Het is tijd vriend, tijd om te gaan.
We wisten het allebei op het moment dat je het leven liet, jouw tijd is op. Maar weet dat jouw tijd hier niet voor niets geweest is.
Alleen jij en ik kennen de inhoud van het niet voor niets. En dat blijft voor altijd. Iedere keer dat ik aan je denk, ieder moment dat ik je mis, iedere keer als er een glimlach op mijn gezicht komt vanwege een mooie herinnering aan jou dan krijg ik een stukje binnen van het niet voor niets.
Wat heb je me veel geleerd jongen je hebt me zo vaak een spiegel voor gehouden, jou kon ik niet voor de gek houden. Je hebt op jouw manier goed voor me gezorgd in tijden dat ik het nodig had. Maar ik heb ook voor jou gezorgd. We hadden een unieke balans jij en ik. We hebben wat compromissen gesloten samen, want jij wist heel erg goed wat je wel en niet wilde. Wat een onvoorstelbaar sterk karakter. En toch lijken we op elkaar. Er waren zoveel mensen die dingen over je zeiden dat ik dacht, heb je het nu echt over mijn Ros? Mensen die totaal niet het paard zagen dat je was. Daarin lijken we op elkaar jongen, jij kon en ik kan goed maskers opzetten. Maar als we er samen op uit trokken hadden we die maskers niet nodig. Maar wat hebben we ook een plezier gehad samen, ik kan geen dingen bedenken die je niet aangepakt hebt als ik het met je wilde doen. Overal was je voor in, maar het moest met zeer veel respect gebeuren anders deed je gewoon niets. En gelijk had je.
Vragen die door mijn hoofd schoten toen langzaam het besef kwam waren, wie gaat me nu die spiegel voorhouden? Wie gaat er nu zo voor me zorgen? Wie gaat er nu voor zorgen dat ik op de rit blijf? Nadat die vragen tientallen keren door mijn hoofd gespookt hebben weet ik het antwoord. Ik kan het zelf! Anders was het jouw tijd nog niet geweest. Nu is het voor mij tijd om je los te laten. Jij weet dat ik loslaat uit liefde voor jou jongen. Je moet gaan, maak je geen zorgen om mij. Ik gun jou een plaatsje daar waar er geen jeuk meer voor je bestaat, daar waar geen pijn en verdriet meer is. De plaats waar je liefde en bevrijding zal voelen jongen, zonder oordelen. Daar waar je gewoon mag zijn. Ooit hoop ik je daar op die plaats weer te ontmoeten en mocht dat zo zijn dan is dat voor jou eerder dan voor mij want waar jij naartoe gaat bestaat geen tijd.
Ik ga je enorm missen knappe kerel, maar ik blijf niet leeg achter. Ik blijf namelijk achter met ons niet voor niets en dat maakt me rijk.
Bedankt voor alles jochie, je bent vrij.