofdstel gelongeerd en dat ging nogal hard, maar verder super braaf. Ben benieuwd hoe ze het voor de kar oppakt.
Ctje :)
Nathalie

Bericht door Nathalie » zo 04 jul 2010, 20:10

Nou Ing dan zou het voor mij makkelijk zijn en zou ik het bij Corner houden, ik vind dat juist een ontzettend leuke naam (had ik geloof ik al eens geschreven)....
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Viv

Bericht door Viv » ma 05 jul 2010, 04:48

Naat: Massimo is niks mis mee, fijn zadel maar ik heb zadel met meer wrong en zit nodig blijkbaar. En blijk nu zelfs in een 17,5 te passen. Heb gister geen seconde het idee gehad dat ik op een vreemd zadel zat en Diesje sprong er super mee en galopeerde het hele terrein rond. Nou dat zegt genoeg :D

Miek welkom!!!! Heerlijk he zo'n zoenpaard.

Ing: oeeeehhhh irritant zulke mensen. Reageer dan gewoon niet. Zou ik meteen klaar mee zijn, graag of niet. Nu ben je er nog bij dat ze niet komt. Straks flikt ze dat op haar dag en staat je paard daar maar.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Afbeelding
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » ma 05 jul 2010, 05:51

Staat ze nou al in steenwijk op stal?

Anita; hoe is het nu met Celony?
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
Nathalie

Bericht door Nathalie » ma 05 jul 2010, 06:09

hehehe..dat is altijd goed voor je zelfvertrouwen als je in een 17,5 inch past, ik heb trouwens ook om de reden van een diepe zit en voorgevormde wrong voor de Rossner gekozen. Het rijden was voor mij zo lang geleden dat ik dacht dat extra steun voor mij heel goed zou zijn, zeker met een onervaren paardje :)

ach Miek, lekker knuffelen is toch heerlijk en je hebt nu een mooie zomer voor de boeg om haar voor de wagen te beleren (vooral 's avonds is een rondje met de kar heerlijk....)
Mieke

Bericht door Mieke » ma 05 jul 2010, 17:39

Ze komt pas na de zomer naar Steenwijk, ze mag nu nog lekker in vene staan. Hoorde vandaag van Bart dat ze weer hengstig begon te worden, dus word ze nog weer gedekt.
Het is zeker leuk zo'n knuffelpaardje, hoop dat ze een beetje zo blijft haha..

Nu nog aan de zadelproblemen ontkomen waar iedereen mee bezig is zo te lezen haha.. binnenkort eerst maar eens met wat zadels richting zadelmaker..
Ctje :)
Orion1996

Bericht door Orion1996 » ma 05 jul 2010, 19:42

Ben volgens mij de enige die (afkloppen) nog geen zadelproblemen heeft. Orion zijn oude zadel erop en klaar. Ligt super.
Afbeelding
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » ma 05 jul 2010, 19:44

Celony moet 3 weken op rust en dat is pas sinds vrijdag. Kan er dus nog niet echt iets zinnigs over zeggen. Ik heb hem nog niet weer zien draven en heb dat ook nog niet van hem gevraagd. We doen even heel kalm aan.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
ing-1970

Bericht door ing-1970 » ma 05 jul 2010, 20:42

Ik heb weer een meisje gevonden :D
deze kent francis ook,en heeft op haar manege waar ook fran rijd ,ook les van fran.
dus ervaren met fjordsels.
donderdag avond komt ze.
Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » di 06 jul 2010, 04:53

Ja dat had ik met Tjo ook An, zadel kopen bij divoos, op Tjo leggen klaar. Maar Jerommeke heeft helaas de schouders van een trekpaard dus ga er maar an staan :D Maar de Fairfax bevalt nog steeds goed, blijf me verbazen over de kontmaat :D
Afbeelding
Nathalie

Bericht door Nathalie » di 06 jul 2010, 06:52

nou waar blijven de foto's Viv?
hehehe...ga je het met neonletters achter op je zadel spuiten? DIT IS EEN 17,5 INCH, JA!!!!....:D :D :+

Komt na 3 weken dan de dierenarts weer voor controle Anita?

Ik heb een western-instructrice aangeschreven. Niet dat ik nu perse de westernsport in wil ofzo (maar misschien ook wel, wie weet) maar de manier van bewust met je lichaam bezig zijn om signalen aan je paard door te geven en het lang/laag rijden spreekt mij heel erg aan...
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » di 06 jul 2010, 12:27

Als het met Celoon niet opknapt gaan we een afspraak maken in de kliniek. Dan gaan ze verder kijken en evt. uitverdoven. Maar ik hoop dat het zover niet hoeft te komen en dat het gewoon weer over gaat. Dan hoeft er wat mij betreft ook geen DA weer bij, goed is goed.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » di 06 jul 2010, 16:33

We gaan gewoon knetterhard duimen voor onze C-tjesvriend :D
Afbeelding
Ilona

Bericht door Ilona » di 06 jul 2010, 17:11

Ik heb tot nu toe ook nog geen zadelproblemen ondervonden. Lijkt me zo lastig als steeds op zoek moet naar een ander wel passend zadel..

Geduld geduld en hopen dat Celony weer helemaal opknapt.

Vandaag is Castor onder de douche geweest.
Hij vond het steeds niet helemaal geweldig maar hij bleef wel vrij rustig staan +:)+ Vorig jaar probeerde hij alle moves uit om weg te komen van het water (ook al stond hij toen ook vast).
Ik had zo'n autowasborstel op de tuinslang en dit vond hij niet zo'n probleem.
Lekker met deze temperaturen om te weten dat ik hem na de arbeid even af kan spoelen.
Morgen mag hij misschien weer even aan de bak na een paar weken vakantie gehad te hebben.
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Orion1996

Bericht door Orion1996 » di 06 jul 2010, 17:13

Ja we duimen gewoon dat Celoontje over 3 weken gewoon in orde is hoor Aniet
Afbeelding
Gesloten